מוקד מידרג: 1-700-707-233

מה זה הערת אזהרה סעיף 126?

בקשה לרישום הערת אזהרה לפי סעיף 126

בקצרה, הערת אזהרה סעיף 126 מודיעה לציבור אם בעלים של נכס התחייב לעשות עסקה כלשהי על הנכס, או להימנע מעשיית עסקה על הנכס. למה זה חשוב? 

רוב הנכסים בישראל רשומים במרשם המקרקעין (טאבו), שם אפשר למצוא עליהם לא מעט מידע במסמך שנקרא "נסח טאבו". לצד פירוט על בעלי הנכס, משכנתאות ועוד, תוכלו למצוא שם גם הערות אזהרה על הנכס. אם רשום בנסח טאבו "הערת אזהרה סעיף 126", סימן שהבעלים התחייבו כבר, ולא יכולים לבצע עסקה שסותרת את ההערה.

נקודה לדוגמה: יוסי סגר עסקה לרכישת דירה, ורשם עליה הערת אזהרה סעיף 126. פתאום שמעון, בעל הדירה, מקבל הצעה טובה יותר ומוכר את הדירה להילה. אבל הילה לא יכולה להעביר את הדירה על שמה בטאבו, כי זה סותר את ההערה של יוסי. 

כלומר, להערת אזהרה יש 2 מטרות עיקריות:

מספר 1 למנוע מהציבור לעשות עסקה על נכס שכבר בוצעה עליו עסקה אחרת. לכן, לפני ביצוע עסקה, חשוב לבדוק שאין הערת אזהרה על הנכס (וזה גם מה שהילה מהדוגמה הייתה צריכה לעשות).

מספר 2 להגן כלכלית על מי שסוגר עסקה על נכס, כדי שהבעלים לא יוכל פתאום לעשות עסקה אחרת. מהסיבה הזו, אחרי שסיכמתם על רכישה של נכס, עורך הדין שלכם יגיש בקשה לרישום הערת אזהרה.

חוץ מזה, הערת אזהרה סעיף 126 מגנה עליכם בעוד דרך - היא מגנה עליכם במקרה של עיקול הנכס מהבעלים, פשיטת רגל של הבעלים (צו לקבלת נכסים), צו פירוק נגד הבעלים וכו'. גם אם כל הדברים האלה יקרו, עדיין תעמוד לכם הזכות על הנכס ואתם לא אמורים להיפגע.

 


שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק