מוקד מידרג: 1-700-707-233

סוכך קבוע

אתם מגיעים הביתה אחרי יום ארוך, עומדים על סף הדלת ומפשפשים בתיק אחר המפתח, ובינתיים גשם שוטף ניתך על ערפכם או ששמש צורבת מתאכזרת לראשכם. נשמע מוכר? לא עוד! סוכך קבוע יגן עליכם מפגעי מזג האוויר ויוסיף חלל מקורה שימושי ונעים. התקנת סוכך קבוע תעלה לכם בין 3,500-5,000 ש"ח ומלבד הכניסה לבית, תוכלו להתקין אותו גם כסוכך למרפסת, סוכך לחניה וסוכך לחלון.  אז רגע לפני שאתם קובעים תוכניות, בואו לקרוא עוד על סוכך קבוע!

 

סוכך קבוע מעוצב למרפסת


סוגים של סוכך קבוע

סוכך קבוע מורכב משלדה וקירוי. השלדה עשויה ממתכת - לרוב מברזל או אלומיניום. את הקירוי ניתן לבחור מבין כמה אפשרויות:

סוכך קבוע פוליקרבונט: פוליקרבונט הוא חיפוי קשיח שמגיע בדרגות אטימות משתנות ותוכלו לבחור מה רמת החשיפה לשמש שתרצו שתעבור דרכו. היתרון שלו הוא שעל אף שהוא עשוי מחומר קשיח הגשם עליו לא גורם לרעש יוצא דופן. החיסרון שלו הוא המחיר הגבוה. (עוד על מחירים נפרט בהמשך)

סוכך קבוע סנטף: סנטף הוא חיפוי קשיח שמשמש הרבה פעמים לקירוי פרגולה, זהו לוח פלסטי גלי וגמיש במחיר נמוך יותר מהפוליקרבונט, והחיסרון העיקרי שלו הוא הרעש בזמן גשם.

סוכך קבוע שמשונית: שמשונית היא יריעת PVC שמגיעה בגווני חום או שקוף, והיא חיפוי בד גמיש ושקט, אבל מעט פחות חזקה מהחיפויים הקשיחים.

סוכך קבוע דראלון: דראלון הוא בד סוככים אקרילי ודוחה מים, שמגיע במגוון צבעים והדפסים. בדומה לשמשונית, הוא חזק פחות ושקט יותר.

לרוב צורת הסוכך היא קשת, אבל ניתן לבחור גם עיצובים מיוחדים במגוון צורות וגדלים. סוכך קבוע יעיל נגד גשם, ויכול גם לספק הצללה או לא – לפי סוג הקירוי שתבחרו. סוכך קבוע מספק חיפוי מלמעלה, אם תרצו לחפות את השטח גם מהצדדים תוכלו להתקין גם כמה יחידות של סוכך מסך.

 

סוכך קבוע בכניסה לבית

יתרונות וחסרונות של סוכך קבוע

לעומת בני דודיו המתקפלים מרקיזה וסוכך זרועות, סוכך קבוע כשמו כן הוא – קבוע ונשאר במצב פתוח תמיד. לסוכך קבוע יש יתרונות וחסרונות:

וי עמידות - חזק ועמיד יותר מסוככים מתקפלים ויכול לעמוד ברוחות חזקות במיוחד, סערות וגשם עז.

וי תחזוקה - סוכך קבוע פחות נוטה לתקלות כי אין לו מנגנון פתיחה וסגירה שיכול להתקלקל.

וי מחיר - העלות לעיתים נמוכה יותר בגלל שאין צורך בתוספות כמו מנוע חשמלי או קסטה.

איקס לא מתקפל - אין אפשרות לקפל את הסוכך כאשר רוצים חשיפה לשמש או לבנות סוכה מתחת לכיפת השמים.

איקס מחייב היתר - בחלק מהמקרים יש צורך באישור עירייה על סוכך קבוע כי הוא הרחבה שאינה ארעית. הגודל המינימלי לאישור משתנה מעירייה לעירייה, לכן מומלץ לבדוק באתר של הרשות המקומית.

 

סוכך קבוע

התקנת סוכך קבוע

התקנת סוכך קבוע לבית מתבצעת בכמה שלבים:

אחד מדידות, תכנון, והצעת מחיר: איש הסוככים שתזמינו יגיע אליכם כדי למדוד את המיקום הרצוי לסוכך ולתכנן אותו יחד אתכם. תוכלו לבחור יחד את הגודל, העיצוב והחומרים, ותקבלו הצעת מחיר מתאימה.

שתיים ייצור: בשלב הבא בעל המקצוע ידאג לייצור הסוכך הקבוע שתכננתם. הדבר משלב כמה גורמים: מסגרות של השלדה, התאמה וחיבור של החיפוי, וכו'. אורך הזמן שהייצור ייקח תלוי במספר גורמים, בעיקר במורכבות העבודה ובעומס על איש הסוככים בתקופה שהזמנתם. רוב אנשי הסוככים יתחייבו לספק את הסוכך בטווח של שבועיים עד חודש.

שלוש התקנה: בשלב האחרון בעל המקצוע יחזור אליכם ויתקין את הסוכך הקבוע במקום הרצוי: כניסה לבית, מרפסת, גינה, חלון וכו'. ההתקנה בפועל אורכת לרוב שעה עד כמה שעות, וכמעט תמיד פחות מיום. איזה כיף! תתחדשו!

 


סוכך קבוע – מחיר

תחילה נגיד שהדרך הכי טובה לדעת כמה יעלה הסוכך הקבוע שלכם היא להזמין איש מקצוע שיגיע אליכם לתת הצעת מחיר – לרוב אנשי סוככים מספקים ביקורים כאלה ללא עלות.

מחיר סוכך קבוע אינו אחיד, ומושפע משני גורמים - גודל הסוכך (ככל שהסוכך גדול יותר, המחיר למטר רבוע יורד) והחומרים הרצויים (חיפוי קשיח יקר יותר מחיפוי בד).

שקל מחיר התקנת סוכך קבוע נע בין 3,500-5,000 ש"ח, כולל מע"מ.

שקל לדוגמה - מחיר סוכך קבוע במידות 3*2 מ"ר - 4,500 ש"ח, כולל מע"מ.

מעבר למחיר הסוכך הבסיסי, יש גורמים נוספים שיכולים להתווסף למחיר התקנת סוכך קבוע: תוספת לצביעה לצבע מיוחד לשלדה של הסוכך, תוספת הובלה אם הסוכך גדול במיוחד, מנוף אם ההתקנה מתבצעת בקומה גבוהה וכו'.

שקל מחיר סוכך חניה סטנדרטי (רכב אחד) מידות 2*5 - 4,500-7,000 ש"ח, כולל מע"מ.


מתקיני סוככים מומלצים

אם הגעתם עד פה, אתם כנראה כבר מומחים לסוככים. השלב הבא בדרך שלכם לסוכך קבוע לבית, הוא למצוא איש מקצוע מתאים שיעשה עבודה איכותית שתקצור מחמאות ותחזיק לאורך שנים. בשביל זה אספנו לכאן רשימה של מתקיני סוככים מומלצים, מדורגים לפי חוות דעת של לקוחות קודמים. מוזמנים לקרוא ביקורות וציונים על אנשי המקצוע ולבחור את האיש המתאים לכם. בהצלחה!


;

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק