מוקד מידרג: 1-700-707-233

פינוי קן יונים

אתם יושבים במרפסת, שותים כוס קפה ופתאום קולטים בזווית העין יונה מחזיקה חופן זרדים? ככל הנראה היא נמצאת בעיצומו של תהליך בניה מואץ לקן המשפחתי. פינוי קן יונים זו אינה משימה מורכבת ולרב גם ניתן לבצע אותה באופן עצמאי. אז אם אתם לא מעוניינים לקחת חלק בגידול גוזלי יונה, כדאי שתפנו זמן לפינוי קן יונים. בהצלחה!


קן ליונה, לא רק בין העצים

איפה סביר שתמצאו קן יונים? בניגוד לבני אדם, היונה איננה יצור בררן. התנאי היחיד שלה לבחירת מקום לגור ולקנן בו הוא מספיק מקום, ככה שכנראה תמצאו את עצמכם נאלצים לפנות קן יונים ממגוון מקומות:

מאדן החלון או מאדני הפרחים, מהמרזב, מהגג ומבין הרעפים,

ממסתור הכביסה או מעל המזגן, מהחניה, מעליית הגג ומעל הפרגולה כמובן.

בניית קן יונים באדנית

פינוי קן יונים – למה, מתי ואיך

קן יונים למה חשוב לפנות קן יונים?

מעבר לכמויות הרעש והלכלוך, קיימות לא מעט מחלות שעלולות לעבור מהיונה לאדם, בנוסף לסכנה בהידבקות בכינים וקרציוני יונים. אלה יכולים לקפץ מהקן לבית ולגרום ללא מעט צרות וגירודים (אם איחרתם את המועד תוכלו לקרוא כאן על הדברת כיני יונים).

קן יונים מתי לפנות קן יונים?

פינוי קן יונים מוקדם יחסוך לכם וליונה עוגמת נפש מיותרת ולכן מרגע שזיהיתם סימנים ראשונים להקמת קן, כדאי להבהיר ליונה שעליה למצוא נחלה אחרת!

כאן תוכלו לקרוא על השיטות הקיימות להרחקת יונים ולבחור באמצעי המתאים לכם.

בניית קן יונים

 

קן יונים איך מפנים קן יונים?

פינוי קן יונים זו אינה משימה מורכבת ובהחלט ניתן לבצע אותה באופן עצמאי. היונים אינן תוקפניות (במיוחד אם הקן עוד ריק) ולרב הן כלל לא יהיו בסביבה כשתעשו זאת.

השלבים לפינוי קן יונים:

  1. עוטים כפפות ומסיכה שמכסה את הפה והאף.
  2.  מפנים את הקן במהירות לתוך שקית אטומה תוך שמירת מרחק בטוח.
  3. זורקים את השקית לפח האשפה מחוץ לבית.
  4. מנקים את אזור הקן בעזרת סקוצ' וסבון - ניתן להיעזר במדריך ניקוי צואת יונים.

נורת התרעה לאחר פינוי קן יונים יש לחטא את האזור נגד כינים וקרציוני יונים. אם הזמנתם בעל מקצוע הוא יעשה זאת באמצעות חומר חיטוי מיוחד (בתוספת מחיר), אבל גם חיטוי עצמי בעזרת אקונומיקה יעשה את העבודה.


בעיות בעת פינוי קן יונים

אמנם פינוי קן יונים זו לא משימה מסובכת, אבל לפעמים עלולות לצוץ בעיות שמצריכות התייחסות:

אחד הקן נמצא במיקום לא נגיש

פינוי קן יונים מצריך לא פעם הגעה למקומות גבוהים שהגישה אליהם בעייתית ואף מסוכנת. היונים בוחרות לקנן גם על המרזב, על הגג או בין חלקי הפרגולה. במקרים כאלה מומלץ לא לקחת את הסיכון של פינוי קן היונים באופן עצמאי ולהזמין מרחיק יונים בעל אמצעים, כישורים והיתרים לעבודה בגובה.

פינוי קן יונים ממקום גבוה

 

שתיים קן חדש מופיע לאחר הפינוי

כאשר יונה מוצאת מקום נוח לקנן בו, היא לא תוותר עליו בקלות ותשוב גם לאחר פינוי הקן. ואם היה לכם מזל והיא לא חזרה - יונה אחרת תגיע ותתפוס את מקומה.
הדרך היחידה להיפטר מהמטרד היא התקנת אמצעי הרחקה נגד יונים ממגוון האמצעים הקיימים, דוגמת רשת, דוקרנים או קפיץ מקפיץ. פעמים רבות כשמדובר במרפסת או גינה מנסים להתחמק מהתקנת אמצעי כדי לשמור עליה כמו שהיא, אבל קחו בחשבון שמדובר במאבק מלוכלך ומתיש שבסופו, לרב, היונה מנצחת.

שלוש יש ביצים או גוזלים בקן

אם בקן נחות כמה ביצים או גוזלים משרקקים, המצב מורכב יותר ויש לכם כמה אפשרויות לפינוי קן היונים:

  1. להמתין עד שהגוזלים יעזבו את הקן (לפי מרחיקי יונים מדובר על תהליך שלוקח בין חודש לחודשיים). זו אמנם האפשרות הומאנית יותר, שתשאיר את המצפון שלכם נקי אבל את אזור הקן – קצת פחות.
  2. לפנות את הקן לעץ קרוב או לגג הבניין. למרות שמדובר באפשרות שנשמעת הומאנית, בפועל מרגע שתזיזו את הקן, ההורים יפסיקו לטפל בביצים או בגוזלים, שיהפכו לטרף קל. (מסירת הקן לעמותה או לווטרינר העירוני אינה אפשרית כיוון שמדובר במין מזיק).
  3. להזמין בעל מקצוע ולתת לו לעשות את העבודה.
קן יונים לפני פינוי

מחיר פינוי קן יונים

שקל פינוי קן יונים בלבד יעלה 250 ₪ (מחיר הביקור), לא כולל מע"מ.

שקל חיטוי האזור נעשה בתוספת של 150-200 ₪ למחיר הפינוי.

שקל פינוי קן יונים המצריך שימוש באמצעים מיוחדים כמו רתמה או סנפלינג, מייקר את המחיר בכמה מאות ועד 1,000 ₪.

חשוב לציין שלא כל מרחיקי היונים נותנים שירות של פינוי קן יונים ללא התקנת אמצעי הרחקה, מהסיבה הפשוטה שפינוי הקן לא מטפל בשורש הבעיה. בנוסף, רב מרחיקי היונים שמגיעים להתקנת אמצעי הרחקה, לא ייקחו עלות נוספת על פינוי קן יונים ולכן הזמנת בעל מקצוע לצורך פינוי והתקנה יוצאת משתלמת. כדי שתוכלו לקחת החלטה מושכלת ריכזנו עבורכם מחירים של אמצעי הרחקת יונים.


מרחיקי יונים מומלצים לצורך פינוי קן יונים

אז עד שתתפנו לפינוי קן יונים בעצמכם, הכנו לכם מאגר של מרחיקי יונים, המדורגים לפי המלצות של אלפי לקוחות! 
כל חוות הדעת באתר מתקבלות מלקוחות קודמים, לאחר שקיבלו שירות של הרחקת יונים. שמחנו לסייע 😊


;

שאלות נפוצות לדף זה

איך מפנים קן יונים באופן עצמאי?

לצורך פינוי קן יונים באופן עצמאי מומלץ לעטות כפפות ומסיכה שמכסה את הפה והאף ולפנות את הקן במהירות לתוך שקית אטומה, תוך שמירת מרחק בטוח. לאחר מכן יש לזרוק את השקית לפח האשפה מחוץ לבית ולנקות את אזור הקן בעזרת סקוצ' וסבון. לסיום מומלץ לחטא את האזור נגד כינים וקרציוני יונים באמצעות אקונומיקה.

לאן אפשר לפנות קן יונים?

אם אינכם מעוניינים לפנות את הקן לפח האשפה תוכלו לפנות אותו לעץ קרוב או לגג הבניין. כדאי לדעת שבמידה ויש בקן ביצים או גוזלים, כל הזזה שלו תגזור את דינם כיוון שההורים יפסיקו לטפל בהם והם יהפכו לטרף קל. מסירת הקן לעמותה או לווטרינר העירוני אינה אפשרית כיוון שמדובר במין מזיק.

כמה עולה פינוי קן יונים?

פינוי קן יונים עולה 250 ש"ח לא כולל מע"מ. אם רוצים לבצע חיטוי מקצועי לאחר מכן, מדובר על תוספת של 150-200₪ למחיר הפינוי. שימוש באמצעים מיוחדים לפינוי קן יונים בגובה מייקר את המחיר בכמה מאות ועד 1,000 ש"ח.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק