עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

חידוש פרקט

חידוש פרקט אפשר לעשות רק לפרקט עץ, בין אם לפרקט תלת-שכבתי או לפרקט גושני. לפרקטים סינטטיים לא ניתן לבצע חידוש, אלא רק תיקון והחלפה. לכן, כאן נתמקד בחידוש פרקט עץ בלבד. חשוב לדעת כבר מעכשיו, שחידוש פרקט הוא תהליך דינמי, והוא מאוד תלוי במצב הפרקט הנוכחי שלכם. כאן תוכלו למצוא את כל המידע על מתי מבצעים חידוש פרקט, אילו גימורים מומלצים וכמה תשלמו על כל זה.


חידוש פרקט עץ

פרקט עץ נועד להחזיק לטווח הארוך ללא הצורך להחליף אותו, אלא רק לחדש אותו. בקצרה, החידוש נעשה על ידי הסרת שכבת לכה ישנה ומריחת אחת חדשה. חידוש פרקט יכול להתבצע גם על משטח שלם וגם באופן מקומי. 

באריכות, חידוש פרקט הוא תהליך בן 4 שלבים:

אחד ביצוע ליטוש גס שמוריד את השכבה העליונה של הפרקט.

שתיים ביצוע ליטוש עדין של השכבה החדשה.

שלוש ניקוי שאריות ונסורת מהמשטח.

ארבע מריחת גימור לכה. מורחים בין 2-3 שכבות לכה, תלוי בסוג הלכה. 

ליטוש פרקט עץ

 

מתי עושים חידוש פרקט 

מומלץ לבצע חידוש פרקט עץ כל 10-15 שנה, אבל זה מאוד תלוי במצב הפרקט. הפנייה ההחלטה אם לבצע חידוש עץ יכולה להגיע משני אפיקים:

אחד אסתטיקה - כאשר העץ כבר נראה עייף, ואתם רוצים להחזיר את הברק לעיניו. 

שתיים שחיקה - כשהעץ נשחק ויש חשש שהוא ייחשף ללחות ומים. מים ופרקט לא הולכים יחד, אומנם לא צריך להתרגש מכל טיפת מים שנופלת על הפרקט, אבל כן חשוב לדאוג שמנקים אותה ושהמים לא נשארים עומדים על הפרקט זמן. 

אם מדובר בשריטות שטחיות יחסית, הפתרון הזול והפשוט יותר הוא הורדת השכבה הישנה ומריחת פרוטקטור, חומר ייעודי לניקוי פרקט, עליו מורחים שכבת לכה. אם מדובר בשריטות עמוקות, אנחנו ממליצים לכם ללכת על חידוש פרקט כפי שתואר למעלה. 

חידוש פרקט

הכנות לפני חידוש פרקט

אם אתם לא בטוחים אם יש לכם בבית פרקט עץ או דמוי עץ – תנו למומחה להסתכל על זה. שלחו למתקין פרקטים תמונה של הפרקט, או שתזמינו אותו אליכם לבדוק מקרוב איזה פרקט יש לכם בבית.

אחרי שווידאתם את זה, מומלץ לתאם עם מחדש הפרקטים פגישת ייעוץ שם תיקבע הצעת המחיר. למרות שהיא כרוכה בעלות של 200-300 ש"ח, הפגישה תאשר איזה חידוש פרקט צריך לעשות, פרוטקטור או ליטוש, ומה ההכנות הנדרשות לביצוע עבודת חידוש פרקט.

נקודה חשובה להצעת מחיר היא פינוי והחזרת הריהוט באזור העבודה. יש מחדשי פרקטים שמציעים לפנות ולהחזיר ציוד, ויש כאלה שיבקשו שחלל העבודה יהיה מפונה מראש ויעבור טאטוא לפני העבודה. הכי חשוב להיסגר מראש עם מחדש הפרקטים מי מפנה את הציוד.

אין תעריף קבוע לפינוי והחזרת ציוד שמבוצע על ידי מחדש הפרקטים, זה תלוי בגודל החלל ובציוד שנדרש לפנות. בדרך כלל מחדשי הפרקטים יגלמו את זה בתוך מחיר חידוש הפרקט. שימו לב, שהיכן שצריך לעשות פינוי בשיטת "חצי-חצי"; חצי אזור עבודה לחידוש וחצי אזור לאחסון ציוד ואז ההפך, התעריף יהיה גבוה יותר.


לכות לחידוש פרקט עץ

הלכה היא הטאץ' הסופי שמחזיר את העץ לימי הזוהר שלו. המשותף לכל הלכות הוא שכולן חצי שקופות, ההבדל העיקרי הוא חומר הבסיס שלהן. יש 2 סוגי לכות נפוצות:

נקודה לכה על בסיס מים –  מצד אחד, הלכה נשמרת להרבה זמן. מצד שני, הלכה יכולה לשנות צבע העץ ולהקנות לו מראה מבריק. זהו לא חיסרון, אלא פשוט אלמנט עיצובי שיש לקחת בחשבון 😊.

נקודה לכה על בסיס שמן – היתרון בלכה היא השמירה על המראה הטבעי של העץ, החיסרון שלה הוא הצורך לחדש וללטש אותה אחת לשנה.

מריחת לכה על בסיס שמן על פרקט

 

איזו לכה הכי מומלצת לחידוש פרקט?

הכל תלוי בשיקולים שלכם. אם חשוב לכם שמירה על המראה הטבעי של העץ, לכה על בסיס שמן היא הפתרון עבורכם. 

אם איכות ועמידות אלה השיקולים המכריעים שלכם, גימור לכה מים היא הפתרון העדיף. 

שיקול נוסף הוא זמן העבודה. חידוש הפרקט עצמו לא לוקח יותר מיום, הגורם המכריע הוא זמן ייבוש הלכה. בעוד שזמן ייבוש לכה על בסיס מים עומדת על שעתיים, לכה על בסיס שמן אורכת יממה. 

מריחת לכה על פרקט

מחיר חידוש פרקט

מחיר חידוש פרקט נע בין 90-150 ₪ למ"ר, לא כולל מע"מ.

המחיר כולל את עבודת החידוש עצמה, ואת הליטוש בלכה. שימו לב, ככל שהיקף העבודה גדל – כך המחיר עבור מ"ר עשוי לקטון בהתאמה. 


מתקיני פרקטים מומלצים לחידוש פרקט

אחרי שנסגרתם שחידוש פרקט הוא אכן מה שאתם צריכים, הגיע הזמן לבחור את בעל המקצוע שיעזור לכם לממש את החלום למציאות. טיפ מאיתנו, תבחרו מחדש פרקטים שאתם מוצאים תקשורת טובה איתו ושקיפות לגבי הליך העבודה. לשם כך, ריכזנו עבורכם רשימה מומלצת של מחדשי פרקטים עם מאות חוות דעת מלקוחות קודמים. בהצלחה.


;

שאלות נפוצות לדף זה

חידוש פרקט עשה זאת בעצמך - כדאי?

חידוש פרקט באופן עצמאי מומלצת עבור מי שיש לו את הכלים הדרושים ומעוניין לבצע עבודת ליטוש מקומית. אם מדובר בעבודת חידוש פרקט של משטח שלם, היינו ממליצים לחסוך בזמן וליצור קשר עם מחדש פרקטים.

כל כמה זמן מחדשים פרקטים?

ניתן לבצע חידוש פרקט כל 10-15 שנה, או לפי מצב הפרקט ומצב השחיקה שלו.

מהי עלות חידוש פרקט עץ?

מחיר חידוש פרקט עץ נע בין 90-150 ₪ למ"ר. 

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק