מוקד מידרג: 1-700-707-233

מדרגות זכוכית

זכוכית כובשת את עולם הבנייה בסערה ולכן לא מפתיע שהיא הגיעה גם לתחום המדרגות. מדרגות זכוכית אולי מרמזות שהן שבירות, אבל אל תתנו לשם להטעות אתכן, מדובר במדרגות היותר חזקות והחסינות בשוק. מדרגות זכוכית לא רק חזקות, הן גם יפות, ואי אפשר לערער על זה שהן יכולות לשדרג כל חלל עיצובי. כדי ללמוד על היתרונות וחסרונות של מדרגות זכוכית, דגשים בהתקנה ושיטת ההתקנה, כל המידע כאן. 

זגגים מומלצים להתקנת מדרגות זכוכית


מדרגות זכוכית יתרונות

לפני הירידה לפרטים הטכניים, הנה הסיבות למה בכלל כדאי ללכת על מדרגות זכוכית, ומתי עדיף לא להתקין אותן ולחשוב על סוגי מדרגות אחרות בשוק כמו מדרגות שיש ומדרגות עץ. 

וי יופי - למדרגות זכוכית יתרון בולט והוא היופי שלהן. זכוכית שקופה בבית מואר פותחת את החלל ומקנה לו מידית תחושה של מרחב ויוקרתיות. ואין מה לעשות, בבית שתמיד מלא בחיים וברהיטים, נחמד לרווח אותו איפה שאפשר. 

וי ויסות אור - אנחנו מכירים את הזכוכית כחומר שקוף, אבל היום יש מגוון של סוגי זכוכיות שלכל אחת מהן רמת אטימות שונה, מה שמאפשר לכם לווסת כמה אור נכנס לחלל. מדרגות זכוכית לרוב עשויות מזכוכית שקופה, אבל יש אפשרות גם לעשות מדרגות מזכוכית חלבית שהיא יותר אטומה ולא מאפשרת חדירה מלאה של אור לחלל הבית.  

וי עמידות  - אחת ההנאות של ייצור בזכוכית היא שהמדרגות לא מושפעות מתנאי מזג אוויר ולחות בניגוד לפרקט עץ לדוגמה שאסור שיבוא במגע עם מים. 

מדרגות זכוכית על קונסטרוקציה

מדרגות זכוכית חסרונות

איקס תחזוקה - מדרגות זכוכית הן שקופות, וגם אם בחרתם זכוכית חלבית עדיין ניתן לראות עליה כתמים, הצטברות אבק וסדקים בצורה בולטת יותר ממדרגות עץ לדוגמה. לכן, מי שבוחר להתקין מדרגות זכוכית צריך להכין את השואב אבק שלו בהיכון ולהכין זמן בלו"ז לניקיון. 


שיטות התקנה נפוצות

מיד נפרט על איך בדיוק מתקינים, אבל חשוב לוודא שכל זגג שאתם עובדים מולו משתמש אך ורק בזכוכית לפי התקן הישראלי. במדרגות זכוכית, כל מדרגה צריכה להיות עשויה משלוש שכבות לפחות, כשהשכבות החיצוניות מזכוכית מחוסמת וכל שכבה היא בעובי 10 מ"מ לפחות, כלומר, עובי הזכוכית המינימלי הוא 30 מ"מ מזכוכית מחוסמת.

יש כמה שיטות להתקנת מדרגות זכוכית:

אחד מדרגות על קונסטרוקציה -  מדרגות שהמסגרת שלהן בנויה ממסגרות ברזל והזכוכית מונחת בתוך הברזל. 

שתיים מדרגות קונזוליות - או בשמן השני, מדרגות צפות, הן בעלות מראה ייחודי והן קיבלו את שמן כיוון שכל מדרגה מחוברת רק לקיר ואינה תחומה במעקה בצידה השני וזה נותן את האשליה שהמדרגות מרחפות באוויר. יש אפשרות לחבר את המדרגות רק לקיר או לתחום אותן בחלק השני עם מחיצת זכוכית. אין ויכוח שזוהי האפשרות היפה והאלגנטית יותר לבית, אבל מדרגות צפות ללא מעקה הן פחות בטיחותיות ולכן פחות מומלצות לבתים בהם יש ילדים קטנים ובעלי חיים. 

מדרגות זכוכית מרחפות

 

גם אם מדובר בשתי שיטות התקנה שונות למדרגות זכוכית, התקן שלהן הוא זהה וכולל את הדגשים הבאים:

מדרגות מרחק בין מדרגות נע בין 16.5-18 ס"מ בין מדרגה למדרגה. 

מדרגות  רוחב מדרגה צריך לנוע בין 28-30 ס"מ. 

 מדרגות ברגע שהחלטתם על רווח בין מדרגות ורוחב כל מדרגה, הוא צריך להיות אחיד בכולן. 


תהליך התקנת מדרגות זכוכית

בניית מדרגות זכוכית מותנית רק באישור קונסטרוקטור ומתבצעת אך ורק לפי הדגשים שלו. הקונסטרוקטור מחליט על המתווה המומלץ לקונסטרוקציה ולמדרגות עצמן. במדרגות זכוכית קיים שיתוף פעולה בין הקונסטרוקטור, לזגג, למסגר שבונה את הקונסטרוקציה. אולי אתם לא צריכים לדעת על כל הא ודא שמועבר ביניהם, אבל לטובת האחריות שלכם אתם צריכים לוודא שהזגג פועל בדיוק לפי הנחיות הקונסטרוקטור. הקונסטרוקטור מלווה אתכם בכל התהליך בעלות נוספת, משלב הייעוץ עד סיום הבנייה ובסוף בניית המדרגות נותן אישור קונסטרוקטיבי סופי, שהוא הכרחי לסיום הבנייה.

אל הקונסטרוקטור תוכלו להגיע בעצמכם, אבל תוכלו להגיע להגיע אליו גם דרך הזגג עצמו או דרך אדריכל אם אתם מבצעים את השיפוץ בליווי אדריכלי. הקונסטרוקטור בוחן גם את תנאי השטח וגם את שיטת ההתקנה שאתם מעוניינים לבצע בהתאם לתקן הקיים, ולפי התנאים בשטח הקונסטרוקטור בוחר את הקונסטרוקציה הבטיחותית ביותר למבנה. השיקולים של הקונסטרוקטור מתבססים גל על סוג וגודל הזכוכית, וגם על התנאים בבית, עובי הקירות ומיקום המדרגות בחלל. 

אחרי שסוכם על שיטת התקנה והזגג התחיל לקחת מידות, זמן העבודה לקומה סטנדרטית בגובה 2.6 מטר לוקח חודש לערך, במהלכו יש הכנות תשתית בבית עצמו, ייצור וחיתוך הזכוכית לפי מידות במפעל וההתקנה בשטח. 

מדרגות מזכוכית חלבית

אופן התמחור

מחיר מדרגות מורכב משלושה פרמטרים שונים- מחיר המדרגה עצמה, קונסטרוקציה וליווי הקונסטרוקטור בתהליך, כאשר כל הצעת מחיר ניתנת בנפרד.

 

מחיר מדרגת זכוכית

זגגים מתמחרים מדרגות בצורה שונה, יש זגגים המתמחרים לפי כל מדרגה ויש זגגים המתמחרים לפי מטר רבוע. 

התמחור של מדרגות זכוכית נע באופן שונה בין הזגגים:

מדרגות תמחור לפי מדרגה - תמחור מדרגה נע בין 1500-3,000 ש"ח, לפני מע"מ. 

מדרגות תמחור לפי מטר רבוע - תמחור מדרגות זכוכית לפי מטר רבוע נע בין 1200- 2,400 ש"ח.

 

מחיר ליווי קונסטרוקטור

ליווי קונסטרוקטור, החל מפגישת הייעוץ עד סיום תהליך הבנייה  נע בין 6,500-11,000 ₪.

 

אחריות 

אם חס וחלילה קורה משהו למדרגות זכוכית, בגלל שתהליך הבנייה שלהן כולל כמה בעלי מקצוע,  האחריות מתחלקת בהתאם. כשל הנדסי יהיה באחריות הקונסטרוקטור, כשל שקשור לקונסטרוקציה עצמה יהיה באחריות המסגר וכשל שקשור במדרגות זכוכית עצמן קשור לזגג. חשוב לדעת שהזגג אינו לוקח אחריות על הזכוכית עצמה, הוא לוקח אחריות על כשלים שנעשו במסגרת ההתקנה.


זגגים מומלצים למדרגות זכוכית

אז רצון יש, ועכשיו נותר רק למצוא זגג שיתקין עבורכם את המדרגות זכוכית ויגרום לכם לרחף בבית. באתר אספנו עבורכם זגגים מומלצים עם חוות דעת מלקוחות קודמים באתר. בהצלחה מחייך


;

שאלות נפוצות לדף זה

מהו התקן לזכוכית?

לפי התקן הישראלי, זכוכית צריכה להיות מחוסמת בעובי 10 מ"מ לפחות.

איך בונים מדרגות מרחפות?

מדרגות מרחפות מחוברות רק לקיר רק מצד אחד, במרחק קבוע אחת מהשנייה. בונים אותן או מפלטות זכוכית או מכל חומר אחר שתרצו כמו עץ או מתכת. 

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק