מוקד מידרג: 1-700-707-233

הפעלת ביטוח רכב לאחר תאונה

לאחר תאונה אמרתם לעצמכם זה נגמר בנס, אבל אז הבנתם שעוד צריך להפעיל את הביטוח. לא נעים, אבל זה לא סוף העולם. בטח אם עברתם תאונה, כנראה שהנורא מכל מאחוריכם. ובכל זאת, לפני הפעלת הביטוח כדאי שתקראו את המדריך הקצר שיעשה לכם סדר מה עושים לאחר תאונה, מתי כדאי לתבוע את ביטוח הרכב ואיך לעשות את זה נכון.

רכבים לאחר תאונה

מה עושים לפני הפעלת הביטוח?

לאחר התאונה השלב הראשון צריך להיות דאגה לשלומכם ולשלום הסובבים אתכם. רק לאחר מכן, אפשר להתפנות לשאר ההליכים החשובים לצורך הפעלת ביטוח הרכב.
 

התנהגות בטוחה אחרי התאונה -

תגובה מהירה  דיווח במקרה של נפגעים - בתאונה עם נפגעים צריך להתקשר למשטרה ולמד"א, ולדווח על התאונה.
תגובה מהירה אפוד זוהר - ביצאה מהרכב אל תשכחו לשים אפוד זוהר, לוודא שהדרך בטוחה ולשים משלוש זוהר לפני הרכב שלכם.
תגובה מהירה  הזזת הרכב - בתאונה עם נפגעים, מותר לכם להזיז את הרכב רק לצורך חילוץ, במקרה אחר תשאירו את הרכב במקומו עד להגעה של כוחות הצלה, אפילו אם הרכב חוסם את הדרך.

רכב  רק אחרי שבדקנו שאין נזקי גוף, זה הזמן לדבר על הבירוקרטיה של הפעלת ביטוח רכב לאחר התאונה.
 

פרטים אחרי תאונה -

פרטים הם מרכיב מרכזי לתהליך הפעלת ביטוח רכב אחרי תאונה, במידה ומדובר בתאונה עם נזק רכוש בלבד דאגו לקחת את הפרטים הבאים:
אחד שם מלא של הנהג הפוגע -  בדקו שהתמונה שמופיעה ברישיון היא באמת התמונה של הנהג שעומד מולכם.
שתיים פרטי הרכב הפוגע – כתבו לכם את סוג הרכב, המספר שלו ואפילו את הצבע.
שלושפרטי הביטוח של הנהג הפוגע – כל מה שאתם צריכים הוא שם חברת הביטוח ומספר הפוליסה.


רכב אם מדובר בתאונה שכוללת נפגעים בגוף והגיעה למקום ניידת משטרה, דאגו שהעתק הדוח שנכתב על ידי השוטר יגיע אליכם, או על ידי עותק פיזי בזירה עצמה, או על די בקשה מאוחרת לשליחת הפרטים במייל או בדואר.

רכבים לאחר תאונה


רכב חובת זיהוי ומסירת פרטים אחרי התאונה -

שימו לב שגם אם בחיים אתם אוהבים לשמור על אנונימיות, במקרה של תאונה אתם חייבים לתת לנהג הרכב השני את הפרטים שלכם. ממש את אותם הפרטים שאתם צריכים לקחת, אתם גם צריכים למסור – שם מלא שלכם,  פרטי הרכב ופרטי פוליסת הביטוח שלכם.
אפילו אם אתם מרגישים אשמים בתאונה, תדעו שהמלצות חברת הביטוח בשלב הזה הוא בשום אופן לא לחתום על שום מסמך או הצעת פשרה כלשהי.
 

רכב צילום זירת התאונה -

לאחר תאונה ובזמן הגשת התביעה חברות הביטוח מנסות לגשש מי אשם בתאונה, ולכן הן צריכות ראיות שמוכיחות את תסריט התאונה כמו שאתם מציגים אותו. לכן, תמונות שתצלמו בשטח הן חשובות בעיקר כשמדובר במצב של מילה שלכם כנגד מילה של הנהג ברכב השני. כדאי גם לצלם את המקום, את הצומת ואת הכבישים שבהם הייתה התאונה, וכן לסמן מאיפה הרכבים הגיעו.

צילום פגיעה ברכב לאחר תאונת דרכים

האם כדאי להפעיל את ביטוח הרכב לאחר תאונה?

כשמתלבטים האם משתלם לפנות לתהליך הפעלת ביטוח הרכב לאחר התאונה, יש שני שיקולים מרכזיים שכדאי לקחת בחשבון: 

רכב אחריות התאונה –

כדאי לדעת שאם האחראי המובהק לתאונה הוא הנהג השני, תוכלו לתבוע את הביטוח שלו, ולא להפעיל כלל את הביטוח שלכם, וכך לחסוך את דמי השתתפות עצמית, ואת התייקרות הביטוח לאחר התאונה.
במקרה שאתם תובעים את הביטוח של הנהג הפוגע, אתם צריכים למלא טופס שמצהיר שלא הגשתם תביעה בגין התאונה, מה שנקרא לרוב טופס אישור אי הגשת תביעה, אותו תגישו לחברת הביטוח אותה אתם תובעים. מטרת הטופס היא למנוע מצב של תביעות כפולות לחברות הביטוח, כמו במצב שבו אתם תובעים גם את הביטוח שלכם וגם את של הנהג השני, ומנסים לגזור קופון לא חוקי.  
 

רכב מידת הנזק – 

שיקול עקרי נוסף לפני הפעלת ביטוח הרכב, הוא מידת הנזק שנגרם כתוצאה מהתאונה. אם הנזק נמוך מגובה של השתתפות עצמית, באופן טבעי יהיה כדאי יותר פשוט לשלם על עלות התיקון. תזכרו גם שכל תביעה של חברת הביטוח עלולה לגרום להתייקרות ביטוח הרכב בשנה הבאה, לכן כלל אצבע – אם מדובר בנזק נמוך מגובה של 2,000 ₪, מומלץ להימנע הפעלת ביטוח הרכב, ולשאת בעצמכם בנזק שנגרם כתוצאה מהתאונה.

טיפבתוך הוצאות התאונה כללו גם את הוצאות גרירת הרכב למוסך במידה והיה צורך בכך. הביטוח כולל את הוצאה זו בעלות התאונה ומחזיר את התשלום אם תבחרו לתבוע.

נזק ברכב לאחר תאונת דרכים

תפקידו של שמאי רכב לאחר תאונה

שקלתם היטב, והחלטתם להגיש תביעה? גם אם אתם מפעילים את הביטוח שלכם, וגם אם את הביטוח של הנהג הפוגע, בשלב הזה תצטרכו לבחור שמאי רכב שיעריך את מידת הנזק.  

זכוכית מגדלת כתומה בחירת השמאי היא בחירה חשובה שכן הוא זה שיעריך את הנזק שנגרם מהתאונה, יצלם, יתעד ויגיש לביטוח דו"ח מפורט עם כל הממצאים. כל אלו הם ששיקבעו את גודל התשלום שתקבלו.

בשלב הזה, חברות הביטוח מצידן יציעו לכם לקחת שמאי חוץ. נשמע ניטרלי אומנם, אבל זהו שמאי שעובד עם חברת הביטוח עצמה, ולכן, גם בלי להיות חשדניסטים אנחנו יכולים לשער שבעיקר במקרים אפורים, לא בטוח שהערכה שלו תהיה אובייקטיבית לחלוטין. מה זה אומר בפועל ואיך הערכה של שמאי רכב יכולה לפגוע בכם?
 

רכב קביעת אחוזי נזק לרכב לאחר התאונה -

שמאי הרכב קובע את מידת הנזק שנגרמה מהתאונה, כמה יעלה להשיב את הרכב למצבו הקודם, ומה שווי ירידת הערך של הרכב באחוזי נזק לפי שווי הרכב כולו. במקרה של הערכה גבוהה מ 45% תעלה השאלה האם יש טעם לתקן, ובמקרה של 60% הוא יורד מהכביש. לכן במקרה של הערכת נזק נמוכה מדי, למשל קביעה של 59%, חברת הביטוח לא תהיה חייבת לפצות אתכם באופן מלא.
 

רכב פיחות ערך של רכב לאחר תאונה -

בדיקת שמאי רכב יכולה להיות מקיפה ומקצועית, ויכולה להיעשות בחיפוף וברישול. כשאתם פונים לשמאי הרכב לצורך הפעלת הביטוח אתם רוצים בדיקה מקיפה ומקצועית, למה? כי בתביעת הביטוח לכל דקדוק יכולה להיות משמעות כספית. למשל בדיקה מקיפה של נזק לצבע המקורי של פח הרכב, יכולה לקבוע פיחות ערך של הרכב לאחר התאונה, מה שאומר בפועל שתקבלו עוד כסף מחברת הביטוח.

זכוכית מגדלת כחולהמילה על שקיפות - שמאי רכב פרטי יגיש לכם את הדוח ואתם אלה שתעבירו אותו לביטוח. זה יתרון משמעותי לעומת שמאי רכב שעובד עם חברה, הוא יעביר את הדוח מיד אליה ולא יחשוף לכם את הדברים שכתב. 
ומה לגבי תשלום? זה אולי מפתיע אבל חברת הביטוח מאפשרת לקחת שמאי פרטי, ומחויבת לשלם את ההוצאה הזו.

הערכת שמאי רכב לצורך הפעלת ביטוח רכב לאחר תאונה

מחיר שמאי רכב לצורך הפעלת ביטוח לאחר תאונה

המחיר לשמאי רכב לצורך הפעלת ביטוח לאחר תאונה, מושפע ממורכבות התאונה ומידת הנזק שנגרמה לרכב. ככל שהתאונה מורכבת יותר, כך המחיר יהיה גבוה יותר.

מחיר שכר הטרחה של שמאי רכב פרטי נע בדרך כלל בין 700-1,300 ₪ לא כולל מע"מ.
 התשלום לשמאי רכב פרטי יתבצע על ידכם, ותקבלו על כך החזר מלא מחברת הביטוח. תוכלו לשמוע על כך הסבר משמאי רכב: 


שמאי רכב מומלצים להפעלת ביטוח רכב לאחר תאונה

לאחר תאונה החלטתם להפעיל את ביטוח הרכב? לא משנה אם תתבעו את חברת הביטוח שלכם, או את זו של הרכב השני שמעורב בתאונה, לצורך הפעלת הביטוח תצטרכו שמאי רכב. כדאי לקחת  שמאי שעובד באופן פרטי, ויש עליו המלצות מלקוחות קודמים, נכון זה לא ביטוח, אבל תאונה אחת כבר עברתם, ואתם בהחלט לא רוצים להיפגע שוב. בהצלחה מחייך


;

שאלות נפוצות לדף זה

מה עושים מיד לאחר תאונה?

מיד לאחר התאונה, חשוב להתנהג בזהירות ולדאוג לשלומכם ולשלום הסובבים.
אם אין נפגעים בגוף, זה הזמן לעבור להיבטים הבירוקרטים: לקחת פרטים מנהג הרכב השני, ולמסור את הפרטים שלכם. הפרטים כוללים שם מלא, מספר רכב, חברת הביטוח ומספר הפוליסה. השלב האחרון יהיה צילום הנזק וצילום מקום התרחשות התאונה.

איך יודעים אם כדאי להפעיל את הביטוח הרכב אחרי התאונה?

שאלת הפעלת ביטוח רכב היא שאלה שמושפעת שני שיקולים: מי אחראי על התאונה ומה הנזק. במידה והנהג השני הוא זה שאחראי על התאונה, תוכלו להגיש תביעה לחברת הביטוח שלו, ולא לשלם על כך כלל. אם אתם אחראים על התאונה, אך הנזק הוא פחות מסכום של 2000 ₪, יהיה כדאי לשקול תיקון עצמאי, ללא הפעלת הביטוח.

כמה משלמים לשמאי רכב?

שכר הטרחה של שמאי רכב פרטי נע בדרך כלל בין 700-1,300 ₪ + מע"מ. 
אך שימו לב שזהו סכום שהביטוח יחזיר לכם יחד עם ההוצאות התאונה.

מי משלם לשמאי רכב במקרה של תביעת הביטוח אחרי התאונה?

בכל מקרה הוצאה של שמאי רכב היא הוצאה שחברת הביטוח צריכה לספוג ולשלם, במקרה של שמאי חוץ שעובד עם חברת הביטוח, חברת הביטוח משלמת לו באופן ישיר,  במקרה של שמאי פרטי אתם תשלמו לו ותקבלו את ההחזר.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק