מוקד מידרג: 1-700-707-233

סוכך חלון

סוכך חלון נתקין כשנרצה צל, פרטיות וגם לתת טאצ' עיצובי לחזית הבית. הוא דומה לאחיו הגדול סוכך הזרועות אבל קטן ממנו. למרות הגודל, עדיין מדובר בסוכך לא זול וחשוב להכיר אותו לפני שמזמינים מתקין סוככים. במאמר הבא נפתח חלון לעולמו של סוכך החלון ונסביר איך הוא בנוי, איפה נתקין אותו ומה עדיף - סוכך חשמלי או ידני? (ספוילר - התשובה היא חשמלי)


סוכך חלון – מיהו ומה הוא עושה?

סוכך חלון, או בשמו השני "מרקיזולטה", הוא סוכך זרועות קטן המצל מעל חלון (מפתיע, נכון?). בעוד סוככים אחרים הם גדולים הרבה יותר ולרוב מותקנים מעל פתח למרפסת או מסוככים על כניסה או דק, סוכך החלון הוא גרסה מוקטנת המותאמת לחלון בלבד.

אז מה ההבדל בינו לבין וילון או תריס? לעומתם סוכך חלון נותן הצללה מקרני השמש ופרטיות בלי לחסום את זרימת האוויר אל תוך הבית.

סוככי חלון

סוכך חלון - יתרונות וחסרונות

מעבר להצללה ולפרטיות שכבר ציינו, לסוכך חלון יתרונות נוספים:

וי חוסך בחשמל - בזכות העובדה שהסוכך חוסם את השמש, הטמפרטורה בסביבת החלון יורדת והמזגן בקיץ עובד קשה פחות.

וי שומר על רהיטים - רהיטים המקבלים קרן שמש ישירה מתבלים מהר יותר ואורך החיים שלהם מתקצר. כיוון שסוכך חלון מסנן קרני UV, הוא מצל על הספה שלכם ומציל אותה מנזקי שמש.

עם זאת יש לו חסרון בולט:

אל תעשה לא עמיד לרוחות - סוכך חלון נועד להצללה מהשמש אך לא למחסה מהגשם. בזמן גשמים ורוחות חזקות חשוב לסגור אותו כדי שלא יעוף לכם הסוכך. אבל לא צריך לדאוג, בהמשך גם נציע פתרונות שישמרו על הסוכך שלכם גם בגשם.

סוככי חלון

אם זה מתחיל להישמע לכם טוב ואתם כבר מדמיינים סוככי חלון מעל כל פתח בבית – חשוב לדעת שלא בכל חלון אפשר להתקין סוכך. סוכך חלון מתחיל במטר על מטר ומגיע עד 4–5 מטרים בחלונות ויטרינה גדולים. לא מומלץ להתקין סוכך חלון גדול מזה כיוון שזרועות הסוכך לא מספיק חזקות ועלולות להישבר. בחלונות כאלו תאלצו להסתפק בפתרונות אחרים. 


מנוע לסוכך חלון - למה וכמה?

לרוב המוחלט של סוככי החלון יש מערכת הפעלה חשמלית. זה אומר שהפתיחה והסגירה של הסוכך נעשית על ידי מתג בקיר מתוך הבית. הסיבה לכך היא שבסוכך חלון לא נוח להוציא את הראש מהחלון בשביל לסובב מוט. המנוע גם מבטיח שלא תתעצלו לסגור את הסוכך בזמן הרוחות החזקות.

כמובן שעבור נוחות צריך לשלם, כמה? מחיר מנוע לסוכך חלון נע בין 500 – 800 ₪ למנועים הסינים הזולים ובין 1,100 – 1,700 ₪ למנועי סומפי, הנחשבים האיכותיים בשוק.


מחיר סוכך חלון

אז כמה יעלה לכם סוכך חלון בסך הכל? מחיר של סוכך חלון מושפע בעיקר מגודל החלון ומסוג המנוע. שימו לב: כל המחירים כוללים מע"מ.

כסף מחיר סוכך חלון ידני בגודל 1X1 נע בין 3,000 – 4,000 ₪.

כסף מחיר סוכך חלון חשמלי בגודל 1X1 נע בין 3,600 – 5,700 ₪, תלוי אם הלכתם על מנוע סיני זול או מנוע סומפי הנחשב איכותי ולכן יקר יותר.

כסף מחיר סוכך חלון ידני מגודל 3X4 עד 5X4.5 נע בין 4,600 – 6,600 ₪.

כסף מחיר סוכך חלון חשמלי מגודל 3X4 עד 5X4.5 עם מנוע סיני נע בין 5,200 – 7,400 ₪, תלוי בגודל הסוכך שתבחרו להתקין.

שימו לב, אם אין לכם נקודת חשמל ליד החלון ואתם רוצים סוכך חלון חשמלי, תצטרכו להתקין נקודת חשמל ליד שתייקר את מחיר התקנת הסוכך ב- 300 – 400 שקלים. לרוב, מתקין הסוככים יביא איתו חשמלאי משלו ובמקרה כזה הצעת המחיר תכלול בתוכה את עלות העבודה.

סוכך חלון

תוספות לסוכך חלון

מי לא אוהב גאדג'טים? לפתוח ולסגור את הסוכך עם מנוע זה נחמד, אבל זה ממש לא הדבר היחיד שאפשר להוסיף לסוכך. אלה כמה תוספות לסוכך שכדאי להכיר לפני שמתקשרים למתקין הסוככים:

חיישן רוח לסוכך חלון

חיישן רוח, או שבשבת רוח, יודע לזהות רוחות חזקות ולשלוח פקודה למנוע לקפל את הסוכך על מנת להגן עליו. מחיר חיישן רוח לסוכך חלון נע בין 400 – 500 ₪. אם המחיר הוא לא שיקול עבורכם בהחלט שווה לשקול אותו. הוא יכול להיות ההבדל בין סוכך הרוס לסוכך תקין. בינתיים, נחכה שימציאו חיישן רוח שמתלבש על המטרייה.

קסטה לסוכך חלון

הקסטה היא גליל ארוך ששומר על הבד של הסוכך כאשר הוא סגור. היא מאריכה את חיי הבד ונותנת מראה נקי יותר לקירות הבית החיצוניים. כדאי שתדעו – הקסטה לא הכרחית והשיקול העיקרי מאחוריה הוא בעיקר אסתטי. כמו לפזר קוקוס על כדורי שוקולד, זה נראה יפה אבל לא מוסיף לטעם. מחיר קסטה לסוכך חלון נע בין 300 – 600 ₪ לסוככים הסטנדרטים. בסוככים גדולים יותר המחיר יכול לעלות אפילו לכ-1,500 ₪.

סוכך חלון עם קסטה

שלט לסוכך חלון

לסוכך חלון חשמלי אפשר לצרף שלט. השלט נותן לכם אפשרות לפתוח ולסגור את הסוכך מבלי לקום מהספה. יש גם שלטים משוכללים יותר שמציעים פתיחה וסגירה מתוזמנות לפי טיימר או שעון שבת. אם אתם מתכננים להתקין יותר מסוכך חלון אחד או שכבר יש לכם סוכך חשמלי אחר בבית, אפשר לסדר שלט אוניברסלי שישלוט על כמה סוככים יחד. חשוב לברר לפני עם מתקין הסוככים האם הסוככים שלכם מתאימים, כיוון שלא כל מנוע מתאים לשלט אוניברסלי. בסופו של דבר, אם מדובר בסוכך אחד בלבד, כנראה שסגירה ופתיחה עם מתג תספיק לכם. מחיר תוספת שלט לסוכך חלון נע בין 250 – 400 ₪.

גגון לסוכך חלון

מעל הסוכך אפשר לשים גגון אלומיניום. סוכך לסוכך אולי נשמע לכם מצחיק, אבל זה לא סתם. הגגון מונע חדירה של מים ברווח בין הסוכך לקיר ונותן לסוכך הגנה כללית מאבק ולשלשת יונים ובכך הוא עוזר להאריך את חיי הסוכך. מחיר גגון לסוכך חלון מתחיל ב 400 – 800 ₪ לסוכך קטן, ומטפס עד 1,500 ₪ לסוככים הגדולים.

 

סוככי חלון

סוכך חלון או מרקיזה לחלון?

צל לחלון אפשר להשיג בדרך נוספת והיא – מרקיזה לחלון. המרקיזה לחלון היא סוכך בצורת רבע עיגול שעשויה מבד שמשונית. הבד הופך אותה לחזקה יותר ואטומה למים. גם מרקיזה יכולה לסוכך על החלון ולתת צל ופרטיות, ממש כמו בסוכך חלון. בנוסף, המרקיזה עמידה לגשמים ורוחות ולא צריך לרוץ לקפל אותה בחורף. נשמע טוב, נכון? עם זאת, יש לה חסרונות שצריך להכיר:

אל תעשה גודל - המרקיזה מוגבלת בגודל שלה, היא מגיעה רק עד 1.8 מטר עומק.

אל תעשה אסתטיקה - בשנים האחרונות לא מרבים להתקין אותה בחלונות, יש שחושבים שיש לה מראה תעשייתי והיא לא נותנת לאוויר לזרום בגלל הבד האטום.

בסופו של דבר, ההחלטה בין מרקיזה לסוכך חלון היא בעיקר עניין של טעם אישי. אם אתם רוצים לדעת עוד על מרקיזות לחלון, תוכלו לקרוא ממש כאן על סוכך מרקיזה. אתם לא בטוחים מה מתאים לחלון שלכם? תמיד אפשר להתייעץ עם מתקין הסוככים.

מרקיזה לחלון

מתקיני סוככים מומלצים

התקנת סוכך לחלון היא לא צעד פשוט וגם לא תמיד זול. כדאי תמיד ללכת על בעל מקצוע אמין עם המלצות קודמות. אחרי כל(!) התקנת סוכך אנחנו מתקשרים ללקוח לשמוע איך היה ואיך הוא מדרג את מתקין הסוככים. כאן תוכלו למצוא רשימה של מתקיני סוככים מומלצים להתקנת סוכך חלון. הרשימה בנויה לפי אלפי חוות דעת של לקוחות קודמים. אחרי ההתקנה נתקשר גם אליכם לשמוע איך היה.


;

שאלות נפוצות לדף זה

מה זה סוכך קסטה?

סוכך קסטה הוא שם אחר לסוכך חלון עם קסטה. הקסטה מסתירה בתוכה את הסוכך כאשר הוא מקופל ונותנת לו מראה אסתטי יותר. קסטה לסוכך חלון מעלה את המחיר בין 300 - 600 ש"ח ואף יותר אם מדובר בסוכך גדול במיוחד.

כמה עולה מנוע חשמלי לסוכך חלון?

מנועים לסוכך מתחלקים לשניים, מנועים סינים ומנועי סומפי. המנועים הסינים זולים יותר ומחירם נע בין 500 - 800 ש"ח אבל הם נחשבים פחות איכותיים. לעומת זאת, מנוע סומפי עולה בין 1100 - 1700 ש"ח אבל הוא נחשב עמיד יותר ואיכותי יותר. 

מה זה מרקיזולטה?

מרקיזולטה היא שם נוסף לסוכך חלון.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק