מוקד מידרג: 1-700-707-233

סוכך מתקפל

סוכך מתקפל הוא פתרון נוח לשמש החמה ואפילו לגשם ולרוח קרה. אם אתם חפצים בסוכך מתקפל ורוצים לדעת איזה סוגים יש וכמה זה עולה אפשר לנסות להציץ לבית של השכן, אבל זה כנראה רק יוביל לסכסוך. במקום, פשוט המשיכו לקרוא וכל התשובות יפתחו בפניכם.


סוכך מתקפל מהו

סוכך מתקפל הוא שם כולל לקבוצת סוככים בעלי מערכת קיפול המאפשרת פתיחה וסגירה של הסוכך. בניגוד לבן דודו הסוכך הקבוע, הסוכך המתקפל לא דורש אישור מהעירייה.

במשפחת הסוככים המתקפלים יש סוככים חשמליים, הנפתחים בעזרת מנוע חשמלי וסוככים ידניים הנפתחים באמצעות מנואלה.

סוכך זרועות צבעוני למרפסת

סוגים של סוכך מתקפל

סוכך מתקפל הוא כינוי לשני סוגי סוככים עיקריים, סוכך זרועות וסוכך מרקיזה. למרות זאת, יש עוד כמה סוככים שכדאי להכיר, כדי שתוכלו לבצע את הבחירה המדויקת ביותר למרפסת שלכם. בואו נכיר את הסוככים שלנו: 

 

סוכך מרקיזה

לסוכך מרקיזה יש צורה מיוחדת, היא מזכירה את השמלות של המרקיזות (בנות האצולה באירופה) ומכאן שמה. היא יוצרת מעין רבע עיגול ועוטפת את המרפסת מכמה כיוונים, כך שבקיץ היא נותנת צל גם מלמעלה וגם מהצדדים. חוץ מהכיסוי המלא, למרקיזה יש יתרונות נוספים:

יתרון עמידה מול גשם ורוח - בזכות הצורה המיוחדת שלה המרקיזה טובה נגד גשמים ורוחות ככה שתוכלו ליהנות מהמרפסת גם בחורף. למעשה, בגשמים מומלץ להשאיר אותה פתוחה כדי שהמים לא יצטברו על החלק העליון שבה.

יתרון  נקייה מבירוקרטיה - סוכך מרקיזה לא דורש אישור מהעירייה.

חשוב לדעת שיש לה גם חסרון בולט:

איקס מוגבלת בגודלהמרקיזה מוגבלת בשטח אותו היא מכסה ויכולה לכסות שטח של עד 1.7 מטר עומק. אם תרצו לכסות שטח גדול יותר תצטרכו לשלם עוד על התקנת חלק קבוע בקיר שעליו תשב המרקיזה וגם עם החלק הקבוע היא מוגבלת לגודל של עד 2.5 מטר. 

אם אתם מעוניינים לכסות שטח גדול יותר, מרקיזה היא כנראה לא הסוכך בשבילכם.

סוכך מרקיזה מתקפל

 

סוכך זרועות

סוכך זרועות הוא סוכך מתקפל שמוחזק על ידי שתיים או יותר זרועות. גם לו יש יתרונות וחסרונות שכדאי להכיר:

יתרון הצללה טובה - סוכך זרועות ייתן לכם הגנה טובה נגד השמש.

יתרון התקנה פשוטה - התקנה של סוכך זרועות פשוטה ביחס להתקנת מרקיזה ולוקחת פחות זמן.

יתרון לא מוגבל בגודל - בניגוד למרקיזה, סוכך זרועות לא מוגבל בגודל, ולכן אפשר להתקין אותו גם במרפסות גדולות במיוחד.

יתרון פשוט ואלגנטי - הוא בעל מראה אלגנטי וכשמקפלים אותו הוא כמעט ולא נראה לעין.

יתרון נקי מבירוקרטיה - ברוב המקרים לא מצריך אישור עירייה.

איקס  חלש בגשם ורוחות - סוכך זרועות לא עמיד בגשם ורוח חזקה ולכן חשוב לזכור לקפל אותו בתנאי מזג אוויר סוערים, אחרת יעוף לכם הסוכך. עם זאת, אפשר להתקין חיישן רוח שיעזור עם הבעיה הזאת, עליו נדבר בהמשך.
 
סוכך זרועות מתקפל לגינה

 

סוכך מסך

סוכך מסך אמנם נקרא "סוכך" אבל דומה יותר לווילון משוכלל. מדובר על סוכך אנכי (ורטיקלי) הנועד לחללים מקורים, כמו פרגולה לגינה או מרפסת שיושבת בדיוק מתחת למרפסת אחרת. כמו כל הסוככים המתקפלים גם הוא נפתח ונסגר, אבל אם אתם מחפשים צל לראשכם הוא כאמור לא מתאים.

יתרון ניתן לבחור בין סוכך מסך אטום, שיסגור את החלל לגמרי, ובין סוכך מסך חצי שקוף, שיתן לכם צל ויגן עליכם מהרוח, ומצד שני ישאיר את המראה הפתוח ויתן לכם ליהנות מהנוף.

יתרון מלבד ההגנה מהשמש ומהרוח, סוכך מסך מספק הגנה של כ90-95% מפני הגשם – כמעט בכל סוגי הסוככים תמיד יהיו כמה טיפות שיצליחו להסתנן. סוכך מסך כמובן גם מספק מענה לצרכי פרטיות.

יתרון למרות שאפשר להתקין סוכך מסך באופן שיאטום חלל מכל הכיוונים, הוא אינו מצריך אישור עירייה.

יתרון סוכך מסך הוא עמיד ולא נוטה לתקלות. עם זאת, בדומה לסוככים אחרים, אחרי שנים של שירות נאמן נדרשת מידי פעם החלפת בד לסוכך כתחזוק.

איקס  מחיר הסוכך יקר יחסית - המחיר המינימלי לסוכך מסך הוא כ2,500-3,000 ₪, גם לסוכך קטן במיוחד. מחיר תוספת מנוע לסוכך מסך הוא כאמור 800-900 ₪.

סוך מסך למרפסת

סוכך מתקפל - ידני או חשמלי

סוכך מתקפל ניתן לקיפול בשני דרכים: ידנית – בעזרת מנואלה או חוט, או חשמלית – בעזרת מנוע. הסגירה החשמלית נעשית בלחיצת כפתור פשוטה. מה הקאץ'? מנוע מייקר את הסיפור ב500 - 2000 ש"ח תלוי בסוג המנוע וגודל הסוכך. ההבדל במחירים בין סוגי המנועים נובע מהחברות השונות: יש חברות זולות ויש חברות הנחשבות לאיכותיות יותר, ובהתאם יקרות יותר (סומפי לדוגמא). ההחלטה אם ללכת על סוכך ידני או חשמלי תלויה מאוד גם בסוג הסוכך:

מרקיזה למרפסת מרקיזהבסוככי מרקיזה לרוב אין צורך במנוע, כיוון שהם לא גדולים במיוחד והסגירה הידנית שלהם לרוב פשוטה וקלה. חשוב לדעת שמנוע לסוכך מרקיזה דורש גם התקן חיצוני שמייקר את המחיר ב500 ₪ נוספים. למרות זאת, אם תרצו לחבר מנוע למרקיזה לאחר ההתקנה המחיר יהיה נמוך מאשר התקנה מאוחרת לסוכך זרועות, כיוון שאין צורך לפרק את הסוכך.

אייקון של סוכך זרועות מתקפל סוכך זרועות - בסוכך זרועות לעומת זאת, מנוע יכול להציל לכם את הסוכך. הסיבה לכך היא שאתם עלולים להתעצל לסגור אותו בשעת הצורך והוא יכול להינזק בזמן הרוחות החזקות. המנוע מאפשר לנו לסגור אותו בקליק אחד פשוט. באופן כללי, מומלץ לשמור את הסוכך זרועות סגור ולפתוח אותו רק בזמן השימוש, בצורה הזאת הסוכך נשאר סגור ומוגן באופן קבוע.

למי שמתקשים להחליט בין סוכך ידני לחשמלי יש מנועים שמשלבים גלילה ידנית וחשמלית דבר שיכול לעזור בהפסקות חשמל או לשומרי שבת. אם אתם רוצים לדעת עוד, כאן תוכלו לקרוא עוד על האפשרויות השונות למנוע חשמלי לסוכך מתקפל.


תוספות לסוכך

לסוככים מתקפלים יש כמה תוספות:

אייקון של קסטה לסוכך קסטה לסוכך מתקפל – או מה שאנשים קוראים לפעמים "סוכך קסטה". לא מדובר בסוג חדש של סוכך (וגם לא בגלידה ) אלא בתוספת לסוכך. הקסטה היא מין גליל ארוך ששומר בתוכו את הסוכך בזמן שהוא מקופל. קסטה תוסיף בין 1,200-2,000 ₪ למחיר. יש גם חצי קסטה, היא שומרת רק על הבד בלי הזרועות.

אייקון של שבשבת רוח חיישן רוח לסוכך – חיישן רוח, לפעמים נקרא גם שבשבת רוח. הוא חיישן שמודד את עוצמת הרוח וכאשר הרוח חזקה מידי הוא שולח פקודה למנוע לסגור את הסוכך. הוא גם מזהה שהרוחות נחלשות ויודע לפתוח את הסוכך בחזרה. בשבילו צריך מנוע מתאים שעובד על גלי רדיו ולכן הוא מייקר את הסיפור בין 1,000 ₪.

אייקון של שלט סוכך מתקפל עם שלט – מי שרוצה את האפשרות לפתוח ולסגור את הסוכך המתקפל שלו מבלי לקום מהספה יכול להוסיף גם שלט. המחיר שלו מוסיף 350-500 ₪. למחיר ההתקנה. מה ההבדל בין השלטים? יש שלטים פשוטים עם כפתור לפתיחה וסגירה בלבד ויש כאלה שמציעים אפשרויות כמו טיימר ושעון שבת. רק אל תבלבלו בינו לבין השלט של הטלוויזיה, אחרת תמצאו את עצמכם במצב מאוד לא נעים עם מי שיושב בסלון.


סוכך מתקפל יד 2

אם אתם רגילים לפתור כל בעיה בבית לבד ואמא אומרת שיש לכם ידי זהב, יכול להיות שאתם חושבים "אולי אני יכול להתקין את הסוכך לבד?". ובאמת אפשר למצוא סוככים מתקפלים למכירה באתרי יד 2, בחנויות לבית ואפילו בעלי אקספרס. יכול להיות שלחלקכם נראה מאוד מפתה לקנות בזול, להתקין לבד ולחסוך כסף.

למרות זאת, צריך לדעת שאלו מקומות שלא מציעים אחריות, שירות וחלקי חילוף. בנוסף, יש סכנות בהתקנה. קירות גבס לא מתאימים להתקנה רגילה. מי שיקדח בהם חורים ללא ידע מקדים עלול לגרום נזק.

בד קרוע בסוכך זרועות

מחיר סוכך מתקפל

זה לא סוד שסוכך מתקפל זה לא עניין זול. כדי שתדעו למה לצפות, אלה המחירים של סוככים מתקפלים:

כסף מחיר התקנת מרקיזה נע בין 4,500-6,000 , כולל מע"מ.

כסף מחיר התקנת סוכך זרועות - נע בין 4,000-5,500 , כולל מע"מ.

כסף אם אתם גרים בקומה גבוהה והמעלית לא גדולה מספיק לקחת את הציוד תצטרכו להביא מנוף, שייקר את המחיר ב-500-800 ₪. חשוב לדעת, אם אתם גרים בקומה גבוהה במיוחד או במקום עם גישה קשה למנוף המחיר יכול לקפוץ גם מעבר.

כסף פירוט נוסף על עלויות סוככים תוכלו למצוא במאמר מחירי סוככים.


מתקיני סוככים מומלצים להתקנת סוכך מתקפל

לא משנה על איזה סוכך מתקפל הלכתם בסוף, חשוב לתת לבעל מקצוע אמין ומקצועי להתקין אותו. כאן תוכלו למצוא רשימת מתקיני סוככים מומלצים באתר מידרג. הרשימה בנויה לפי חוות דעת של אלפי לקוחות קודמים. לאחר כל עבודה אנחנו מתקשרים לכל לקוח לאסוף ממנו חוות דעת על בעל המקצוע כדי לשמור את הדירוג עדכני ובלתי מתקפל קריצה


סוכך מתקפל - לקוחות מצלמים

התקנת סוכך זרועות חשמלי בגודל 3X5.5 מ''ר.
צילום: משה בר-ניב, רעננה.
התקנת שני סוככי זרועות חשמליים בגודל 5 מ''ר ...
צילום: ליאור ויסמן, כפר סבא.
התקנת סוכך מרקיזה חשמלית במרפסת.
צילום: שלי סולומון, תל אביב.
אספקה והחלפת בד לסוכך מרקיזה במרפסת, התקנת ...
צילום: שולי אסף, תל אביב.
התקנת מרקיזה במרפסת בגודל 4 מ"ר.
צילום: מור ארביב, ראשון לציון.
התקנת סוכך זרועות במרפסת.
צילום: ענבר ג. כפר סבא.
התקנת סוכך זרועות חשמלי.
צילום: מ. פ. תל אביב.
התקנת סוכך מסוג מרקיזה בכניסה לבית.
צילום: בני וקנין, נתניה.
התקנת סוכך זרועות בגודל 3.5 על 3 במרפסת ביתית.
צילום: בוריס סיקלייר, כפר סבא.
התקנת סוכך זרועות ידני.
צילום: איתמר בירנצוויג, ראש העין.

;

שאלות נפוצות לדף זה

איזה סוכך מתקפל טוב נגד גשם?

הסוכך המומלץ נגד גשם הוא סוכך מרקיזה. למרות זאת, אי אפשר להתקין אותו בכל מקום. בכל מקרה, אתם מוזמנים לראות מה ענו בעלי המקצוע באתר על השאלה איזה סוכך מומלץ נגד גשם

מה המחיר של סוכך זרועות?

מחיר של סוכך זרועות נמצא בטווח בין 4,000-5,500 ₪ כולל מע"מ.

מה זה סוכך קסטה?

קסטה היא תוסף לסוכך בדמות גליל אלומיניום ארוך ששומר על הבד בזמן שהוא מקופל ונותנת מראה אסתטי.

מה המחיר של סוכך מרקיזה?

מחיר של סוכך מרקיזה נע בטווח בין 4,500-6,000 ₪, כולל מע"מ.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק