מוקד מידרג: 1-700-707-233

הורדת רכב מהכביש לאחר תאונה

תאונה היא דבר מאוד לא נעים, במיוחד אם אחריה אתם צריכים להוריד את הרכב מהכביש לנצח. אם זה מנחם אתכם – את שכר הטרחה שתשלמו לשמאי תקבלו חזרה מחברת הביטוח, והשמאי יעזור לכם למכור את שאריות הרכב לפירוק. עוד פרטים על הורדת רכב מהכביש לאחר תאונה, ההבדלים בין טוטאלוס לאבדן להלכה וכמה כל זה יעלה לכם – ממש כאן למטה.


מתי מורידים רכב מהכביש?

גם אם נראה לכם שהרכב הלך לחלוטין, טוטאל לוס בשפת הקודש, מי שיקבע את זה הוא אך ורק שמאי רכב. ברגע שהשמאי מעריך שהנזק לרכב הוא יותר מ-60% מהשווי שלו, או שיש נזק בטיחותי שאי אפשר לתקן, מורידים את הרכב מהכביש. אם השמאי קבע שאפשר לתקן את הרכב – אין סיבה להוריד אותו מהכביש. עם זאת, יכול לקרות מצב שבו אין טוטאל לוס ועדיין תורידו את הרכב מהכביש לאחר התאונה, זה נקרא אובדן להלכה:

רכב טוטאלוס לאחר תאונה

 

מה ההבדל בין טוטאל לוס לאובדן להלכה

כששמאי רכב מעריך את הנזק לרכב מהתאונה הוא שוקל שני גורמים – כמה יעלה לתקן את הרכב, וכמה הרכב עולה. לפעמים לא מגיעים לנזק של 60% מהשווי, אבל פשוט לא יהיה לכם שווה לתקן את הרכב. אם הנזק הוא של 45% ומעלה השמאי יוכל להכריז על אובדן להלכה. מבחינתכם זה בדיוק כמו טוטאל לוס, רק שהרכב הולך לשיקום ולא למגרש גרוטאות.

 

שמאי רכב מסביר על אובדן להלכה


איך עובדת הורדת רכב מהכביש לאחר תאונה

רכב אם התאונה הייתה במקום שלא מפריע לתנועה, השמאי יכול לפעמים להגיע גם עד מקום התאונה. אם לא – קודם תיאלצו לגרור את הרכב ורק אז השמאי יגיע להעריך את הנזק. השמאי בוחן את כל חלקי הרכב, בודק אם אפשר למצוא חלקי חילוף וכותב דו"ח שמסכם את הנזקים ברכב. באופן טבעי, ככל שהרכב יקר יותר - קשה יותר להגיע לנזק של 60% משוויו, ולכן סביר להניח שאם הרכב שלכם הוא רכב יוקרה שעלה יותר מ-100,000 ₪ לא תגיעו למצב של הורדת רכב מהכביש לאחר תאונה, אלא אם השמאי יחליט להכריז על אבדן להלכה.

רכב אחרי הערכת הנזק, השמאי ממלא טופס במשרד הרישוי שמודיע על הורדת הרכב מהכביש ומעביר העתק של הטופס יחד עם דו"ח הנזקים לחברת הביטוח, שאמורה להחזיר לכם את שווי הרכב במלואו. מעבר למסמכים שהשמאי יגיש תאלצו למלא גם כמה מסמכים בעצמכם. מרגע הגשת כל המסמכים תקבלו את הפיצוי תוך 30 ימי עסקים.

רכב לחברת הביטוח אגב, יש אינטרס שלא יוכרז טוטאל לוס או אבדן להלכה, פשוט כי התיקון עולה לה פחות. לכן במקרה שחשוב לכם להוריד את הרכב מהכביש ולא לתקן אותו כדאי להזמין שמאי פרטי כדי שיוכל לראות אם אפשר להוכיח משפטית שאכן נגרם לרכב אבדן להלכה.

רכב אחרי תאונה

מכירת רכב אחרי הורדה מהכביש

גם אם תרצו למכור את הרכב אחרי הורדה מהכביש, אתם יכולים להיות רגועים – השמאי ידאג למצוא קונה לשאריות של הרכב. רוב שמאי הרכב עובדים עם מגרש כלשהו שקונה רכבים לפירוק והם ידאגו להפנות את הרכב לקונה ויטפלו בכל המכירה. גם במקרה של אבדן להלכה שמאי הרכב ימצא קונה שמוכן לקנות את הרכב ולשקם אותו לפי תקנה 309.

מכירת רכבים לפירוק לאחר תאונה

מחיר ליווי שמאי להורדת רכב מהכביש לאחר תאונה

כאן מגיעות החדשות הטובות: אם הרכב שלכם מבוטח, הסכום שתשלמו לשמאי הרכב יוחזר לכם במלואו. חלק מהשמאים יאפשרו לכם גם לשלם בצ'ק דחוי שאותו הם יפדו רק אחרי שחברת הביטוח תחזיר לכם את הכסף. בכל מקרה, זהו שכר הטרחה של שמאי להורדת רכב מהכביש אחרי תאונה:

מחיר מחיר ליווי שמאי להורדת רכב מהכביש לאחר תאונה כאשר שווי הנזק נמוך מ-12,000 ₪ נע בין 800-1,000 ₪

מחיר מחיר ליווי שמאי להורדת רכב מהכביש לאחר תאונה כאשר שווי הנזק גבוה מ-12,000 ₪ נע בין 1,000-1,500 ₪.

כאשר שווי הנזק מגיע לכמה עשרות אלפי שקלים המחיר יכול להגיע גם ל-2,000 ₪, אבל שוב – במקרה כזה זאת כבר תהיה בעיה של הביטוח.

רכב שנקבע לו אבדן להלכה
 

שמאי רכב מומלצים להורדת רכב מהכביש לאחר תאונה

תראו, אין מה לומר, המצב בטטה. לכן כדאי שבכל תהליך הורדת הרכב מהכביש ילווה אתכם שמאי מנוסה עם המלצות של לקוחות קודמים, וזה בדיוק מה שריכזנו לכם כאן, ברשימת שמאי הרכב המומלצים לליווי הורדת רכב מהכביש אחרי תאונה. מוזמנים לקרוא חוות דעת ולבחור בשמאי שאתם מעריכים.


;

שאלות נפוצות לדף זה

מתי מורידים רכב מהכביש?

הורדת רכב מהכביש לאחר תאונה מתבצעת כאשר השמאי מעריך שהנזק שנגרם לרכב גבוה מ-60% משווי הרכב, שנגרם נזק בטיחותי שאי אפשר לתקן, או שלא כדאי כלכלית לתקן את הרכב. 

איך מורידים רכב מהכביש?

הורדת הרכב מהכביש לאחר התאונה מצתבצעת באמצעות טופס מקוון באתר משרד התחבורה. השמאי ימלא את הטופס עבורכם ויגיש אותו יחד עם דו"ח הנזק לחברת הביטוח. 

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק