מוקד מידרג: 1-700-707-233

תשתית גז לבית פרטי

משפצים או בונים בית חדש? עתידות – בקרוב תצטרכו לדאוג להקמת תשתית גז. הקמת תשתית גז לבית פרטי מתבצעת על ידי חברות גז או טכנאי גז פרטי, ולמרות שהיא לא מאוד מסובכת היא זאת שתקבע אם מערכת הגז שלכם תהיה תקינה ובטיחותית או שפחות. איך עובדת הקמת תשתית גז לבית פרטי וכמה זה עולה? התשובות למטה


מתי מתקינים תשתית גז לבית פרטי

אם אתם בונים או משפצים בית פרטי יכול להיות שבין חציבה אחת לשנייה אתם מתלבטים מתי צריך להתקין תשתית גז לבית פרטי. לא נשאיר אתכם במתח - את תשתית הגז מומלץ להקים בסיום בניית השלד ולפני שלב הריצוף והטיח. הסיבה לכך היא שצנרת הגז עוברת מתחת לריצוף או הקירות, מה שהופך את התקנת התשתית לאידיאלית בנקודת הזמן הזאת.


מי יכול להתקין תשתית גז לבית פרטי

זה אולי קצת מפתיע, אבל למרות שחברות הגז אחראיות על אספקת הגז בישראל, הן לא היחידות שמורשות להקים תשתית גז. למעשה, יש שתי אופציות שעומדות בפניכם להתקנת תשתית גז - ליצור קשר עם אחת מחברות הגז שתשלח טכנאי גז מטעמה שיבצע את ההתקנה או לפנות לטכנאי גז פרטי. היתרון המרכזי של טכנאי גז פרטי הוא הזמינות היחסית גבוהה שלו ביחס לחברות הגז.

אם הזמנתם טכנאי גז פרטי חשוב שתוודאו שיש לו רישיון בתוקף לבצע עבודות גפ"מ (גז פחמימני מעובה – או בקיצור גז בישול) בבית פרטי ניתן להסתפק בטכנאי בעל הסמכה בסיסית (רמה 1) שמאפשרת לטכנאי להתקין ולטפל במערכות גז ביתית. אם יש לכם מיכלי גז מרובים או צובר גז (תכף נגיע למה זה אומר בדיוק) תצטרכו לקרוא לטכנאי שעבר הכשרה מקיפה יותר (רמה 2).

סימן קריאה קחו בחשבון שאם בחרתם ללכת על טכנאי גז פרטי, התקשורת שלכם עם חברת הגז תהיה רק בשלב האחרון לצורך אספקת מיכלי הגז. 

 

תשתית גז לבית פרטי

בלוני גז או צובר?

עוד החלטה שעומדת בפניכם בשלב החיבור לתשתית הגז היא האם להשתמש במיכלי גז שממוקמים מחוץ לבית או בצובר גז שהוא מיכל גז גדול שמוטמן באדמה. צובר הגז נפוץ בעיקר במערכות גז מרכזיות (בניינים) בהן צריכת הגז גבוהה במיוחד, למרות שאפשר להתקין אותו גם בבתים פרטיים. היתרון המרכזי של הצובר הוא התחזוקה הנמוכה שלו, שכוללת מילוי גז אחת לתקופה והחלפת הצובר אחת ל-15 שנים. עם זאת, צריך לקחת בחשבון שלא בכל בית פרטי ניתן להטמין צובר גז בשל מרחקי בטיחות שנקבעו על ידי מכון התקנים הישראלי. בנוסף, עלויות הגז של הצובר גבוהות יותר בהשוואה לבלוני גז, ורק חברת הגז שהתקינה עבורכם את הצובר רשאית לספק לכם גז באופן שוטף. 

 

בלוני גז וצובר גז

הקמת תשתית גז בבית פרטי

הקמה של תשתית גז יכולה להתבצע בפגישה אחת או להתפרש על פני שניים-שלושה מפגשים. הכל תלוי במורכבות העבודה, אורך הצנרת ומספר נקודות הגז שיש להכין. אז איך זה עובד? בכמה שלבים:

 

אחדתכנון התשתית

לפני פרישת צנרת הגז בבית חשוב לדאוג לתכנון מקדים של נקודות הגז בדירה ומיקומן. השלב הזה קריטי מכיוון שאם פספסתם נקודת גז בדרך, כל שינוי לאחר הריצוף והטיח יהיה מורכב יותר. בדרך כלל נהוג לעשות הכנה לנקודת גז עבור כיריים, מחמם מים וגריל גז. אם אתם חושדים שתרצו להתקין בעתיד מייבש כביסה על גז, קמין או כל מכשיר אחר, כדאי לבצע הכנה מראש לנקודות נוספות כדי למנוע חציבות נוספות וכאב ראש עתידי.

שימו לב חשוב להתייעץ עם טכנאי גז עוד בשלב תכנון התשתיות בדירה. מנוסה ככל שיהיה, האדריכל לא בהכרח בקיא בתקנות שנוגעות למיקום ולמרחקים של מיכלי הגז והברזים כפי שנקבעו על ידי מכון התקנים הישראלי (תקן 158). תמיד עדיף לקרוא לטכנאי גז שיבדוק את התשתית ויבצע שינויים בתוכנית (במידת הצורך), מאשר לגלות כעבור כמה שנים בבדיקת הגז התקופתית של חברת הגז שאתם צריכים לבצע שינויים בדירה החדשה שלכם.  

 

 

שתייםפרישת צנרת הגז

בשלב הזה טכנאי הגז יפרוש את צנרת הגז בדירה (צנרת נחושת) בהתאם לתוואי של נקודת הגז וידאג לבטן את הצנרת. שימו לב שקוטר הצנרת חייב להיות מותאם לספיקה (כמות הגז שעוברת בצינור) של מכשירי הגז העתידיים שלכם בדירה. למכשירי גז שונים יש ספיקה שונה - כך למשל, מחמם גז הוא בעל ספיקה גדולה ויצריך צנרת בקוטר רחב יותר מכיריים גז שהספיקה שלהם קטנה יותר.

לאחר הנחת התשתית ולפני התקנת הריצוף חשוב ומומלץ לקרוא לטכנאי גז שיבצע בדיקת לחצים ואטימות של צנרת הגז. לא כדאי לפספס את הבדיקה בשלב הזה, מאחר שבנקודת זמן הזאת ניתן לתקן ליקויים בצנרת יחסית בקלות וללא צורך בהרמת הריצוף.

 

פרישת צנרת גז בבית פרטי

 

שלושחיבור מכשירי הגז

אחרי שהמטבח שלכם יעמוד לראווה, טכנאי הגז יגיע לחבר את ברזי הגז לבית שלכם (התקנת נקודות גז). אם כבר הצטיידתם בכיריים, מנגל או כל מכשיר גז אחר, הטכנאי יוכל לחבר את המכשירים השונים בהזדמנות הזאת ולשלוח אתכם להכין אוכל בבטחה.


מחיר תשתית גז לבית פרטי

מחיר תשתית גז לבית פרטי עומד על כ-1,000-1,500 ₪ בממוצע וכולל בתוכו את צנרת הגז, ולעיתים גם הכנת נקודת גז וחיבור של מכשיר הגז.

במקרים בהם העבודה מורכבת יותר או שצריך לפרוש צנרת גז ארוכה במיוחד, המחיר יכול לקפוץ גם ל-3,000 ₪ ולעיתים גם 6,000 ₪.


טכנאי גז מומלצים להקמת תשתית גז לבית פרטי

מתרגשים לקראת המעבר לבית החדש? גם אנחנו! כדי שתיכנסו לבית ברגל ימין אספנו עבורכם רשימה של טכנאי גז מומלצים להקמת תשתית גז לבית פרטי. איך אנחנו יודעים שהם מומלצים? כולם מדורגים מעל ציון 9 לפי חוות דעת של לקוחות קודמים. תתחדשו!


;

שאלות נפוצות לדף זה

מה המחיר של תשתית גז לבית פרטי?

תשתית גז לבית פרטי עולה כ-1,000-1,500 ₪. העבודה כוללת את צנרת הגז ולפעמים גם התקנה של נקודת גז חדשה.

כמה זמן מחזיק בלון גז? המומחים עונים!

שאלנו 17 טכנאי גז כמה זמן מחזיק בלון גז 12 ק"ג שמשמש לבישול בלבד. כ-58% מטכנאי הגז אמרו שבלון גז שמשמש לבישול 7-8 שעות בשבוע צפוי להחזיק כשלושה-ארבעה חודשים, ו-35% מהם אמרו שהוא צפוי להחזיק כחודש וחצי-חודשיים.

איך שומרים על בטיחות בגז? צירפנו תשובה בוידאו!

 

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק