עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

איטום מרזב

אם אתם חושדים שהמרזב שלכם אחראי לנזילה בבית, יש לכך מספר סיבות , אולי המרזב חלוד או שיש בו חורים שגורמים לטפטוף. אפשר לאטום מרזב בשתי שיטות נפוצות: איטום נקודתי בעזרת סיליקון או איטום בשרוול אפוקסי. לא צריך להיבהל, כי מיד נפרט איזה שיטת איטום מתאימה למרזב שלכם. מה השלבים לאיטום המרזב, כמה זה יעלה ומה בכלל גרם לסתימה? ממש כמו מי הגשמים במרזב שאטום היטב, ניקזנו את כל המידע על איטום מרזב במאמר הבא, מתחילים.   


הגיע הזמן לאטום את המרזב

המרזב הוא חלק חיוני ממערכת האיטום של בניין או של בית והתפקיד העיקרי שלו הוא להרחיק את מי הגשמים מהגג ומהיסודות של הבית. אבל חוץ מלנקז את מי הגשמים מהגג, המרזב גם דואג להרחיק עובש שיכול להצטבר בפנים או על הגג. גם אם המרזב שלכם זכה לחיים ארוכים, בשלב מסוים הוא יכול לגרום לנזילות שיחלחלו לתוך הבית.

רגע לפני שאתם קוראים למאתר נזילות או לאיש איטום, חשוב לדעת שיש שני סוגי מרזבים:

 

שני סוגי מרזבים

אחד  מרזב מבטון - יש מרזבים שנמצאים בתוך המערכת של הבית או הבניין, והם בעצם כבר 'מובנים' ואין אפשרות להחליף אותם. מרזב מבטון יכול לגרום לנזילות, כלומר, הכוונה היא שהבטון עצמו לא אטום, ולכן יכולים לחדור דרכו מים. הדרך הטובה ביותר לאטום אותו היא בעזרת שרוול אפוקסי או עם חומרי איטום ביטומניים. כדי לאטום מרזב מבטון, מומלץ להיעזר במאתרי נזילות מומחים שידעו לאתר את הנזילה.

שתיים   מרזב מפח - מרזב מפח הוא בעצם מרזב חיצוני שיושב בצורה אופקית על הגג, מנקז את מי הגשמים מהגג ומתחבר אל צינור הירידה. לרוב מרזב חיצוני עשוי מחומרי אלומיניום כמו פח ויכולות להיווצר אצלו מספר תקלות שדורשות תיקון של המרזב כמו היווצרות חלודה, התנתקות בחיבורי המרזב ועוד.

 

שימו לב: חוץ ממרזב פנימי או חיצוני, יש צינור ירידה שנוטים לייחס אליו את השם מרזב. זה לא המרזב עצמו, אלא צינור ירידה שמחובר אליו. צינור הירידה הוא צינור נפרד שמתחבר לצינור המרזב שעל הגג, ודואג בעצם שמי הגשמים יתנקזו למטה, אל מחוץ לבית או לבניין. אם יש נזילה מצינור הירידה, כנראה שזה יפגע בקירות החיצוניים שלכם או באיטום החלונות, ככה שחשוב לטפל בו במהירות.

 

איטום מרזב פנימי

 

סיבות לנזילה מהמרזב

יש כמה סיבות לכך שמצבו של המרזב שלכם עגום:

מספר 1 הצטברות חלודה - אם המרזב שלכם חיצוני והוא עשוי מפח, לאחר זמן מסוים הוא נוטה להתמלא בחלודה, שגורמת לפירוק או ליצירת חורים במרזב - מכאן הדרך לנזילה קצרה.

מספר 2 חורים במרזב - יכול להיות שחלקי ברגים או חפצים חדים השתרבבו עם מי הגשמים ופצעו את המרזב שלכם, ועכשיו יש בו חורים שגורמים לטפטוף מים. בנוסף, אם התבצעה עבודת ריתוך ליד המרזב יכול להיות שהיא גרמה לפגיעה בו.

מספר 3  סתימה במרזב - לפעמים המרזב החיצוני יכול להתמלא בעלים מכל עונת שלכת, עד שהוא נסתם ולמים אין לאן ללכת. הידד, המצב פשוט יותר ורק תצטרכו לבצע ניקוי פנימי של המרזב.

שימו לב  שימו לב :אנחנו ממליצים לבצע את האיטום בקיץ כדי למנוע מראש נזקים של מים ונזילות בקיר החיצוני והפנימי.

 

איטום מרזב חיצוני בחומר סיליקוני

שיטות לאיטום מרזב

לא צריך לדאוג, יש כמה שיטות למנוע נזילות מהמרזב או לתקן במהירות את מה שכבר נעשה (ושבמקרים מסוימים ניתן גם להשיב לאחור):

אחד איטום מרזב עם סיליקון - איטום מרזב עם חומרי איטום כמו סיליקון מתאים למילוי של סדקים קטנים במרזב חיצוני מפח, פשוט כי הסיליקון הוא חומר גמיש ועמיד. שיטת איטום הזו מתאימה רק אם יש לכם מרזב חיצוני מטפטף עם סדקים קטנים ולא במצב שיש נזילה גדולה יותר וחורים גדולים. חומר סיליקוני מומלץ לאיטום מרזב חיצוני מפח הוא סופר 7 הייטק או טורבו טק.

שתיים איטום מרזב עם שרוול אפוקסי - שרוול האפוקסי זה בעצם שיטת איטום שמתאימה לאיטום פנימי של המרזב,  בעזרת הכנסה של צינור מגולגל עם סיבי זכוכית ודבק אפוקסי למרזב. לאחר הכנסת השרוול האפוקסי, מנפחים אותו (ממש כמו בלון). והוא אוטם את המרזב מבפנים.

שימו לב שימו לב: שיטת האיטום הזו מתאימה רק למרזב פנימי מבטון.

 

החלפת מרזב

אם המרזב שלכם לגמרי פגום ובמצב קשה, רק איטום של המרזב יהיה כמו לשים פלסטר. במקרים כאלו הפתרון הטוב ביותר למנוע נזקי מים הוא להחליף אותו עם מרזב חדש. נכון, העלות תהיה יקרה יותר, אבל ככה תוכלו להבטיח שלא יהיו יותר נזילות מהמרזב למשך תקופה ארוכה. יש מגוון מרזבים מחומרים כמו אלומיניום פלדה, ונחושת, כולם יעילים בהחלפת המרזב הישן.

 

ניקוי מרזב חיצוני

איטום מרזב - שלב אחר שלב

בשביל לאטום מרזב תצטרכו להזמין קבלן איטום מומלץ שיבצע את האיטום בצורה איכותית, עם כלים וחומרים ייעודיים לאיטום המרזב. האיטום לוקח כשעה-שעתיים עבודה, בהתאם למצב של המרזב.

אלו כל השלבים לאיטום מרזב:

ניקיון חניון  ניקוי המרזב - בשלב הראשון קבלן האיטום יגיע אליכם ויבדוק את מצב המרזב, ינקה אותו מחפצים לא רצויים שנתקעו בפנים, ויזהה באיזה מצב המרזב ואיזה שיטת איטום מתאימה עבור המרזב שלכם. בשלב זה מומלץ לבקש הצעת מחיר לעבודה כולה.

ניקיון חניון בחירת שיטת האיטום - כמו שכבר אמרנו, שיטת האיטום המתאימה ביותר למצב שבו יש סדקים קטנים היא איטום בעזרת חומר סיליקון, לעומת מרזב עם סדקים גדולים שידרוש שיטת איטום מקיפה כמו איטום עם שרוול אפוקסי.

ניקיון חניון איטום המרזב - כשהמרזב נקי מחפצים זרים, קבלן האיטום יבצע את האיטום לפי השיטה המתאימה, והנה לכם מרזב נקי ואטום שירחיק את הנזילות מהבית שלכם 😊.

 

תחזוקת המרזב

מומלץ לבצע בדיקה של המרזב כל שנתיים-שלוש כדי לשמור על התקינות שלו ולהבטיח שהוא עושה את העבודה כמו שצריך, או לזהות מבעוד מועד מתי המרזב זקוק לאיטום. אזורים עם תנאי מזג אוויר שאינם קשים במיוחד, ישמרו על עמידות המרזב במשך 5-10 שנים ואפילו יותר.

 

רטיבות בקיר חיצוני מנזילה בצינור ירידה

מחירי איטום מרזב

מחיר איטום מרזב משתנה בהתאם לשיטת האיטום שקבלן האיטום מבצע:

כסף מחיר איטום מרזב נקודתי עם סיליקון נע בין 500-900 ואף יותר, בהתאם לכמות הסדקים שצריך לאטום. המחיר יעלה במידה והגישה למרזב מורכבת, ונדרש יותר מיום עבודה לטפל בנזילה.

כסף מחיר איטום מרזב עם שרוול אפוקסי נע בין 2,000-2,700 ₪, בהתאם לחומרים ולמורכבות העבודה שדורשת מכשור מתקדם לאיתור נזילות.

כסף מחיר התקנת מרזב חדש מפח נע בין 200-300 ₪ למטר רץ, בהתאם לסוג המרזב ואורך המרזב.

אם אורך המרזב שאתם צריכים להחליף קצר, בערך עד 2-3 מטר, המחיר למטר מרזב יקר יותר ונע בין 500-700 ₪ .

 

כוכבית שימו לב: אין אחריות על איטום נקודתי, אבל כמובן שקבלני איטום יתנו לכם אחריות על במידה והחלפתם את המזרב.


קבלני איטום מומלצים לאיטום מרזב

לפני שמתחיל הגשם הבא, זה הזמן להתקשר לקבלן איטום שיאטום את המרזב במיומנות. בדיוק בשביל זה ריכזנו לכם רשימה של קבלני איטום מומלצים לאיטום מרזב, עם חוות דעת של מאות לקוחות קודמים. לאחר כל איטום מרזב אנחנו מתקשרים אליכם לשמוע איך היה, ומעדכנים ציון וחוות דעת באתר. בהצלחה!


;

שאלות נפוצות לדף זה

איזה שיטות יש לאיטום מרזב?

יש שתי שיטות איטום מרזב נפוצות: איטום מרזב עם סיליקון ואיטום מרזב מבפנים עם שקוול אפוקסי.

איטום מרזב עם חומרי איטום כמו סיליקון מתאים למילוי של סדקים קטנים במרזב חיצוני מפח. שימו לב ששיטת איטום הזו מתאימה רק אם יש לכם מרזב חיצוני מטפטף עם סדקים קטנים ולא במצב שיש נזילה גדולה יותר וחורים גדולים. 

שרוול האפוקסי זה בעצם שיטת איטום שמתאימה לאיטום פנימי של המרזב,  בעזרת הכנסה של צינור מגולגל עם סיבי זכוכית ודבק אפוקסי למרזב. לאחר ניפוח השרוול האפוקסי, מנפחים אותו (ממש כמו בלון). והוא אוטם את המרזב מבפנים. שיטת האיטום הזו מתאימה רק למרזב פנימי מבטון.

ייתכן והמרזב שלכם לגמרי פגום ובמצב קשה, ואז איטום מרזב יהיה כמו לשים פלסטר. במקרים כאלו הפתרון הטוב ביותר למנוע נזקי מים הוא להחליף אותו עם מרזב חדש. נכון, העלות תהיה יקרה יותר, אבל ככה תוכלו להבטיח שלא יהיו יותר נזילות מהמרזב למשך תקופה ארוכה. יש מגוון מרזבים מחומרים כמו אלומיניום פלדה, ונחושת, כולם יעילים בהחלפת המרזב הישן.

מה הסיבות לנזילה מהמרזב?

יש כמה סיבות לכך שיש נזילה מהמרזב: 

1. אם המרזב שלכם חיצוני והוא עשוי מפח, יכול להיות שהוא התמלא בחלודה, שגורמת לפירוק או ליצירת חורים במרזב, ומכאן הדרך לנזילה קצרה.

2. יכול להיות שחלקי ברגים או חפצים חדים השתברבו עם מי הגשמים ופצעו את המרזב שלכם, ועכשיו יש בו חורים שגורמים לטפטוף מים. גם במקרה שהתבצעה עבודת ריתוך ליד המרזב, הריתוך יכול לפגוע במרזב.

3. יכול להיות שהמרזב שלכם בכלל סתום מהצטברות של עלים מכל עונת שלכת. הידד, המצב פשוט יותר ורק תצטרכו לבצע ניקוי של המרזב.

כמה עולה איטום מרזב?

המחיר של איטום מרזב משתנה בהתאם לשיטת האיטום. מחיר איטום מרזב נקודתי עם סיליקון נע בין 500-800 ₪ ואף יותר, לעומת איטום מרזב עם שרוול אפוקסי שנע בין 2,000-2,500 ₪. אם תצטרכו להחליף את המרזב, מחיר התקנת חדש מפח נע בין 200-250 ₪ למטר רץ, בהתאם לסוג המרזב ואורך המרזב.

אנשים שהתעניינו באיטום מרזב התעניינו גם בזה...

קבלן איטום מומלץ
קבלני איטום מומלצים
טיפים בנושא איטום
מרפסת אטומה
איטום מרפסת
איטום ביריעות ביטומניות
איטום גגות בזפת
איטום גגות
יריעות ביטומניות
מה זה יריעות ביטומניות?
רובה על קיר קרמיקה
מה זה רובה?
קבלן איטום מומלץ
מחירי איטום גגות
סיקה
מה זה סיקה?
איטום מרזב במפנים עם שרוול אפוקסי
איטום מרזב מבפנים עם שרוול אפוקסי
איטום גגות בזפת או ביריעות ביטומניות
איטום גגות - השוואת מחירים
טיפול ברטיבות מחלון
רטיבות בקיר
רטיבות בקיר
טיפים בנושא איטום – מוצרי וחומרי איטום
טיפול בעובש בקיר
טיפול בעובש בקיר
איטום משקוף דלת עם קצף פוליאוריטן
מה זה פוליאוריטן?
זיפות גגות
זיפות גגות
מחירי חומרי איטום
איטום גג מרוצף
איטום חלונות
איטום חלונות
איטום רולקה על גג
מה זה רולקה?
קבלן איטום יוצק בטקל על גג שטוח
מה זה בטקל?
רטיבות קפילארית
רטיבות קפילארית
איטום גג
מה זה איטום?
איטום חלונות
מה זה מסטיק אקרילי?
סיוד גג
סיוד גגות
איטום שלילי במרתף באמצעות מריחת חומר איטום
איטום שלילי
תיקון איטום מרתף
איטום מרתף
איטום גג איסכורית
איטום גג איסכורית
איטום נקז במרפסת
ניקוז מרפסת מרוצפת
חידוש רובה במרפסת
חידוש רובה במרפסת
בטקל בגג שטוח
יציקת בטקל
מאגר מים
איטום מאגרי מים
התזת פוליאוריטן מוקצף לבידוד גג
התזת פוליאוריטן מוקצף - מחיר
צבעי יריעות שינגלס
יריעות שינגלס מחיר
איטום גגות בחומר ביטומני
מה זה ביטומן?
רטיבות בתקרה
רטיבות בתקרה
בדיקת הצפה
עובש בקיר חיצוני
עובש בקיר חיצוני
עובש על הקיר
ממה נגרם עובש בקירות?
איטום קורות קשר
איטום קורות קשר
איטום בהזרקה
מה זה איטום בהזרקה?
איטום מרתף בהתזה
מה זה איטום שלילי?
איטום בהתזה
מה זה איטום בהתזה?
יריעות ביטומניות לאיטום גגות
איטום חיובי
יריעות ביטומניות לאיטום גגות
איך אוטמים גג?
איטום שלילי עם יריעות ביטומניות במרתף
איך לאטום מרתף?
בריכה לפני איטום
איך אוטמים בריכה?
פירוק מרצפות במרפסת
איך אוטמים מרפסת?
רטיבות בקיר
מה עושים כשיש רטיבות בקיר?
רטיבות בתקרה
רטיבות בתקרה מה עושים?
יריעות ביטומניות
תקן איטום גגות
איטום מרפסת
תקן איטום מרפסת
אף מים
מה זה אף מים?
יריעות ביטומניות
תקן יריעות ביטומניות
צווארון איטום
צווארון איטום
איטום תפר התפשטות
איטום תפר התפשטות
רשת אינטרגלס לאיטום
רשת אינטרגלס לאיטום
איטום פיר מעלית
איטום פיר מעלית
יריעות ביטומניות
עובי יריעות ביטומניות
איטום גג
גומי גג זמן ייבוש
זפת קר
זפת קרה זמן ייבוש
יריעות EPDM
משקל יריעות ביטומניות
איטום בהזרקה
איטום בהזרקה
איטום בהתזה
איטום בהתזה
איטום בריכה
איטום בריכה
גג רעפים אטום ביריעות ביטומניות
יריעות ביטומניות לגג רעפים
התקנת יריעות שינגלס
יריעות שינגלס
EPDM
EPDM מה זה?
איטום חדר רטוב
איטום חדר רטוב
איטום מרפסת לפני ריצוף
איטום מרפסת לפני ריצוף
איטום מקלחת לפני ריצוף
איטום מקלחת לפני ריצוף
יציקת בטקל על גג שטוח
עובי בטקל
בטקל בגג שטוח
זמן ייבוש בטקל
בטקל
בטון קל משקל

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק