מוקד מידרג: 1-700-707-233

שיפוץ רהיטים ישנים

נכון, הרהיטים בסלון שלכם הם לא ישנים, הם רהיטים חדשים עם כמה עשרות שנות ניסיון, אבל אולי הגיע הזמן לחדש אותם. שיפוץ רהיטים ישנים מעניק מתיחת פנים לרהיטים האהובים שהזמן שחק, בלי שתצטרכו לקנות רהיטים חדשים. רוצים לדעת איך זה עובד וכמה יעלה לכם לשפץ רהיטים ישנים? מתחילים


מתי משפצים רהיטים ישנים

נתחיל בהפתעה – שיפוץ רהיטים ישנים לא בהכרח יהיה זול יותר מקניית רהיט חדש. מדובר בעבודה מורכבת עם גורמים רבים שמשפיעים על המחיר שלה, ובהחלט יכול להיות שהבחירה הכלכלית יותר תהיה ללכת לאיקאה ולרכוש רהיט חדש.

אז מתי בכל זאת כדאי לשפץ רהיטים ישנים? אלה השיקולים שאתם צריכים לקחת בחשבון:

כיסא מצב העץ – וודאו שהעץ של הרהיט נמצא במצב תקין ולא התנפח מרטיבות או שמזיקים אכלו אותו. אם העץ הרוס אי אפשר באמת לשפץ את הרהיט - תאלצו להחליף את רוב החלקים שבו, ואז עולה השאלה הפילוסופית אם אכן מדובר ברהיט הישן בכלל. אף אחד לא רוצה את ספינתו של תזאוס בסלון.

כיסא איכות העץ – הרהיטים הישנים שכדאי לשפץ הם רהיטים מעץ מלא. לא מומלץ לשפץ רהיטים שעשויים מלוחות MDF, תוצאת החידוש לא תהיה טובה ובהרבה מהמקרים ישתלם יותר לקנות רהיט חדש.

כיסא נוסטלגיה – רגש הוא לא דבר מדיד כספית, אם לרהיט הישן יש חשיבות סנטימנטלית עבורכם, ואפשרי מבחינה טכנית לשפץ אותו, שפצו ואל תקנו חדש. כאילו, זאת ההמלצה שלנו, אתם יכולים לעשות מה שבא לכם.

חידוש לכה על רהיט ישן

תהליך שיפוץ רהיטים ישנים

החלטתם לשפץ את הרהיט, עכשיו מה? תכף נפרט את כל השלבים בשיפוץ רהיטים ישנים. שימו לב, אנחנו מתייחסים לעבודה עם בעל מקצוע, אם אתם רוצים לנסות לשפץ את הרהיט בעצמכם אתם יכולים לדלג על השלבים שקשורים ספציפית למחדשי רהיטים. עם זאת, לא מומלץ לשפץ בעצמכם רהיט שחשוב לכם שיצא טוב אם אין לכם ניסיון בתחום.

 

שליחת תמונה בוואטסאפ

לפני שאתם מזמינים את בעל המקצוע אליכם, חשוב לתאם איתו ציפיות. התמונות של הרהיט יעזרו למחדש הרהיטים להבין מה היקף העבודה הנדרש ולתת לכם הצעת מחיר ראשונית. שימו לב, הצעת מחיר בטלפון היא לא בהכרח המחיר הסופי שתשלמו, בעל המקצוע יכול לתת מחיר מדויק רק אחרי שהוא רואה את הרהיט מקרוב.

 

הובלת הרהיט

שיפוץ רהיטים היא עבודה מלכלכת שלוקחת זמן, ולכן עדיף שזה יקרה בבית המלאכה ולא אצלכם בסלון. חלק ממחדשי הרהיטים ידאגו לכם להובלה, וחלקם רק יפנו אתכם למוביל. גם את מדיניות ההובלות כדאי לברר בשיחה הראשונית.

רהיט ארוז להובלה

 

עבודות נגרות

בשלב זה מדביקים את החלקים הרופפים ברהיט או מחזקים אותם בברגים. ככלל, אם שיפוץ הרהיט הישן שלכם כולל הרבה עבודות נגרות, מחיר השיפוץ יתייקר משמעותית. 

עבודות נגרות בשיפוץ רהיט ישן

 

חידוש הריפוד

אם מדובר בשיפוץ רהיטים כמו כורסאות, ספות או כסאות, הרפד יסיר את הריפוד הישן, יבדוק את מצב הרצועות שמחזיקות את הריפוד ואת מצב הספוגים, יחליף רצועות וספוגים שחוקים, ויתפור ריפוד חדש.

כאן תוכלו לקרוא על מחיר ריפוד מחדש של רהיטים.

כורסא ישנה לאחר חידוש עץ וריפוד

 

הסרת שכבת צבע ישנה

זה שלב קריטי בשיפוץ רהיטים – כדי ששכבת הצבע, הלכה או הפוליטורה החדשה תיתפס על הרהיט בצורה טובה חשוב לשייף את הרהיט ולנקות אותו לחלוטין מכל שכבת הציפוי הקיימת. ממש לא מומלץ לצבוע רהיט בלי לשייף אותו. ברהיטים חלקים השיוף ייעשה באמצעות מלטשת חשמלית, ברהיטים עם עיטורים מיוחדים המחדש יאלץ לשייף בצורה ידנית, דבר שיכול לייקר את העבודה בצורה משמעותית. בחלק מהמקרים אפשר להסיר את הציפוי הישן באמצעות מסיר צבע.

לאחר השיוף חשוב לנקות את כל האבק והנסורת מהרהיט. זה גם הזמן להבהיר כתמים בעץ (אל דאגה, אפשר להשתמש באקונומיקה) ולמלא חריצים בחומר למילוי רהיטים.

רהיט ישן לאחר שיוף

 

מריחת שכבת הגנה על הרהיט

כאן תוכלו לבחור בין פוליטורה לעץ, לכה על בסיס מים, לכה סינטטית או צבע. איך מחליטים? ככה: אם הרהיט זקוק לשכבת הגנה שתשמור עליו מנוזלים ושומנים (למשל שולחן אוכל) מומלץ להשתמש בלכה סינטטית.

אם אתם מעוניינים לשמור על הצבע המקורי של הרהיט והוא לא זקוק להגנה מנוזלים (לא כולם שותים קפה על הספות, כך שמענו) מומלץ להשתמש בלכה שקופה על בסיס מים.

פוליטורה לעץ מתאימה בשיפוץ רהיטים שאתם מעוניינים לשמור על המרקם הטבעי ומגע העץ שלהם. חשוב לזכור שפוליטורה מספקת הגנה בסיסית ולכן לא מתאימה למשל לשולחן אוכל. פוליטורה מעניקה גוון מעט שונה לעץ, אבל ניתן למצוא גם פוליטורות שקופות.

צביעת הרהיט בצבע אטום מומלצת כשמשפצים רהיט שהעץ שלו כבר לא נראה במיטבו ועדיף להסתיר אותו.

אפשרות צביעה נוספת היא צביעה בגווני עץ עדינים וציפוי שלהם בלכה לצורך הגנה. מורחים שכבת צבע (שנקרא צבע בייץ), מחכים שיתייבש, ועליו מורחים שכבת לכה להגנה.

רהיט ישן בסוף השיפוץ

שיפוץ רהיטים ישנים - מחיר

תמחור של שיפוץ רהיטים הוא מורכב למדי, וקשה לתת טווח מחירים מדויק. למה? כי יש מספר גורמים שמשפיעים על המחיר בצורה מאוד משמעותית.

 

מה משפיע על מחיר שיפוץ ריהוט ישנים

כיסא מורכבות השיוף – שכבת צבע קשה להסרה או עיטורים שמצריכים שיוף ידני ועדין יוסיפו למורכבות העבודה ויכולים להעלות את מחיר השיפוץ במאות שקלים.

כיסא מורכבות הרהיט - יש הפרש משמעותי בין רהיטים עם מעט חלקים לרהיטים מורכבים כמו שידה עם מגירות. גם סגנון הנגרות משפיע - חידוש של רהיט שנבנה בנגרות מסורתית שבה אין שימוש בדבר וברגים יכול להעלות את מחיר שיפוץ הרהיט במאות שקלים. 

כיסא עבודות נגרות – עבודות נגרות יוסיפו למחיר שיפוץ הרהיט בין 250-1,000 ₪, תלוי בהיקף העבודה וגודל הרהיט. אם היקף העבודה הוא גדול במיוחד עבודות הנגרות יכולות להוסיף גם 1,000-2,000 ₪ למחיר שיפוץ הרהיט, אבל זה יקרה רק בעבודות מורכבות במיוחד של שחזור רהיטים, ולא בעבודות פשוטות. 

כיסא חידוש ריפוד – החלפה של ריפוד כורסאות וספות יכולה להוסיף גם היא מאות שקלים למחיר שיפוץ הרהיט.

שידת מכונת כתיבה לאחר חידוש

 

אז כמה תשלמו על שיפוץ רהיטים ישנים?

לא ניכנס למחירי ריפוד מחדש, פירוט על זה תוכלו לקרוא כאן וגם כאן.

כל המחירים לא כוללים מע"מ.

כסף מחיר שיפוץ כיסא נע בין 250-400 ₪.

כסף מחיר שיפוץ כורסא עם עבודות עץ פשוטות נע בין 400-800 ₪.

כסף מחיר שיפוץ כורסא כולל עבודות נגרות מורכבות נע בין 750-1,500 ₪.

כסף מחיר שיפוץ בסיסי לשולחן אוכל נע בין 500-1,500 ₪.

כסף מחיר שיפוץ שולחן אוכל שכולל עבודות נגרות רבות נע בין 1,300-2,300 ₪, תלוי בגודל השולחן ומספר ההרחבות.

כסף שיפוץ של רהיטים מורכבים במיוחד כמו שידה עם מספר רב של מגירות יכול להגיע גם לטווח מחירים של 2,000-3,000 ₪. 

בגלל שמחיר השיפוץ מורכב ומשתנה כל כך, בכל מקרה לא תקבלו הצעת מחיר מדויקת לפני שבעל המקצוע יראה את הרהיט. 


בעלי מקצוע מומלצים לשיפוץ רהיטים ישנים

החלטתם לשפץ את הרהיטים הישנים? כדאי שמי שיעשה את זה יהיה בעל מקצוע מנוסה עם חוות דעת חיוביות מלקוחות קודמים, ולכן ריכזנו לכם בעלי מקצוע כאלה ברשימת מחדשי הרהיטים המומלצים לשיפוץ רהיטים ישנים. מוזמנים לבחור במי ששבה את לבכם.


;

שאלות נפוצות לדף זה

כמה עולה שיפוץ רהיט ישן?

מחיר שיפוץ רהיטים ישנים משתנה מאוד בין מספר רב של פרמטרים ונע בין 250-800 ₪ בעבודות פשוטות יחסית ובין 1,000-3,000 ₪ בעבודות גדולות ומורכבות. רוצים פירוט ספציפי יותר? יש ממש פה למעלה בטיפ. 

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק