עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

פרגולת אלומיניום למרפסת

דברים שלא תוכלו לעשות אם יש לכם מרפסת – לשתול דשא אמיתי, לבנות בריכה אולימפית, להגיד שיש לכם בית עם גינה. דברים שכן תוכלו לעשות אם יש לכם מרפסת – להתקין פרגולת אלומיניום למרפסת! איזו פרגולה מתאימה לכל מרפסת? (רמז: פרגולה תלויה לא מתאימה למרפסת סחופת רוחות), ואיך מתקינים פרגולה למרפסת בקומה 27? אספנו את כל התשובות לניצול מלוא פוטנציאל המרפסת שלכם.


לא כל פרגולה צריכה מרפסת

ראשית תנו לנו להרגיע אתכם – ניתן להתקין פרגולה בכל מרפסת. השאלה היא האם המרפסת שלכם בכלל צריכה פרגולה?

מרפסת "סגורה" – כזו שנמצאת מתחת למרפסת של השכן ומייתרת את הפרגולה, כיוון שהיא מספקת פחות או יותר את אותה כמות ההצללה שיכולה לספק פרגולת אלומיניום למרפסת. אם יש לכם מרפסת סגורה ואתם מעוניינים בהצללה נוספת, אולי עדיף לשקול התקנת סוכך.

מרפסת "פתוחה" – כזו  שאין מעליה מרפסת אחרת שמצלה עליה. במקרה כזה התקנת פרגולת אלומיניום למרפסת יכולה לעזור לכם לנצל את מלוא הפוטנציאל שלה ולספק:

לא שמש מפלט מהשמש

נגד גשם הגנה מהגשם

מטריה הקדמה לסגירת חורף עתידית

אייקון של סוכך זרועות מתקפל בסיס לסוכה 😊 (אם הגג שלה לא אטום)

 

מרפסת מתאימה לפרגולת אלומיניום

פרגולת אלומיניום מומלצת למרפסת

התאמת סוג פרגולת האלומיניום למרפסת תלויה בשלושה פרמטרים – גודל המרפסת, הגובה שלה וגם הצורה.

מספר 1 צבוע גודל המרפסת

במרפסות קטנות עדיף להתקין פרגולת אלומיניום תלויה המחוזקת לקיר במותחנים מיוחדים ולא נשענת כלל על הקרקע וכך לא מבזבזת שטח מיותר. במרפסות גדולות לעומת זאת, כדאי לבחור בפרגולה עומדת (או חצי עומדת), כיוון שכאשר הפרגולה גדולה מ-3 מטרים, התופסנים מתקשים לתמוך בה ולהבטיח את היציבות שלה.

מספר 2 צבוע גובה המרפסת

התקנת פרגולה תלויה במרפסת החשופה לרוחות אינה בטיחותית, כיוון שהרוחות עלולות לפגוע ביציבות שלה. לכן כשמדובר בקומה גבוהה עדיף להתקין פרגולת אלומיניום עומדת, רגילה או חשמלית - כזו שעומדת על 4 רגליים, או מחוברת לקיר ועומדת על 2 רגליים. 

בנוסף, התקנת פרגולה במרפסת בקומה 2 ומעלה נעשית באמצעות מרים משא, מנוף או מעלון, מה שכמובן מייקר את המחיר, עליו נפרט בסוף המאמר.

מספר 3 צבוע צורת המרפסת

צורת המרפסת משפיעה על סוג הפרגולה, אופן ההתקנה ואפשרויות הקידוח. לדוגמה, מרפסת עגולה מקשה על התקנת פרגולה תלויה, ומרפסת בצורת ריש יכולה להפחית את כמות הרגליים הדרושות לייצוב פרגולה עומדת. בנוסף, אם הקירות אינם עשויים מבטון או שלא ניתן לקדוח בהם מכל סיבה אחרת - כלל לא ניתן להתקין בהם פרגולה תלויה.

 
פרגולת אלומיניום עומדת למרפסת

סוג קירוי לפרגולת אלומיניום למרפסת

עכשיו כשבחרתם את סוג הפרגולה הגיעה הזמן לבחור את סוג הקירוי שלה, שהוא החומר אותו מצמידים על גבי קורות האלומיניום. סוג הקירוי שתבחרו צריך להיות תואם למטרה אותה אתם רוצים להשיג - סוגי הקירוי השונים מספקים דרגות שונות של הצללה, הגנה מהגשם ובידוד אקוסטי:

גג רעפים פרגולה חשמלית - פרגולה תלויה או עומדת בה הקירוי העליון ניתן לסגירה על ידי מתג או שלט. בצורה הזו ניתן לשלוט בכמות השמש שנכנסת. פרגולה חשמלית נאספתעשויה מקורות אלומיניום, ומעליהן מתוח בד PVC. הקורות חשמליות, ואפשר לאסוף אותן בצד אחד ולפתוח את הפרגולה לשמיים ולעולם, או למתוח אותן ולקבל קירוי מלא. פרגולה חשמלית מתכווננת - הפרגולה ה"קלאסית", בעלת רפפות (תריסים), מאפשרת שליטה על מידת ההצללה באמצעות משחק עם זוויות התריסים.

 

 

גג רעפים סרגלי הצללה - פתרון מצוין להצללה מהשמש. אלו פסים מלבניים ארוכים שיושבים על מסגרת הפרגולה, ומאפשרים רק לשמץ מהשמש להסתנן פנימה. סרגלי ההצללה מגיעים בגדלים, מרווחים ושיפועים שונים כך שתוכלו לבחור מה אחוז הצל שמתאים לכם.

גג רעפים סנטף - לוח גלי עשוי מחומר סינטטי חזק, אותו מצמידים לגג פרגולת האלומיניום כדי למנוע חדירת גשמים לשטח המקורה. הסנטף מגיע בעובי, צבע ואטימות שונים, ועמיד בפני מזג האוויר.

גג רעפים סנטף BH - סנטף משודרג. עבה, שקט וגם מעט יקר יותר מהסנטף הרגיל.

גג רעפים פאנל מבודד - עשוי מאלומיניום וחומר בידוד. נותן בידוד מלא משמש, גשם ורעש הגשם. שימו לב - הפאנל אטום לחלוטין ולכן עשוי להחשיך את אזור המרפסת.


פרגולת אלומיניום שומרת חוק

בדומה לפרגולות אחרות, פרגולת אלומיניום למרפסת מחויבת לפי חוק הפרגולות. התקנת פרגולה עד 50 מ"ר או רבע משטח המרפסת (הגדול מביניהם) לא מצריכה קבלת היתר. עם זאת, היא צריכה לעבור בדיקת קונסטרקטור, שיאשר שהפרגולה אכן בטוחה. אישור יציבות ניתן להגיש עד 45 יום מרגע הקמת הפרגולה.

 

פרגולת אלומיניום למרפסת

מחיר פרגולת אלומיניום למרפסת

כסף מחיר התקנת פרגולת אלומיניום למרפסת נע בין 1000-1200 ₪ למ"ר, פלוס מע"מ, ונקבע לפי גודל המרפסת.

כסף מחיר התקנת פרגולת אלומיניום חשמלית למרפסת יקר יותר ונע בין 1,300-1,700 ₪ למ"ר, פלוס מע"מ.

כסף מחיר התקנת פרגולת אלומיניום במרפסת המצריך שימוש במרים משא, מעלון או מנוף יקר יותר ב-500-700 ₪ עד קומה שביעית. 800-1000 ₪ לקומה גבוהה יותר ואם אתם גרים בגורד שחקים המחיר יכול להגיע גם ל-2100 ₪. בנוסף, יש ספקים שלוקחים תוספת מחיר על עבודה בגובה.

גורמים נוספים שעלולים לייקר את עלות ההתקנה הם סוג הקירוי הנבחר ומורכבות ההתקנה. פירוט נוסף תוכלו למצוא מאמר מחיר פרגולת אלומיניום.


אנשי אלומיניום מומלצים להתקנת פרגולת אלומיניום למרפסת

החלטתם להגיע הזמן להתקין פרגולת אלומיניום למרפסת? עכשיו כל שנותר הוא לבחור מתקין פרגולות אלומיניום מקצועי מרשימת המתקינים המומלצים שלנו. כל בעלי העסקים באתר מדורגים על פי חוות דעת של לקוחות קודמים שקיבלו מהם שירות, כך שאתם יכולים להיות רגועים שהמרפסת שלכם בידיים טובות איכות גבוהה


;

שאלות נפוצות לדף זה

האם בכל מרפסת ניתן להתקין פרגולה?

ניתן להתקין פרגולה בכל מרפסת אבל לא בכל מרפסת צריך להתקין פרגולה. אם יש לכם מרפסת סגורה, שנמצאת מתחת למרפסת של השכן אין לכם צורך בהתקנת פרגולה ואולי עדיף שתשקלו התקנת סוכך. אם יש לכם מרפסת פתוחה זה כבר סיפור אחר, ובמקרה כזה פרגולת אלומיניום יכולה לעזור לכם לנצל את מלוא הפוטנציאל של המרפסת.

איזו פרגולה מתאימה למרפסת?

התאמת סוג פרגולת האלומיניום למרפסת תלויה בשלושה פרמטרים – גודל המרפסת, הגובה שלה וגם הצורה. במרפסות קטנות מומלץ להתקין פרגולת אלומיניום תלויה כדי לא לבזבז שטח מיותר. במרפסות גדולות לעומת זאת (מעל 3 מטר), מומלץ להתקין פרגולה עומדת (או חצי עומדת), כדי להבטיח את היציבות שלה. בנוסף, כשמדובר בקומה גבוהה עדיף להתקין פרגולת אלומיניום עומדת, היציבה יותר מול רוחות עזות. גם צורת המרפסת משפיעה על סוג הפרגולה - מרפסת עגולה מקשה על התקנת פרגולה תלויה, ומרפסת בצורת ריש יכולה להפחית את כמות הרגליים הדרושות לייצוב פרגולה עומדת.

כמה עולה פרגולה למרפסת?

מחיר התקנת פרגולת אלומיניום למרפסת נקבע לפי גודלה ונע בין 1000-1200 ₪ למ"ר, פלוס מע"מ. התקנת פרגולת אלומיניום במרפסת המצריך שימוש במרים משא, מעלון או מנוף מייקרת את העבודה ב-500-700 ₪ עד קומה שביעית וב-800-1000 ₪ לקומה גבוהה יותר. גורמים נוספים שעלולים לייקר את עלות ההתקנה הם סוג הקירוי הנבחר ומורכבות ההתקנה. פירוט נוסף תוכלו למצוא מאמר מחיר פרגולת אלומיניום.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק