עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

פרקט למטבח

מטבח הוא מקום מועד לפורענות. גם במשפחות הכי טובות עוללה להיות נזילה מהכיור, סיר מרק שנשפך, או מלחמות קטשופ בין אחים. זה לא אומר שצריך לוותר על רצפת פרקט, אלא פשוט לבחור את הפרקט המתאים ביותר, ולתחזק אותו בצורה הנכונה. אנחנו כאן עם המידע על כל סוגי הפרקטים שמתאימים למטבח.

פרקט עץ למטבח

סוגי פרקטים למטבח

חיפוי פרקט למטבח יכול להיות עם כל סוג פרקט שתרצו, ממש כמו ברצפה רגילה. ובכל זאת, חשוב לזכור שזירת המטבח מועדת יותר לרטיבות, כתמים, או חפצים חדים שנופלים. לכן, כשאתם בוחרים את סוג הפרקט למטבח שלכם, חשוב לקחת בחשבון את הפרמטרים האלו:


אחדחוזק הפרקט - קערת סלט שנופלת ונשברת זה כאב לב, אבל אם יש דבר גרוע יותר, זה שהפרקט יישבר יחד איתה. לכן כשבוחרים פרקט למטבח חשוב לוודא את עוצמת העמידות שלו למכות מנפילות של חפצים כבדים.

שתיים עמידות למים - לא בוכים על חלב שנפשך, אבל מה אם הוא נשפך על רצפת הפרקט במטבח? תלוי בסוג הפרקט שתבחרו. כיום יש פרקטים עמידים למים כך שתוכלו לספוג את החלב ולהעביר סמרטוט בלי חשש.

שלוש הרגלי הניקיון שלכם - יש דברים שקשה לשנות, בעיקר הרגלי ניקיון. מי שרגיל לשטוף את המטבח בשיטת ההצפה, כלומר שפוך וגרוף, יתקשה לעמוד בפיתוי בזמן ניקוי מטבח פרקט, ולנקות אותו עם סמרטוט לח בלבד. לכן אם אתם בקבוצה הזו אנחנו מציעים לכם להתקין פרקט עמיד במים, שמיד נפרט עליו.

פרקט למינציה למטבח

פרקט פולימרי למטבח - יתרונות וחסרונות

הפרקט הפולימרי נקרא גם פרקט SPC, הוא מורכב מסגסוגת של אבן ופלסטיק, כך שהוא עמיד למים לחלוטין. מבחינת מחיר, הפרקט הפולימרי הוא במקום טוב באמצע, לעומת שאר החלופות. הוא מעט יקר יותר מהפרקט הלמינציה אך זול יותר מהעץ הגושני.

יתרון עמיד במים – כמו שציינו עמידות למים זה היתרון הבולט של פרקט פולימרי, וזה מה שהופך אותו למתאים במיוחד למטבחים עם ילדים או מטבח עם נטייה להתלכלך. 

איקס מראה סינטטי ולא כפרי - בניגוד לשאר האפשרויות, הפרקט הפולימרי לא מכיל עץ טבעי כלל, ככה שאם חלמתם על מראה טבעי או הליכה יחפה על פרקט עץ, כנראה שהפרקט הפולימרי, על אף יתרונותיו, פשוט לא יהיה מה שרציתם.

כוכבית שימו לב שגם כשמדובר בפרקט פולימרי יש איכויות שונות ומחירים בהתאם, הפרקט הפולימרי מגיע בטווח עובי בין 3-8 מ"מ, למטבח אנחנו ממליצים לבחור בפרקט עבה כדי שיהיה עמיד, לכל סיר שלא ייפול.

כוכבית בכל מקרה, גם אם תבחרו בפרקט עץ או למינציה, אנחנו ממליצים להתקין עליו פנל פולימרי כזה ששומר על חיבורי הפרקט, אסתטי ועמיד למים.

פרקט למינציה בצבע כהה למטבח

פרקט עץ למטבח - יתרונות וחסרונות

כשמדברים על פרקט עץ טבעי יש שתי אפשרויות: פרקט עץ גושני או פרקט תלת שכבתי. בשני המקרים השכבה החיצונית היא עץ אלון. אך בעוד הפרקט התלת שכבתי מורכב גם משכבות ביניים שעשויות מתערובות עץ, הפרקט הגושני מורכב כולו מעץ טבעי, ולכן הוא יקר יותר.

יתרון עמידות – פרקט מעץ טבעי לרוב יהיה עמיד יותר משאר הפרקטים, הסיבה היא שהוא כולו מורכב מעץ חזק ואיכותי, ולכן הוא אמור לשרוד ולעמוד איתן גם במקרים של נפילת חפצים.

יתרון מראה כפרי – רצפת עץ במטבח לא משתווה מבחנת המראה לשום פרקט אחר. אין מה לעשות, לעץ הטבעי יש את המראה, הנוכחות והייחודיות שלו.

איקס לא עמיד למים - עם כל הכבוד לעוצמת העץ, לפרקט עץ טבעי במטבח יש גם חולשה, והיא מים. אם תבחרו בו, אנחנו ממליצים לכם להשאיר כמה סמרטוטים מוכנים לשליפה בהישג יד, לכל כוס חצי מלאה שלא תשפך. נכון שהעץ לא יתפח או ייהרס מיד עם כל רטיבות קלה, אבל במשך הזמן ועם תחזוקה לא מתאימה, זה עלול לקרות.

איקס מורכב להתקנה – פרקט עץ דורש עבודה של נגר, ולכן זה הופך את התהליך למעט מסובך יותר לעומת שאר הפרקטים שניתן להתקין בהדבקה פשוטה.

איקס מחיר – העץ הגושני הוא היקר ביותר לעומת שאר החלופות, אם אתם רוצים בו, ורק המחיר הוא השיקול שעוצר אתכם, נמליץ על הפרקט התלת שכבתי.

גזע עץ לוחות פרקט העץ מגיעים מנגרייה שבה עושים את החיתוך, השיוף והצביעה. בדרך כלל למתקיני הפרקטים יש קשר עם כמה נגרים שהם עובדים איתם, כך שהם יתאמו עבורכם את ההזמנה, לאחר שיגיעו למדוד את המטבח שלכם בצורה מדויקת.

גזע עץ חשוב לדעת: גימור פרקט העץ הגושני יכול להיות לכה או שמן, הלכה היא עמידה יותר לשריטות, ולכן מומלצת יותר לציפוי פרקט מטבח.

פרקט עץ למטבח ולסלון

פרקט למינציה למטבח - יתרונות וחסרונות

פרקט למינציה הוא הפרקט הנפוץ והזול ביותר. הוא מורכב מתערובת של שבבי עץ דחוסים בציפוי סינטטי. יש לו כמה יתרונות בולטים, אך גם חיסרון משמעותי כשמדובר במטבח.

יתרון מחיר – חיפוי קיר בפרקט למינציה היא האפשרות הזולה יותר מבין שאר האפשרויות.

יתרון מגוון אפשרויות עיצוב – פרקט למינציה נחשב לדומה ביותר לעץ טבעי, לעומת הפרקט הפולימרי. בנוסף, הוא מגיע בשלל גוונים ועיצובים, ככה שתוכלו לעצב אותו באיזה אופן שמתאים למטבח שלכם.

יתרון קל להתקנה – את פרקט הלמינציה מתקינים על ידי הרכבת חלקי הפרקט, במה שנקרא שיטת ההצפה. ככה שהוא קל להתקנה ולפירוק לעומת שאר הפרקטים שדורשים הדבקה או הברגה.

איקס לא עמיד במים – למרות השכבה הסינטטית שמצפה אותו, פרקט הלמינציה לא באמת עמיד למים. רטיבות או חשיפה ממושכת למים תגרום לו להתנפח. ולכן אם תבחרו בו תצטרכו לנקות את המטבח עם סמרטוט לח וחומר ייעודי לניקוי פרקטים.

פרקט פולימרי למטבח

הדבקת פרקט למטבח

בחרתם את סוג הפרקט שאתם רוצים ועכשיו נשארה רק ההתקנה?
בגדול לכל סוג פרקט יש תהליך התקנה מעט שונה, נציין שבגדול תהליך ההתקנה יכול להיות בהדבקה כשמדובר בפרקט למינציה, הברגה אם זה פרקט עץ, או חיבורי שקע ותקע (הצפה) אם מדובר בפרקט למינציה.

כך או כך, כשמדובר בפרקט למטבח השאלה שכדאי לשאול היא: מתי להתקין את הפרקט, לפני או אחרי התקנת המטבח עצמו?
ברמת העיקרון, ניתן להתקין את הפרקט גם לפני התקנת המטבח וגם אחריה. אם אתם גם ככה עושים שיפוץ במטבח, תוכלו להתקין בשלב הראשוני את הפרקט, ואז את המטבח וכך ליצור מראה אחיד יותר. אם תתקינו את הפרקט לאחר המטבח, הפרקט עצמו יגיע עד לצוקל ארונות המטבח, ויתחבר אליו בעזרת סף, חיבור שימנע את תזוזת הפרקט.

גזע עץ  שימו לב שחלק מהפרקטים מתרחבים ומתכווצים בשינויי מזג האוויר, כן כן גם בתוך הבית, ולכן חשוב להשאיר את המרווח הנכון והמדויק בפינות. הדבקה טובה של פרקט מונעת תזוזה שעלולה לגרום להתנפחויות בפרקט במשך הזמן.  
 

גזע עץ  זמן העבודה – תכננו נכון את הזמן שלכם. קחו בחשבון שמשך הזמן של התקנת פרקט למטבח סטנדרטי בגודל 20 מ"ר הוא יום עבודה אחד.

גזע עץ אחריות על פרקט למטבח – ברוב המקרים תקבלו אחריות של 3 שנים על ההתקנה. אבל בכל אופן אנחנו ממליצים לשאול את מתקין הפרקטים על אחריות, ולראות מה היא בדיוק כוללת.

 

מטבח עם פרקט עץ

מחיר חיפוי פרקט למטבח

מחיר התקנת פרקט למטבח מתחלק לשניים, מחיר הפרקט עצמו ומחיר ההתקנה.

שימו לב: כל המחירים במאמר לא כוללים מע"מ.

 

מחיר פרקט למטבח לפי מטר

כסף מחיר פרקט למינציה נע בין 35-150 ₪ למטר רבוע

כסף מחיר פרקט פולימרי נע בין 60-170 ₪ למטר רבוע

כסף מחיר פרקט עץ גושני נע בין 500-1,500 ₪ למטר רבוע.

חשוב להדגיש שחיפוי פרקט עץ למטבח גם יכול להיות יקר יותר, בהתאם לעבודת הנגר, סוג העץ והעיצובים האומנותיים שתרצו.

 

מחיר התקנת פרקט למטבח

מחיר ההתקנה משתנה בהתאם לסוג הפרקט, בדרך כלל בתוך המחיר הזה מגולם גם מחיר הדבק. הבאנו כאן את המחיר הממוצע עבור ההתקנות של סוגי הפרקטים השונים למטבח סטנדרטי בגודל 20 מ"ר.

כסף מחיר התקנת פרקט למינציה למטבח הוא כ-700 ₪

כסף מחיר התקנת פרקט פולימרי למטבח הוא כ-750 ₪

כסף מחיר התקנת פרקט עץ גושני למטבח הוא כ-1,500 ₪  


מתקיני פרקטים מומלצים לפרקט למטבח

החלטתם שאתם הולכים על פרקט למטבח? נהדר. אין כמו לבשל בכפות רגליים יחפות על פרקט שמותקן היטב. עכשיו, אחרי שאתם כבר יודעים איזה פרקט מתאים למטבח שלכם, כדאי ללכת גם על מתקין פרקטים מומלץ, כזה שכבר עבר עשה כמה עבודות פרקט למטבח, והשאיר את הלקוחות שלו עם טעם טוב. 
בהצלחה! מחייך


;

שאלות נפוצות לדף זה

איזה פרקט מומלץ למטבח?

בחירת סוג הפרקט למטבח תלויה בצרכים ובשימושים שלכם. חשוב לזכור שזירת המטבח חשופה יותר למים ורטיבות, ולכן באופן טבעי, כדאי לבחור בפרקט סינטטי. אך גם פרקטים אחרים יכולים להתאים, פשוט תצטרכו להתאים את עצמכם אליהם. 
 

כמה עולה לפרקט למטבח?

מחיר של פרקט למטבח מתחלק לשניים, מחיר הפרקט עצמו ומחיר ההתקנה.
מחיר פרקט למינציה נע בין 35-150 ₪ למטר רבוע.
מחיר פרקט פולימרי נע בין 60-170 ₪ למטר רבוע.
מחיר פרקט עץ גושני נע בין 500-1,500 ₪ למטר רבוע.

מחיר ההתקנה משתנה בהתאם לסוג הפרקט, בדרך כלל בתוך המחיר הזה מגולם גם מחיר הדבק. הבאנו כאן את המחיר הממוצע עבור ההתקנות של סוגי הפרקטים השונים למטבח סטנדרטי בגודל 20 מטר רבוע.

מחיר התקנת פרקט למינציה למטבח הוא כ- 700 ₪

מחיר התקנת פרקט פולימרי למטבח הוא כ- 750 ₪

מחיר התקנת פרקט עץ גושני למטבח הוא כ- 1,500 ₪  

מה קודם המטבח או הפרקט?

ניתן להתקין פרקט לפני או אחרי התקנת המטבח, בגדול המראה השלם והאחיד ביותר יהיה לפני התקנת המטבח. אם תתקינו את הפרקט לאחר המטבח, הפרקט עצמו יגיע עד לצוקל ארונות המטבח, ויתחבר אליו בעזרת סף, חיבור שימנע את תזוזת הפרקט.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק