מוקד טלפוני: 1-700-707-233

חשמלאי רכב עד הבית

במידה ונתקעתם עם הרכב בחניה שמתחת לבית או גרוע מזה – בכביש מהיר באמצע הלילה (סליחה על הדרמטיות), זה הזמן להיעזר בחשמלאי רכב שיגיע עד אליכם, יאבחן את התקלה, יפתור אותה במקום וישחרר אתכם לדרככם. נשמע מדהים לא? אז פירטנו לפניכם מתי צריך חשמלאי רכב, איך מזהים שמדובר בתקלות חשמל וכמה זה יעלה לכם.

 בדיקת רכב על ידי חשמלאי

 


חשמלאי רכב עד הבית

שירות של חשמלאי רכב עד הבית הוא שירות שמוצע על ידי מוסכים ניידים, שרובם בהסמכתם גם חשמלאי רכב ויודעים לפתור תקלות חשמל. הם מגיעים אליכם, לא רק עד הבית אלא לכל מקום שבו נתקעתם עם הרכב בגלל תקלת חשמל כלשהי. אז איך זה עובד? 

שלב ראשון: שיחת טלפון עם חשמלאי הרכב

נתקעתם עם הרכב? זה הזמן להרים טלפון לחשמלאי. בשיחת הטלפון עם חשמלאי הרכב הוא לרוב יידע כבר לאבחן את התקלה ובהתאם גם את הפיתרון. הוא ישאל אתכם קודם כל באיזה רכב מדובר ובאיזו שנה, כך הוא יידע מה רוב הסיכויים שקרה לרכב, איך לטפל ברכב, ובסוף – מה מחיר החלקים החשמליים במידה ותידרשו להחליף. כך למשל, קיים פער במחירי האלטרנטורים בין רכב לרכב, וגם אם מדובר באותו אלטרנטור בדיוק -  תשלמו יותר כשמדובר ברכב יקר יותר. מעבר לכך, הסיבה שהחשמלאי יבקש את פרטי הרכב זה כדי לוודא שיש לו את החלקים שאתם צריכים. לרוב יהיו לו מראש ברכב מגוון רחב של רצועות מנוע שיתאימו למגוון רכבים – אבל לא לכולם.

לעיתים יבקש מכם חשמלאי הרכב לתאר לו את התקלה לפרטים, ואם יש לכם רעשים מהמנוע או מהרכב הוא יבקש מכם להצמיד את הטלפון לרכב כדי לשמוע. כך הוא יכול כבר מראש לאבחן את התקלה, ולהגיע אליכם כמה שיותר מוכן. 

 חשמלאי רכב מחליף אלטרנטור

שלב שני: חשמלאי הרכב מגיע למקום הרכב

בשלב הבא החשמלאי מגיע לבית או למקום שבו נתקעתם עם הרכב ויאבחן את התקלה. אבחון לעיתים ניתן לעשות באמצעות מחשב שמתחבר ישירות לרכב שלכם ויודע לזהות איפה התקלה – זה נקרא דיאגנוסטיקה לרכב, והיתרון של זה הוא שהמחשב יודע למפות את כל מערכות הרכב ולתת לכם אבחון מדויק. עם זאת, בדיקה כזאת תעלה לכם יותר (אל תדאגו, מחירים נפרט בהמשך).

עכשיו תקוו שזו תקלה שהוא יכול לתקן במקום. במידה והבעיה פשוטה יחסית, ואם יש לו את החלק הדורש החלפה – הוא יתקן את זה באותו רגע ותהיו חופשיים לנסוע לדרככם. במידה והחלק חסר יש שתי אופציות: האחת היא לקחת עבורכם את הרכב למוסך. במקרה כזה תצטרכו לשלם עלות נוספת עבור גרירת הרכב, אבל לא כל המוסכים הניידים עושים את זה ולכן כדאי לוודא זאת מראש.

האופציה השנייה היא שתשאירו את הרכב בדיוק איפה שנתקעתם איתו, חשמלאי הרכב יחזור למחרת עם החלק החסר,יחליף אותו, יתקן את התקלה, וישיב לכם את הרכב כשהוא בריא ושלם. כך או כך – הרבה עבודה נחסכת מכם.  

 חשמלאי רכב מבצע בדיקת דיאגנוסטיקה

ואילו תיקוני חשמל חשמלאי הרכב לא יוכל לבצע במקום?

מצברתיקוני חשמל מורכבים.

מצברתיקונים שאין לו את הכלים המתאימים לתקן אותם ודורשים מוסך - כמו למשל תיקונים שדורשים להרים את הרכב על ליפט -לא ניתן לבצע בשטח אלא רק במוסך.

מצברתיקונים לרכבים עם תנאים מיוחדים - כמו למשל רכב שהחלקים במנוע שלו מאוד צפופים ודורשים פירוק – בלתי אפשרי להתחיל לפרק את כל המנוע על הכביש. במקרים אלו תצטרכו להגיע עם הרכב למוסך.

 הרמת רכב על ליפט במוסך

מתי צריך חשמלאי רכב?

איך תדעו אם הבעיה ברכב שלכם מצריכה חשמלאי, ובאיזה תקלות חשמלאי יודע לטפל?

אז ברור לנו שחשמלאי רכב מטפל בכל המערכות החשמליות של הרכב. אבל מהן? אז קודם כל כדאי לדעת שעם התפתחות הטכנולוגיה, יותר ויותר מערכות ברכב שבעבר היו מכאניות מופעלות היום באופן חשמלי, ורובן מנוהלות על ידי מחשב ניהול מנוע.

אלו מערכות מנוהלות על ידי המחשב? לא מעט: המנוע כמובן, תיבת ההילוכים (הגיר), כריות האוויר, הברקסים ועוד. תקלות במחשב הרכב לעתים ניתן יהיה לתקן במקום ולעיתים ידרשו מוסך.

מעבר למחשב הרכב, הגורמים החשמליים שיכולים לגרום לכם להיתקע בדרך ובהם מוסמך לטפל החשמלאי, בין היתר, הם:

משולש אזהרה לרכב המצבר 

משולש אזהרה לרכבהסוויץ'

משולש אזהרה לרכבהאלטרנטור

משולש אזהרה לרכבהסטרטר

משולש אזהרה לרכבכריות אויר

משולש אזהרה לרכבנורות

משולש אזהרה לרכבפיוזים שרופים

משולש אזהרה לרכבתקלת חשמל כללית.

לא תמיד תדעו שמדובר בתקלה חשמלית ברכב, אבל אלטרנטור למשל תוכלו לזהות: כשהאלטרנטור תקול, הוא לא מספק חשמל למצבר. לכן, במצב כזה תידלק לכם נורת המצבר בלוח המכוונים.

 נורת מצבר ברכב

ואיך תדעו שמדובר בתקלה במצבר? לרוב כשהלך לכם המצבר - הרכב לא יניע. מצד שני, הרבה גורמים חשמליים אחרים יכולים לגרום לרכב לא להניע, אז איך בכל זאת תדעו? דרך אחת טובה לבדוק היא לראות אם השלט של הרכב פועל. במידה וכן, המשמעות היא שיש חשמל ברכב, ולכן לא מדובר במצבר שהתרוקן.

דרך נוספת, שמתבססת על אותו רעיון, היא לשים לב אם מערכות חשמליות אחרות ברכב כן פועלות, כמו הרדיו או הפנסים. אם כן, לא מדובר במצבר.

בכל מקרה כשהרכב לא מניע דרך טובה היא לנסות להטעין אותו ע"י כבלים, באמצעות חשמל מרכב אחר. אם זה עבד - תדעו שהמצבר התרוקן ושצריך לבדוק האם כדאי להחליף אותו. 


חשמלאי רכב עד הבית – מחירים

המחירים של שירות חשמלאי רכב עד הבית מתחלקים לשניים: מחיר הבדיקה ומחיר התיקון. במידה וחשמלאי הרכב אבחן את התקלה אבל לא הצליח לתקן אותה במקום, תשלמו על עלות הבדיקה. במידה והוא כן תיקן את התקלה בשטח, תשלמו עבור החלק שהוחלף ועבור העבודה, אך לא עבור הבדיקה.

שימו לב שבמידה ויש בעיות גישה, כמו למשל אם הרכב נתקע בחניון, המחיר יהיה גבוה יותר.

מחיר בדיקת חשמלאי רכב עד הבית – 250-350 ₪

מחיר דיאגנוסטיקה לרכב באמצעות מחשב – 200-400 ש"ח

מחיר של החלפת מצבר סטנדרטי - 500-800 ₪

מחיר של מצברי סטרט אנד סטופ - 800-1,500 ₪

מחיר סטרטר משופץ לרכב – 600-1,000 ש"ח

מחיר סטרטר חדש לרכב – 1,200-1,600 ₪

מחיר החלפת אלטרנטור – 800-1,200 ש"ח

*המחירים כוללים את עלות העבודה ואת עלות החלקים

 חשמלאי רכב מחליף מצבר

חשמלאי רכב מומלצים שמגיעים עד הבית

אם נתקעתם ליד הבית במקרה הטוב, או באמצע הדרך במקרה הרע, תוכלו לחסוך לעצמכם את ההמתנה הארוכה לגרר ואת הפרוצדורה במוסך, ולהזמין חשמלאי רכב בעל ניידת שירותי דרך שיוכל לתת לכם שירות במקום, או לאבחן עבורכם את התקלה ולגרור את הרכב למוסך. בכל מקרה, תמיד כדאי לקרוא המלצות על בעלי המקצוע שאתם נעזרים בהם. כאן ריכזנו לכם חשמלאי רכב מומלצים שיגיעו עד אליכם, ויש להם גם המלצות מלקוחות קודמים. קדימה לדרך!


שאלות נפוצות לדף זה

איך יודעים שהלך הסטרטר?

אם אין סטרטר המשמעות היא שהרכב לא יניע. אבל לא תמיד זה מבשר על תקלה בסטרטר, ולכן תצטרכו להיעזר בחשמלאי רכב שיאתר את התקלה.

יש סטרטר אבל הרכב לא מניע – מה עושים?

במידה ויש סטרטר, כלומר יש חצי הנעה, המשמעות היא שהסטרטר מקבל חשמל אבל לא מספיק. לכן מדובר כנראה בתקלה במצבר- שמספק חשמל לסטרטר, או בבעיית מתח בין הסטרטר למצבר. תצטרכו להיעזר בחשמלאי רכב שיאתר את התקלה, ובמקרה הצורך יחליף את המצבר.

איך יודעים שהלך האלטרנטור?

לא תמיד תדעו בוודאות, אבל תפקיד האלטרנטור הוא להטעין את המצבר. לכן, אם נדלקת לכם נורת המצבר, המשמעות היא שיש בעיה באלטרנטור.

איך יודעים שהלך המצבר?

לא תמיד תדעו אם הבעיה היא בוודאות במצבר, אבל לרוב, אם הרכב לא מניע בפתאומיות כנראה שהלך המצבר. בנוסף, המצבר אחרי על הפעלת כל המערכות החשמליות ברכב – המגבים, הפנסים, הנורות, הרדיו וכו'. לכן, תבדקו אם שאר המערכות הללו עובדות – אם לא, יש מצב טוב שהלך המצבר.

כמה עולה החלפת סטרטר ברכב?

החלפת סטרטר לסטרטר משופץ נעה בין 600-1,000 ₪, החלפה לסטרטר חדש נעה בין 1,200-1,600 ₪.

נורת מצבר דולקת באמצע נסיעה – מה לעשות?

אם נורת המצבר דולקת, המשמעות היא שיש תקלה באלטרנטור, או תקלה במתח בין האלטרנטור למצבר. לכן כדאי לעצור את הנסיעה ולהזמין חשמלאי רכב שיבדוק את הבעיה – לפני שתתקעו באמצע הדרך.

מה לעשות אם הרכב לא מניע?

אם הרכב לא מניע תוכלו לנסות להניע אותו עם כבלים, כי רוב הסיכויים שהבעיה היא במצבר. אם גם זה לא עוזר, זה הזמן להזמין חשמלאי רכב עד הבית.

 

איך להניע רכב עם כבלים?
השלט לא פותח את האוטו - מה עושים?

אם השלט לא פותח את האוטו כנראה שמדובר בתקלה חשמלית, שכן השלט מעביר אות חשמלי לנעילת הרכב. פעמים רבות התקלה נובעת מהמצבר, שאחרי על אספקת חשמל למערכות הרכב. תצטרכו להיעזר בחשמלאי רכב שיאבחן את הבעיה.

קודנית ננעלה - מה עושים?

אם הקודנית ננעלה מדובר בתקלה חשמלית, ותצטרכו להיעזר בחשמלאי רכב שישחרר את הנעילה.

מה זה דיאגנוסטיקה לרכב?

דיאגנוסטיקה לרכב היא אבחון מקיף של תקלה ברכב. דיאגנוסטיקה נעשית באמצעות מחשב מיוחד שמתחבר למחשב הרכב, בודק את כל המערכות בו ולבסוף מוצא את התקלה באופן מדויק.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק