עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

סתימת חורים בקיר

תליתם תמונה בסלון והתחרטתם? הזזתם שולחן והוא פגע בקיר? אל דאגה! סתימת חורים בקיר יכולה להיות די פשוטה וניתן לבצע אותה בקיר בטון וגם בקיר גבס. טווח המחירים רחב ויכול לנוע בין 280 ש"ח לבין למעלה מ-800 ש"ח, תלוי במספר החורים ובגודלם. אז כדי שלא תצטרכו לדפוק את הראש בקיר, סיכמנו עבורכם את כל המידע על סתימת חורים בקיר


סתימת חורים בקיר - צעד אחר צעד

תליתם מדף, והבנתם שהוא אמור להיות בכלל בקצה השני של הקיר? עכשיו צריך להזיז את המדף ולתלות במיקום החדש. אבל רגע! מה נעשה עם החור שנפער בקיר ובלב? הנה הצעדים שעליכם לעשות על מנת לסתום את החור ולשכוח לגמרי מכל התקרית:

סתימת חורים בקיר כוללת ארבעה שלבים מרכזיים: הכנת הקיר, מילוי החור, שיוף וצביעה. האופן שבו מבצעים כל שלב, תלוי בסוג הקיר - בטון או גבס, וכן בגודל של החורים.

מספר 1 הכנת הקיר - תחילה, יש לנקות את הקיר עם מטלית, כדי להסיר שכבת אבק או צבע מתקלף. גם אם אתם לא אוהבים לנקות, לא כדאי לדלג על שלב זה, כי האבק או הצבע עלולים להתערבב בחומר המילוי והאיכות שלו תיפגם.

מספר 2 איטום החור - שלב זה תלוי במספר גורמים:

נקודה חורים קטנים - במקרים בהם החורים בקיר קטנים (עד כ-20 מילימטר), סתימת חורים בקיר גבס וכן בקיר בטון, תהיה באמצעות גבס. אם החורים ממש שטחיים, ניתן לאטום גם באמצעות שפכטל.

נקודה חורים גדולים - כאשר מדובר על חורים גדולים יותר (מספר ס"מ ומעלה), העבודה על קיר גבס תתבצע באופן שונה מאשר קיר בטון:

קיר בטון - ניתן למלא בגבס או במלט באמצעות שפכטל (כלי). את המלט ניתן לער­­­­­­­בב עם "קליסימו" - חומר שהופך את המלט לחזק יותר ואת הייבוש שלו למהיר יותר. יתכן ויידרשו מספר שכבות על מנת שהחור ייסתם לחלוטין (חומר האיטום יהיה בגובה הקיר)

קיר גבס - בשביל לסתום את החור צריך לוח גבס שממנו חותכים חתיכה בגודל החור. קיר הגבס חלול, כך שכדי להצמיד את חתיכת הגבס לקיר, יש צורך להבריג חתיכות עץ או מסילות ברזל ועל גביהן ניתן יהיה להצמיד את לוח הגבס. לאחר הצמדת לוח הגבס לקיר, מורחים שפכטל על ריבוע הגבס ועל החיבורים שלו לקיר, כך שהקיר ייראה חלק ולא יראו את החיבורים. כמו שאתם מבינים, סתימת חור כזה מאתגרת יותר מסתימת חור קטן ויתכן כי תצטרכו את עזרתו המיומנת של הנדימן חרוץ.

 

לוח עץ בתוך קיר גבס

 

כמה נקודות חשובות:

  • המילה "שפכטל" מתייחסת הן לסוג של חומר איטום והן לכלי שאיתו מורחים את חומר האיטום.
  • ישנם חומרי איטום הדורשים ערבוב עם מים על פי ההוראות הכתובות על האריזה ולממהרים שביניכם - ישנם חומרים מוכנים שאין צורך לערבב עם מים.  
  • כאשר מדובר על חורים גדולים ועמוקים במיוחד, על מנת שהתיקון יחזיק מעמד, כדאי למרוח על החור גם חומר מקשר - בונדרול, לפני חומר המילוי וכן לפני מריחת הצבע.

מספר 3 שיוף - משייפים את הקיר באמצעות נייר שיוף כדי שהקיר ייראה חלק.

מספר 4 צבע - לאחר איטום החור, יש לצבוע את האזור, כך שיתאים לקיר וייצור מראה אחיד. שימו לב שלפני שמורחים צבע יש לוודא שחומר המילוי התייבש לחלוטין!

 

 

כמה זמן לוקח לסתום חורים בקיר?

אחד איטום החור - שלב זה תלוי במספר גורמים:

נקודה עונה - בחורף לוקח לשכבת המילוי יותר זמן להתייבש, כך שאם יש אפשרות, יתכן שתרצו לדחות את משימות התיקונים לקיץ.

נקודה סוג האיטום - גבס יכול להתייבש תוך מספר דקות לעומת שפכטל שמתייבש לאחר זמן רב יותר - מעל שעה.

מספר שתיים צבע - יכול לקחת כשעתיים. כדאי לשים לב שהצבע תואם את צבע הקיר המקורי!

כוכבית שימו לב, כאשר החור בקיר החיצוני של הבית, סתימת חורים בקיר יכולה לקחת זמן רב יותר, במיוחד אם משתמשים בחומר מיוחד לקיר חיצוני שלוקח לו זמן רב יותר להתייבש.

 

חור בקיר

סתימת חורים בקיר – עשה זאת בעצמך

אם יש לכם חוש טכני וסבלנות, ואם מדובר על מספר חורים קטנים, תוכלו לבצע סתימת חורים בקיר לגמרי בכוחות עצמכם! שימו לב שאתם עושים שימוש בחומרים הנכונים בכל שלב ומקפידים על ההוראות וזמן הייבוש.

אז מה אתם צריכים?

מברשת צבע חומר מילוי (גבס או שפכטל)

מברשת צבע שפכטל (כלי)

מברשת צבע מברשת צביעה

מברשת צבע נייר שיוף

מברשת צבע סמרטוט נקי לניגוב האבק לפני שמתחילים לצבוע

אם אין לכם כלים מקצועיים, תוכלו לעשות שימוש בחפצים שונים כתחליף –למשל, כרטיס אשראי (!) שישמש אתכם במקום השפכטל. אם מדובר על חורים גדולים, או שאתם חוששים לבצע את העבודה לבד, תוכלו להיעזר בהנדימן שיסתום עבורכם את כל החורים בקיר.

שימו לב, אם יש רטיבות בקיר או נקודת חשמל קרובה מאוד לחור, יתכן ותצטרכו לקרוא למאתר נזילות או חשמלאי לפני שאתם מתחילים במלאכת סתימת החור.


מחיר סתימת חורים בקיר

כמו שהבנתם, סתימת חורים תלויה בכל מיני גורמים ובהתאם, טווח המחירים מאד רחב ויכול לנוע בין 280 ש"ח לבין למעלה מ-850 ש"ח.

מה משפיע על המחיר?

מחיר גודל החור - ככל שהחור גדול יותר, ניחשתם נכון! עלות האיטום תהיה יקרה יותר.

מחיר חומר האיטום – עלות החומר משתנה לא רק בהתאם לכמות אלא גם בהתאם לסוג ולחברה הספציפית בה תבחרו אתם או ההנדימן, להשתמש.

כאשר מדובר על חור קטן או שניים, לרוב, ההנדימן יגיד לכם שחבל על החור בכיס וכדאי שתבצעו את העבודה לבד או שתנסו לרכז כמה תיקונים קטנים יחד כדי שעלות הביקור של ההנדימן תשתלם לכם.


הנדימנים מומלצים לסתימת חורים בקיר

אז אחרי שהבנתם שאת כרטיס האשראי שלכם את מעדיפים לגהץ בחנות ולא על הקיר, וסתמנו כמה חורים בהשכלה, כאן תוכלו למצוא רשימה של הנדימנים מומלצים לסתימת חורים בקיר, שמדורגים לפי חוות דעת של לקוחות קודמים. שיהיה בהצלחה!


;

שאלות נפוצות לדף זה

איך מבצעים סתימת חורים בקיר גבס?

כאשר החור קטן, ניתן לסתום בגבס באמצעות שפכטל (הכלי). כאשר מדובר על חור גדול - יש צורך בלוח גבס שממנו ניתן לחתוך חתיכה בגודל החור. את החתיכה שמים על הקיר באמצעות לוחות עץ או מסילות ברזל עליהן יהיה ניתן להניח את החתיכה כך שתיצמד לקיר. 

סתימת חורים בקיר חיצוני לעומת קיר פנימי

סתימת חורים בקיר חיצוני יכולה לקחת זמן רב יותר, כיוון שלרוב יש צורך בחומר מיוחד לקיר חיצוני, כיוון שלוקח לו זמן רב יותר להתייבש.

סתימת חורים בקיר - מה המחיר?

טווח המחירים של סתימת חורים בקיר מאד רחב ויכול לנוע בין 280 ש"ח לבין למעלה מ 850 ש"ח. כיוון שהמחיר תלוי בגורמים שונים: גודל החור |(חור גדול יותר, יהיה יקר יותר לאטום), חומר האיטום (סוג החומר והחברה בה בוחרים להשתמש).

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק