עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

חימום בריכה ביתית

בעזרת חימום בריכה ביתית תוכלו להאריך לכם את עונת הרחצה, ולהתחיל את היום בטבילת בוקר חמימה. חימום בריכה ניתן לעשות באמצעים שונים, ובטווח מחירים מגוון. כדי שלא תטבעו במידע, ריכזנו עבורכם את כל מה שצריך לדעת על חימום בריכה ביתית.

 

חימום בריכה ביתית בכיסוי סולרי

שיקולים בבחירת אמצעי חימום בריכה ביתית:

יש דרכים שונות לחימום בריכה, כמו גופי חימום חשמליים ומשאבות חום, תכף נפרט עליהם. אך רגע לפני שאתם בוחרים את אמצעי חימום הבריכה שמתאים לכם, יש שלושה שיקולים מרכזיים שכדאי לקחת בחשבון:

אחד גודל הבריכה שלכם – כמות המים בבריכה היא עניין משמעותי לחימום הבריכה. בריכה בגודל של יותר מ - 10 קוב מים, דורשת אמצעי חימום מאסיבי לעומת חימום בריכה קטנה יותר.

שתיים אופן השימוש בבריכה – אם אתם אנשים של שחיית בוקר מוקדמת, או שאתם אוהבים לשחות גם בחורף, תצטרכו אמצעי חימום שמיועד גם לטמפרטורת מים נמוכה.

שלוש צריכת חשמל – בחימום בריכה ביתית, לא תמיד המחיר הנמוך היא האופציה הזולה. לפעמים במכשירים יקרים לחימום הבריכה, צריכת החשמל היא חסכונית יותר בצורה משמעותית לטווח הארוך.

 

בריכה ביתית מחוממת

אפשרויות לחימום בריכה ביתית

אחרי שבחנתם את מאפייני הבריכה שלכם, ואת השימושים שלכם בה, זה הזמן לבחור את אמצעי השימוש שמתאים לה ולכם: 

 

כיסוי סולרי לבריכה

כיסוי סולרי לבריכה ניראה כמו ניילון פצפצים בצבע כחול, הוא צף על גבי הבריכה, קולט את קרינת השמש, ופולט חום בעזרת בועות שמופנות כלפי המים. הכיסוי הסולרי מחמם את המים, שומר על הטמפרטורה ומנוע אידוי של המים. אך חשוב לדעת שהכיסוי הסולארי לבדו אינו מספיק לחימום הבריכה, אלא בעיקר לצורך שמירה על החום, ולכן צריך לשלב אותו עם מחמם נוסף.
מחיר כיסוי סולרי לבריכה משתנה בהתאם לעובי שלו, כשהעובי הממוצע הוא 600 מיקרון. הכיסוי נמכר על פי מטר רבוע, ואמור לכסות את כל שטח הבריכה שלכם, לרוב הוא מונח על גבי גליל בסמוך לבריכה, וכך נוח להזזה.
מחיר  מחיר כיסוי סולרי לבריכה ביתית נע בין 60-100 ₪ למ"ר.
 

בריכה ביתית עם כיסוי סולרי


גוף חימום לבריכה ביתית

גוף חימום לבריכה נמצא בתוך מי הבריכה, ומחמם את טמפרטורת המים באמצעות אנרגית חשמל. ישנם גופי חימום לבריכה בגדלים שונים, ובהתאם לכך גם צריכת החשמל שלהם. לרוב גופי חימום לבריכות מתאימים יותר לבריכות קטנות, ובעיקר לימי קיץ, כי גוף החימום מעלה את טמפרטורת המים במעולות בודדות בלבד.
על מנת שגוף החימום לבריכה יהיה יעיל, טמפרטורת המים צריכה להיות לפחות 20 מעלות. בנוסף שימו לב לשני חסרונות בהתקנת גוף חימום לבריכה ביתית:
איקס  יעילות - אם יש לכם בריכה גדולה, או שאתם מתכננים לשחות גם בעונות מעבר, גוף החימום לבריכה לא יהיה יעיל עבורכם.
איקס עניין של בטיחות – בניגוד למשאבת החום, את גוף החימום לבריכה מניחים ממש בתוך המים, ולכן חשוב להקפיד על תו תקן בטיחות ובדיקת תקינות של המוצר.

מחיר טווח מחיר גוף חימום לבריכה נע בין 1,500-6,000 ₪ המחיר משתנה בהתאם לגודל המכשיר והנפח צריכת החשמל.
עבור בריכה קטנה בגודל של עד 10 קוב מים, תוכלו להשתמש בגוף חימום בעלות של 1,500 ₪. אך עבור בריכה גדולה יותר תצטרכו גוף חימום יקר יותר, שדורש חיבור תלת פאזי.
 

התקנת חימום לבריכה ביתית


משאבת חום לבריכה

משאבת החום מחממת את מי הבריכה שלכם על ידי פעולה של יניקה ופליטה, כלומר היא פולטת את הקור מהמים ומפיקה חום פנימה, ולכן אינה צורכת הרבה חשמל.
המשאבה נראית קצת כמו מנוע של מזגן, אך אל דאגה, אף אחד לא יראה אותה כי היא ממוקמת בתוך חדר התפעול של הבריכה. המשאבה מתחברת אל תוך משאבת הסירקולציה שמותקנת בבריכה שלכם, ובדומה למזגן, גם את משאבת החום לבריכה תוכלו לכוון על פי הטמפרטורה שמתאימה לכם. בעזרת תרמוסטט, המשאבה תפסיק לפעול כשהמים מגיעים לטמפרטורה המיועדת.

מחיר מחיר משאבת חום לבריכה קטנה בגודל של 10 מ"ר, המכילה עד 12 קוב מים, נע בין 10,000-15,000 אלף ₪ המחיר שלהן משתנה בהתאם ליצרן ונפח המשאבה.

התקנה של משאבת חום לבריכה דורשת חיבורי צנרת למי הבריכה וחיבור לפילטר, ובנוסף המחיר מושפע מנגישות הבריכה. שימו לב שלפעמים יש צורך גם בקדיחות או בהוספת צנרת, בתלוי במיקום חדר התפעול של הבריכה שלכם, במקרים כאלו מחיר ההתקנה יעלה.

 מחיר מחיר ההתקנה של משאבת חום לבריכה ביתית נע בין 1,500-2,000 ₪

כוכבית התקנה ורכישה של משאבת חום לבריכה היא אומנם האופציה היקרה ביותר לחימום הבריכה הביתית שלכם, אבל מצד שני היא חסכונית בחשמל בצורה משמעותית לעומת גופי החימום לבריכה. לכן, אם אתם מתכננים לקפוץ לבריכה גם בבקרים סגריריים של תחילת הסתיו, יכול להיות שזו דווקא השקעה כדאית יותר.

 

משאבת חום לחימום בריכה

 

שימוש בחימום תת ריצפתי לחימום בריכה ביתית

אם יש לכם בבית מערכת חימום תת רצפתי תוכלו לחסוך קנייה של משאבה, ולהשתמש במשאבה הקיימת לחימום הבריכה. במקרה הזה מתקין מערכות החימום ידאג לחבר את משאבת החום הביתית למחליף חום חיצוני, שתרכשו ממנו. המכשיר יווסת את מעלות החום כך שיתאימו לחום הרצוי לבריכה ביתית.
חשוב לדעת שלא תוכלו להפעיל את שתי מערכות החימום יחד, ותצטרכו לבחור בין חימום הבית לחימום הבריכה. ולכן אפשרות זו מתאימה בעיקר למי שגם ככה לא מתכנן להשתמש בבריכה בחורף.

במקרה הזה תשלמו עבור מכשיר מחליף החום החיצוני, ובנוסף גם המקצוע למתקין מערכות החימום עבור עבודת ההתקנה.
מחיר מחיר מכשיר מחליף חום חיצוני נע בין 4,000-6,000 ₪.
מחיר מחיר עבודת ניתוב של מערכת חימום תת רצפתי לחימום הבריכה נע בין 5,000-7,000 ₪,  המחיר משתנה בהתאם למספר החציבות והוספות הצנרת הנצרכות.


טיפים חמים לחימום בריכה ביתית

טיפ שמירה על בריכות PVC גם אם אתם חולמים על טבילה במעיינות חמים, חשוב לזכור שלבריכה שמיוצרת מ-PVC יש הגבלתה חום מקסימאלית, בהתאם להוראות היצרן, לרוב מדובר במקסימום של עד 32 מעלות.

טיפ הקפידו לכסות את הבריכה – כיסוי בריכה מונע כניסה של לכלוך למים, אך בנוסף גם יכול לשמר את חום המים, ובכך לחסוך בכמה שעות עבודה של אמצעי חימום הבריכה שלכם.


המלצות על מתקינים מומלצים למערכות חימום לבריכות ביתיות במידרג

חימום בריכה ביתית יכול להתאים לכם אם אתם חולמים על טבילה במעיין חם מדי בוקר, או סתם רוצים להאריך את תקופת הרחצה. בדיוק בשביל זה אספנו עבורכם רשימה של מתקיני מערכות חימום לבריכה ביתית, עם המלצות חמות של לקוחות קודמים. נשאר לכם רק לצלול פנימה מחייך


;

שאלות נפוצות לדף זה

איך מחממים בריכה ביתית?

יש כמה דרכים לחימום הבריכה, כמו גופי חימום ומשאבות חום. השיקולים לבחירת אמצעי החימום לבריכה צריכים לקחת בחשבון את גדול הבריכה, אופן השימוש שלכם בבריכה ושיקולי צריכת החשמל.

 

כמה עולה לחמם בריכה?

מחיר חימום בריכה משתנה בהתאם לכמה גורמים. החל מגודל הבריכה, הטמפרטורה של המים עכשיו והטמפרטורה עליה אתם חולמים. לרוב משאבות חימום לבריכה הן חסכוניות בחשמל, לעומת גופי חימום חשמליים.

מחיר חימום בריכה לדוגמא:
בריכה בגודל של 10 קוב
חימום בעזרת משאבת חום
מחיר שעת חימום: 3 ₪

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק