מוקד מידרג: 1-700-707-233

התקנת רשת צל

כל מי שביקר אי פעם בגינת שעשועים ללא רשת הצללה יודע שמגלשה רותחת בקיץ או נדנדה רטובה בחורף, הן לא דבר כיף במיוחד. רשתות הצללה הן הפתרון הוותיק ביותר בספר, פשוט, אפקטיבי וגם לא מאוד יקר. איך בוחרים רשת הצללה, מה כולל תהליך ההתקנה וכמה זה עולה? מזמינים אתכם לצלול לעולם של רשתות הצללה


יתרונות וחסרונות רשת צל לגינה

רגע לפני שמתחילים נציין שכשאנחנו מדברים על התקנת רשת צל, אנחנו לא מתכוונים למתיחת צלייה במחנה קיץ וגם לא לפתיחת צילון בחוף הים. התקנת רשת צל היא דרך הצללה מקצועית, הכוללת לרוב הקמת קונסטרוקציה ונעשית על ידי מתקין סוככים מיומן. היתרונות והחסרונות של רשת צל הם:

וי מאווררת – מכיוון שמדובר בבד ולא באלומיניום או עץ, רשת צל נותנת הצללה מהשמש אך לא חוסמת אותה לגמרי. קצת כמו ישיבה תחת עץ רענן.

וי לא מצריכה תחזוקה – בין אם מדובר על תיקון מנוע בסוכך חשמלי, חידוש פרגולת עץ או החלפת בד במרקיזה, כל מי שיש לו סוכך מכל סוג שהוא יודע שהוא צריך לא מעט תשומת לב. רשתות הצללה לעומת זאת, לא מצריכות תחזוקה, הן פשוט שם.

וי זולה בהשוואה לסוככים אחרים – שימו לב, התקנת רשתות צל מקצועית אינה זולה ויכולה להגיע לאלפי שקלים. אבל בהשוואה לאפשרויות הצללה אחרות לאותו שטח, הרשת היא לרב פתרון פחות יקר.

איקס לא ניתנת לפתיחה וסגירה – בשונה מסוכך או פרגולה חשמלית, את רשת הצל לא תוכלו לפתוח ולסגור בקלות לערב של צפייה בכוכבים.

איקס נראות – כאמור, מדובר בפתרון הוותיק ביותר בספר. וכיאה לפתרון שכזה, גם בצורתו המודרנית ביותר הוא עדיין נראה קצת.. ותיק.

 

רשת צל למרפסת

סוגי שימושים לרשתות הצללה

 בתים התקנת רשת צל בבתים פרטיים

התקנת רשתות הצללה בגינות ומרפסות בבתים פרטיים מתאימה לאנשים שלא מעוניינים בהתקנת סוככים או שגודל המרפסת או הגינה שברשותם הופך את התקנת הסוכך למורכב מדי ולא משתלם. ביקוש נפוץ נוסף בבתים פרטיים הוא התקנת רשת צל בחניה. 

עירייה התקנת רשת צל במוסדות ציבוריים

התקנת רשתות הצללה נפוצות בעיקר בחצרות של גני ילדים, בתי ספר, מתנ"סים ועוד. מדובר בפתרון מעולה גם בגלל המחיר וגם כדי שהילדים יוכלו לספוג ויטמין D למרות ההצללה 😊

עסקהתקנת רשת צל למגזר העסקי

מסעדות, אולמות אירועים, אזורי תעשייה ושאר בתי עסק נוהגים לבחור בהצללה באמצעות רשתות צל, הנוחות להתקנה בשטח רחב וניתנות לפתיחה וסגירה בהתאם לעונות השנה.

 


קריטריונים לבחירת רשת צל

לפניכם מספר החלטות שכדאי לקבל בראש צלול, רגע לפני שמתקשרים למתקין רשת צל:

אייקון של סוכך זרועות מתקפל מהי מטרת ההצללה?

האם אתם רוצים לאפשר ישיבה בגינה בימי שמש חמים? לאפשר לילדים לשחק במתקנים בימים גשומים? או בכלל להגן על הרכב מפני קקי של ציפורים? לכל מטרה המתקין ימליץ על רשת מסוג אחר ולכן כדאי שתחשבו על זה מראש.

אייקון של סוכך זרועות מתקפל מה מידת ההצללה שאתם רוצים?

סוג הרשת ומידת הצפיפות של הסיבים שלה הם אלה שקובעים את מידת ההצללה של רשת הצל, האטימות והאוורור שלה:
סוגי הרשת נעים מרשת צל דקה, השוקלת 180 גרם למ"ר ומספקת הגנה מינימלית עד לרשת צל כפולה, השוקלת 360 גרם למ"ר ומספקת הצללה מיטבית.
מידת הצפיפות נעה בין 50%-90% ומאפשרת לכם שליטה חלקית על כמות השמש שתבצבץ פנימה מבעד לרשת 😊

אייקון של סוכך זרועות מתקפל מה צבע הרשת שאתם מעדיפים?

רשתות הצללה מגיעות במגוון צבעים ואלה משפיעים לא רק על הנראות של הרשת, אלא גם על מידת ההצללה שהיא מספקת, כאשר צבע כהה יספק רמת הצללה טובה יותר.

 

רשת הצללה למרפסת

תהליך התקנת רשת צל

התהליך התקנת רשת צל כולל שלושה שלבים:

אחד תכנון – אחרי שהבנתם מה הקריטריונים לבחירת רשת צל תוכלו להתקשר למתקין ולתכנן יחד איתו איך זה ייראה. בעבודות גדולות המתקין ייתן לכם שרטוט או הדמיה להמחשה.

שתיים ההקמה – התקנת רשת צל פשוטה שאינה מצריכה אמצעים מיוחדים תיערך מספר שעות, אך במקרים מורכבים בהם יש צורך בקונסטרוקציה הכוללת יציקת בסיס בטון לעמודים ומתיחת כבלי פלדה, ההתקנה יכולה להיערך מספר ימים.

שלוש קבלת אישור קונסטרוקטור – גם בשלב הזה יש הבדל בין סוגי ההתקנות, אישור קונסטרוקטור לא הכרחי כשמדובר בהצללה קלה בבית פרטי, אך הוא כן הכרחי בהתקנות מורכבות יותר.

 

רשת צל לחניה

 

עקיצת יתוש מגרדתהתקנת רשת צל – עשה זאת בעצמך?

למרות שנראה שמדובר בעבודה קלה של מתיחת כמה חבלים על סולם, התקנת רשת צל רצינית לא דומה לפתיחת צילון על חוף הים.

בעוד בעלי חוש טכני ואהבה לעבודת כפיים, יוכלו לקנות רשת צל במתפרות או בחנות עשה זאת בעצמך, לרובנו מומלץ להשקיע את עלות ההתקנה ולהזמין איש מקצוע מנוסה. זה אמנם יעלה יותר, אבל ב-90% מהמקרים התוצאה תהיה בטיחותית יותר, מדויקת יותר וגם תיראה טוב יותר.

תמרור הזהרה כמובן שכאשר מדובר על התקנת רשתות הצלה המצריכות קונסטרוקציה מורכבת, אין בכלל מה לדבר על התקנה עצמית. אלא אם כן יש לכם הכשרה ביציקת בטון והתעסקות בכבלי פלדה.


התקנת רשת צל - מחיר

עלות התקנת רשת הצללה מורכבת מ-3 גורמים עיקריים: סוג הרשת, המידה ומורכבות ההתקנה.

סוג הרשת והמידה:

שקל מחירי רשתות צל במתפרות מקצועיות בהן משתמשים בעלי המקצוע נעים בין 150-300 ₪ למ"ר (ללא מע"מ), תלוי בצפיפות הרשת.

שקל בחנויות עשה זאת בעצמך תוכלו למצוא רשתות צל פשוטות יותר גם ב-50 ₪ למ"ר.

 

מורכבות ההתקנה:

זהו הגורם המשמעותי ביותר בקביעת עלות התקנה של רשת הצללה, כיוון שמדובר בעבודה שדורשת מקצועיות, זמן, חומרים מקצועיים ועבודה בגובה. 

שקל מחיר התקנת רשת הצללה בגינה (בית פרטי) נע בין 3,500-5,000 ₪

שקל מחיר התקנת רשת הצללה במקום הדורש הכנת קונסטרוקציה (הקמת תשתית בטון ויציקת עמודים, שימוש בכבלי פלדה במקום בחבלים) נע בין 8,000-13,000 ₪

שקל מחיר התקנת רשתות הצללה במרחבים גדולים כמו גינת שעשועים, בתי ספר, אזורי תעשייה וגני אירועים מתחיל ב-30,000 ₪ ויכול להסתיים בכמה מאות אלפים.

 

רשת צל בגן ילדים

 

מחירים לדוגמא של עבודות התקנת רשת צל ששולמו על ידי חברי מידרג:

שקל מחיר התקנת רשת צל במידה 3*5 לא כולל בניית קונסטרוקציה – 2,900 ₪

שקל מחיר התקנת רשת צל במידה 3*6 בין קיר הבית לעמודים – 8,800 ₪

שקל מחיר התקנת רשת צל במידה 7*10 מ"ר בחצר, כולל קונסטרוקציה – 11,000 ₪

שקל מחיר התקנת 3 רשתות צל במתחם גני ילדים, כולל קונסטרוקציה – 29,500 ₪


מתקיני סוככים ורשתות הצללה מומלצים

עד כאן המדריך להתקנת רשת צל. תודו שחשבתם שזה הולך להיות קל כמו במחנה קיץ בצופים? אם הגעתם למסקנה שאתם מעוניינים בהתקנת רשת צל מקצועית, הכנו לכם רשימת מתקיני הצללות מומלצים המדורגים על ידי לקוחות קודמים. אם החלטתם לוותר על רשת הצל ולהתקין סוכך במקום, תשמחו לדעת שגם את זה הם עושים. שיהיה בהצללה 😊


;

שאלות נפוצות לדף זה

מה ההבדל בין רשת צל לסוכך

בניגוד לסוכך, רצת הצללה היא מאווררת יותר, לא מצריכה תחזוקה וגם זולה יותר לאותו גודל וסוג שטח. עם זאת, היא לא ניתנת לפתיחה וסגירה נוחה כמו סוכך וגם הנראות שלה, איך נאמר - פשוטה יותר מזו של הסוכך.

איפה מתקינים רשתות הצללה?

המקומות הנפוצים להתקנת רשתות הצללה כוללים מוסדות ציבוריים כמו גני ילדים, בתי ספר וכו', אזורי תעשייה, מתחמי קניות ואולמות אירועים. בנוסף, אנשים שלא מעוניינים בהתקנת סוככים בגינה או במרפסת הפרטית בוחרים לרוב בהתקנת רשת צל פשוטה יותר. ביקוש נפוץ נוסף בבתים פרטיים הוא התקנת רשת צל בחניה.

כמה עולה להתקין רשת צל?

עלות התקנת רשת הצללה מורכבת מ-3 גורמים עיקריים: סוג הרשת, המידה ומורכבות ההתקנה. תוכלו לקנות בעצמכם רשת צל במתפרה ייעודית, במחיר הנע בין 150-300 ₪ למ"ר (ללא מע"מ), או רשת פשוטה בחנות עשה זאת בעצמך, בכ-50 ₪ למ"ר. בעוד מחיר התקנת רשת הצללה בבית פרטי נע בין 3,500-5,000 ₪, במיקום הדורש הכנת קונסטרוקציה המחיר נע בין 8,000-13,000 ₪, במרחבים גדולים כמו גינת שעשועים, בתי ספר, אזורי תעשייה וגני אירועים מתחיל ב-30,000 ₪ ויכול להסתיים בכמה מאות אלפים.

האם אפשר להתקין רשת צל באופן עצמאי?

אם אתם בעלי חוש טכני ואהבה לעבודת כפיים, תוכלו לקנות רשת צל בחנות עשה זאת בעצמך ולהתקין את הרשת באופן עצמאי בעזרת סולם וחבלים. אם לא, תעשו לעצמכם טובה ותזמינו איש מקצוע מנוסה. זה אמנם יעלה יותר, אבל ב-90% מהמקרים התוצאה תהיה טובה יותר.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק