מוקד מידרג: 1-700-707-233

שמאי רכב - מחירון

אם חיפשתם מחירון שמאי רכב כי אתם מפעילים ביטוח אחרי תאונה, תנו לנו להרגיע אתכם – במקרה של הערכת נזק לצרכי ביטוח, חברת הביטוח תחזיר לכם את מחיר שכר הטרחה של השמאי (בתנאי שיש לכם ביטוח מקיף). אם בכל זאת מעניין אתכם לדעת מתי תשלמו לשמאי הרכב או מה גובה שכר הטרחה שלו – הנה פירוט.


שמאי רכב - מחירים

מחיר שמאי הרכב מושפע ממורכבות העבודה ומגובה הנזק של הרכב, נפרט על זה עוד מעט.

ריכזנו לכם בטבלה את מחיר השמאי לפי גובה הנזק שנגרם לרכב כדי שיהיה נוח:

גובה הנזק לרכב

שכר הטרחה של השמאי

עד 12,000 ₪

בין 700-1,000 ₪.

12,000-25,000 ₪

נע בין 1,000-1,500 ₪.

גבוה מ-25,000 ₪

נע בין 1,500-2,500 ₪.

 
סימן קריאה שימו לב, במקרים של נזק חמור מאוד, המחיר יכול להגיע גם ל-3,000 ₪.
 
בעיקרון אין לכם דרך לדעת מה הוא גובה הנזק לרכב עד שהשמאי יסיים את ההערכה, אבל תוכלו להעריך בקווים כלליים לפי שווי הרכב שלכם והנזק הנראה לעין. ככל שהרכב יוקרתי יותר והנזק רציני יותר, שווי הנזק עולה.

 

מחיר עדות שמאי בבית משפט

מחיר מחיר עדות שמאי בבית משפט נע בין 700-1,000 ₪. ברוב המקרים אין צורך בעדות השמאי, ובכלל לא מגיעים לבית משפט. עדות שמאי נדרשת רק בזמן תביעה, וזה יקרה אם חברת הביטוח מפקפקת בהערכה של השמאי. מי שיקבע את שכר הטרחה של השמאי במקרה הזה הוא בית המשפט, אגב.

 

מחיר הערכת שווי רכב

מחיר מחיר הערכת שווי רכב רגיל נע בין 350-600 ₪. בדרך כלל השירות הזה יהיה רלוונטי לכם בזמן קנייה או מכירה של רכב, אבל גם אם סתם ביום בהיר מסקרן אתכם נורא לדעת מה השווי של הרכב שלכם. לא כל השמאים מתעסקים בזה, וככל הנראה תוכלו להעריך את שווי הרכב לבד בעזרת מחירון לוי יצחק.

מחיר מחיר הערכת שווי רכב אספנות או ייבוא אישי נע בין 700-1,200 ₪.

שמאי רכב מעריך נזק

מה משפיע על מחיר שמאי רכב

מחירון שמאי הרכב מושפע ממספר גורמים:

🚗💥 גובה הנזק – ככל שהנזק שנגרם לרכב גבוה יותר, הדו"ח מורכב יותר ושכר הטרחה של השמאי מתייקר. מחיר השמאי יתייקר משמעותית במקרים כאלה, אבל כמעט אף פעם לא יהיה גבוה מ-3,000 ₪.

🚗💥 כמות הפעמים שהשמאי מגיע לבדוק את הרכב - לא תמיד אפשר לסגור את הסיפור בפעם אחת, לפעמים השמאי צריך לחזור אל הרכב מספר פעמים. פרדריק בסטייה דיבר כבר על מה שרואים ומה שאין רואים, וזה נכון גם להערכת הנזק לרכב - לפעמים תוך כדי הטיפול במוסך מתגלים נזקים נוספים והשמאי צריך להעריך את מחיר החלפים הנדרשים. הערכות נוספות יכולות להוסיף לשכר הטרחה של השמאי עוד 500-1,500 ₪, תלוי בכמות הפעמים שהוא מגיע.

🚗💥 סוג הרכב - זה משפיע גם בהערכת נזק, וגם בהערכת שווי הרכב: אם הרכב הוא רכב רגיל שניתן לחשב את השווי שלו בקלות באמצעות מחירון לוי יצחק שכר הטרחה של השמאי יהיה נמוך משמעותית ממקרה של רכב אספנות או רכב בייבוא אישי. במקרים כאלה יכול להיות שגם תקבלו את המחיר בטלפון, בלי שהשמאי יצטרך להגיע, אבל כל מקרה לגופו ולא מדובר פה באמירה גורפת. הערכת גובה הנזק או השווי של משאיות ואוטובוסים תעלה כ-500 ₪ יותר מהערכה של רכבים פרטיים.

שמאי רכב בודק רכב אחרי תאונה

החזר מחיר שמאי רכב

תהליך העבודה מול חברת הביטוח דורש לא מעט בירוקרטיה. בחלק מהטפסים, כמו דו"ח הנזק ומסמך הורדת רכב מהכביש לאחר תאונה, השמאי יטפל. לעומת זאת, בשאר הטופסולוגיה תיאלצו לטפל בעצמכם. לחברת הביטוח יש עד 30 ימי עסקים מסוף מילוי כל הטפסים כדי להחזיר לכם את הכסף. שמאי רכב רבים מאפשרים לשלם להם בצ'ק דחוי, כדי שייפדו אותו רק אחרי שקיבלתם מחברת הביטוח החזר על שכר הטרחה של השמאי.

בדיקת ירידת ערך לרכב אחרי תאונה

שמאי רכב מומלצים

בין אם אתם רוצים לברר את מחיר הרכב שלכם ואין לכם מושג איך להשתמש במחירון לוי יצחק ובין אם אתם זקוקים לשמאי רכב שיעריך את גובה הנזק אחרי התאונה המבאסת הזאת, כדאי לבחור בשמאי מקצועי ואמין. לכן ריכזנו לכם פה רשימה של שמאים מומלצים עם חוות דעת של לקוחות קודמים. אל תדאגו, יש דירוג גם על המחיר שלהם.


;

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק