מוקד מידרג: 1-700-707-233

הארכת צינור גז

אם הגעתם לכאן, כנראה שאתם רוצים להאריך את צינור הגז שלכם כדי לשנות את מיקום הכיריים, מחמם המים, המנגל או הקמין. אם צינור הגז נמצא מתחת לרצפה, עדיף שתעשו את ההארכה בזמן שיפוץ כדי לחסוך בלגן וכסף. כמה עולה הארכת צינור גז, מה היא כוללת ובמה היא תלויה, הכל כאן. תגבירו את הלהבות – אנחנו מתחילים


רישיון וביטוח בבקשה

אמנם יש גז צחוק בעולם, אבל הארכת צינור גז היא לא משחק ילדים. הארכה לא נכונה של צינור הגז עלולה לגרום לכך שמכשיר הגז יקרטע במקרה הטוב או לדליפת גז במקרה הגרוע. לכן, חשוב שתיקחו טכנאי גז מורשה עם רישיון וביטוח בתוקף. איך יודעים אם הטכנאי מורשה? מבקשים ממנו תמונה של הרישיון, זה לחלוטין נהוג ומקובל.

רישיון לעסוק בהארכת צינור גז

מתי מאריכים צינור גז

באופן כללי, לרוב מבצעים הארכת צינור גז לצורך הזזת נקודת גז. ובאופן ספציפי יותר – העבודה הזאת נפוצה כשאתם צריכים להזיז את מיקום הכיריים או המנגל. במקרים פחות נפוצים, הארכת צינור גז נעשית גם כשצריך להזיז את נקודת הגז של מחמם המים או הקמין.

ומתי לא נאריך צינור גז? אם נקודת הגז שלכם רחוקה מאוד מהמרפסת או הגינה, וממש בא לכם להקים שם עמדת גריל גז או מנגל – טכנאי הגז יצטרך להרים בלטות או להעביר צינור ארוך מאוד שיפריע לאסתטיקה של הבית. במצב הזה, טכנאי הגז יקים נקודת גז חדשה במרפסת או בגינה.

גריל גז בגינה

שלבי הארכת צינור גז

בדיקות מקדימות להארכת צינור גז

כמו לכל עבודה גדולה בבית - צריך תכנון מקדים. במקרה של הארכת צינור גז, מדובר בשני שלבים:

אחד תכנון –  לפני ההארכה עצמה, הטכנאי ישאל אתכם האם אתם נמצאים בשיפוץ, מהי כמות מכשירי הגז שיש בבית, עבור איזה מכשיר אתם רוצים להאריך את הצינור, מה המרחק שאתם רוצים להזיז את המכשיר וכמה להבות קיימות בו. כל השאלות האלו יאפשרו לטכנאי הגז להבין כיצד הוא יאריך את צינור הגז  ולתכנן את ההארכה בצורה שתתאים לבית שלכם ותשמור על האסתטיקה שלו.

מספר שתיים בדיקת אטימות – מטרת הבדיקה היא לוודא שאין דליפה ממכשיר הגז בבית. במסגרת הבדיקה, מכניסים לחץ גז גבוה יותר מלחץ הגז הרגיל שעובר בצינור, ומחברים שעון שמודד את לחץ הגז. הבדיקה נמשכת כ-30 דקות בערך, ואם השעון לא הראה ירידה כלשהי בלחץ הגז, הצינור אטום כמו שצריך - ואין דליפה.

הארכת צינור גז בזמן שיפוץ

 

הארכת צינור גז

האופן שבו הארכת צינור גז תתבצע תלוי בשלושה גורמים: מיקום הצינור, הסוג והקוטר שלו.

אחד מיקום צינור גז - בדרך כלל, אם צינור הגז שלכם נמצא מחוץ לקיר וגלוי לעין, ניתן להאריך אותו בעזרת מחבר (התקן קטן שמחבר בין שני אמצעים). אם צינור הגז מוסתר בתוך ארון, נמצא מתחת לרצפה או בתוך הקיר – אפשר להאריך אותו בהלחמה בלבד. במקרים בהם הצינור מתחת לרצפה או בתוך הקיר, תצטרכו גם עבודת קידוח או חציבה שתייקר את כל הסיפור (הרחבה בפסקת המחירים בהמשך).

מספר שתיים סוג צינור גז - לפי התקן הישראלי (תקן מספר 158)  צנרת גז חייבת להיות מנחושת בלבד. צינור גומי לא מאפשר מעבר טוב של לחץ הגז למרחקים ארוכים ועלול לגרום לדליפה. למרות זאת, אפשר להשתמש בצינור גומי להארכת צינור גז עד 3 מטרים בלבד.

מספר שלוש קוטר צינור גז - קוטר הצינור צריך להתאים לסוג המכשיר אותו אתם מחברים ולמרחק שהוא צריך לעבור. בדרך כלל, הקוטר שמתאים למרחק של עד 20 מטרים הוא 3/8. קוטר כזה מתאים למכשירים כמו כיריים ביתיות (עד 5 להבות) או מייבש כביסה. קוטר 1/2 מתאים למרחק של עד 15 מטרים ולמכשיר כמו מחמם מים בגז.  

במידה וברז הגז שלכם ישן מאוד, חלוד או שלא ניתן לתפעל אותו מסיבה אחרת – טכנאי הגז יתקין לכם גם ברז גז חדש. במקרה כזה, הברז צריך להיות מונח במקום נגיש שיהיה קל לתפעל אותו במקרה של דליפה. לפי התקן הישראלי המרחק בין ברז הגז לנקודת חשמל צריך להיות מינימום 70 ס"מ כדי למנוע פיצוץ בעת דליפת גז. בנוסף, אסור להתקין את ברז הגז ממש מעל גובה להבות הכיריים.  

 

בדיקת לחץ גז

 

בדיקות אחרונות

אז אחרי שהטכנאי האריך את הצינור בעזרת הלחמה או מחבר, ובחר את הקוטר המתאים - נשארו רק עוד 3 שלבים:

אחד בדיקת אטימות – כפי שהטכנאי עשה בהתחלה, הוא חוזר על בדיקת האטימות בסוף התהליך כדי לבדוק שאין דליפה בצנרת אחרי שהעבודה נעשתה.

מספר שתיים בדיקת לחץ גז – בדיקה שגרתית שנעשית בדרך כלל כל 5 שנים עבור בלון הגז (ולא מכשיר הגז כמו בדיקת אטימות). בבדיקה זו גם משתמשים בשעון שמודד את לחץ הגז, כדי לבדוק שהווסת של בלון הגז מוציא לחץ גז תקין לצנרת הבית שלכם.

מספר שלוש טופס נורמטיבי – טופס שמהווה מעין אחריות ודרוש לצרכי ביטוח. בטופס הזה הטכנאי מצהיר שהארכת צינור גז נעשתה לאחר כל הבדיקות הנדרשות. איך תקבלו אותו? כאן זה מתפצל לשני סוגי טכנאים – יש טכנאים שיעבירו לכם את הטופס הזה בסיום העבודה, ויש טכנאים שיעניקו לכם אישור עבודה עם חותמת ומספר הרישיון שלהם, וישאירו את הטופס אצלם. שני המקרים בסדר, העיקר שהטופס נכתב ושיהיה אפשר לגשת אליו במידה וצריך לתקן דברים.


מורידים לחץ

אז הסברנו איך מתי ולמה מאריכים צינור גז, אבל מה קורה ללחץ הגז ולצריכה שלו בעקבות זה?

מבחינת לחץ הגז - הארכת צינור גז עלולה לגרום ללחץ הגז שעובר בצינור לרדת. מתי לחץ הגז ירד? זה תלוי בגורמים כמו קוטר הצינור, המרחק שהוא עובר, והצורה שבה קו הצינור עובר (האם הוא בכיפוף או שעולה לגובה?) - כל אלו גורמים שתלויים בצנרת הגז הקיימת בבית שלכם ובגישה שיש אליה. בכל מקרה, אין סיבה לדאגה - אפשר בקלות להגביר את לחץ הגז בעזרת הוספת ווסת.

הוספת ווסת תייקר לכם את המחיר (הרחבה בפסקת המחירים בהמשך) אבל בוא נרגיע את גובה הלהבות - ברוב המקרים הארכת צינור הגז לצורך הזזת כיריים לא תצריך הוספת ווסת.

הארכת צינור גז עם מחבר

מבחינת צריכת הגז -  הארכת צינור גז לא מעלה את צריכת הגז! הצריכה היא אותה צריכה, רק שעכשיו לחלקיקי הגז יש צינור ארוך יותר לעבור בו קריצה


מחיר הארכת צינור גז

כסף מחיר הארכת צינור גז נע בדרך כלל בטווח שבין 450-1,000 ₪ כולל מע"מ.

מדובר בטווח גדול כי מחיר זה מתומחר לפי קוטר הצינור והאורך שלו יחד עם עלות הביקור ומע"מ.

כאן ריכזנו לכם את מחירים הממוצעים של כלל הגורמים :

כסף עלות הביקור של טכנאי גז נעה בדרך כלל בטווח שבין כ-300-350 ₪.

כסף מחיר קוטר צינור 3/8 ינוע בין כ- 55-65 ₪ למטר.

כסף מחיר קוטר צינור 1/2 ינוע בין כ- 65-80 ₪ למטר.

הנה מחירי עבודה לדוגמא:

 כסף הארכת צינור גז בכ-2 מטר עם קוטר צינור של 3/8 ללא חציבה, כולל הלחמה ומע"מ תעלה בממוצע כ-450 ₪.

 כסף הארכת צינור גז בכ-10 מטר עם קוטר צינור של 3/8 ללא חציבה, כולל הלחמה ומע"מ תעלה בממוצע כ- 800 ₪.

חשוב לזכור - לכל בית יש את הצרכים שלו ואם אין גישה טובה לצינור הגז, העבודה תכלול חציבה או קדיחה שתייקר את המחיר בכ-200 ₪ למטר. בנוסף, במידה והארכתם את הצינור למרחקים ארוכים והטכנאי מצא לנכון להוסיף ווסתים, זה יעלה לכם בין 300-400 ₪ בממוצע לווסת.


טכנאי גז מומלצים

גם אם אחרי שקראתם את כל המידע אתם מרגישים מוכנים למשימה, חשוב לזכור שגז זה לא צחוק והארכת צינור גז נועדה לטכנאי גז מוסמכים בלבד! בשביל שהם יהיו גם מוסמכים וגם אמינים, ריכזנו לכם רשימה של טכנאי גז מומלצים לפי חוות דעת של לקוחות קודמים.


;

שאלות נפוצות לדף זה

מתי צריך להאריך צינור גז?

בגדול, הארכת צינור גז מתבקשת כשאתם רוצים להזיז נקודת גז. בדרך כלל מזיזים נקודת גז כשרוצים לערוך שיפוץ במטבח ולהזיז את מיקום הכיריים, להזיז את עמדת גריל גז/מנגל או עמדה של קמין/מחמם מים. 

 

הארכת צינור גז - לאילו דברים חשוב לשים לב?

קודם כל, חשוב לוודא שלטכנאי הגז שלכם יש רישיון בתוקף (לפרטים תציצו בפסקה הראשונה כאן למעלה). אחרי עבודת הארכת צינור גז, שימו לב שטכנאי הגז עושה את כל הבדיקות הנדרשות כמו בדיקת אטימות, בדיקת לחץ גז ונותן לכם את הטופס הנורמטיבי שמהווה מעין אחריות על העבודה או אישור על סיום ביצוע העבודה. 

איך מזהים דליפת גז?

ריח חריף של גז וחשבון גז מנופח - הם הסימנים שיעזרו לכם לזהות דליפת גז. צפו בשלומי, טכנאי גז, מסביר מה לעשות כשיש דליפת גז:

 

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק