עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

חיפוי מדרגות בפרקט

חיפוי מדרגות בפרקט לא מצריך עבודת ריצוף ארוכה ויקרה, אבל בהחלט יכול להוסיף מעט נחמה לחיים הבורגניים שלכם. במאמר הבא תגלו איך לבחור את סוג הפרקט המתאים לכם, כמה זמן לוקח תהליך חיפוי מדרגות בפרקט ומה שמים על הפרקט כדי שלא נחליק מכל המדרגות 


 

חיפוי מדרגות בפרקט עץ

 


סוגי פרקטים לחיפוי מדרגות

יש שלושה סוגי פרקטים שמתאימים לחפוי מדרגות: חיפוי בעץ גושני, חיפוי בעץ תלת שכבתי וחיפוי בפרקט למינציה.
מלבד אלו יש גם עוד כמה סוגי פרקטים שלא ציינו כאן כמו הפרקט הפולימרי, אך הם מתאימים יותר לחיפוי רצפות או משטחים שיש בהם חשש שיירטבו, ופחות למדרגות. 

השיקולים שנשים לב אליהם בבחירת סוג הפרקט לחיפוי המדרגות הם: תקציב, סוג המדרגות שיש לכם בבית, טעם אישי וסגנון העיצוב של הבית שלכם.

טיפ שימו לב! חיפוי מדרגות בפרקט היא עבודה שדורשת דיוק מרבי וכלים מתאימים, לא כל מתקיני פרקטים יודעים לחפות מדרגות. לכן אנחנו ממליצים לבקש תמונות של עבודות קודמות ממתקין הפרקטים ולוודא איתו מראש כבר בשיחת הטלפון הראשונה, שהוא עובד עם סוג החיפוי שאתם מעדיפים.

חיפוי גרם מדרגות בפרקט

 

חיפוי מדרגות בפרקט למינציה  

סוג הפרקט הנפוץ, הזול והפשוט ביותר להתקנה על מדרגות הוא פרקט למינציה. אומנם לא מדובר בעץ טבעי, אלא בתערובת של חומרים סינטטיים עם מראה של עץ, אבל דווקא בגלל זה, יש לו לא מעט יתרונות. חיפוי מדרגות בפרקט הלמינציה הוא דק, ולא משפיע על הממדים של המדרגה, זה דבר שמשנה בעיקר אם יש לכם בבית מדרגות צרות או קטנות.

טיפ  בהתקנה של פרקט לנימציה צריך לחבר את חלקי הפרקט השונים באמצעות סף. אם אתם לא רוצים סף בולט בחזית כל מדרגה, אנחנו מציעים לכם לברר מראש עם מתקין הפרקטים שלכם איך הוא מתכוון להסתיר את הספים. כיום יש ספים מיוחדים לחיפוי מדרגות שבנויים בזווית מותאמת ומגיעים בדיוק בצבע הפרקט שלכם, ככה שאפשר להימנע מספים בולטים בחזית המדרגה.
 

חיפוי מדרגות בעץ גושני 

אם יש לכם בבית מדרגות רחבות יחסית ואתם רוצים להשקיע בעיצוב שלהן, אולי כדאי לכם להניח את הפתרונות הסינטטיים בצד ולחפות את המדרגות בעץ גושני העשוי מעץ טבעי מגוש אחד, בדרך כלל עץ אלון.
כדי להתאים את העץ הטבעי למדרגות שלכם נדרשת עבודה של נגר מיומן, כדי שיחתוך את הלוחות בהתאם לגדלים של המדרגה, יצבע את העץ ויצפה אותו בשכבה של לכה או שמן, לבחירתכם, ורק אז מתקין הפרקטים יחפה את המדרגות. חיפוי בעץ גושני עמיד לאורך זמן, אך הוא יקר יותר ודורש תכנון מקדים. למראה שלו יש נוכחות כמו של רהיט עץ מלא ובדרך כלל בוחרים אותו אם רוצים להשקיע בעיצוב הבית. במקרה כזה ניתן להעזר גם במעצב פנים שיוסיף מוטיבים של עץ גם בשאר הבית.
 

גזע עץ ציפוי העץ הגושני - בלכה או בשמן?  הלכה היא פרקטית יותר; היא בעלת ברק, אטומה יותר ומגינה על העץ לאורך זמן. איפה החיסרון? הלכה מעניקה לעץ מראה מבריק שהוא נראה טבעי פחות.
ציפוי השמן הוא בעל מראה טבעי יותר, אך דורש תחזוקה וחידוש לעיתים קרובות יותר. חידוש הציפוי, הלכה או השמן, ייעשה על ידי בעל מקצוע, שילטש את הציפוי הישן ויישם עליה שכבה חדשה.
אם אתם מהאנשים שמקפידים להשאיר את הנעליים בכניסה לבית ומקפידים שלא לדרוך עם נעליים על העץ, תוכלו לעשות את החידוש אחת לכ-5 שנים. בכל מקרה אנחנו ממליצים להתייעץ עם מתקין הפרקטים כבר בשלב ההתקנה, כדי להיות מוכנים לקראת החידוש בעתיד.
מחיר חידוש שכבת הלכה או השמן בחיפוי מדרגות בעץ גושני הוא כ-100 ₪ למדרגה בממוצע.

חיפוי מדרגות בפרקט עץ

 

חיפוי מדרגות בפרקט תלת שכבתי

פרקט העץ התלת שכבתי מורכב, איך לא, משלוש שכבות. כאן. השכבה החיצונית עשויה מעץ איכותי, בדרך כלל עץ אלון, והשכבות הפנימיות מורכבות מתערובות של עץ דחוס וזול יותר. במקרה זה הלוחות מגיעים מוכנים כמקשה משולשת אחת ומתקין הפרקטים מתאים אותם לגודל המדרגות.  העץ התלת שכבתי אולי נשמע כמו האופציה לחסכנים, שהיו רוצים מדרגה מעץ מלא ואין להם תקציב, אבל זה לא ממש ככה. לחיפוי המדרגות בפרקט התלת שכבתי יש לא מעט יתרונות על פני העץ הגושני. מעבר לכך שהוא זול יותר, הוא גם דק יותר מהעץ הגושני, ולכן משפיע רק במעט על גודל המדרגה. כמו כן יש בו את הנגיעה של העץ הטבעי, אך הוא לא דורש מעורבות של נגר. 


חיפוי מלא או חלקי למדרגות פרקט

חיפוי המדרגות בפרקט מאפשר מגוון של אפשרויות עיצוב. אם בחרתם בעץ הגושני שמגיע במצב גולמי, תוכלו לעשות עיצוב אישי מול הנגר. לעומת זאת, אם בחרתם בפרקט הלמינציה או בפרקט התלת שכבתי תצטרכו לבחור את גוון הפרקט שלכם מבין היצע הקיים בשוק, ותוכלו גם לשלב בין שני צבעים של פרקט כמו לבחור בצבע אחד לחלק במדרגה שנקרא רום (איפה שלא דורכים) ובצבע אחר לשלח המדרגה (איפה שכן דורכים, ניקרא גם מדרך). אחד מהעיצובים הנפוצים הוא חיפוי רום המדרגה-  בפרקט בצבע לבן, וחיפוי שלח המדרגה-  בפרקט בצבע עץ, כך נוצר מראה של מדרגות צפות.

אפשר גם לעשות חיפוי חלקי של המדרגה, רק על החלק שדורכים עליו (נכון! זה השלח!)
החיפוי החלקי הוא מעט זול יותר כי משתמשים בפחות חומרים, אך הוא אפשרי רק אם יש לכם גרם מדרגות תחום בקיר, ולא גרם פתוח.

 

רום ושלח בחיפוי מדרגות בפרקט

 


פרקט חורק או מחליק בחיפוי מדרגות בפרקט

 לילה, ויש לכם סקרנות מטורפת לגלות מה נישאר בסיר של הקציצות. החלטתם לקום ולפתור את התעלומה, בצעדים חלשים אך נחושים אתם יוצאים לעבר המטבח. אבל אז, הפרקט מרעיש ומעיר את כל הבית. אה-הא! חיפוי הפרקט לא אמור להרעיש.
אם יש רעש של תזוזה בחיפוי הפרקט, סימן שמשהו לא תקין. יכול להיות שזה המוצר עצמו, ויכול להיות שההתקנה לא נעשתה באופן מקצועי. אז למה הפרקט מרעיש? עץ רגיש מאוד לשינויי מזג אוויר. לפי שינויים של חום וקור בחלל החדר, הפרקט מתפשט ומתכווץ, מה שגורם לו לזוז מהמקום ולחרוק. מתקין פרקטים מקצועי יידע להשאיר את הרווח המדויק בכל מדרגה  כבר בשלב ההתקנה, כדי למנוע מצבים כאלו.
דבר נוסף שאנחנו חוששים ממנו בדרך לסיר הקציצות הוא החלקה במורד המדרגות. כדי למנוע את התקרית המביכה והמסוכנת הזו אנחנו ממליצים לוודא עם מתקין הפרקטים שלכם שהפרקט מצופה בשכבת לכה המונעת החלקה. אנחנו יודעים שיש תאונות שלא ניתן למנוע, ואם בכל זאת סיר הקציצות נפל יחד איתכם במעלה המדרגות, והפרקט נשרט או נשבר, תוכלו לקרוא עוד על תיקון פרקט.
עכשיו לכו לאכול את הקציצות.


הכנת המדרגות לחיפוי הפרקט

זמן העבודה והעלויות של חיפוי מדרגות בפרקט מושפעים מסוג המדרגות שיש לכם וסוג הפרקט שבחרתם.

כדי שלא יהיו בליטות בפרקט, אסור לחפף בהכנות! 
לכן עוד לפני תהליך החיפוי, מתקין הפרקטים יגיע אליכם לראות את המדרגות, למדוד ולוודא שהמדרגות בנויות בזוית ישרה (כן כן 90 מעלות בדיוק, שכוייח).

שימו לב שסוג גרם המדרגות שיש לכם ישפיע על תהליך ההתקנה

מדרגות גרם מדרגות עם מעקה מובנה, דורש להסיר את המעקה לזמן ההתקנה ולחברו שוב.
מדרגות במקרה של אבן בולטת או מדרגה שכלואה בין הקירות יהיה צורך בחציבה, ייתכן שתצטרכו לקבל עזרה משיפוצניק. 
מדרגות מדרגות מלבניות התחומות בקיר משני הצדדים, מאפשרות תהליך התקנה פשוט ולכן גם מהיר וזול.

טיפ אם יש לכם מדרגות אלכסוניות או מרובעות, או שיש לכם גרם מדרגות פתוח בבית, יהיה צורך בהתאמות מיוחדות ולכן גם המחיר עשוי להתייקר.
 

משך ההתקנה של חיפוי מדרגות בפרקט

אחרי שהשטח מוכן הגיע הזמן לחפות. בדרך כלל מחפים סביב ה-8 מדרגות ביום, זאת אומרת שאם יש לכם גרם קטן ייתכן שתסיימו את העבודה ביום אחד.

טיפשימו לב שאחרי חיפוי מדרגה בפרקט אסור לדרוך עליה במשך 12 שעות, כדי למנוע תזוזה של הפרקט.
 

התקנת חיפוי מדרגות בפרקט

 


מחיר חיפוי מדרגות בפרקט

מחיר של חיפוי מדרגות בפרקט מתחלק לשניים: מחיר החומרים ומחיר ההתקנה, שימו לב שכל המחירים לא כוללים מע"מ.

מחיר ההתקנה הוא קבוע, זהו התשלום למתקין הפרקטים עבור עבודתו.

מחיר המחיר עבור התקנה של חיפוי מדרגות בפרקט נע בין 250-400 ₪ למדרגה.

בנוסף למחיר ההתקנה, תשלמו גם עבור החומרים של החיפוי לכל מדרגה, בהתאם לסוג הפרקט שתבחרו:

מחיר מחיר מדרגת פרקט למינציה נע בין 50-150 ₪ (רום לבן בתוספת של 50 ₪ למדרגה)

מחיר מחיר מדרגת פרקט תלת שכבתי נע בין 150-450 ₪  

מחיר מחיר מדרגת עץ גושני מתחיל ב-600 ₪ למדרגה. זהו חיפוי שדורש גם עבודה של נגר, ולכן יכול להגיע גם לאלפי שקלים.

 

דוגמה להצעת מחיר לחיפוי מדרגות בפרקט למינציה:

חיפוי של עשר מדרגות מלבניות שתחומות בקיר בפרקט למינציה - סה"כ 3200 ₪ כולל התקנה וחומרים.


מתקיני פרקטים מומלצים לחיפוי מדרגות בפרקט

החלטתם שאתם רוצים לחפות את המדרגות שלכם בפרקט? ברכותינו! עכשיו נשאר לכם לבחור מתקין פרקטים אמין ומקצועי שילווה אתכם סטפ ביי סטפ. בדיוק בשביל זה אספנו לכם רשימה של מתקיני פרקטים מומלצים, המומחים בחיפוי מדרגות בפרקט, עם המלצה של אלפי לקוחות קודמים.


;

שאלות נפוצות לדף זה

כמה עולה לחפות מדרגות בפרקט?

המחיר מתחלק שניים: מחיר ההתקנה ומחיר החומרים.
מחיר ההתקנה של חיפוי מדרגות בפרקט נע בין 250-400 ₪, לא כולל מע"מ
מחיר החומרים משתנה בהתאם לסוג הפרקט שתבחרו:

מחיר מדרגת פרקט למינציה נע בין 50-150 ₪.
מחיר מדרגת פרקט תלת שכבתי נע בין 150-450 ₪  
מחיר מדרגת עץ גושני מתחיל ב-600 ₪.

 

איך לנקות מדרגות פרקט?

בגדול, את כל סוגי העץ כדאי לנקות עם כמה שפחות מים. ניתן לשאוב את המדרגות בשואב אבק או לטאטא, ובנוסף לעבור עם חומר ניקוי שמיועד לפרקט. כיום קיימים בשוק חומרים מיוחדים לניקוי פרקט בחיפוי שמן או לכה.

אגב, שאלנו את המומחים אצלנו איך כדאי לנקות פרקט, והרוב בחרו בשימוש בסמרטוט לח עם חומר ניקוי ייעודי לפרקטים

האם מומלץ לחפות מדרגות בפרקט?

בקצרה: זה תלוי.

חיפוי מדרגות בפרקט יכול להתאים למי שמחפש פיתרון פרקטי לחיפוי מדרגות ישנות, וגם למי שרוצה להשקיע ולעצב מדרגות מעץ איכותי. נציין שתהליך חיפוי מדרגות בפרקט הוא מסובך יותר מאשר חיפוי משטח ישר, ונדרשת עבודה של מתקין פרקטים מקצועי.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק