עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

קירוי פרגולת בטון

יש לכם כבר פרגולת בטון וכל מה שאתם צריכים זה קירוי? פה נסביר על החומרים שמתאימים לקירוי פרגולת בטון (וזה לא רק סנטף), על ההבדלים במחירים ועל שלבי ההתקנה של פרגולה בתוך מסגרת בטון. עכשיו זה הזמן לצאת מהמסגרת

 


קירוי פרגולת בטון

בניתם בית עם פרגולת בטון. קודם כל - שאפו. בניתם בית. כל מה שנשאר זה רק לשים את הפרגולה בתוך מסגרת הבטון. חשוב להתקין קירוי אלומיניום שמחזיק מעמד המון שנים ולא דורש תחזוקה (וכמה דברים כאלה כבר יש בחיים?!) אז קירוי עץ יחזיק פחות זמן ולכן פחות מתאים לפרגולת בטון. אם אתם עדיין רוצים את המראה של העץ, אתה יכולים לבחור בפרגולת אלומיניום דמוית עץ.

יש מספר סוגים של חומרי קירוי שתוכלו לבחור מהם, בהתאם להעדפות ולתקציב שלכם (כמו כל דבר בחיים). בואו נבדוק מקרוב כל אפשרות:

 

קירוי פרגולת בטון במבוק

קירוי סרגלי הצללה

סרגלי הצללה הם הבחירה הכי קלה ופופולארית לקירוי פרגולת בטון. אתם יכולים לבחור את הרוחב שלהם ואת גודל הרווחים ביניהם, וככה לשלוט בכמות ההצללה. אפשר להתקין אותם ממש בתוך מסגרת הבטון (זה הכי יפה), אבל אפשר גם מעליה או תחתיה. בגלל שהם לא מספקים הגנה מגשם, אפשר להתקין מעליהם גם קירוי אטום למים כמו סנטף. התקנת סרגלים בלבד תעלה 1,000-700 ₪ למ"ר (לא כולל מע"מ).

 

קירוי פרגולת בטון בסרגלי הצללה

קירוי סנטף

סנטף הוא חומר סינטטי גמיש שנותן צל, מסנן קרינת UV והכי חשוב - אטום לגשם. לכן מתקינים אותו מעל לפרגולות. הסנטף הוא גלי, ואילו האח שלו "פוליגל" הוא שטוח. מתקינים אותם בדרך כלל מעל סרגלי הצללה (אפשר גם בלי), ובמצב כזה הם מוסיפים 100-50 ₪ למ"ר של קירוי פרגולת בטון. הם גמישים, מגיעים בצבעים שקופים או אטומים לאור, ומאפשרים המון עיצובים שונים (כולל עיצובים בפרגולות לא ישרות). אבל יש להם חסרון גדול - הם מרעישים נורא בגשם. לכן קיימות בשוק אפשרויות כמו סנטף BH ופוליקרבונט - שניהם חומרים סינתטיים שמרעישים פחות בגשם, הרבה פחות. הם עולים כבר 250-100 ₪ למ"ר (לא כולל מע"מ).

קירוי מפני שמש וגשם  אם קירוי פרגולת בטון מתבצע מעל חלון או ויטרינה, מומלץ לבחור בקירוי שמאפשר לאור לעבור. אחרת אתם תחשיכו את הבית שלכם ולא תוכלו להנות מאור טבעי.

 

קירוי פרגולת בטון עם סנטף BH וסרגלי הצללה

קירוי פנל מבודד

פנלים מבודדים הם אופציה יקרה יותר לקירוי פרגולת בטון, אך יעילה למי שרוצה צל מלא ואטימות מגשם. הפנל הוא יחידה חלקה ולבנה, וזמין בעוביים שונים. מחיר קירוי פרגולת בטון בפנל מבודד הוא 1,200-700 ₪ למ"ר (לא כולל מע"מ), והמחיר מושפע בעיקר מעובי הפנל.

 

קירוי פרגולת בטון עם פנל מבודד

קירוי חשמלי

קירוי חשמלי לפרגולת בטון הוא אפשרות 'יוקרה'. בעזרת הקירוי החשמלי אתם יכולים להתאים את כמות הצל תחת הפרגולה, ולסגור את הפרגולה לחלוטין כאשר יורד גשם. יש 2 סוגים של קירוי חשמלי:

קרינה חשמלית קירוי נאסף - הקירוי עשוי מבד PVC אטום לגשם, והוא נפתח ונסגר על מסילה, כמו תריס גלילה. לקירוי הזה יש גרסה ידנית, אבל הגרסה הפופולרית היא חשמלית ועולה 1,500 ₪ למ"ר (ללא מע"מ).

קרינה חשמלית קירוי מתכוונן - הקירוי עשוי מרפרפות אלומיניום שניתן לסובב אותן כדי לפתוח ולסגור, כמו תריס רפפות. זה קירוי יותר יקר שמתחיל במחיר של 1,500 ₪ למ"ר ועד 3,000 ₪ (ללא מע"מ).

 אם תתקינו קירוי חשמלי לפרגולת בטון, קחו בחשבון שתצטרכו להזמין חשמלאי לצורך החיבור של הפרגולה לחשמל. מחיר הקמת תשתית חשמל יהיה 1,500-500 ₪ ותלוי במרחק של הפרגולה מקופסת החיבורים הקרובה ביותר בקיר, ובמורכבויות נוספות.

 

קירוי פרגולת בטון בכיסוי חשמלי נאסף מבד PVC

תוספות למחיר קירוי פרגולת בטון

לצד סוגי הקירוי השונים, יש עוד כמה דברים שעלולים להשפיע על מחיר הקירוי:

כתם צבע צבע מיוחד - סרגלי הצללה בצבעים סטנדרטיים (שחור, אפור, שמנת ולבן) מקבלים תמחור רגיל. אבל אם אתם רוצים אותם בצבע מיוחד, תצטרכו להוסיף עד 10% למחיר. אם תרצו לצבוע אותם בצבע דמוי עץ, תצטרכו להוסיף 20-15% למחיר.

בלי הרבה מים תוספת מרזבים - אם יש צורך בהוספת מרזבים, תשלמו 250 ₪ למטר רץ (לא כולל מע"מ).

מנוף תוספת מנוף - אם הפרגולה שלכם לא נמצאת בבית קרקע, סביר להניח שהמתקין יזדקק למנוף. זה יכול מאוד להשתנות, אבל עקרונית המחיר ההתחלתי של מנוף הוא 500 ₪, וכל קומה מוסיפה 100-50 ₪. מעל קומה 8 סביר שהמחיר יקפוץ מאוד, כי יש צורך במנוף גבוה במיוחד.

זרם חשמל חשמל - ניתן להוסיף לפרגולה רצועות של נורות לד. עליהן תשלמו למתקין 600-500 ₪ למטר. אם תרצו שהמתקין יכין לכם חורים להתקנה של נקודות חשמל (לצורך התקנה של גוף תאורה או מאוורר) זה יעלה לכם 200 ₪ לנקודה. קחו בחשבון שתצטרכו להזמין חשמלאי לצורך חיבור המכשיר, והוא יקח מכם עוד 200 ₪ למכשיר (לא כולל מע"מ).


מתקיני קירוי פרגולת בטון מומלצים

אין שום סיבה שפרגולת בטון עם קירוי אלומיניום לא תחזיק פחות מ-15 שנה. אבל כדי שזה יקרה, צריך לבחור בעל מקצוע נכון ומיומן שיודע לבצע התקנה יסודית. אספנו לכם רשימת מתקינים מומלצים להתקנת קירוי פרגולת בטון. כל המתקינים מקבלים חוות דעת ודירוגים מלקוחות קודמים.


;

שאלות נפוצות לדף זה

האם כדאי להוסיף פרגולת בטון לבית בנוי?

בדרך כלל מוסיפים פרגולת בטון במהלך בניית הבית, ולא לאחר מכן. פרגולת בטון דורשת אישורי בנייה והרבה חומרים, ציוד, שינוע וכוח אדם. לכן היא נבנית במהלך בנייה של בית, ולאחר מכן  מחירה יהיה יקר מאוד ולא משתלם.

כמה עולה קירוי פרגולת בטון?

מחיר קירוי פרגולת בטון נקבע לפי סוג הקירוי שבחרתם. סרגלי ההצללה עצמם עולים 1,000-700 ₪ למ"ר (לא כולל מע"מ), וניתן להוסיף מעליהם קירוי אטום לגשם. לדוגמה, סנטף אטום לגשם יעלה 100-50 ₪ למ"ר, וסנטף BH שקט בגשם יעלה 250-100 ₪ למ"ר. לחלופין, אפשר להתקין פנל מבודד במחיר 1,200-700 ₪ למ"ר, או להתקין פרגולה עם קירוי חשמלי ב-1,500 ₪ למ"ר ומעלה. חשוב לקחת בחשבון גם הוצאות על מנוף (אם אתם גרים בקומה לא ראשונה או שקשה לגשת לחצר שלכם) וגם הוצאות על התקנת מכשירי חשמל בפרגולה כמו מנורות או מאווררים.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק