מוקד מידרג: 1-700-707-233

משאבת חום לחימום תת רצפתי

משאבת חום לחימום תת רצפתי - היא קצת כמו לב המערכת. המשאבה מזרימה את המים החמים לצינורות שמתחת לרצפה, וככה מפעילה את החימום. מאיפה המשאבה שואבת את האנרגיה שלה? איזה סוג משאבה מתאים לחימום תת רצפתי? אין צורך לשאוב את המידע מתחת לבלטות, הכל כבר בפנים 

מתקיני מערכות חימום מומלצים להתקנת משאבת חום


משאבת חום לחימום מים מתחת לריצוף

משאבת חום לחימום תת רצפתי היא סוג של גוף חימום, שפועל על ידי אנרגיה חשמלית. המשאבה היא חלק קריטי בחימום תת רצפתי שמבוסס על מים, כי בלי המשאבה - המים לא יתחממו, וכך גם שאר מערכת החימום התת רצפתי לא תעבוד.

יתרון משאבת חום לא רק תדאג למים בחימום התת רצפתי, יש לה עוד בונוסים חשובים - המשאבה יכולה גם לחמם את המים למקלחת והמים לרדיאטורים. כן כן, שלוש במחיר אחד. ובעיקר, לא עוד צעקות מהמקלחת של "מי גמר את המים החמים?!".

חסרון מצד שני, גם לבונוסים האלה יש מחיר - משאבת חום היא לא עסק זול. אל דאגה, על המחירים נדבר בהמשך. החימום אומנם ברצפה, המחירים קצת פחות.

 

משאבת חום לחימום תת רצפתי

איך עובדת משאבת חום לחימום תת רצפתי?

משאבת חום פועלת בעזרת מדחס ששואב את החום מהסביבה, ומחממת איתו את המים שמוזרמים לחימום התת רצפתי. למעשה, משאבת החום פועלת במעגל סגור, ככה שלתוך המשאבה זורמים מים קרים ממערכת המים. המשאבה מחממת אותם, ואז מעבירה אותם לצינורות שנמצאים מתחת לרצפה, כן, אלה שיחממו לכם את הרגליים.

טיפ אל תגידו שלא הזהרנו - משאבת חום מרעישה והרעש דומה לזה של מזגן גדול. לכן, כדאי להניח את המשאבה במקום מרוחק, כמו בגינה או על הגג. 

 

משאבת חום

התאמת משאבת חום לחימום תת רצפתי

גודל משאבת החום לחימום תת רצפתי - צריך להיות מותאם לבית שלכם. כדי לבחור בגודל הנכון ובכמות הקילו וואט של המשאבה המיועדת, הנה כמה דברים שתצטרכו לקחת בחשבון:

מספר 1 גודל ומבנה הבית - ככל שהבית גדול יותר, תצטרכו להתקין משאבת חום גדולה יותר, שתוכל להפיק חום בצורה טובה לכל השטח. גם מספר החלונות והגודל שלהם זה דבר שצריך לחשוב עליו. בכל זאת, שהחום לא יברח.

טיפ  משאבות חום לבית נעות בטווח שבין 9-32 קילו וואט. לבית בגודל 100 מ"ר - מומלץ להתקין משאבת חום עם צריכת אנרגיה של 9 קילו וואט. לעומת זאת, לבית בגודל 200 מ"ר - מומלץ להתקין משאבת חום של 16 קילו וואט.

מספר 2 שימושים במשאבת החום - אם אתם מתכוונים לנצל את משאבת החום גם לחימום של רדיאטורים, ולא רק לטובת חימום תת רצפתי, כדאי לשקול להתקין משאבת חום בעוצמה גבוהה.

מספר 3 אזור המגורים - אם אתם גרים באזורים קרים יותר בארץ, כמו בחרמון או בהרי ירושלים, מומלץ להתקין משאבת חום עם צריכת אנרגיה יחסית גבוהה, לפחות 16 קילו וואט.

 

משאבת חום לדירה

חיבור משאבת חום לחימום תת רצפתי

אחרי הכנת תשתית של צנרת מתאימה לחימום תת רצפתי, ואחרי בדיקת לחץ מים - הגיע הזמן לחבר את משאבת החום. הנה השלבים:

הובלה הובלה: זה הזמן לחשוב ואולי גם להתייעץ עם המתקין לגבי המיקום של המשאבה. המקום שבו תרצו למקם את משאבת החום וגם הגודל שלה, ישפיעו על ההובלה. למשל, אם תרצו להניח את המשאבה על הגג, תצטרכו להוביל אותה עם מנוף הרמה.  

לוח חשמל חיבורים: למשאבת החום יש שתי כניסות נפרדות - אחת למים ואחת לחשמל (אוי ואבוי לנו אם הם יתערבבו). כדי שמשאבת החום תתחיל לעבוד, מחברים אותה למערכת המים ולמערכת החשמל.

 

חיבור משאבת חום לחימום תת רצפתי

משאבת חום לחימום תת רצפתי מחיר

מחיר משאבת חום נע בין 22,000-30,000 ₪ ולא כולל התקנה. מחיר המשאבה תלוי בגודל שלה ובתפוקה שלה, ככל שהגודל והתפוקה עולים - כך גם המחיר.

שימו לב: הובלה של המשאבת חום על ידי מנוף הרמה תהיה בתוספת שנעה בין 1,000-1,500 ₪. 

כסף מחיר משאבת חום 9 קילו וואט נע בין 22,000-24,000 ₪.

כסף מחיר משאבת חום 16 קילו וואט נע בין 24,000-26,000 ₪.

כסף מחיר התקנת משאבת חום נע בין 5,000-7,000 ₪.

 


מתקיני משאבת חום לחימום תת רצפתי מומלצים

כדי שתוכלו ללכת יחפים בכיף על הרצפה והחימום התת רצפתי יעבוד בצורה טובה, הכנו לכם רשימה של מתקיני מערכות חימום להתקנת משאבת חום לחימום תת רצפתי. משאבת חום צריכה להיות מותאמת לבית שלכם, וגם על זה תוכלו להתייעץ עם מתקיני מערכות חימום מומלצים.


;

שאלות נפוצות לדף זה

מה זה משאבת חום לחימום תת רצפתי?

משאבת חום מחממת את המים שעוברים בצינורות של החימום התת רצפתי.

איך לבחור משאבת חום לחימום תת רצפתי?

בשביל להגיע להחלטה המדויקת תצטרכו לקחת בחשבון את צורת הבניה של הבית, את מקום המגורים שלכם והאם תשתמשו במשאבת החום לא רק לחימום התת רצפתי.

איך מתקינים משאבת חום לחימום תת רצפתי?

באמצעות חיבור של המשאבה למים ולחשמל. 

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק