עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

צילום מוצרים - מחיר

כשמדובר על מחיר צילום מוצר, החוק הוא כזה - ככל שיש לכם יותר מוצרים לצלם, ככה המחיר לתמונה יורד. למשל, אם תצלמו רק 2-3 מוצרים, סביר שתשלמו בין 100-150 ₪ לתמונה. אבל אם תצלמו מאה מוצרים, תשלמו רק 20-50 ₪ לתמונה. כדי לדעת מה עוד משפיע על מחיר צילום מוצר, מחיר צילום אווירה וטיפים נוספים בנושא, קראו את המאמר הבא, ותביאו את המוצר שלכם מוכן לקלוזאפ שלו.  


צילום מוצרים - מחיר

היום כמעט ואי אפשר למכור מוצר בלי התמונה שלו. צילום מוצרים מקצועי נועד להבליט את המוצרים ולעזור בשיווק ובמכירה שלהם בעזרת תאורה נכונה, זוויות צילום מיוחדות, והדגשת הטקסטורה, אשר ימשכו את עין הקונה. אז בין אם החלטתם ללכת על זה או אתם עדיין בשלב ההתלבטויות, קודם כל כדאי כמה עולה צילום מוצר.

צילום מוצרים מתומחר לרוב לפי תמונה של מוצר בודד, בטווח שנע בין 20-200 ₪. אבל, חשוב לדעת שיש גם צלמים שמתמחרים מחיר צילום מוצר לפי יום עבודה בסטודיו, בשילוב עם מספר המוצרים שתרצו לצלם. לדוגמה, צילום של עד 30 מוצרים בתהליך מהיר של פסע נע עם סט אחיד ורקע לבן יעלה 1,500 ₪, ואילו צילום 100 מוצרים עשוי להגיע לעד 2,500 ₪.

צילום מוצר של זוג נעליים

 

אז כן, מדובר  על טווח מחירים רחב במיוחד, אבל יש לא מעט סיבות שגורמות לו ומשפיעות על המחיר, ועל כך בפסקה הבאה.


מה משפיע על מחיר צילום מוצר

מצלמהיותר מוצרים – פחות כסף: קבלו חוק פיזיקלי מעניין - ככל שיש לכם יותר מוצרים לצלם, כך תשלמו פחות פר צילום מוצר אחד. תופעת הטבע הזאת קורת בגלל שתי סיבות עיקריות: גם כדי לעשות לכם הנחה, וגם כי זה יוצא יותר משתלם. למשל, אם תבקשו מהצלם לצלם רק 4-5 מוצרים, סיכוי גבוה שהצלם יצטרך לקחת מחיר מקסימום על מנת לכסות את העלויות של הסטודיו, שיתחיל רק מ-800-1,000 ₪. לעומת זאת, אם תרצו לצלם עשרות ואפילו מאה מוצרים, שיצירכו יום צילום מלא, המחיר הסופי לתמונה יהיה זול יותר, כאשר עלות יום צילום אחד באורך 8 שעות יעלה בין 1,400-2,500 ₪. בכל אופן, התייעצו עם הצלם ונסו לברר מולו כמה זמן ייקח לצלם את מספר מוצרים שתרצו, וככה תקבלו פרספקטיבה.

צילום מוצר פקשוט לנעליים

 

מצלמהצילום מוצר מחוץ לסטודיו: מחיר צילום מוצר יהיה גבוה יותר בכמה מאות שקלים אם תרצו לצלם בבית, באולם תצוגה או בכל מקום אחר שהוא לא הסטודיו (בהתאם למרחק). זאת מכיוון שהצלם צריך לנסוע עד אליכם, ולהביא איתו את כל ציוד הצילום, התאורה והאביזרים הנדרשים לצילום מוצר.

 

מצלמה צילום מוצרים מורכבים – ככל שהמוצר יותר מורכב לצילום, כך המחיר יהיה גבוה יותר לתמונה, ויגיע אפילו עד 100-150 ₪ לתמונה. למשל, מוצרים מנירוסטה, זכוכית, תכשיטים וכו', הם בעלי השתקפות ודורשים ניסיון, שליטה, זוויות צילום מיוחדות ועבודת עריכה מקצועית.  

צילום מוצר מורכב של סיר נירוסטה

 

מצלמהעריכה מיוחדת – מחיר צילום מוצר כולל בתוכו עריכה מקצועית בסיסית לתמונות, וכולל טשטוש פגמים, תיקוני צבע ותאורה, הצללה חיתוך הרקע ועוד. אבל אם תרצו אפקטים מיוחדים, כיתוב ופעולות עריכה שלא כלולות במחיר, תצטרכו לשלם תוספת של 15-25 שקלים לתמונה.


מחיר צילום מוצר בסגנון "אווירה"

בניגוד לצילום מוצר סטנדרטי אשר מצלם את המוצר לבדו על גבי רקע אחיד, צילום מוצר בסגנון "אווירה" מקבץ לתוכו מספר מוצרים נוספים, לצילומי "קונספט". למשל, אם רוצים למכור סכין מטבח, שווה יהיה לצלם אותה תוך כדי פעולה, על גבי קרש חיתוך ולצד עגבנייה שעומדת לסיים את דרכה. כל אלו יצרו אווירה מיוחדת למוצר ויסיעו בשיווק שלו, שכן המוצר יראה הרבה יותר אטרקטיבי כך מאשר לבד על גבי רקע לבן ניטרלי. צילום "אווירה" דורש התעסקות רבה יותר, שכן צריך לעשות למוצר "סטיילינג" ולחשוב איך למקם אותו, מה לצרף אליו ולצלם ממספר רב יותר של זוויות (שכן יש יותר מוצרים). צילום מוצר בסגנון אווירה יהיה יקר יותר מצילום מוצר רגיל, ויעלה בין 150-200 ₪ לתמונה, בהתאם למספר המוצרים והתמונות שתרצו.

צילום מוצר בסגנון אווירה

מה כולל מחיר צילום מוצר

עכשיו כשאתם יודעים מה המחיר של צילום מוצר, הגיע הזמן שתדעו על מה בדיוק אתם הולכים לשלם. צילום מוצר סטנדרטי מתבצע לרוב בסגנון "פקשוט", אשר במהלכו מצלמים את המוצר לבדו על גבי רקע אחיד, שלרוב יהיה בצבע לבן. באמצעות תאורה מותאמת וזוויות צילום מיוחדות (בהתאם למוצר וגודלו), מצלם צלם המוצרים מספר רב של תמונות. לאחר מכן, הצלם עורך את התמונות במחשב, מטשטש פגמים, עושה עבודת פוטושופ ו"גוזר" את המוצר מהרקע, כך שנקבל תמונה איכותית ואטרקטיבית של המוצר לבדו. תוכלו להשתמש בתמונה כפי שהיא או להדביק על רקע מיוחד ולפרסם באינטרנט, בקטלוג, בפרסומות, ברשתות החברתיות ובכל פלטפורמה שיווקית בה אתם מתכננים למכור את המוצר.

 

צילום מוצרים באולפן צילום

צלמי מוצר מומלצים

אם החלטתם ללכת על צילום מוצר מקצועי, השלב הבא הוא למצוא את הצלם הנכון. תוכלו למצוא כאן חוות דעת והמלצות על צלמי מוצרים, המדורגים על ידי לקוחות קודמים. תוכלו לעבור על חוות דעת והגלריות של הצלמים באתר, להתרשם, ולהחליט בהתאם למי להתקשר.


;

שאלות נפוצות לדף זה

כמה עולה צילום מוצר?

כתבנו על זה טיפ שלם, אבל בגדול, מחיר צילום מוצר נע בין 20-200 ש"ח לתמונה, או לפי יום צילום בסטודיו, שנע בין 1,000-2,500 ש"ח.

איך מתמחרים צילום מוצרים?

מחיר צילום מוצר מתומחר בשני דרכים: או באמצעות מחיר לתמונה, או לפי יום עבודה בסטודיו. הבחירה נתונה לשיקול דעתו של הצלם, אך קחו בחשבון שככל שיש לכם יותר מוצרים לצלם, ככה המחיר לתמנוה יקטן. 



אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק