מוקד מידרג: 1-700-707-233

פינוי מוצרי חשמל

אם אתם זקוקים לפינוי מוצרי חשמל כנראה הבנתם שהמקרר הנוסף שעומד כבר שלוש שנים במחסן רק מעלה אבק והגיע הזמן לזרוק אותו, אבל חשוב שתדעו שאי אפשר לזרוק אותו פשוט לפח הקרוב אליכם אלא רק לאתרים מיוחדים. איך ולאן מפנים מוצרי חשמל, כמה זה יעלה לכם ובאילו מקרים זה בחינם? ריכזנו לכם תשובות


מוצרי חשמל שדורשים פינוי מיוחד

במוצרי חשמל ואלקטרוניקה יש מתכות כבדות וחומרים רעילים אחרים, ולכן הם לא יכולים להיות מושלכים לפח רגיל. איך הפח קשור? פסולת שמגיעה מהפח למזבלות ולאתרי הטמנה באה במגע עם הקרקע, וחומרים מסוכנים יכולים לדלוף לביוב ולמי השתייה (ואנחנו פחות מעוניינים בכספית במים שלנו). אז איזה מוצרי חשמל דורשים פינוי מיוחד (ממש תכף נסביר מה זה אומר) ?

תנור מכשירי חשמל ביתיים גדולים – מקרר, מכונת כביסה, מדיח כלים, מזגן וכו'. 

תנור מכשירי חשמל ביתיים קטנים – מחשב, אייפד, אוזניות, מוצרים רפואיים חשמליים, מכשירי אינטרקום וכו'. 

תנור ציוד תאורה וכלי עבודה חשמליים ואלקטרוניים.

תנור צעצועים וציוד פנאי וספורט (חשמליים כמובן).

מוצרי חשמל לפינוי

חוק פינוי מוצרי חשמל

כדי לוודא שמוצרים שמסכנים את מי השתייה לא יגיעו לפח, מדינת ישראל הסדירה את חוק פינוי מוצרי החשמל שקובע איפה מותר לזרוק מוצרים שכבר לא בשימוש. 

פינוי מוצרי חשמל גדולים - לפי החוק לפינוי מוצרי חשמל,  בקנייה של מוצר חשמלי גדול חדש, כמו מקרר או מדיח כלים - המשווק חייב, אם הלקוח מבקש, לפנות מבית הלקוח במועד האספקה של המוצר החדש את המוצר הישן. המשווק יפנה את המכשיר הישן ללא עלות, אלא אם הוא דורש פינוי חריג (כמו פינוי ללא מעלית מקומה גבוהה או צורך בפירוק המכשיר לפני הפינוי). במקרה כזה, המשווק צריך לעדכן את הלקוח במעמד המכירה על העלויות במקרה של פינוי חריג.

שימו לב- החוק מתייחס רק לאותו מוצר: אם קניתם מקרר המשווק יפנה מקרר, לא מכונת כביסה או מוצר אחר. 

פינוי מוצרי חשמל קטנים – אם יש לכם מוצרי חשמל קטנים שאתם מעוניינים לזרוק כמו מחשב נייד או מודד לחץ דם, אתם יכולים לפנות אותם לבתי עסק שמוכרים ציוד אלקטרוני - הם מחויבים לקלוט מכשירים קטנים למחזור ללא עלות. 

מעבר לחנויות, יש גם מתקני איסוף (מחזור) בעיריות ומועצות מקומיות. תוכלו למצוא באתר העירייה שלכם את המקום המתאים לפינוי (בדרך כלל המוקדים מרוכזים בבתי ספר ומתנ''סים) או להיכנס לאתרי האינטרנט של תאגידי המחזור המורשים - תאגיד מ.א.י. או תאגיד אקומיוניטי.

סימן קריאה אם נראה לכם מבאס לחפש אחר מקום לפינוי מוצרי חשמל קטנים חשוב שתדעו שהקנס על פינוי לא חוקי של מוצרי חשמל מתחיל ב-750 שקלים ויכול להגיע גם ל- 3,000 שקלים, וזה אפילו עוד יותר מבאס.  


מחיר פינוי מוצרי חשמל

אם המוצר החשמלי שלכם לא מתאים לאף אחד מהפתרונות שמציע חוק החשמל – משמע לא קניתם מכשיר חדש והמכשיר החשמלי שלכם לא קטן מספיק כדי לפנות אותו בעצמכם – תוכלו להיעזר בבעל מקצוע שידאג לפנות אותו לאתר מחזור פסולת חשמלית ואלקטרונית מורשים.

מחיר פינוי של מוצרי חשמל גדולים ינוע בין 200-500 ₪.

מחיר מחיר פינוי מקרר קטן עומד בממוצע על 250 ₪.

מחיר מחיר פינוי מקרר עם שתי דלתות עומד בממוצע על 500 ₪.

מחיר מחיר פינוי של מדיח כלים עומד בממוצע על 300 ₪.

מחיר מחיר פינוי מכונת כביסה עומד בממוצע על 300 ₪.   

מחיר אם תרצו לפנות יותר ממוצר חשמלי אחד במסגרת פינוי תכולת דירה, המחיר עבור כל מוצר במחיר פינוי תכולת דירה יעמוד על כ-180 ₪ לכל מכשיר חשמלי

שימו לב  המכשיר החשמלי שלכם עובד או שיש לכם רהיטים שיכולים לשמש אדם אחר? המפנים יוכלו למכור את המוצרים ואז תוכלו לשלם פחות על ההוצאה שלהם מהבית. אם המכשיר החשמלי במצב ממש טוב יכול להיות שאפילו יפנו לכם אותו בחינם.

פינוי מכונת כביסה

פינוי מוצרי חשמל – חשוב לדעת

רגע לפני שאתם מזמינים פינוי מוצרי חשמל יש כמה דברים שחשוב שתדעו:

שקע חשמל אם המכשיר החשמלי שלכם דורש פירוק כדי לפנות אותו או שהוא נמצא בקומה גבוהה בלי מעלית, מחיר הפינוי יעלה בכ300-200 ₪. כן, כן, פי שניים כמעט מהמחיר הרגיל. לכן, אם יש לכם אפשרות לפרק את מוצר החשמל בעצמכם או להוציא אותו למחוץ לדלת, תוכלו לחסוך את ההוצאה הזו. כך גם אם מדובר בפינוי רהיטים.

שימו לב – אם אתם לא מעוניינים לפרק את המוצר בעצמכם חשוב לוודא שבעל המקצוע יודע לפרק את המכשיר שלכם. רוב בעלי המקצוע ידעו לפרק מקרר אך לא בטוח שיצליחו לפרק מזגן או הליכון חשמלי. 

כיריים גז אם אתם מעוניינים בפינוי של מוצר גז, תדעו שלפי החוק רק טכנאי גז מורשה יכול לנתק את המוצר לקראת הפינוי. אם מפנה מוצרי החשמל יגיע והגז יהיה מחובר הוא לא יפנה אותו. 

 

מקרר ישן לפני פינוי

פינוי מוצרי חשמל לתרומה

קיבלתם בלנדר חדש לחג ואמרתם – יאללה, אני תורם את הישן (בהנחה שהוא עובד מצויין)? קיבלתם דירה בירושה ואתם צריכים לבצע פינוי דירת ירושה או פינוי דירת נפטר ואתם רוצים לתרום את התכולה או חלקה? כל הכבוד על היוזמה! יש עמותות (כמו פתחון לב, בית השאנטי ועוד אחרות) שיפנו לכם את מוצרי החשמל בחינם בתנאי שהם עובדים כראוי ויוכלו לשמש אנשים נזקקים. ככה תוכלו גם להיפטר מהמכשיר בחינם וגם להרגיש קצת טוב בלב סמיילי 


מפני מוצרי חשמל מומלצים

החלטתם לפנות מקום בבית ולזרוק את מוצרי החשמל הישנים שאגרתם (אז בסוף לא השתמשתם במבשל באדים)? כאן תוכלו למצוא המלצות של לקוחות קודמים על מפני מוצרי חשמל. אם תחליטו להיעזר במפנה מהאתר, ניצור קשר בסיום התהליך לבקש חוות דעת, וככה נשמור יחד על הדירוגים מעודכנים ויהיה מחשמל.


;

שאלות נפוצות לדף זה

כמה עולה לפנות מוצרי חשמל?

מחיר פינוי של מוצרי חשמל גדולים ינוע בין 200-500 ש''ח, בהנחה שהפינוי נגיש ולא דורש פירוק.

איזה מוצרי חשמל אסור לזרוק לפח?

מכשירי חשמל ביתיים גדולים – מקרר, מכונת כביסה, מדיח כלים, מזגן וכו', מכשירי חשמל ביתיים קטנים – מחשב, אייפד, אוזניות, מוצרים רפואיים חשמליים, מכשירי אינטרקום וכו', ציוד תאורה וכלי עבודה חשמליים ואלקטרוניים, צעצועים וציוד פנאי וספורט.

איך מפנים מוצרי גז

אם אתם מעוניינים בפינוי של מוצר גז, תדעו שלפי החוק רק טכנאי גז מורשה יכול לנתק את המוצר לקראת הפינוי.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק