מוקד מידרג: 1-700-707-233

מטבח אינטגרלי

תתארו לכם מטבח יפה, פחות עמוס ממה שהוא ככה, ואנחנו מחפשים מקררים ומדיחים...
אנחנו שרים כמובן על המטבח האינטגרלי! מטבח שבו המקרר, המדיח ואפילו קולט האדים הם פשוט חלק אינטגרלי מארונות המטבח שלכם. איך עושים את זה נכון, מה היתרונות והחסרונות ולמה צריך לשים לב בזמן התכנון של מטבח אינטגרלי? ריכזנו עבורכם את כל המידע במדריך המלא למטבח האינטגרלי


מה זה בעצם מטבח אינטגרלי?

המטבח האינטגרלי הוא מטבח שמעוצב בקו אחיד ונראה ממש כמו רצף של ארונות. במטבח זה מותקנים מוצרי חשמל אינטגרליים, כמו מקרר אינטגרלי, מדיח אינטגרלי (או חצי אינטגרלי) ואפילו קולט אדים. חברת המטבחים תסתיר אותם על ידי ציפוי החזית שלהם בדלת זהה לשאר ארונות המטבח שלכם. לכל אחד ממוצרי החשמל האלו יש יתרונות, חסרונות ואופן התקנה מעט שונה, ותכף נפרט על כל אחד מהם בהרחבה וגם נסביר קצת על המחירים
 

מטבח אינטגרלי בגימור פורמייקה

התקנת מטבח אינטגרלי

המראה האחיד במטבח האינטגרלי הוא תוצר של דיוק והתאמה מלאה בין מוצרי החשמל לארונות. חברת המטבחים צריכה להכין עבורם את הנישות הייעודיות, ואת גוף הארון שיותאם עבורם ולכן קניית מוצרי החשמל חייבת להתבצע עוד לפני הכנת הארונות. תהליך ההתקנה של מוצרי החשמל האינטגרליים די דומה וכולל את השלבים הבאים:

אחד הכנת נישה מיועדת בארון המטבח למכשיר החשמל האינטגרלי – בהכנת הנישה למוצר האינטגרלי, דיוק הוא שם המשחק. ולכן כדאי לקנות את מוצרי החשמל בתיאום עם חברת המטבחים, כך שגודל המוצר החשמלי יהיה ידוע בזמן תכנון ארונות המטבח.

שתיים הכנה של ציפוי הדומה לשאר ארונות המטבח, בהתאם לחזית המוצר האינטגרלי – לאחר קניית המוצר החשמלי,חברת המטבחים שלכם תכין עבורו את הדלת. בגלל שהמטרה של מטבח אינטגרלי היא שמירה על קו עיצוב אחיד, הדלת תהיה עשויה מחומר זהה לשאר ארונות המטבח שלכם. שימו לב שהכנת הדלת תהיה בהתאם למפרט הטכני של המוצר החשמלי, כי לפעמים יש פתחי אוויר שאסור לכסות.

שלוש התקנת הציפוי על גבי חזית המוצר האינטגרלי – התקנת הציפוי שתכין חברת המטבחים מבשרת על השלב האחרון בדרך למטבח האינטגרלי, ההתקנה תתבצע לאחר הטמעת המוצר בנישה המיועדת לו, בתיאום עם הארונות הצמודים אליו.

 

תכנון נישה למוצרי חשמל במטבח אינטגרלי

מטבח אינטגרלי - יתרונות

וי עיצוב – המטבח האינטגרלי הוא רצף של ארונות מטבח, בצבע אחיד, מה שמעניק למטבח שלכם מראה נקי, ונעים בעין כך שהוא יכול להתאים גם לעיצוב מטבח יוקרה.

וי מטבח שקט - המטבח האינטגרלי הוא בדרך כלל מטבח שקט יותר, זאת משום שמוצרי החשמל שנוטים לעשות הרבה רעש במטבח, פשוט יהיו מצופים בשכבה נוספת של ארון, שמאפשרים בידוד נוסף מפני הרעש.

וי חזית קלה לניקוי - כדי לנקות את חזית המטבח האינטגרלי תצטרכו להעביר מטלית בדומה לאופן שבו אתם מנקים את שאר ארונות המטבח שלכם, ללא צורך בהתייחסות מיוחדת לצדדים החיצוניים של המקרר, המדיח או קולט האדים.

 


מטבח אינטגרלי - חסרונות

איקס  תכנון מקדים של המטבח – במקרה של מטבח אינטגרלי אין מקום לגחמות של הרגע האחרון, חברת המטבחים שלכם זקוקנ למפרט הטכני המדויק של המקרר, המדיח או קולט אדים שקניתם, על מנת שהיא תוכל להתחיל בעבודתה.

איקס רכישת מוצרי חשמל ייעודים – המטבח האינטגרלי דורש רכישה של מוצרי חשמל אינטגרליים, כאלו שניתן "להלביש עליהם" דלת ארון, מוצרים אלו לרוב יקרים יותר, ומגיעים בגדלים סטנדרטים, ולכן לא בטוח שהם יתאימו בהכרח לצרכים שלכם.

איקס פירוק והרכבה במקרה של תקלות – אנחנו אומנם לא אוהבים לחשוב על תקלות כשאנחנו מתכננים מטבח חדש, ובכל זאת חשוב לקחת במחשבון שבמקרה של תקלה באחד ממוצרי החשמל המצופים במטבח האינטגרלי, יכול להיות שיהיה צריך גם לפרק את הציפוי המושלם שלהם. ובנוסף, בשונה ממוצרי החשמל הרגילים שאפשר להחליף ולקנות חדש, במטבח האינטגרלי החלפה של ממוצרי החשמל המוסתרים תדרוש עבודה נוספת של חברת המטבחים.

 

פירוק דלתות במטבח אינטגרלי

מקרר אינטגרלי בארונות המטבח

אלמנט ההפתעה הוא אחד מהיתרונות המרכזיים של מקרר אינטגרלי - הוא נראה ממש כמו אחד מארונות המטבח, ורק בעת הפתיחה שלו תגלו שהוא קר, ושיש בו אוכל טעים 
המקרר האינטגרלי הוא מקרר מיוחד שמותאם להתקנת חיפוי דלת ארון ומותאם בדיוק לעומק ארונות המטבח שלכם.
מעבר ליתרונות והחסרונות שיש בכל המוצרים האינטגרליים במטבח, למקרר זה יש עוד יתרון וחסרון משמעותיים:

וי המקרר האינטגרלי מאפשר שמירה על מטבח שקט ונקי - בזכות הציפוי שעוטף אותו.

איקס המקרר האינטגרלי יקר יותר ועמוק פחות ממקרר רגיל - הוא שווה בעומקו לארון מטבח סטנדרטי, זאת אומרת עד 60 ס"מ.

עם זאת, אם אתם רוצים מקרר כזה ושוקלים לוותר עליו רק בגלל הגודל שלו, דעו שיש פתרונות:

מקררים אינטגרליים לא סטנדרטים - אלו מקררים עמוקים יותר, שמתאימים למטבחים גדולים, ובמקרה של התקנת מקרר כזה, חברת המטבחים תכין נישה עמוקה, כך שהמקרר יהיה פנימי והחזית שלו תתאים לקו ארונות המטבח.

התקנה של שני מקררים אינטגרליים במטבח - במטבחים אינטגרליים אצל משפחות ישראליות הרבה פעמים תמצאו שני מקררים (זאת אומרת, אם תצליחו בכלל למצוא אותם, בכל זאת הם אינטגרליים...)

 

מקרר במטבח אינטגרלי אפור

 

התקנת מקרר אינטגרלי:
 

התקנת המקרר האינטגרלי דורשת לעיתים טכנאי מקררים להתקנת המקרר עצמו, וחברת במטבחים להכנת הדלתות וההרכבה שלהן, לאחר הכנת הנישה המיועדת בהתאם לגודל המקרר.
התקנת הדלת למקרר האינטגרלי דורשת דיוק מרבי בחיבור הצירים, על מנת להבטיח סגירה מרבית של המקרר, ופתיחה נוחה שלו, גם כשהארונות הצמודים אליו סגורים. בהתקנה של המקרר זה חשוב לשים לב למפרט הטכני של המקרר, על מנת לשמור על פתחי פליטת האוויר גלויים.

כוכבית אוורור של המקרר האינטגרלי -  לכל מקרר יש פתחי אוויר שמאפשרים פליטה וכניסה של אוויר למנוע. במקררים ישנים פתחים אלו נמצאים בחלק האחורי של המקרר, ובמקרה של המקרר האינטגרלי פתחי האוויר נמצאים בדרך כלל בתחתית חלקו הקדמי של המקרר, באזור הצוקל. כך שבהתקנת המקרר זה צריך להתאים את הצוקל באופן שלא יחסום את הפתחים, בהתאם להוראות יצרן המקרר.

פתח אוורור במקרר אינטגרלי

מדיח אינטגרלי בארונות המטבח

אם יש משהו שתמיד חלמנו להחביא בתוך ארון, אלו כלים מלוכלכים – מה שנחמד זה שעם המדיח האינטגרלי זה אפילו הדבר הנכון והבוגר לעשות.
כשאתם בוחרים את המדיח למטבח האינטגרלי שלכם, חשוב שתדעו שיש שני סוגי של מדיחים אינטגרליים שההבדל העיקרי ביניהם הוא מידת הכיסוי:

מדיח כלים מדיח אינטגרלי מלא - המדיח האינטגרלי המלא הוא מדיח שנחבא אל הכלים (חה חה), הוא שקט ונסתר לחלוטין.

מדיח כלים מדיח חצי אינטגרלי - המדיח החצי האינטגרלי השאיר בחוץ את פס הפיקוד שלו, ככה שכולם יראו כמה שהוא עובד קשה.

 

אם הסוגיה המדיחית השאירה בכם עניין, ואתם מתלבטים מה טוב יותר תוכלו לקרוא בהרחבה על התקנת דלת למדיח אינטגרלי.

 

דלת עץ למדיח אינטגרלי מלא


מעבר ליתרונות והחסרונות שיש בכל המוצרים במטבח האינטגרלי, למדיח האינטגרלי יש עוד יתרון וחסרון בולטים:
וי המדיח האינטגרלי ישמור על המטבח שלכם שקט ומעוצב - החיפוי על דלת המדיח מבודדת את הרעשים שהוא עושה, וכן גם מסתירה את כפתורי התפעול שלו, מה שמשמח בעיקר אם יש לכם ילדים שאוהבים ללחוץ על כל כפתור בהישג ידם.

איקס במדיח אינטגרלי מלא לא תוכלו לדעת כמה עוד זמן נותר לתוכנית המדיח לסיים, מבלי לפתוח אותו. כך שיהיה לכם קשה לתכנן אם כדאי לחכות שהמדיח ייסים או שעדיף כבר להכין את הקפה בכוס של הקידוש שנישארה לבדה. מה שכן, כשהמדיח האינטגרלי המלא מסיים את מלכאתו הוא מדליק אור קטן ודיסקרטי לכיוון הריצפה.  

 

התקנת דלת למדיח אינטגרלי

עוד לפני ההכנה וההתקנה של הדלת למדיח האינטגרלי, תצטרכו להכין נישה במטבח עם תשתית מתאימה של חשמל וחיבור מים עבור המדיח, חברת המטבחים תכין עבורכם את הנישה המיועדת בין ארונות המטבח ואת הפלטה לחיפוי דלת שאותה הוא יתקין.

כוכבית שימו לב שעל מנת שהמדיח שלכם יעבוד הוא חייב להיות סגור, ולכן התקנת הדלת למדיח צריכה להיעשות בדיוק מרבי.  


קולט אדים אינטגרלי בארונות המטבח

ואם נדמה לכם ששמעתם על הכל, הנה לפניכם קולט האדים האינטגרלי, שהוא למעשה קולט אדים מיוחד שנמצא בתוך ארון המטבח. וכמו חבריו האינטגרליים, גם הוא שקט, נסתר ויקר 😉.

 

קולט אדים אינטגרלי

 

התקנת קולט אדים אינטגרלי

על מנת להתקין את קולט האדים האינטגרלי במקום המיועד לו, חברת המטבחים תכין את הנישה בגודל המתאים ואת הארון עם הפתחים הייעודים: פתח לקליטת האדים ופתח נוסף להוצאתם החוצה באמצעות הארובה.
בהתקנה של קולט האדים חשוב לשים לב למפרט הטכני של הקולט שקניתם, כדי לוודא שפתחי האוויר לא מוסתרים, ומאפשרים עבודה תקינה של הקולט. החיבור של קולט האדים לחשמל יעשה על ידי מתקין המוצר או על ידי חשמלאי, אך לא על ידי חברת המטבחים.
שימו לב שמעבר ליתרונות והחסרונות שיש בכל המוצרים האינטגרליים במטבח, לקולט אדים אינטגרלי יש עוד יתרון וחסרון משמעותיים:

וי קולט האדים האינטגרלי שקט ולא בולט – כך שדווקא בחוסר הנוכחות שלו הוא מעניק למטבח מראה יוקרתי.

איקס קולט האדים האינטגרלי נחשב ליקר ולא תמיד הוא פרקטי - קולט האדים האינטגרלי נחשב ליקר יחסית, במקרה של תקלה בקולט האדים נדרש פירוק של הארון.

 

קולט אדים אינטגרלי

מתי כדאי לעשות מטבח אינטגרלי?

המטבח האינטגרלי אומנם משדר יוקרה, חדשנות ותחושה של גילוי סודות המטבח בכל פעם מחדש, אבל לא בטוח שזה בהכרח מה שמתאים לכם.
מטבח אינטגרלי דורש התאמה בין ציפוי מוצרי החשמל, לשאר ארונות המטבח, לכן הוא מתאים בעיקר למי שמתכנן מטבח חדש. במקרה כזה הכנת התשתית למטבח האינטגרלי תהיה יחסית פשוטה, זאת משום שחברת המטבחים תכין את החזיתות למוצרי החשמל האינטגרליים שתרכשו, כחלק מההכנה של שאר ארונות המטבח שלכם.
לעומת זאת, אם יש לכם מטבח קיים, ואתם מתכננים להוסיף לו מקרר או מדיח אינטגרלי, חברת המטבחים תצטרך להתאים את החיפוי החדש למטבח הישן, מה שיכול להיות מעט בעייתי יותר ובהתאם גם יקר יותר.

 

הכנת דלת עץ למטבח אינטגרלי

 

בקיצור, לפני שמתכננים מטבח אינטגרלי, כדאי לזכור שיש גם דרכים אחרות לשלב את מוצרי החשמל כחלק מהמטבח, ובחלק מהמקרים הן אולי אפילו עדיפות.

אחד הכנת ארונות מטבח בגודל ייעודי - זו למעשה השיטה המסורתית, לוקחים מוצר חשמלי ופשוט מניחים אותו בתוך הארון, אנחנו מכירים את זה בעיקר מארון המטבח המיועד למיקרוגל. במקרה כזה המוצר החשמלי יהיה נסתר, והתאמת הארון לא דורשת הכנה מיוחדת. שימו לב ששיטה זו לא מתאימה למקררים, או תנורים אלא רק למוצרי חשמל קטנים יותר.

מספר שתיים  הכנת נישה פתוחה למכשיר החשמלי - האפשרות של הכנת נישה אומנם תשאיר את מוצרי החשמל שלכם גלויים לעין, ללא הסתרה או חיפוי, אך היא פשוטה יחסית, ומאפשרת שילוב של מוצרי חשמל רגילים, ללא צורך בעבודה מיוחדת מלבד התאמת גודל הנישה למוצר החשמלי.
הכנת נישה ייעודית מתאימה למוצרי חשמל גדולים, כמו מדיח, מקרר ותנור, והיא גם מאפשרת שמירה על קו נקי ללא בליטות.

כוכבית והיי! כמו המטבח האינטגרלי, גם החיים הם לא שחור או לבן – ההחלטה על מטבח אינטגרלי היא לא בהכרח החלטה גורפת, תוכלו לשלב בין האופציות השונות שציינו כאן בהתאם לצרכים שלכם, כמו למשל בחירה בציפוי של חלק ממוצרי החשמל, והשארת מוצרים אחרים גלויים לעין.

 

מקרר בתוך נישה במטבח חצי אינטגרלי

עיצובים משלימים למטבח אינטגרלי

בעיצוב מטבח אינטגרלי תוכלו לשלב עוד כמה אלמנטים: 

ידיות אינטגרליות למטבח

אם אתם כבר בעניין של מטבח אינטגרלי, תוכלו גם לשלב בעיצוב את הידיות האינטגרליות, אלו ידיות שמובנות כחלק מדלת הארון או המגירה במטבח, ללא בליטה. פרזול מטבח כזה עשוי לרוב מהחומר של הארון שלכם, וכמו כל דבר אינטגרלי – הוא פשוט נראה כמו חלק מהארון, או המגרה.

 

ידיות אינטגרליות בארונות מטבח

 

בחירת הציפוי למטבח האינטגרלי

בשלב תכנון המטבח האינטגרלי תצרכו לבחור את סוג החומר ממנו תרצו לבנות את המטבח שלכם, קחו בחשבון שבניגוד למטבח רגיל, במטבח האינטגרלי ארונות המטבח הם המרכיב הדומיננטי ביותר, ולכן יש חשיבות רבה לצבע שתבחרו ולסוג העץ. ישנם חומרים שונים שתוכלו להכין מהם את המטבח האינטגרלי שלכם, לכל אחד מהחומרים יתרונות, חסרונות, ועלויות שונות, כמו לדוגמה מטבח נאנו שעשוי מפורמייקה בגימור מיוחד או מטבח מודרני בשילוב עץ.

 

מטבח אינטגרלי יוקרתי

מחיר מטבח אינטגרלי

את המחיר של מטבח אינטגרלי מלא תוכלו לחשב במחירון המטבחים בעזרת הפרטים הספציפיים למטבח האינטגלי שלכם. 

אבל כדי לסבר את האוזן, הנה כמה מחירים של מטבח אינטגרלי:

מטבע של שקל מחיר ידיות אינטגליות למטבח - על ארונות מטבח הכוללים ידיות אינטגרליות תשלמו תוספת של 100-150 ₪ לדלת

מטבע של שקל מחיר דלת למכשיר אינטגרלי נע בין 400-700 ₪ לדלת ואף למעלה מכך. המחיר תלוי בעיקר בחומר ממנו עשויה הדלת ובמורכבות העבודה וההתאמה של הדלת למכשיר האינטגרלי ולמטבח. 


חברות מטבחים מומלצות לבניית מטבח אינטגרלי

אתם רוצים ששקט, סודיות ומראה נקי יהיה חלק אינטגרלי מהמטבח שלכם? מרגישים שאתם כבר בשלים מספיק למטבח אינטגרלי? בדיוק בשביל הרגע הזה - אספנו בשבילכם רשימה של חברות מטבחים מומלצות עם חוות דעת של עשרות לקוחות קודמים.


;

שאלות נפוצות לדף זה

מה זה מטבח אינטגרלי?

המטבח האינטגרלי הוא מטבח שנראה כולו כמו רצף של ארונות אחידים, אך מתחת לציפוי הזהה תגלו מקרר, מדיח, וקולט אדים. כל מוצרי החשמל האלו מוטמעים במטבח על ידי הכנת נישה ייעודית לגודלם, וציפוי החזית שלהם באופן זהה לחזית ארונות המטבח.

מה זה מקרר אינטגרלי?

מקרר אינטגרלי הוא מקרר שנראה כמו אחד מארונות המטבח, זאת על ידי התקנה של דלת זהה לשאר ארונות המטבח. המקרר האינטגרלי יוצר מראה אחיד ויוקרתי, אך הוא עמוק פחות ממקרר רגיל, ויקר יותר ממנו.

מה זה מדיח אינטגרלי?

המדיח האינטגרלי הוא מדיח שנחבא אל הכלים, הוא נסתר בין ארונות המטבח, שקט יותר ועושה את עבודתו גם בלי שתראו את שורת הפיקוד שלו. הכיסוי של המדיח מתאפשר על ידי התקנה של דלת למדיח, זו דלת הזהה לשאר ארונות המטבח.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק