מוקד מידרג: 1-700-707-233

תקנה 309

תקנה 309 באה לוודא שרכבים שעברו תאונה יעברו טיפול רגע לפני שהם חוזרים לכביש. שמאי הרכב יעדכן אתכם בחובתכם לבדוק את הרכב לאחר תיקונו, אך בפועל את האישור הסופי תקבלו רק ממכון המורשה לכך. הכנו לכם כאן מדריך קצרצר הכולל את כל מה שאתם צריכים לדעת - מה זה תקנה 309, על מי היא חלה ואילו מכונים מוסכמים לבצע את הבדיקה. 3 דקות כאן ואתם פנויים להמשך הטיפולים ברכב :)

בדיקת רכב במסגרת תקנה 309

מה זה תקנה 309?

תארו לכם שרכב נפגע בתאונה ולא כשיר לעלות על הכביש לפני שיתקנו אותו. איך נוכל לסמוך על בעל הרכב שהוא באמת יעשה מה שצריך ויתקן את הרכב לפני שהוא חורש את כבישי הארץ? בדיוק בשביל זה נועדה תקנה 309 לתקנות התעבורה.

התקנה מחייבת את בעל הרכב במקרי תאונה מסויימים, עליהם נפרט בהמשך, לבדוק את כשירות רכבו לאחר שבוצעו התיקונים הנדרשים. הבדיקה נעשית אך ורק במוסך המורשה לכך ורק לאחר קבלת תעודת הבדיקה הרכב יוכל לחזור לכביש.

 

פגיעה ברכב שמחוייב בתקנה 309

מי מחוייב בתקנה 309?

תקנה 309 לא מתייחסת לכל מקרי התאונה, אלא רק למקרים בהם יש נזק שעשוי להיות משמעותי ולסכן את נהג הרכב ואת הנהגים הנוספים בכביש. מקרים אלו כוללים אובדן להלכה, פגיעה במערכת ההיגוי והבלמים, בשילדה, בכריות אוויר, במתלה הגלגל ופגיעה בין הסרנים (מערכת הצירים עליהם מורכב הרכב).

בכל אחד מהמקרים האלו, בין אם מדובר ברכב ובין אם מדובר באופנוע, תצטרכו לאחר תיקון הרכב להגיע למכון מורשה ולבדוק את השילדה לפי זוויות היצרן ואת תקינותם של כל האביזרים הנוספים.

 

רכב לפני בדיקת תקינות במסגרת תקנה 309

מי רשאי לתת אישור בתקנה 309?

כמו שתראו בהמשך, שמאי רכב יגיד לכם לבצע את תקנה 309 אך בפועל רק המכונים המורשים לכך רשאים לתת אישור ותעודת בדיקה. מדובר במכונים שהסמיך משרד התחבורה בהם יש ציוד בדיקה מתקדם לבדיקת שילדה, היגוי ובלמים. שאלו את השמאי שלכם, הוא ידע להפנות אתכם למכון הרלוונטי.

 

פגיעת רכב שתקנה 309 מחייבת בבדיקה לפני עלייה לכביש

תקנה 309 בחוות דעת של שמאי רכב

כאשר תגיעו לשמאי רכב לאחר התאונה, הוא יכתוב לכם דו"ח שמאי שמטרתו להעריך את הנזק ועלותו. כחלק מרפורמת תקנת 309, שמאי הרכב מחויב לציין אם הרכב צריך לעבור את הבדיקה המקיפה לאחר התיקון. ככה שאם יש לכם סעיף בדו"ח שנקרא 'תקנה 309' אתם תצטרכו לעבור במכון מורשה ולקבל תעודת תקינות :)

 


שמאי רכב מומלצים

שמאי רכב לא יוכל לעזור לכם בקבלת אישור לתקינות הרכב, אבל הוא לגמרי יוכל להגיד אם אתם אתם מחויבים בתקנה 309. אז אמנם עדיין אי אפשר לסמוך על הרכב שלכם אבל על שמאי הרכב כדאי שתסמכו. בדיוק בשביל זה ריכזנו עבורכם כאן רשימה של שמאי רכב מומלצים. לאחר כל הערכת נזק וכתיבת דו"ח, נציג מידרג יצור קשר עם הלקוח כך שהציונים באתר תמיד מעודכנים.


;

שאלות נפוצות לדף זה

מה זה תקנה 309?

תקנה 309 נועדה להסדיר את בדיקות הרכב לאחר תאונה. על פי התקנה, לאחר הטיפול ותיקון הרכב, בעל הרכב מחויב לגשת למכון מוסמך ולקבל תעודת בדיקה בטרם יחזור לכביש.

באילו מקרים חלה תקנה 309?

תקנה 309 חלה על מקרים בהם הייתה פגיעה במערכת ההיגוי והבלמים, בשילדה, בכריות אוויר, במתלה הגלגל ובין הסרנים. כמו כן, במקרה של אובדן להלכה בעל הרכב יהיה מחויב לבצע את הבדיקה בטרם יחזור לכביש.

מי מוסמך לבצע את הבדיקה בתקנה 309?

שמאי הרכב אמנם יעדכן אתכם בחובתכם לבצע את הבדיקה, אך את הבדיקה עצמה תוכלו לבצע אך ורק במכונים שהוסמכו לכך. המכונים הוסמכו על ידי משרד התחבורה ויש בהם ציוד בדיקה מתקדם.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק