מוקד מידרג: 1-700-707-233

סוכך לרכב

סוכך לרכב הוא לא התוספת הכי זולה לבית, ועולה לפחות כמה אלפי שקלים, אבל הוא עמיד לאורך זמן רב ומספק הגנה לרכב מפגעי הטבע. אם נמאס לכם להיכנס לרכב לוהט מחום או מכוסה במזכרות שהשאירו ציפורים, מוזמנים לקרוא בסקירה הבאה את כל מה שצריך לדעת על סוכך לרכב: יתרונות וחסרונות, סוגים שונים, אישורים דרושים ומחירים של סוכך לחניה. סעו לדרך!


סוכך לרכב

דברים חמים בסדר עולה: תל אביב באוגוסט, טאבון, הגיהנום, הרכב שלכם אחרי שעמד בשמש שעתיים. אלה מאיתנו שלא בורכו בחניה מקורה, צריכים להיכנס לקומקום הזה לפעמים כמה פעמים ביום. בשורות טובות בפינו – לא עוד התבשלות! סוכך לרכב ניתן להתקנה כמעט בכל סוגי החניה ותוכלו לעצב אותו כמעט בכל דרך אפשרית שעולה על דעתכם.

 

סוכך קבוע או סוכך מתקפל לרכב?

סוכך מתקפל יאפשר לכם ליהנות מהצל כשתרצו, אבל גם לקפל אותו ולהשתזף בחצר, או לבנות שם סוכה. אם החניה שלכם צמודה לקיר, תוכלו להתקין עליו סוכך זרועות. אם לא, מתקין הסוככים יתכנן קונסטרוקציה מתאימה שתחזיק את הסוכך במקום. תוכלו גם לבחור בסוכך שמתקפל לגמרי ואפשר להזיז אותו ממקום למקום, כך הוא יוכל להמשיך אתכם גם אם תעברו דירה.

אם אין לכם שימוש בשטח החניה לדברים נוספים, תוכלו לבחור בסוכך קבוע. כמו במקרה של סוכך מתקפל, אם יש קיר צמוד, מתקינים את הסוכך הקבוע עליו, ואם לא – מתכננים קונסטרוקציה יציבה על הקרקע שתחזיק אותו.

סוכך חניה מתקפל אינו דורש אישורי עירייה ומאפשר שימוש בחלל החניה גם לדברים אחרים, אבל הוא עשוי להיות יקר יותר מסוכך קבוע ופחות עמיד ממנו לאורך זמן.

 

סוכך מתקפל לרכב - סוכך זרועות

 

סוכך לרכב – סוגי קירוי

תוכלו לבחור קירוי לרכב שלכם מבין כמה סוגים, לפי מה שיתאים לצרכים שלכם:

סוכך לרכב קירוי קשיח: קירוי קשיח יתן גם הגנה מהשמש וגם הגנה מהגשם, אם תרצו לשמור על הרכב שלכם יבש. לרוב בשביל קירוי קשיח מתקינים חומר בשם סנטף או פוליגל (כן כן, כמו ההוא משיעורי המלאכה בכיתה ה). סוכך קשיח לרכב לרוב לא יהיה ניתן לקיפול.

סוכך לרכב קירוי בד: בד לסוכך הוא גמיש יותר וניתן להתקין בעזרתו גם סוכך קבוע וגם מתקפל, אבל הוא פחות עמיד לגשם. לרוב סוגי הבדים שמשתמשים בהם הם דראלון, בד סוככים עמיד ואנטי-בקטריאלי שמגיע במגוון הדפסים, או שמשונית, שהוא סוג של יריעת PVC במראה ברזנט.

סוכך לרכב רשת צל: רשת צל היא אטומה פחות מקירוי בד – נניח, תוכלו לראות דרכה את השמים. רשתות צל מגיעות במגוון רמות של סינון קרינה, ותוכלו לבחור את זו שמתאימה לכם.

 

סוכך לרכב

 


התקנת סוכך חניה לרכב

התקנת סוכך חניה לרכב, כמו כל דבר בצה"ל, מתבצעת בשלושה שלבים:

אחד מדידות ותכנון: איש המקצוע שתבחרו יגיע אליכם למדוד את המיקום הרצוי לסוכך, ויתכנן אתכם את הסוכך לחניה: סוכך קבוע או מתקפל? סוכך להצללה בלבד או גם להגנה מפני הגשם? סוכך במראה רגיל או עיצובים ופרזולים מיוחדים? מתקין הסוככים יתכנן את סוכך החלומות לפי הצרכים שלכם, התנאים בשטח והתקציב שתבחרו להקדיש לסוכך לרכב.

שתיים ייצור: בשלב הבא מתקין הסוככים ידאג לייצור הסוכך לרכב שלכם. המתקין דואג לכל חלקי הייצור: גם הקונסטרוקציה עצמה, גם הקירוי – בד או קשיח, וגם מנגנון הפתיחה (אם יש).

שלוש התקנת הסוכך: בשלב הסופי מתקין הסוככים יחזור אליכם הביתה ויתקין את הסוכך בחניה. אורך ההתקנה משתנה לפי הגודל והמורכבות של המוצר, ונע בין כמה שעות לכמה ימים.

 

סוכך לרכב על פרגולה

 


האם ניתן להתקין סוכך לרכב ללא רישיון?

נתחיל מהחדשות הטובות – סוכך מתקפל לרכב לא דורש אישורים מיוחדים. הידד!

אם אתם מעוניינים בסוכך קבוע לרכב, המצב קצת מסתבך. סוכך קבוע יכול להיחשב כהרחבה של הבית, ולכן בחלק מהמקרים הוא דורש אישורי עירייה, אישור קונסטרוקטור, ולפעמים אפילו גם תשלום ארנונה. מתי בדיוק? היינו שמחים לתת על זה תשובה חד משמעית, אבל זה משתנה בין רשויות מקומיות שונות ובין סוגי סוככים שונים. לבירור המקרה הספציפי שלכם תוכלו לפנות למתקין סוככים ו/או לרשות המקומית שלכם.

 

סוכך לחניה

 


סוכך לחניה – מחיר

מחיר סוכך לחניה משתנה כמובן לפי סוג הסוכך שבחרתם:

מחיר מחיר סוכך זרועות לרכב (סוכך מתקפל שמותקן על קיר) הוא לרוב כ-400-450 ₪ למ"ר.

מחיר מחיר סוכך קבוע לרכב (במקרה שהוא מותקן על קיר) לרוב נע בטווח של 300-500 ₪ למ"ר. המחיר משתנה לפי סוג הפרזול והקירוי שתבחרו.

מחיר סוכך לרכב שאינו צמוד קיר, כלומר כולל שלד שיחזיק אותו, נע בטווח רחב לפי הגודל, החומרים, וסוג המוצר. תוכלו לשלם על סוכך כזה לכל הפחות כ-4,000-5,000 ₪, ועד ל13,000 ₪ ויותר בסוככים גדולים ויוקרתיים במיוחד.


מתקיני סוככים מומלצים

אם אתם רוצים להתניע את התהליך של התקנת סוכך לרכב (ראיתם מה עשינו פה? להתניע? כי רכב? לא משנה), השלב הבא הוא למצוא מתקין סוככים אמין ומקצועי שיפטור אתכם לעד מכבשן האוטו בשמש. כאן תוכלו למצוא רשימה של מתקיני סוככים מומלצים, מדורגים לפי חוות דעת של לקוחות קודמים. מוזמנים לקרוא חוות דעת וציונים על בעלי המקצוע ולבחור את האיש המתאים לכם. בהצלחה!


;

שאלות נפוצות לדף זה

האם ניתן להתקין סוכך לרכב בבניין משותף?

יש מקרים בהם זה אפשרי, זה תלוי בעיקר באופן שבו רשומות החניות בטאבו. כדי לברר על האפשרות בבניין שלכם, תוכלו להתייעץ עם מתקין סוככים או עם ועד הבית. 

מה מחיר סככה לרכב?

עלות סוכך לרכב או פתרונות הצללה אחרים לרכב תלוי בגודל ובסוג המוצר שתבחרו. על סככה לרכב תשלמו לרוב לכל הפחות כ-3,500 ש"ח. להצעת מחיר ספציפית ניתן לפנות למתקין סוככים. 

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק