מוקד מידרג: 1-700-707-233

הזזת נקודת גז

הזזת נקודת גז נדרשת אם אתם מתכננים שיפוץ במטבח ומזיזים את הכיריים, או סתם רוצים להשתמש בברז גז שכוח אל למנגל החדש שקניתם. אחרי שסגרנו את הנקודה הזאת, הגיע הזמן לדבר על איך עובדת הזזת נקודת גז, על מה חשוב להקפיד וכמה עולה הזזת נקודת גז. מזמינים אתכם לזוז לקרוא את התשובות בפנים מחייך


הזזת נקודת גז

הזזת נקודת גז היא למעשה סגירה של ברז גז קיים והארכת קו הצנרת שלו לצורך התקנת ברז גז חדש. עוד מעט נפרט איך בדיוק זה מתבצע, אבל בינתיים בואו נדבר על הנקודה המרכזית – מתי בכלל זה נדרש? האמת שיש כמה מקרים:

כיריים שיפוץ בבית: אם אתם משפצים את המטבח ומשנים את מיקומו, תצטרכו להזיז גם את נקודת הגז, כדי שתוכלו לחבר מכשירי גז שונים כמו כיריים או תנור משולב לנקודה קרובה ונגישה יותר.

כיריים השמשת נקודת גז: אולי תופתעו לשמוע שגם אם קניתם מכשיר חדש כמו גריל גז לא תמיד תצטרכו להתקין נקודת גז חדשה. אם יש לכם נקודת גז ישנה שלא נמצאת בשימוש, תוכלו להזיז אותה ובכך להשמיש אותה. זה יהיה פשוט יותר וגם זול יותר מהתקנת נקודה חדשה (בקרוב נפרט כמה בדיוק)

כיריים נקודת גז לא תקנית: כאשר מתקינים נקודת גז יש לעמוד בתקן 158 - תקן הבטיחות הישראלי של מכון התקנים. כל טכנאי גז שמגיע אליכם חייב לפעול בהתאם לתקנות האלה שמתייחסות למרחק המינימילי של ברז הגז מנקודת חשמל, מרחק נקודת הגז מהכיריים ועוד. איך זה רלוונטי שאלתם? על פי החוק, כל בית בישראל מחויב לעבור בדיקת גז כל חמש שנים. אם יתגלה בבדיקה שאחד ממכשירי הגז לא מחובר בהתאם לתקן, תדרשו לבצע הזזה של נקודת הגז.

 


הזזת נקודת גז

העברת נקודת חיבור גז, החלפת ברז הגז והתקנת ...
צילום: רחל פיש, כפר סבא.
חיבור של כיריים גז והזזה של נקודת גז.
צילום: אמיר שפירא, שוהם.
העברת נקודת גז ובלונים בחצר פרטית כולל תיקון ...
צילום: אלון סייג, הרצליה.
העברת נקודת גז וחיבור כיריים.
צילום: בעילום שם
הזזת נקודת גז.
צילום: תום טמאן, תל אביב.
העברת נקודת בלונים (חוץ), השלמת צנרת גז (ריתוך) ...
צילום: גיורא בלופרב, תל אביב.
הזזת נקודת גז.
צילום: אבירם ג. אשדוד.
הזזת נקודת גז, ניתוק נקודת גז בסלון (תנור) ...
צילום: נופר בכור, תל אביב.
הזזה של נקודת גז לאי במטבח ובמרפסת.
צילום: אייל כהן, חיפה.
הזזת נקודת גז בהתאם לתכנית של המטבח החדש.
צילום: תשרי בן יעקב, הרצליה.

הזזת נקודת גז – איך זה עובד?

הזמן האידיאלי להזזת נקודת גז הוא במהלך שיפוץ. הסיבה לכך היא שתוכלו לנצל את העובדה שהריצוף כבר מורם כדי להעביר את צנרת הגז מתחת לריצוף. אבל אל חשש, גם בבית קיים ניתן לבצע הזזה של נקודת גז - במקרה כזה ניתן לבצע חציבה בקיר כדי להעביר את הצנרת, או לשים אותה מאחורי ארונות המטבח או הצוקל - הכל בהתאם לתשתית בדירה ולשיקול דעתו של טכנאי הגז.

לפני שמזיזים נקודת גז במהלך שיפוץ, חשוב לדאוג לסגור את ברזי הגז ולאטום את נקודת הגז כדי להבטיח שלא תהיה דליפת גז אם חס וחלילה הצנרת תיפגע במהלך העבודות. בשלב הזה חשוב כמובן גם לבצע בדיקה מקיפה של צנרת הגז עם שעון לחץ ולוודא שאין בה פגמים או סדקים.

לאחר שהטכנאי ביצע את כלל הבדיקות עומדות בפניו שתי אפשרויות להזזת נקודה קיימת – לחתוך מקטע מקו הצנרת הקיים ולהלחים אליו מקטע צנרת נוסף (הארכת הקו) או להניח צנרת חדשה. בשלב האחרון לאחר שהשיפוץ הסתיים, טכנאי הגז יחבר את ברזי הבטיחות. אם כבר דאגתם להצטייד במכשיר גז חדש מבעוד מועד, הוא גם יחבר את המכשיר אל נקודת הגז.

 

שימו לב מומלץ וחשוב לבצע ביקורת נוספת של תשתית הגז גם לאחר הנחת הריצוף על ידי קבלן השיפוצים. אומנם צנרת הגז עשויה מנחושת מה שהופך אותה לעמידה במיוחד, אבל מכיוון שבמהלך השיפוץ קודחים ברצפה, יש סכנה ממשית לפגיעה בצנרת. 

כוכבית הזזת נקודת גז בזמן שיפוץ לרוב תתבצע בשניים- שלושה מפגשים. ואילו הזזת נקודת גז בבית קיים, מתאפשרת לרוב במפגש אחד. 


מחירים של הזזת נקודת גז

מחיר הזזת נקודת גז בסיסית הוא 300-500 ₪ לצנרת של עד 2 מטרים.

כל תוספת מטר צנרת נוסף תעלה כ-50-70 ₪ למטר.

כוכבית במקרה שתידרש חציבה מחיר העבודה צפוי לעלות. המחיר כולל את הזזת הנקודה ולא כולל תוספת על חיבור מכשיר גז.


הזזת נקודת גז – טיפים שהם לא צחוק

אז אחרי שהפכתם למאסטרים בהזזת נקודת גז. הנה כמה טיפים שישמרו על הבטיחות שלכם ושל הדירה:

וי וודאו שטכנאי הגז מעביר לכם טופס נורמטיבי שמאשר שהעבודה בוצעה על ידי טכנאי מוסמך ומפרט בתוכו את השינויים והבדיקות שבוצעו במערכת הגז. מעבר לכך שהטופס יאפשר לכם לישון בראש שקט בלילה, הוא גם יבטיח שתהיה לכם אחריות על מכשיר הגז שיחובר לנקודת הגז.

וי בדקו שצינור הגומי שמתחבר למכשיר הגז חדש ושהתאריך שלו תואם לשנה הנוכחית. על כל צינור מוטבע תאריך הייצור שמאפשר לכם לעקוב ולהחליף את הצינור במועד הנדרש - לפי החוק כל חמש שנים. אם יש לכם מכשירי גז מחוץ לבית כמו מנגל שחשופים לשמש, מומלץ לעקוב אחרי הצינור בתדירות גבוהה יותר, ולקרוא לטכנאי אם הבחנתם בסדקים או סימני יובש.

וי פתחו עיניים ובדקו שברז הגז בדירה שלכם מותקן במרחק של לפחות 50 ס"מ מנקודת חשמל. הקפדה על מרחק כזה שומרת עליכם מפני פיצוץ (לא עלינו) שעלול לקרות במקרה מפגש של גז שדלף עם ניצוץ משקע החשמל. אם יש לכם ספק בנוגע למיקום של ברז הגז,  כמו שלמדנו בצבא - אין ספק. קראו לטכנאי גז שיבדוק ויזיז את ברז הגז במקרה הצורך.

 


טכנאי גז מומלצים להזזת נקודת גז

הזזת נקודת גז דורשת טכנאי גז מוסמך שיבצע את כלל הבדיקות הנדרשות, יבטיח שמערכת הגז שלכם תקינה ויזיז את נקודת הגז במועד שקבעתם, בלי לדפוק ברז. כאן תוכלו למצוא רשימה של טכנאי גז מומלצים להזזת נקודת גז. שיהיה בהצלחה מחייך


;

שאלות נפוצות לדף זה

כמה עולה הזזת נקודת גז במטבח?

 עלות הזזת נקודת גז בסיסית היא 300-500 ₪ לצנרת של עד 2 מטרים. כל תוספת מטר נוספת של הצנרת תעלה כ-50-70 ₪.
 

כל כמה זמן צריך לעשות בדיקת גז תקופתית? המומחים במידרג עונים!

שאלנו 18 טכנאי גז מומלצים באתר מידרג כל כמה זמן צריך לעשות בדיקת תקופתית. התשובות היו חד משמעיות ו-95% מטכנאי הגז ציינו שלפי התקן הישראלי, יש לבצע בדיקת גז תקופתית כל חמש שנים. 

מה עושים כשיש דליפת גז? צירפנו תשובה בוידאו!

 

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק