מוקד מידרג: 1-700-707-233

פינוי מקלטים

פינוי מקלטים הוא לא דבר שאנחנו חושבים עליו ביום יום - וטוב שכך, אבל לפעמים אנחנו צריכים את המקלט בנסיבות פחות משמחות. במקרה של מצב חירום, נרצה מקלט פנוי שיוכל להכיל את כל הדיירים שזקוקים לו ולהגן עליהם (ועדיף שהדלת לא תיתקע באופניים בזמן אזעקה). לצורך הפינוי נדרשת הסכמה של רוב דיירי הבניין, ויש גם חוק שמסדיר את המצב האופטימלי למקלט משותף. פינוי מקלטים – כל מה שצריך לדעת ממש כאן


חוק פינוי מקלטים

במדינה כמו שלנו המקלט צריך להיות שימושי ונגיש לצרכים מובנים - הגנה על דיירי הבניין במקרה של טילים או מצב חירום.

אם המקלט שקרוב אליכם הוא ציבורי - העירייה או המועצה אחראית לפנות אותו ולהשמיש אותו במקרה חירום לציבור הרחב.

אם המקלט שלכם נמצא בשטח של בניין משותף - הוא באחריות דיירי הבניין. במקרה כזה, למרות שמדובר בשטח פרטי חשוב שתדעו שיש חוק שמסדיר את מצב המקלט - הנחיות פיקוד העורף קובעות כי במידה ותתקבל הסכמת רוב בעלי הדירות בבנין לאחסן חפצים אישיים במקלט, שטח האחסון במקלט לא יעלה על 20%. כמו כן, דיירי הבניין מחויבים לפנות מתוך המקלט ציוד שלא נועד לשימוש המקלט, לשמור על ניקיון המקלט ולהחזיקו במצב המאפשר את השימוש בו בכל עת כמיגון מפני התקפה.

בנוגע לשאלת האכיפה, חיילי פיקוד העורף רשאים לבצע ביקורות במקלטים פרטיים בין השעות שמונה בבוקר לשמונה בערב, לפי סעיף 9 (א) לחוק ההתגוננות האזרחית, אם יש להם יסוד לחשוב שבמקום בוצעו עבירות על דיני ההתגוננות האזרחית - כמו הפרת החובה להחזיק את המקלט במצב תקין בכל עת.

מקלט ציבורי

פינוי המקלט לשעת חירום

עם כמה שנוח לנו שיש מקלט (מחסן) בביניין ואין צורך להחזיק את החפצים הגדולים בשטח הבית – יותר חשוב לוודא שהמקלט המשותף ימלא את תפקידו במקרה הצורך ויהיה פנוי להכיל את דיירי הבניין. על מה שמים דגש?

בית | עורך דין לקניית דירה פינוי חפצים כבדים שעלולים ליפול – לוודא שאין תמונות, מראות או ארונות שיכולים להישבר או ליפול על אדם במקרה של פגיעה חס וחלילה במקלט.

בית | עורך דין לקניית דירה פינוי סביבת דלת המקלט – וודאו שהדלת לא פוגעת בחפצים בפתיחה וסגירה ושימו לב אם הדלת חורקת או שקשה לפתוח אותה. אם יש בעיה תוכלו להעזר במנעולן שיוודא את התקינות של הדלת ויתקן אותה במקרה הצורך. 

בית | עורך דין לקניית דירה פינוי בלוני גז מקרבת המקלט – בלוני גז צריכים להיות במרחק של יותר משלושה מטרים מהמקלט כדי למנוע דליפה או התפוצצות במקרה של פגיעה. אם אתם צריכים להזיז את נקודת הגז, תוכלו להיעזר בטכנאי גז.


תהליך פינוי מקלטים

בית | עורך דין לקניית דירה הבנתם שיש צורך בפינוי המקלט המשותף? תהליך הפינוי יתחיל בהשגת אישור של רוב הדיירים בביניין לפינוי המקלט (רוב של מעל ל-50 אחוזים. אם יש התנגדות של דייר ספציפי, ניתן לפנות למפקח על רישום המקרקעין). הדיירים צריכים להסכים להשליך ציוד אישי, לוודא שהמקלט ראוי לשימוש וכמובן לתשלום על הפינוי.

מחיר מפנה הדירות יפנה את החפצים במקלט שלכם לפח המתאים, מחזור או תרומה. אם חשוב לכם שהוא יתרום או ימחזר את כל החפצים – בקשו ממנו. וודאו שהמפנה שלכם מודע לחוקים של המועצה בה אתם גרים כי לכל עיר יש חוק אחר לפינוי רהיטים והשלכה של חפצים ישנים למקום לא מתאים עלולה לגרור לקנס (תשלום הקנס הוא על מי שהזמין את הפינוי). 

עכבר שימו לב – מקלטים הם הרבה פעמים חדרים מעט נטושים ויכול להיות שתמצאו שם נחשים, עכברים וחולדות או אפילו משפחת חתולים חדשה. ודאו שהכניסה הראשונית למקלט אחרי זמן ממושך היא בטוחה ואם אתם חוששים – תמיד אפשר לקרוא למדביר. בכל מקרה, אם לא בקרתם במקלט זמן ארוך ואין לכם מושג מה המצב שם חשוב שתנעלו נעליים סגורות כשאתם הולכים לשם.

מקלט לפני פינוי

מחיר פינוי מקלט

מחיר פינוי מקלט ינוע בין 600-2,500 .

מה משפיע על המחיר? הנגישות למקלט, צורך בפירוק של חפצים לפני הפינוי וגם כמות הפריטים שצריך לפנות - כל פעולה כזו תעלה את מחיר הפינוי בכמה מאות שקלים.

שימו לב שרוב המפנים לא יגיעו לפינוי עבור פחות מ- 400 ₪, אז אם אתם צריכים פינוי של חפצים בודדים בלבד – קחו את זה בחשבון.

איך להוזיל את פינוי המקלט?

גם אם אתם נעזרים באנשי מקצוע כדי לפנות את המקלט שלכם, תוכלו להוזיל את מחיר הפינוי בעזרת כמה פעולות:

כוכב פירוק עצמאי של הרהיטים שנמצאים במקלט לפני שמפנה המקלט מגיע יכול לחסוך לכם כמה מאות שקלים.

כוכב לפעמים המפנה יוכל לתת הנחה משמעותית או אפילו לפנות לכם את המקלט בחינם אם קיימים בו חפצים שהוא יכול למכור ולהרוויח מהם. 

פינוי רהיטים ממקלט

 


מפני מקלטים מומלצים

הלוואי שנזכה כולנו לשמור במקלט אופניים ושטויות אחרות ולא נזדקק לייעוד המקורי שלו - אבל עד אז, הכנו רשימה של מפני מקלטים מומלצים שיכינו את המקלט שלכם למקרי חירום. לאחר כל פינוי מקלט, נציג אתר מידרג יפנה אליכם לקבלת חוות דעת, כך שהציונים באתר תמיד מעודכנים😊


;

שאלות נפוצות לדף זה

מה המחיר של פינוי מקלט?

מחיר פינוי מקלט ינוע בין 600-2,500 ₪.

באחריות מי פינוי המקלט?

אם המקלט שקרוב אליכם הוא ציבורי - העירייה או המועצה אחראית לפנות אותו ולהשמיש אותו במקרה חירום לציבור הרחב. אם המקלט שלכם נמצא בשטח של בניין משותף - הוא באחריות דיירי הבניין. 

איך להוזיל את מחיר פינוי המקלט?

 פירוק עצמאי של הרהיטים שנמצאים במקלט לפני שמפנה המקלט מגיע יכול לחסוך לכם כמה מאות שקלים. מעבר זה, לפעמים המפנה יוכל לתת הנחה משמעותית או אפילו לפנות לכם את המקלט בחינם אם קיימים בו חפצים שהוא יכול למכור ולהרוויח מהם. 

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק