עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

חיפוי אלומיניום

מראה מראה שעל הקיר – מי החיפוי הכי יפה בעיר? חיפוי אלומיניום הוא ללא ספק הדבר החם בשוק החיפויים ולא רק בגלל המראה המודרני המרשים שלו. היכולת שלו לעמוד איתן מול העונות המתחלפות ולהיראות כמו חדש גם אחרי 20 שנה - הופכת את ההשקעה בחיפוי אלומיניום למשתלמת. במאמר הבא נמצא כל המידע החשוב על חיפוי אלומיניום, אז למה אתם מחפים?


חיפוי אלומיניום – פנים וחוץ

בענף הבנייה קיימים מספר רב של סוגי חיפויים: חיפויי HPL, פח 2 מ"מ, בטון אדריכלי, פייבר צמנט, חיפוי פח גלי וכמובן - חיפוי אלומיניום. חיפוי אלומיניום הוא למעשה כיסוי קירות באמצעות לוחות אלומיניום, המתחלק לשני תחומים עיקריים:

אחד חיפוי קירות פנים – חיפוי פנימי של קירות הבית, מסתורי כביסה, עמודים וקורות, דלתות וכו'. חיפוי פנימי לא מצריך חומרים אטומים, מבודדים או עמידים יתר על המידה, כיוון שהוא אינו חשוף לפגעי מזג האוויר כמו חיפוי חוץ. עם זאת, בהחלט עדיף לבחור בחומר קל לניקוי כמו האלומיניום, כי הגשם לא יעזור לכם בעניין הזה.

מספר שתיים חיפוי קירות חוץ – חיפוי חיצוני של בתים פרטיים, וילות ובניינים או מפעלים, מבני ציבור ותעשייה. מטרת החיפוי החיצוני, מעבר לאובייקט עיצובי, היא להגן להוות חוצץ אטום בין המבנה לחוץ, ליצור בידוד תרמי ואקוסטי ולספק שכבת הגנה נוספת מפני פגעי מזג האוויר וזעזועים אחרים.

חיפוי קירות חוץ מאלומיניום

סוגים של חיפוי אלומיניום

חיפוי אלומיניום מגיע בצורת לוחות בגדלים משתנים (או בשפה מקצועית: פרופילי אלומיניום) כאשר ישנם שני סוגים של לוחות אלומיניום, המשמשים לצרכים שונים:

בית חיפוי אלומיניום רגיל – פרופילי אלומיניום המשמשים לחיפוי בתים פרטיים או חלק ממבנה.

בניין חיפוי אלוקובונד – פרופילי אלומיניום המשמשים לחיפוי מבנים גדולים. מורכבים משתי שכבות אלומיניום שבאמצען שכבת פוליאתילן דחוס, ונותנים למבנה בידוד, עמידות והגנה גבוהים יותר.

שימו לב - חיפוי פולימרי הוא אינו חיפוי אלומיניום. הוא נפוץ בעיקר בזכות העלות הנמוכה שלו ומשמש לעיתים לחיפוי קירות פנימיים אך הוא אינו עמיד מול פגעי מזג אוויר ולכן לא מומלץ כלל לחיפוי חיצוני. אז היזהרו מחיפויים! כלומר, מחיקויים.


יתרונות החיפוי מאלומיניום

חיפוי אלומיניום הפך בשנים האחרונות לאחד מסוגי החיפוי המבוקשים ביותר. המראה המודרני, העמידות הגבוהה והעובדה שהוא לא מצריך תחזוקה שוטפת - כל אלה הופכים אותו לחיפוי עיצובי מושלם, אבל כדי להבין אם הוא עונה על הצרכים האישיים שלכם, הכנו לכם רשימה של כל היתרונות שלו (והיא די ארוכה):

יתרון נוח להתקנה – בשונה מחיפויים אחרים, ההתקנה של חיפוי אלומיניום מהירה, פשוטה ולא מלכלכת. מדובר על חומר במשקל קל, גמיש ונוח לעיבוד ולכן העבודה איתו נוחה. עוד על תהליך ההתקנה בהמשך.

יתרון קל לתחזוקה – האלומיניום הוא חומר קל לניקוי ואינו מצריך חידוש או צביעה מחדש.

יתרון עמיד בפני מזג אוויר – האלומיניום הוא חומר שאינו מחליד או מעלה קורוזיה ולכן לא ייפגע מהטל או הגשם. בנוסף, הוא לא דוהה או מאבד ברק ולכן לא ייפגע מהשמש.

יתרון עמיד בפני הזמן – אחד היתרונות הגדולים של האלומיניום הוא מאפיין האנטי-אייג'ינג שלו. הוא לא מתפורר, לא דוהה, בלתי שביר וכמו התינוק של במבה, גם בעוד 20 שנה ייראה כאילו רק אתמול הותקן.

יתרון מספק הגנה – למרות שבמבט ראשון הוא נראה רק כיסוי יפה, חיפוי אלומיניום כשמו כן הוא – מחפה. הוא נותן שכבת הגנה, בידוד ואיטום על מעטפת המבנה ואם זה לא מספיק, הוא גם חסין לאש.

יתרון נראה מעולה – לא צריך לעשות סיור בהוליווד או בסביון כדי לדעת שחיפוי אלומיניום הוא הטרנד הדקורטיבי החם של התקופה. מרשים, יוקרתי, מגיע במגוון עיצובים והכי חשוב - מותאם אישית.

חיפוי אלומיניום שחור לקירות חוץ

 

ומכיוון ששום חיפוי לא חף מפגמים (וגם כי אנחנו דואגים לחפות עליכם מכל הכיוונים) הנה מספר חסרונות של חיפוי אלומיניום, שגם אותם כדאי לקחת בחשבון:

חסרון עיצוב מודרני "קר" – אם אתם אספני רהיטי וינטג', המטבח שלכם מעוצב בסגנון כפרי ואתם חולמים על מראה אירופאי קלאסי, לא בטוח שחיפוי אלומיניום הוא החיפוי המתאים לכם... אם אתם בכל זאת מתעקשים, כדאי לכם ללכת על חיפוי אלומיניום דמוי עץ.

חסרון מחיר גבוה יחסית – אם מדובר על בניין מגורים שהאבנים שלו מתפוררות וקופת וועד הבית שלו ריקה וגם אם יש לכם בית פרטי וקיוויתם לצאת בזול מעניין החיפוי, לא בטוח שחיפוי אלומיניום הוא הפתרון בשבילכם.

חסרון טרנד – בשונה מחיפוי אבן קלאסי, המראה המודרני של חיפוי אלומיניום הוא טרנדי. וכמו כל טרנד, סביר שביום מן הימים הוא יפנה את מקומו לטרנד הבא.


תהליך התקנת חיפוי אלומיניום

כמו שכבר ציינו ברשימת היתרונות, תהליך ההתקנה של חיפוי אלומיניום הוא יתרון בפני עצמו. בניגוד לחיפויים אחרים שמצריכים פיגומים, כיסוי רהיטים והכנה נפשית לתקופה ארוכה של רעש, לכלוך וריבים עם השכנים, תהליך ההתקנה של פרופיל האלומיניום הוא פשוט, מהיר ויחסית נקי:

חוזה שכירות לעסקשלב 1 - הזמנה: בעזרת המתקין תבחרו עיצוב לחיפוי האלומיניום ולאחר מכן הוא ייקח מידות מדויקות.

שעון מעורר שלב 2 - המתנה: הכנת לוחות האלומיניום לוקחת עד שלושה שבועות, תלוי במורכבות העיצוב שנבחר.

   שלב 3 – התקנה: המתקין מגיע אליכם עם לוחות האלומיניום ומתקין אותם לקיר.

שיטת ההתקנה הפופולארית של חיפוי אלומיניום היא שיטת הקלקה - התקנת הפרופילים באמצעות קליפסים, ללא צורך בקידוחים או ריתוכים, שזמן העבודה המוערך שלה הינו יום אחד. שיטה נוספת היא שיטת השחלה - השלחת הפרופילים על מסילות המחוברות לקיר, נחשבת בטיחותית יותר משיטת ההקלקה אך מורכבת יותר להתקנה כיוון שהיא מצריכה הכנת תשתית הכוללת קידוחים וריתוכים. זמן העבודה המוערך לשיטה זו הינו יומיים.


אפשרויות עיצוב

אם יצא לכם לראות עבודות של חיפוי קירות חוץ באלומיניום, בטח ראיתם שקשה למצוא שני עיצובים זהים. אלומיניום מגיע במגוון רב של צבעים, ניתן לחיתוך במגוון צורות ולהתקנה במגוון מרווחים. תוכלו להתאים לכם עיצוב אישי וייחודי על ידי משחק עם שלושת הקריטריונים: 

אחד מידה - פרופילי האלומיניום מגיעים בעוביים שונים: 20*20, 20*40 ו-20*70.

שתיים צורה - האופציה המגניבה ביותר של חיפוי אלומיניום הוא האופציה לעצב במגוון רחב של צורות - החל מהתקנת סרגלי אלומיניום בצורה אופקית או אנכית ועד התקנת "קוביות אלומיניום" בצורות תלת ממד.

שלוש צבע - פרופילי אלומיניום עוברים תהליך צביעה מיוחד בתנור מודים וניתנים לבחירה בכל צבעי RAL. הצבעים הפופולאריים לחיפוי אלומיניום לקירות חוץ הם חיפוי קיר שחור ואפור, אך מלך חיפויי האלומיניום הבלתי מעורער הוא ללא ספק חיפוי אלומיניום דמוי עץ, שתהליך היצירה שלו מורכב יותר מחיפוי רגיל ומחירו יקר יותר.

 

חיפוי אלומיניום דמוי עץ

חיפוי אלומיניום - מחיר

מחיר חיפוי אלומיניום מחושב לפי מטר רבוע ומתחיל מ-750 ₪ למ"ר של אלומיניום בעיצוב פשוט ויכול להגיע ל-1,500 ₪ למ"ר בעיצוב מורכב.

הפער במחירים מושפע משלושה קריטריונים:

מחיר סוג החיפוי – בעוד מחיר חיפוי אלומיניום פשוט עומד על 750 ₪ למ"ר, מחיר חיפוי אלומיניום דמוי עץ עומד על כ-1,000 ₪ למ"ר. שימו לב, לא משנה איזה צבע בחרתם לחיפוי - הוא לא אמור לשנות את המחיר.

מחיר העיצוב הנבחר – פריסת החיפוי על המבנה, מורכבות החיתוכים ורמת הגימור של הפרופיל משפיעים באופן טבעי על המחיר למ"ר.

מחיר מורכבות ההתקנה – התקנת חיפוי אלומיניום בגובה מצריכה שימוש בבמת הרמה, פיגום או מנוף ומעלה את המחיר הסופי ב-450-1500 ₪ תלוי בזמן, בגובה, ובסוג האמצעי.


מתקיני אלומיניום מומלצים

אם אתם מחפשים חיפוי לקיר, לבית או לבניין - אין ספק שחיפוי אלומיניום הוא האחד לצעוד איתו לחופה! ההשקעה אמנם לא זולה, אבל בהחלט משתלמת. אז כדי לחסוך לכם חיפושים מיותרים, הכנו לכם רשימה של מתקיני אלומיניום מומלצים להתקנת חיפוי אלומיניום. לאחר כל עבודת אלומיניום, המוקד שלנו מתקשר לקבל מכם חוות דעת ומעדכן אותה באתר, כך שאתם יכולים להיות בטוחים שיש מי שמחפה עליכם😊


;

שאלות נפוצות לדף זה

איזה קירות אפשר לחפות באלומיניום?

חיפוי אלומיניום הוא למעשה כיסוי קירות באמצעות פרופילי אלומיניום. ניתן לחפות קירות משני סוגים: חיפוי קירות פנים הכולל את קירות הבית, מסתורי כביסה, קורות, דלתות וכו'. חיפוי פנימי לא מצריך חומרים אטומים, מבודדים או עמידים יתר על המידה, כיוון שהוא אינו חשוף לפגעי מזג האוויר כמו חיפוי חוץ. חיפוי קירות חוץ הכולל בתים פרטיים, וילות, בניינים או מבני ציבור ותעשייה. מטרת החיפוי החיצוני, מעבר לאובייקט עיצובי, היא להגן להוות חוצץ אטום בין המבנה לחוץ, ליצור בידוד תרמי ואקוסטי ולספק שכבת הגנה נוספת מפני פגעי מזג האוויר וזעזועים אחרים.

איזה צבעים יש לחיפוי אלומיניום?

פרופילי אלומיניום עוברים תהליך צביעה מיוחד בתנור מודים וניתנים לבחירה בכל צבעי RAL. הצבעים הפופולאריים לחיפוי אלומיניום לקירות חוץ הם חיפוי קיר שחור ואפור, אך החיפוי המבוקש ביותר הוא חיפוי אלומיניום דמוי עץ, שתהליך הצביעה שלו מורכב יותר ומחירו יקר יותר.

כמה עולה חיפוי אלומיניום?

מחיר חיפוי אלומיניום מחושב לפי מטר רבוע ונע בין 750-1,500 ₪ למ"ר. המחיר מושפע משלושה קריטריונים עקריים: סוג החיפוי, העיצוב ורמת הגימור של הפרופילים והצורך בשימוש בבמת הרמה, פיגום או מנוף בעת ההתקנה (שמעלה את המחיר הסופי ב-450-1500 ₪).

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק