מוקד מידרג: 1-700-707-233

התקנת תשתית אינטרנט

התקנת תשתית אינטרנט כוללת מתיחת קווי רשת והתקנת נקודות רשת בכל המקומות הדרושים, כדי שחווית הגלישה בכל המכשירים תהפוך לרציפה וזורמת. ללא תשתית טובה האינטרנט בבית יכול בקלות ליפול ולזייף, ולהחזיר אותנו כך לתקופת האבן האפלה ונטולת הנטפליקס. אם אתם עומדים בפני מעבר או שיפוץ, או שסתם נמאס לכם שהאינטרנט תמיד נופל, בואו לקרוא את כל הפרטים על התקנת תשתית אינטרנט: מהם שלבי ההתקנה? כמה זה יעלה? מי אחראי על ההתקנה? גלשו איתנו לכל המידע.


תשתית אינטרנט

לפני עשורים לא רבים כלל, ברוב הבתים המכשיר היחיד שהיה צריך חיבור רשת היה טלפון, כך שהתקנת תשתית רשת לא היתה מסובכת במיוחד. כמה גלגולי טכנולוגיה קדימה, והיום בהרבה בתים יש מגוון מכשירים צורכי אינטרנט: מחשבים, טלוויזיות, ממירים, מצלמות אבטחה, טלפונים, מכשור בית חכם, מדפסות, ועוד ועוד. כל המכשירים האלה צריכים לקבל את האינטרנט שלהם מאיפשהו, ועל כן יש צורך בהתקנת תשתית אינטרנט.

התקנת תשתית אינטרנט למעשה דואגת שכל מכשיר יקבל חיבור לראוטר (נתב). יש שני סוגי תשתיות אינטרנט עיקריים:

 

תשתית לאינטרנט אלחוטי

באינטרנט אלחוטי המכשירים השונים מתחברים לWiFi באופן, ובכן, אלחוטי, כלומר ללא כבל רשת פיזי. זו כמובן גישה יותר נוחה וקומפקטית, אבל החיסרון המרכזי שלה הוא קליטת אינטרנט איכותית פחות. בחללים גדולים, ניתן להיעזר ברשת מאש או במגדיל טווח (access point) כדי לשפר את המצב, אבל בכל מקרה זה לא יגיע לאיכות הגלישה של חיבור קווי.

נקודת מאש - תשתית אלחוטית

 

תשתית לאינטרנט קווי

ברשת אינטרנט חוטית כל המכשירים שדורשים חיבור לאינטרנט מחוברים בכבל רשת אל הראוטר, לפעמים ישירות ולפעמים דרך מפצל בשם סוויץ'. הכבלים השונים עוברים בתעלות ייעודיות בתוך הקירות (אם קיימות כאלה – עוד על מקרים נוספים נפרט בהמשך), והחיבורים מרוכזים לרוב אל ארון התקשורת הביתי. בבתי עסק, חיבור קווי הוא לרוב הכרחי.

ארונות תקשורת ביתיים

 

בסקירה הבאה נעסוק בהתקנת תשתית אינטרנט לחיבור קווי.


מי מתקין תשתית אינטרנט?

התקנת תשתית אינטרנט מתחלקת לשני חלקים: עד הנתב בבית, ומהנתב בבית עד לכל המכשירים.

 

תשתית אינטרנט עד הבית / עסק

על תשתית האינטרנט עד הנתב בבית אחראי ספק האינטרנט שלכם. בארץ יש תשתית אינטרנט של שלוש חברות: בזק, הוט, וunlimited. באזורים שונים פרוסות תשתיות שונות, בחלקם אחת ובחלקם יותר. על גבי התשתיות הקיימות, ניתן לקבל חבילות אינטרנט של ספקי אינטרנט שונים. ספק האינטרנט אחראי על אספקת הקו עד לנתב בבית.

 

תשתית אינטרנט בבית / עסק

חיבור המכשירים השונים אל הראוטר בבית אינו באחריות הספק אלא באחריותכם, לכן אם תבחרו בהתקנת תשתית אינטרנט קווית בבית או במשרד, תצטרכו להיעזר בטכנאי רשתות פרטי. הטכנאי ידאג לתכנון התשתית המתאימה ולביצועה.

תשתית אינטרנט

 


התקנת תשתית אינטרנט

התקנת תשתית אינטרנט בבית מורכבת משני שלבים:

 

אחד מיפוי ותכנון:

בשלב הראשון טכנאי הרשתות ישאל אתכם מה המיקומים הרצויים לנקודות רשת, כלומר איפה נמצאים צרכני האינטרנט שלכם. הוא יבדוק איפה ארון התקשורת, איפה ממוקם הראוטר, ומה תשתית האינטרנט הקיימת, ויתכנן את הפריסה של הכבלים וההתקנה. בסוף השלב הזה תקבלו הצעת מחיר.
בחלק מהמקרים השלב הזה יתבצע בטלפון, בעזרת תשאול, תמונות וסרטונים. בחלק מהמקרים יהיה מדובר בביקור מקדים. השאלה אם יהיה ביקור מקדים או לא בעיקר תלויה בהיקף העבודה.

 

שתיים התקנה:

בשלב הזה הטכנאי יתקין את נקודות הרשת (נקודת רשת היא מעין שקע של חיבור טלפון, אליו תוכלו לחבר את המכשירים השונים בבית שצורכים אינטרנט), ואת כבלי הרשת שמחברים בין הנקודות לראוטר.
בבתים מהעשורים האחרונים לרוב קיימת הכנה לתשתית רשת, כלומר פרוסים צינורות בתוך הקיר שמחברים בין ארון התקשורת לחדרים, שבתוכם ניתן להשחיל את הכבלים. אם בבית שלכם יש צינורות כאלה והם פנויים, התקנת כבל רשת בבית תהיה פשוטה במיוחד, לא תארך זמן רב ותעלה פחות. אם בבית שלכם אין צינורות כאלה, תוכלו לבחור בין כמה אפשרויות, במחיר עולה:

שקע אינטרנט כבל רשת רץ בצמוד לקיר, מקובע למקום בעזרת מחברים

שקע אינטרנט כבל רשת רץ בצמוד לקיר, מחופה בתעלת פלסטיק

שקע אינטרנט כבל רשת מוסתר בתוך הקיר

כל דרגה בעצם אסתטית יותר מהקודמת, אבל גם יקרה יותר.

כבל רשת - סוגי התקנה

 

עוד מצב די נפוץ הוא שקיימים צינורות לתשתית אינטרנט אבל הם כבר תפוסים חלקית בכבלים אחרים. במקרה כזה העבודה תתארך והמחיר יעלה בהתאם.


התקנת תשתית אינטרנט – מחיר

מחיר התקנת תשתית אינטרנט קווית בבית משתנה לפי מספר גורמים:

שקע אינטרנטמצב התשתית הקיים בבית: כמו שכבר קראתם, המצב משתנה אם יש צינורות ריקים ופנויים שמוכנים להשחלה של כבלים, או אם הם תפוסים וצריך להשחיל בהם בכח, או אם אין צינורות בכלל. ככל שהתשתית נוחה יותר, העבודה תהיה קלה ומהירה יותר ומחירה ירד בהתאם.

שקע אינטרנט סוג הרכיבים: ישנם סוגים שונים של כבלים ונקודות רשת, של חברות שונות ובאיכויות שונות. אם תבחרו רכיבים יקרים יותר מחיר ההתקנה כמובן יעלה.

שקע אינטרנט ובעיקר – היקף העבודה: תחת הקטגוריה "התקנת תשתית אינטרנט" נכנסת התקנה של נקודת רשת אחת וגם רישות בית עסק עצום עם עשרות נקודות. כפי שניתן להניח, המחיר ישתנה לפי כמות העבודה. המחיר פר נקודה ירד ככל שתתקינו יותר נקודות רשת.

מחיר התקנת נקודת רשת אחת בבית נע בין 250-450 ₪ + מע"מ. המחיר בתוך הטווח משתנה לפי מצב התשתית, סוג הרכיבים, וגם לפי תמחורים שונים של טכנאים שונים. אם תתקינו שתיים או שלוש נקודות בהתקנה אחת, המחיר לנקודה כאמור ירד.

מחיר התקנת תשתית אינטרנט שלמה שכוללת נקודות אינטרנט רבות יכול להגיע לאלפי שקלים, תלוי בגודל המבנה ובהיקף העבודה.

 

נקודת רשת (שקע אינטרנט)

 


טכנאי רשתות מומלצים

אם החלטתם לעבור לתשתית אינטרנט קווית בבית או בעסק, אין סיבה שתעברו עוד יום עם אינטרנט איטי או מקרטע. אספנו לכאן רשימה של טכנאי רשתות מומלצים, מדורגים לפי חוות דעת של לקוחות קודמים. מוזמנים לקרוא ביקורות וציונים על הטכנאים ולבחור את האיש המתאים לכם. בהצלחה!

 


;

שאלות נפוצות לדף זה

מה זה תשתית אינטרנט?

תשתית אינטרנט קווית בבית היא מערכת הכבלים ונקודות הרשת שמאפשרת לכל אחד מהמכשירים דורשי האינטרנט בבית לקבל חיבור אינטרנט קווי. 

איזו תשתית אינטרנט הכי טובה נכון להיום?

כאן תוכלו לראות את התשובות של הטכנאים לשאלה. 

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק