מוקד מידרג: 1-700-707-233

בדיקת ירידת ערך לרכב

בדיקת ירידת ערך לרכב עם שמאי יכולה לחסוך לכם הרבה כסף לפני קניית רכב, אבל יש גם בדיקות שתוכלו לבצע בעצמכם. לעומת זאת, אם הרכב שלכם עבר תאונה, תהיו חייבים לעבור דרך שמאי.  אז הכנו לכם כאן מדריך לבדיקת ירידת ערך לרכב - מתי עושים את זה, באיזה סוג בדיקה מדובר וכמה היא צפויה לעלות. אנחנו מעריכים שתוך 5 דקות תעריכו אותנו  מחייך

בדיקת ירידת ערך לרכב על ידי שמאי

מתי עושים בדיקת ירידת ערך לרכב?

בדיקת ירידת ערך לרכב נפוצה מאד לאחר תאונה, אך לא רק. מיד נרחיב על כל האפשרויות אך באופן כללי נגיד שאם אתם לפני קנייה או מכירה של הרכב, בדיקת ירידת ערך לרכב יכולה לחסוך לכם עלויות ולדייק את המחיר שהרכב שלכם שווה. בנוסף, כמו שתראו בהמשך, אם תבחרו לקחת שמאי רכב פרטי לאחר תאונה, הביטוח יחזיר לכם את העלויות שלו, כך שזה לגמרי משתלם.

 

רכב אחרי תאונה ולפני בדיקת ירידת ערך לרכב

בדיקת ירידת ערך לרכב לפני קנייה

אז החלטתם לקנות רכב יד שנייה, הבעלים הביא הצעת מחיר, מה עכשיו? בבדיקת ירידת ערך לרכב למעשה בודקים שלושה דברים: מחירון הרכב, תאונות עבר ומצב הרכב הכללי. בואו נפרט על כל אחד מהם.

 

מחירון הרכב

כדי שבדיקת ירידת ערך לרכב תהיה יעילה צריך קודם לברר את המחירון של הרכב. בשביל לקבל סדר גודל של עלות הרכב, שווה להיכנס למחירונים של יד 2 באינטרנט ולהבין כמה הרכב שווה פחות או יותר. אבל זה לא מספיק - לעיתים יש הפרשי מחירים משמעותיים בין דגמים ספציפיים וזה לא משהו שתוכלו לראות באתרי מחירונים.

מה שכן, את המחיר המדויק תוכלו למצוא במחירון הרכב של 'יצחק לוי'. הבעיה שהוא כמעט ולא נגיש ללקוחות פרטיים ולכן יש צורך לפנות לשמאי רכב על מנת לקבל את המחיר המדויק. אבל זה לגמרי משתלם - בעלות של 100 ₪, שמאי הרכב יוציא לכם את המידע הנצרך.

 

בדיקת ירידת ערך לרכב עם שמאי רכב

 

תאונות עבר

הרבה מהמוכרים מסתירים פגיעות ותאונות שהיו ברכב בעבר. גם אם לא רואים את הפגיעות וזה לא מפריע לכם, עדיין חשוב מאד שתדעו על זה מכיוון שזה מוריד את ערך הרכב ויפגע בהחזרי הביטוח אם תעשו בעתיד תאונה. בדיוק בשביל זה הקימו את מרכז הסליקה של חברות הביטוח - בחיפוש קצר באינטרנט ובעלות של 10 ₪ בלבד תקבלו אלו תאונות עבר הרכב ותוכלו לאמת זאת מול הבעלים.

טיפ קטן מאיתנו - אם אתם קונים רכב והמוכר אומר לכם שהוא לא הבעלים, שאבא שלו בחו"ל, שדודה שלו בספא, שווה להיכנס לאתר של מרכז הסליקה ולבדוק את מצב הרכב. בהרבה מקרי הונאה משתמשים באנשים שהם לא בעלי הרכב כך שזוהי לגמרי נורה אדומה.

 

מצב הרכב הכללי

בעקרון, כדי לבדוק את מצב הרכב תוכלו לשלוח אותו לבדיקת קנייה באחד ממכוני הבדיקה ובכך לסגור את הפינה הזו. מה שכן, חשוב לדעת שהמכונים כיום מאד מוגבלים מבחינת המכשור ואמצעי הבדיקה שלהם.

לעומת זאת, תוכלו לשלוח את הרכב לשמאי רכב שיבצע בדיקת ירידת ערך לרכב ויעריך את חלקי הרכב בצורה המדוייקת ביותר. זה אמנם יעלה לכם כמה מאות שקלים, אבל ייתכן וזה יחסוך לכם אלפי שקלים בקניית הרכב עצמו. לכן, בקניית רכב בעלות של מעל 50 אלף ₪ מומלץ לערב שמאי רכב פרטי.

 


בדיקת ירידת ערך רכב לפני מכירה

במכירת רכב, בניגוד לבדיקת ירידת ערך לרכב לפני קנייה, הסיפור פשוט יותר כי הוא בעיקר תלוי בכם. ולמרות זאת, שווה להגיע מוכנים ולדעת כמה הרכב שלכם שווה בשוק. לצורך כך כדאי לפנות לשמאי רכב פרטי שיוציא לכם את המחיר המשוער מהמחירון של 'יצחק לוי'. כך תקבלו סדר גודל של המחירים ומשם תוכלו לעלות ולהוריד כרצונם.

באופן כללי, כדאי מאד להשקיע במראה החיצוני של הרכב רגע לפני שמוכרים אותו. אמנם פוליש ווקס לרכב יכול לעלות לכם כ-1,000 ₪ בממוצע, אך זו השקעה שתחזיר את עצמה במכירת הרכב.


בדיקת ירידת ערך רכב לאחר תאונה

אחרי תאונה הסיפור קצת שונה מכיוון שחשוב לדעת מה מגיע לנו מהביטוח לפרטי פרטים. בדיוק בשביל ריכזנו לכם כאן את כל מה שרלוונטי לירידת ערך רכב אחרי תאונה. באופן כללי ניתן לבחור שמאי רכב של חברת הביטוח אך חשוב לדעת שלביטוח יש אינטרס שלא תהיה ירידת ערך מכיוון שהוא ישלם אותה. במקרה כזה מאד מומלץ לקחת שמאי רכב פרטי.

בנוסף, לא הרבה יודעים - אם לקחתם שמאי רכב פרטי בתחילת התהליך, הביטוח מחויב להחזיר לכם את ההוצאה הזו. חברת הביטוח עצמה עשויה להעלים מכם את המידע הזה ולהסליל אתכם לאפשרות של שמאי מטעם חברת הביטוח, אך עבורכם הרבה יותר משתלם לעצור את התהליך ולהודיע לחברת הביטוח שאתם הולכים על שמאי רכב פרטי.

לאחר הטיפולים הדרושים ברכב, השמאי יוציא לכם דו"ח שמאי רכב הכולל את ערך הרכב ואת כל מה שהשפיע עליו, איתו תוכלו לגשת למוסך ולקבל את ההחזרים המגיעים לכם.

בכל אופן, אם בחרתם בכל זאת בשמאי הרכב של הביטוח, מומלץ מאד להשיג את חוברת ירידת הערך של איגוד השמאים. בחוברת זו מצוין מה ירידת הערך המגיעה לכם על כל טיפול שנעשה ברכב, וכך תוכלו לאמת את זה מול חברת הביטוח. את החוברת ניתן להזמין באינטרנט.

 

פגיעה שעשויה להוריד את ערך הרכב

מה משפיע על ירידת ערך לרכב?

בדיקת ירידת ערך לרכב בוחנת את התאונות והפגיעות השונות אך מעבר לכך חשוב לדעת שביום שרכשתם את הרכב, הוא מאבד חמישה אחוזים מהשווי שלו. לאחר מכן, לאורך השנה הוא הולך ומאבד עוד אחוזים כאשר בשנתיים הראשונות יש את הנפילה הגדולה ביותר - עשרה אחוזים בשנה.

מעבר לכך, הקילומטרז' של הרכב משפיע מאד על ירידת הערך. אם עשיתם עד 12 אלף קילומטר בשנה הכל בסדר, אבל מעבר לכך הרכב יאבד אחוז מערכו על כל 10,000 קילומטר. כמו כן, אם יצאו דגמים חדשים של הרכב, סביר להניח שהדבר יפגע בערך הרכב שלכם.


מחיר בדיקת ירידת ערך לרכב

מחיר בדיקת ירידת ערך לרכב תלוי בסוג הבדיקה -

כסף מחיר בדיקת ערך הרכב במחירון של יצחק לוי הוא כ-100 ₪ .

 כסף מחיר בדיקת ירידת ערך לרכב לפני קנייה נע בין 400-500 ₪ בממוצע.

כסף מחיר בדיקת ירידת ערך לרכב לאחר תאונה נע בין 600-1,000 ₪ ותלוי בגודל הנזק.

כמו שציינו, אם תבחרו בשמאי רכב פרטי לאחר תאונה, חברת הביטוח תחזיר לכם את ההוצאות כך שזה לחלוטין שווה וכדאי.

 

בדיקת ירידת ערך לרכב אחרי תאונה

שמאי רכב מומלצים לבדיקת ירידת ערך לרכב

כמעט ברוב המקרים שמאי פרטי עדיף משמאי רכב של חברת הביטוח משום שהוא נטול אינטרסים. כדי לוודא שהערך של השמאי לא ירד כמו הרכב, הכנו לכם כאן רשימה של שמאי רכב מומלצים על ידי לקוחות קודמים לבדיקת ירידת ערך לרכב. לאחר כל בדיקה נציג מידרג מתקשר ללקוחות ומקבל מהם חוות דעת וציונים כך שהציונים באתר תמיד מעודכנים.


;

שאלות נפוצות לדף זה

איך בודקים ירידת ערך לרכב?

אופן בדיקת ירידת ערך לרכב תלוי בצורך שלכם - אם אתם לפני קניית רכב יד שנייה, ניתן להגיע באמצעות חיפוש קצר באינטרנט למרכז הסליקה של חברת הביטוח ובעלות של 10 ש"ח לראות את היסטוריית התאונות של הרכב. בנוסף, מומלץ לשלוח את הרכב לשמאי רכב פרטי שיעריך את ירידת ערך הרכב. זה יוסיף לכם כמה מאות שקלים אך עשוי להוריד לכם לא מעט ממחיר הרכב.

מתי יש ירידת ערך רכב?

ירידת ערך לרכב מתחילה ברגע שעשיתם את הנסיעה הראשונה. כבר ברגע הראשון הרכב מאבד 5% מערכו ובשנתיים הראשונות מאבד הרכב 10% בכל שנה. בנוסף, כל תאונה, גם אם התבצע תיקון, עשויה להוריד את ערך הרכב ולכן כדאי לבדוק את זה. כמו כן, קילומטרז' גבוה יוריד גם הוא את ערך הרכב. 

כמה עולה בדיקת ירידת ערך לרכב?

מחיר בדיקת ירידת ערך לרכב משתנה לפי הצרכים השונים - בדיקת מחירון צפויה לעלות לכם 100 ₪, בדיקת ירידת ערך לפני קניית רכב תעלה לכם 400-500 ₪, ועל בדיקה אחרי תאונה תשלמו 600-1000 ₪ בממוצע.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק