עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

עורך דין פינוי בינוי

פינוי בינוי הוא עניין ארוך, מורכב וקצת מפחיד. אם חשבתם שזה יגמר מהר – אל תבנו על זה. לפני שמתחילים בתהליך צריך לוודא שאתם בידיים טובות. אולי שמעתם שאסור לחתום על שום דבר לפני שלוקחים עורך דין פינוי בינוי ובשביל להבין למה, נסקור את שלבי הפרויקט ונסביר מה התפקיד של עורך דין פינוי בינוי בסיפור.


מה זה פינוי בינוי?

בקצרה, בפרויקט פינוי בינוי מגיע יזם. הוא מציע לדיירי בניין הסכם כזה: הם יעברו לגור במקום אחר (על חשבונו) ובינתיים הוא יהרוס את הבניין הישן ויבנה במקומו בניין חדש.  במידה והוא משיג הסכמה של 2/3 מהדיירים הוא רשאי להתחיל בפרויקט. כדי שהיזם יצא ברווח, הוא יבנה 3-4 דירות חדשות על דירה שהוא מפנה (ואפילו יותר, תלוי בוועדה העירונית). לאחר הבנייה, הדיירים יעברו לגור בדירות החדשות והיזם ימכור את הדירות הנוספות ברווח. כך כולם מרוויחים, היזם – מרוויח מהמכירה של הדירות הנוספות, הדיירים - מרוויחים דירה חדשה, מרווחת יותר ולרוב עם יותר חדרים והעירייה - מרוויחה בניין עם תשתיות טובות יותר. למרות זאת, לא תמיד הכול ורוד ופרויקטים כאלו עלולים להתעכב. התפקיד של עורך דין לפינוי בינוי הוא לייצג אתכם בתהליך ולוודא שהכול מתנהל כשורה.

הריסת בניין בפינוי בינוי

מה עושה עורך דין פינוי בינוי?

מהיוזמה עד לעורך הדין

לרוב, היזם יזהה הזדמנות ויפנה לדיירים בהצעה להשתתף בפרויקט (ולמרות זאת, אין מניעה שהדיירים הם אלה שייזמו את הפרויקט), הוא יחזר אחריהם ויציע להם הצעות שונות.

כבר בשלב הזה חשוב לצרף את עורך הדין לסיפור. למה? בסופו של דבר, היזם יצטרך לעמוד מול הוועדה העירונית ולהשיג אישור לתכנון. האישור מתקבל רק לאחר השגת חתימות מהדיירים. זה אומר שבשלב הזה להבטחות של היזם אין בהכרח גיבוי בעירייה. כמובן שזה לא מפריע לאנשי המכירות שלהם להציע הצעות מפתות. עורך דין פינוי בינוי ידע לערוך בדיקות מקדימות וליידע אתכם אילו הצעות יקבלו אישור מהוועדה העירונית ואילו רק נועדו לפתות אתכם לחתום.

עורך דין פינוי בינוי יבדוק את היזם והחברה לוודא שיש להם את האמצעים לפתוח בפרויקט. תזכרו שהיזם צריך לשאת בעלויות הבנייה, המגורים הזמניים של דיירי הבניין ואפילו בתשלומי המיסים. זה סכום לא מבוטל בכלל וחשוב לוודא שליזם ולקבלן אותו הוא שוכר יש "גב".

בנוסף, חתימה מוקדמת היא התחייבות. כיוון שכל חתימה נספרת לטובת 2/3 אחוזי ההסכמה של דיירי הבניין, פיצול החתימות פוגע בכוח של הדיירים. כלומר, אם חתמתם לפני שהגעתם להבנות עם היזם, תתקשו לדרוש ממנו עוד דברים ובעצם הכוח עובר אליו. אם תחליטו לעזוב את היזם ולהמשיך בתהליך עם יזם אחר לא תוכלו להצטרף ל-2/3 אחוזי ההסכמה ותאלצו להתפשר על יכולת המיקוח שלכם.

אם הדיירים בעניין, הצעד הבא הוא כינוס נציגות דיירים שתייצג את הבניין. אותה נציגות גם תבחר את עורך הדין ותתנהל מולו.

בניין תחת פינוי בינוי

מעורך הדין עד לחתימה על החוזה

תפקידו של עורך הדין בשלב הזה הוא לשמור על הדיירים ולהבטיח להם שהם לא ייפגעו. רוב העבודה שלו היא לפני החתימה על החוזה עם היזם. הוא מנהל את המגעים עם היזם ודואג להכניס לחוזה אמצעי ביטחון וערבויות שישמרו על זכויות הדיירים. כל ערבות כזו באה לפתור חשש קיים, הנה כמה דוגמאות:

בית כחול מה יקרה אם הקבלן יפשוט רגל? עורך הדין צריך לוודא שבחוזה קיימת ערבות בנקאית בשווי הדירה החדשה. במידה והקבלן פושט רגל, הדיירים יכולים ללכת לבנק ולפדות את הערבות שהופקדה עבורם.

בית כחול מה קורה אם הבנייה מתעכבת? בחוזה נקבעים לוחות זמנים שמחייבים את היזם. במידה והוא חורג מהזמנים הוא מחויב בקנסות. בנוסף, עורך הדין יוודא שהיזם מפקיד ערבות בנקאית (נוספת) לשכר דירה. במידה והבנייה מתעכבת הדיירים יכולים לפרוע את הערבות ולשלם ממנה את שכר הדירה שלהם.

בית כחול מה אני מקבל בדירה החדשה? חלק מתפקידו של עורך דין פינוי בינוי לוודא שהתמורה (כלומר; הדירה שמקבלים לאחר הפרויקט) נרשמת בחוזה, לפעמים עד רמת הניאגרה הסמויה בשירותים. זה עוזר להבטיח שתדעו בדיוק מה אתם מקבלים בדירה החדשה שלכם. זה כולל את מספר המ"ר שנוספים לדירה ולמרפסת, מעלית וממ"ד במקרים רבים ועוד הרבה פרטים נוספים.

עורך הדין אחראי לוודא כל פרט ופרט, מהביטוחים והקנסות עד לערבות על רישום הזכויות בטאבו ותשלום מיסי שבח ומיסי רכישה. כל אלו נועדו לוודא שהדיירים לא יצטרכו לשלם דבר מכיסם ולא ייפגעו בתהליך.

רק לאחר שווידאתם את הפרטים האלו ופרטים נוספים אפשר לחתום על החוזה ולהתקדם לשלב הבא.

מפקח בניה פרטית בשלב החוזה

 

מהחתימה עד לבנייה

לאחר שנאספו חתימות מ2/3 מהדיירים (במידה והשליש הנותרים מסרבים לחתום, הם ייחשבו כדייר סרבן ועורך הדין של היזם יכול לנקוט נגדם בצעדים משפטיים – עוד על דיירים סרבנים כאן) היזם והקבלן פונים לוועדה העירונית כדי לאשר תב"ע (תוכנית בניין עירונית). בשלב הזה עורך הדין של הדיירים ועורך דין של היזם עוסקים בהמון בירוקרטיה. לדוגמא, צריך לוודא שהרישום של בעלי הדירות תקין. במידה והרישום לא תקין זה יגרור סחבת בירוקרטית. בנוסף, הבניין צריך להיות נקי ממשכנתאות. זה אומר שעורך הדין צריך לוודא שהבנק קיבל את הערבות למשכנתא מהיזם.

 

מסיום הבנייה עד לקבלת הדירות

איך קובעים מי בוחר ראשון את הדירה החדשה? לפני שמתחילים בבנייה מגיע שמאי מקרקעין ומעריך את הדירות הקודמות. לכל דירה הוא נותן ניקוד לפי שווי הדירה. לפי גובה הניקוד נקבע סדר הבחירה של הדירות החדשות, מי שהדירה שלו הייתה שווה יותר, יבחר ראשון.


שכר טרחה עורך דין פינוי בינוי

לרוב את שכר הטרחה של עורך הדין לפינוי בינוי משלם היזם. בכל זאת, מבחינה חוקית אין פה ניגוד עניינים. בדרך כלל נהוג לשלם לעורך הדין בנקודות מפתח. למשל, לאחר חתימת הדיירים, לאחר אישור התב"ע ולאחר קבלת טופס 4.


עורך דין פינוי בינוי מומלצים

פינוי בינוי הוא תהליך ארוך ומורכב ועורך דין טוב עשוי להיות ההבדל בין פרויקט שמצליח לפרויקט שכושל. בשביל להקל עליכם את הבחירה, הנה רשימת עורכי דין פינוי בינוי מומלצים יחד עם חוות דעת מלקוחות קודמים.


;

אנשים שהתעניינו בעורך דין פינוי בינוי התעניינו גם בזה...

נסח טאבו
מה זה נסח טאבו?
עורך דין מקרקעין
עורך דין מקרקעין - איך בוחרים?
 השכרת דירה
הסכם שכירות
חתימה על חוזה דירה | עורך דין לקניית דירה
עורך דין לקניית דירה
פגישה עם עורך דין מכירת דירה
עורך דין למכירת דירה
תמ"א 38 בבניין
עורך דין תמ"א 38
יציאה מדירה אחרי תביעה לפינוי מושכר
תביעה לפינוי מושכר
ליקויי בנייה בבית
עורך דין ליקויי בנייה
מכירת דירה עם פטור ממס שבח
מה זה טופס 4?
כתיבת צק לשכר טרחה של עורך דין
שכר טרחה של עורך דין מקרקעין
בניין בתהליך רישום בית משותף
רישום בית משותף
תהליך ביטול רישום הערת אזהרה
ביטול הערת אזהרה
מוכר וקונה חותמים על זכרון דברים
זיכרון דברים למכירת דירה
בניין עם דירה מכונס נכסים
קניית דירה מכונס נכסים
עורך דין מקרקעין
מה זה הערת אזהרה?
חתימה על תצהיר ידועים בציבור
מה זה זכרון דברים?
רישום הערת אזהרה
איך מבטלים הערת אזהרה בטאבו?
חתימה על זכרון דברים לפני השכרת דירה
איך עושים זכרון דברים?
פרצלציה
מה זה פרצלציה?
יעוד מקרקעין
מה זה תקנה 27?
הפקת נסח טאבו היסטורי באתר האינטרנט
נסח טאבו היסטורי - מה זה?
עורך דין מיסוי מקרקעין
עורך דין מיסוי מקרקעין
בניין דירות שאפשר להפיק עליו נסח טאבו מרוכז
נסח טאבו מרוכז - מה זה?
בקשה לרישום הערת אזהרה לפי סעיף 126
מה זה הערת אזהרה סעיף 126?
בית בתהליך התחדשות עירונית
עורך דין התחדשות עירונית
שותפים חותמים על הסכם שיתוף מקרקעין
מה זה הסכם שיתוף?
בניין ישן עם בעלים במושע
מה זה מושע?
תהליך העברת דיר במתנה
העברת דירה במתנה
חתימה על תצהיר מתנה
חוזה שכירות לעסק
מפרט טכני
מה זה כתב שיפוי?
טופס משח לדוגמה
מה זה מש"ח?
בנייה של בניין על קרקע בעסקת קומבינציה
מה זה עסקת קומבינציה?
עורך דין מסחרי
מה זה הסכם מכר?
דירה שהתקבלה בירושה
מכירת דירה שהתקבלה בירושה
נותן מפתח כדי לבצע העברת בעלות דירה
העברת בעלות דירה
עורך דין סכסוכי שכנים יושב עם לקוח על כתב תביעה
עורך דין סכסוכי שכנים
דירה על הנייר
קניית דירה על הנייר
בניין ישן לבניית תקציב לניהול ואחזקה
היטל השבחה על פיצול דירה
עורך דין מקרקעין
ליטיגציה מקרקעין
הגשת בקשה להתנגדות לצוואה
רישום דירה בטאבו
אי רישום דירה בטאבו
אי רישום דירה בטאבו
מחיר למשתכן
עורך דין מחיר למשתכן
מעקה עץ למרפסת
מה קורה בתום תקופת החכירה?
אי רישום דירה בטאבו
האם ניתן לכפות פירוק שיתוף?
השגת אישור מס שבח
מה זה אישור מס רכוש?
מה זה חלוקה בעין?
קרקע לבניית בית בהסכם שיתוף או לפרצלציה
מה זה מכר ללא תמורה?

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק