מוקד מידרג: 1-700-707-233

לוכד יונים

שכחתם חלון פתוח ומצאתם יונה מעופפת ברחבי הבית? אל דאגה, היונה איננה ציפור תוקפנית ובהחלט ניתן להוציא אותה באופן עצמאי בעזרת מטאטא, אורך רוח ומעט תעוזה. ובכל זאת, במקרים מסוימים ייתכן שתזדקקו לשירותיו של לוכד יונים, או בשמו המוכר יותר – מרחיק יונים. באילו מקרים כדאי להזמין לוכד יונים, כמה עולה לכידת יונים ומה אסור ללוכד יונים לעשות - לכדנו לכם את כל התשובות במאמר אחד.


מצבים שמצריכים לוכד יונים

ישנם שני מצבים המצריכים הזמנת לוכד יונים:

אחד לכידת יונה בודדת – כאשר יונה אחת (או שתיים) נכנסות לבית או לבניין באמצעות חלון שנשאר פתוח. אם אינכם מעוניינים או שאינכם מצליחים להוציא אותה לבד, לוכד יונים יוכל לתפוס את היונה עבורכם. לכידה כזו נעשית על ידי תפיסה בידיים.

שתיים לכידת יונים המונית – כאשר משפחת יונים (או מספר משפחות) מחליטות לפתוח מתחם קינון בגג או בכל חלל גדול אחר (מפעל, חנות וכדומה) לוכד יונים יוכל ללכוד אותן באמצעות הנחת כלובים בשטח הקינון. מדובר על שירות חודשי, סוג של "מנוי" אצל מרחיק היונים, הכולל הנחת מספר כלובים, ריקון הכלובים אחת לשבועיים ושחרור היונים. בנוסף המרחיק ידאג להחלפת מים ומזון שמפתים את היונה להיכנס למלכודת.

מלכודת של לוכד יונים

לאחר לכידת היונים - או במקביל אליה אם מדובר על לכידה המונית - מומלץ להשתמש באמצעי להרחקת יונים כמו רשת נגד יונים וכך למנוע את חזרתן ולחסוך את עלות ה"מנוי החודשי". לוכד היונים יוכל להמליץ לכם על אמצעי ההרחקה המתאים בהתאם למיקום ולהעדפה שלכם.


לכידת יונים עצמאית

יונה איננה ציפור מסוכנת והסיכוי שהיא תנסה לנקר או לתקוף אתכם בעת הלכידה נמוך. סביר יותר שהיא תנסה לברוח כל עוד נפשה בה. הסיכון היחיד הקיים בלכידת יונים הוא הידבקות במחלות, כינים או קרציוני יונים - סיכון ששואף ל-0, במיוחד אם עוטים כפפות ומסיכה לפה ולאף.

כפפות ומסיכה

אז מתי ניתן ללכוד יונה באופן עצמאי?

וי כאשר מדובר על לכידת יונה בודדת, ניתן ואף מומלץ לבצע אותה באופן עצמאי. לכידה זו היא פשוטה, לא מסוכנת ויכולה לחסוך לכם כמה מאות שקלים של הזמנת לוכד יונים.

על מנת להכווין את היונה לכיוון היציאה תוכלו להיעזר במטאטא או מגב (מספיק לנפנף בזהירות לידה או לדפוק בעדינות על הקיר) והיא תעוף.

איקס כאשר מדובר על לכידה המונית לעומת זאת, לא מומלץ וכמעט בלתי אפשרי לבצע אותה באופן עצמאי. מקרים אלה מתאפיינים בכמות יונים גדולה ואזורים שאינם נגישים ולכן מצריכים שימוש באמצעים מיוחדים, ניסיון ולא מעט זמן.

שימו  אם גיליתם גם קן יונים בבית ובטח אם יש בו כבר ביצים או גוזלים, אמא יונה תחזור גם אחרי שתוציאו אותה. במקרה כזה יש לבצע  פינוי קן יונים בהקדם, באופן עצמאי או על ידי לוכד היונים.


הזמנת לוכד יונים

לא מעוניינים ללכוד את היונה באופן עצמאי או שהתעייפתם מלנסות לתפוס אותה ברחבי הבית? תוכלו להזמין לוכד יונים.

מה לוכד יונים צריך לדעת לפני שהוא מגיע:

יונה בכמה יונים מדובר?

יונה באיזה חלל מדובר?

יונה האם יש קן במקום?

יונה איך היונה נכנסה? (במידה והינכם מעוניינים בהתקנת אמצעי הרחקה)

לכידת יונה יכולה לקחת בין 10 דקות לשעה, תלוי בזריזות ובמוטיבציה הן של היונה והן של המרחיק וכן בגודל החלל. כדאי לקחת בחשבון שיש מקרים בהם לוכד היונים לא מצליח לתפוס אותה (סיטואציה שכיחה בחללים גדולים כמו בנייני מגורים) ואז יש צורך בהנחת מלכודת.

לוכד יונים בפעולה

זהירות - לוכד יונים רשלן

סכנה קיימים בשוק חומרים כימיים שהורשו לשימוש בעבר ואינם מאושרים עוד. חומרים אלה, כדוגמת ה"מרדימון", שימשו להרדמת היונים לצורך הקלת הלכידה שלהן. כיום החומר אינו מאושר לשימוש ולוכד יונים שמציע שירות הכולל חומר כימי שכזה, עובר על החוק ועלול לסכן את דיירי הבית.


לוכד יונים - מחירים

מחיר לכידת יונה תלוי במיקום הלכידה, בגודל החלל ובזמן שלוקח למרחיק לתפוס אותה.

שקל לכידה פשוטה של יונה שנכנסה לדירה ממוצעת תעלה 350 ₪ לא כולל מע"מ.

שקל במידה ולוכד היונים השקיע מאמץ אך לא הצליח לתפוס את היונה, תשלמו על הביקור בלבד – 250 ₪ לא כולל מע"מ.

שקל אם יש צורך בפינוי קן יונים, עלות הפינוי אמורה להיות כלולה במחיר.

שקל חיטוי האזור מכינים וקרציוני יונים הינו בתוספת תשלום של 150-200 ₪.

שקל לכידה המונית היא יקרה יותר: גג רעפים סטנדרטי, מלא ביונים מקננות, מצריך בין שתיים לשלוש מלכודות יונים. עלות כל מלכודת בין 400-600 ₪ לחודש, והיא כוללת ביקור של לוכד היונים לצורך ריקון והחלפת מים ומזון.

בחישוב פשוט, לכידת יונים המונית תעלה לכם בין 800-2400 ₪ לחודש, כך שהוצאה חד פעמית על התקנת אמצעים כגון רשת נגד יונים, עשויה להיות משתלמת יותר.


מרחיקי יונים מומלצים ללכידת יונים

החלק הכי מספק בלכידת יונה - מלבד החזרת השקט והניקיון לבית - הוא שחרור היונה לחופשי. כדי שתוכלו לצפות בה מותחת כנפיים ועפה לעבר האופק, הכנו לכם רשימה של לוכדי יונים, המדורגים לפי המלצות של אלפי לקוחות. אחרי שתקבלו שירות של הרחקת יונים נלכוד את תשומת הלב שלכם בשביל לשמוע את חוות דעתכם על השירות שקיבלתם. היו שלום!


;

שאלות נפוצות לדף זה

כמה עולה לכידת יונה שנכנסה לבית?

לכידה פשוטה של יונה שנכנסה לבית עולה בממוצע 350 ₪ פלוס מע"מ. כמובן שמחיר של לכידת יונה תלוי בגודל החלל ובזמן שלוקח למרחיק לתפוס אותה. כדאי לדעת שגם במצב בו לוכד היונים השקיע מאמץ אך לא הצליח לתפוס את היונה, תצטרכו לשלם על הביקור כ-250 ₪ לא כולל מע"מ.

איך אפשר ללכוד יונה באופן הומאני?

כשמדובר בלכידת יונה אחת שנכנסה לבית, אפשר להכווין את היונה לכיוון היציאה באמצעות מטאטא או מגב. גם אם תזמינו לוכד יונים, רב הסיכויים שהוא יתפוס אותה ביד וישחרר אותה מיד לאחר מכן, בריאה ושלמה. שימוש במלכודות יונים לצורך לכידה המונית לעומת זאת הוא מורכב יותר ולעיתים עלול לפגוע ביונה.

האם יונים מסוכנות?

יונים הן לא ציפורים מסוכנות והסיכוי שיתקפו אתכם בעת הלכידה נמוך. הסיכון היחיד הקיים בלכידת יונים הוא הידבקות במחלות, כינים או קרציוני יונים. על מנת להימנע מהידבקות תוכלו לעטות כפפות ומסיכה לפה ולאף בזמן הלכידה.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק