מוקד מידרג: 1-700-707-233

נקודת גישה

אם האינטרנט חלש בכמה אזורים בבית, תוכלו לחזק אותו בעזרת נקודת גישה (access point). היתרון בנקודת גישה הוא שהיא מחוברת לרשת בעזרת כבל ומספקת אינטרנט יציב שמנצל את כל רוחב הפס, אך החיסרון הוא שמדובר ברכיב לא זול במיוחד. איך נקודת גישה עובדת, כמה תעלה ההתקנה ומתי עדיף להתקין רשת מאש– כל מה שחשוב לדעת - במאמר הבא.


נקודת גישה

כשאנחנו מתחברים לאינטרנט לראשונה, אנחנו מקבלים מספקית האינטרנט נתב הכולל בתוכו מודם, סוויץ' (מפצל לכבלי רשת) וגם נקודת גישה שאחראית לשדר לנו את האינטרנט האלחוטי בבית (שבשפה המקצועית נקראת גם access point). אותו נתב מחובר בעזרת כבל רשת לארון התקשורת, ואמור לספק לנו גלישת אינטרנט יציבה ברחבי הבית. אבל, אמור זה שם של דג, ולא פעם אנחנו נתקלים בבעיות קליטה במקומות שונים בבית כמו הקומה העליונה, חדר הממ"ד ובמיוחד בחללים גדולים יותר כמו משרדים וחנויות.

 

 

כדי לשפר את קליטת האינטרנט בבית ולאפשר גלישה רציפה ואחידה גם אם עוברים חדר, אפשר להתקין נקודות גישה נוספות ברחבי הבית, ללא צורך בתשתית מיוחדת או מורכבת. כלומר, לא להתקין עוד נתב אלא רק את החלק שבו שאחראי על שידור אות האינטרנט. אותה נקודת גישה מחוברת בכבל לנקודת רשת או לנתב ( שזה בעצם אותו הדבר -  נקודת רשת היא כמו כבל מאריך לנתב), ומשדרת לנו את אותו האות שהנתב משדר, רק בצורה הרבה יותר טובה וקרובה למקום בו אנחנו נמצאים באותו הרגע.

 

נקודת גישה בתקרה

נקודת גישה או מגדיל טווח

במקרים של בעיות קליטה בחלקים מסוימים בבית, ניתן להתקין גם מגדיל טווח. מגדיל הטווח מקבל אינטרנט אלחוטי מהנתב ומשדר לנו אותו גם כן בצורה אלחוטית ישירות למכשיר, ועוזר לנו להגדיל את הקליטה באותו המקום. למרות שמדובר בפתרון מוצלח ,כששאלנו טכנאי רשתות המדורגים באתר על מה הם ממליצים, רובם בחרו בנקודת גישה. למה אתם שואלים? ובכן, בעוד מגדיל טווח מקבל אינטרנט אלחוטי מהנתב, היתרון בנקודת גישה הוא שהיא מקבלת את האינטרנט שלה מכבל הרשת, ואז מעבירה לנו את האינטרנט בצורה אלחוטית. כתוצאה מכך היא מקבלת אינטרנט בצורה ישירה ומצליחה לנצל כמעט את כל רוחב הפס (נפח הגלישה) של האינטרנט שלנו, לעומת מגדיל הטווח שמגיע לביצועים נמוכים יותר בכמעט 30%. 

 

מגדיל טווח

יתרונות וחסרונות של נקודת גישה

נקודת גישה היא פתרון טוב לשיפור קליטת האינטרנט ויש בה לא מעט יתרונות אך גם חיסרון מרכזי:

וי יוצרת רשת אינטרנט אחידה– מגדיל טווח אמנם משפר את הקליטה במקום אחד ספציפי אבל יוצר רשת אינטרנט נוספת שמחייבת אותנו לעבור כשאנחנו מתרחקים מהנתב. לעומת זאת, נקודות גישה הן חלק מרשת האינטרנט והן מאפשרות ליצור רשת אינטרנט אחת אחידה. היתרון הזה הופך את נקודות הגישה למתאימות במיוחד לחללים גדולים ומסחריים כמו משרדים, חנויות ועסקים שרוצים לספק אינטרנט אלחוטי בשטח גדול.

וי מחוברת בכבל רשת – נקודת גישה מחוברת לרשת בעזרת כבל, המאפשר לה לקבל אינטרנט יציב ממש כמו הנתב וכמו ברשת אינטרנט קווית בה כל מכשיר מחובר בכבל רשת. כבל הרשת מאפשר לנקודת הרשת לנצל את כל הרוחב הפס ולספק גלישה מיטבית ממש כמו הנתב עצמו, גם אם היא משדרת לנו את האינטרנט בווי פיי.  

וי חיסכון בחשמל – בחלק מנקודות הגישה יש התקן PEO שמאפשר להן לקבל מתח חשמלי דרך חיבור הרשת. כלומר, במקום לדאוג גם לנקודת חשמל וגם לנקודת רשת, יש נקודות גישה שיאפשרו לכם להנות מכל העולמות דרך כבל רשת אחד, ועל הדרך גם יעזרו לכם לחסוך בחשמל. 😉  

איקס מחיר גבוה – נקודת גישה יקרה יותר ממגדיל טווח, ואם מדובר בחלל גדול במיוחד שמצריך מספר רב של נקודות, מדובר בעלות לא קטנה (על כך בהרחבה בפסקת המחירים). בשורה התחתונה, אם יש לכם בעיית קליטה רק בחדר אחד בבית והמחיר מהווה שיקול מרכזי, כדאי להתקין מגדיל טווח ולא נקודת גישה.

 

נקודת גישה

נקודת גישה ברשת מאש

כשיש בעיות קליטה בחדר אחד ספציפי, אפשר להתקין מגדיל טווח שמקבל את האינטרנט שלו בוו פיי מהנתב, או נקודת גישה אחת שתקבל את האינטרנט בכבל רשת. אבל אם יש בעיית קליטה בחללים נוספים במרחב, או אם מדובר במרחב גדול במיוחד כמו משרד או שטח מסחרי, מומלץ כבר להתקין רשת מאש.

אם נקודת גישה אחת תספק לכם אינטרנט במקום אחד, רשת מאש תספק לכם רשת אינטרנט אחידה בכל רחבי הבית, המשרד או החלל בו תתקינו אותה. רשת המאש כוללת מספר נקודות גישה יחד עם טכנולוגיה מיוחדת שמזהה את המיקום שלכם בחלל, ומקשרת אתכם לנקודת הגישה הקרובה ביותר. בנוסף, בגלל שכל נקודות הגישה זהות ונמצאות תחת אותה הרשת, רשת האינטרנט נשארת אחידה גם אם עוברים בין חדר לחדר ואין צורך לעבור לרשת אחרת כמו במקרה של מגדיל טווח.

 


התקנת נקודת גישה

התקנת נקודת גישה היא לא עבודה מסובכת ואם יש לכם חוש טכני ונקודת רשת קרובה תוכלו להתקין אותה לבד, או כמובן להיעזר בטכנאי רשתות.

אחד בשלב הראשון, יש להתקין את הנקודה על הקיר או התקרה בעזרת תושבת קיר או אביזר עזר אחר שמגיע עם הנקודה, ולחבר אותה לנקודות רשת וחשמל (או רק לנקודת רשת במקרה ויש בנקודת הגישה את רכיב ה(Poe. אם אין נקודת רשת קרובה, כאן כבר כנראה תצטרכו סיוע של טכנאי רשות שיתקין נקודת רשת חדשה ויסלול כבל רשת בין הנקודה לנתב, בין אם באמצעות השחלת כבל הרשת בקיר או התקנה שלו בצמוד לקיר בעזרת תופסנים.

שתיים בשלב השני, יש להגדיר את נקודת הגישה לפי רשת האינטרנט הקיימת והוראות יצרן הנקודה, להגדיר סיסמה ולבדוק כמובן שהכול עובד כמו שצריך.

 

התקנת נקודת גישה

מחיר התקנת נקודת גישה

יש שוק שלם של נקודות גישה, במחירים שמתחילים בעשרות שקלים ומגיעים עד 1,000 ש"ח לנקודת גישה אחת, כך שבמקרה הזה לא נעסוק במחירים של נקודות גישה, אלא במחיר ההתקנה שלהן.

אם תעזרו בטכנאי רשתות, מחיר התקנת נקודת גישה ינוע בין 350 – 500 ש"ח להתקנת נקודת אחת, כשככול שההתקנה הופכת למורכבת יותר, ודורשת למשל השחלה של כבל רשת אל המקום בו נרצה להתקין את הנקודה, המחיר עולה.


טכנאי רשתות מומלצים לנקודת גישה

אם תרצו לשפר את איכות הגלישה בבית תוכלו להתקין נקודת גישה בעצמכם או להיעזר בטכנאי רשתות. אם תבחרו באופציה השנייה, תוכלו למצוא כאן טכנאי רשתות מומלצים המתמחים בהתקנת נקודת גישה ומדורגים על ידי לקוחות קודמים, בדיוק כמוכם. אם תעזרו בטכנאי מהאתר, נתקשר בסיום ההתקנה לבקש חוות דעת וככה נשמור יחד על הדירוגים מעודכנים.


;

שאלות נפוצות לדף זה

מה ההבדל בין נתב לנקודת גישה?

נתב (ראוטר) משדר לנו את האינטרנט בזכות רכיב נקודת הגישה המותקנת בו, לצד הסוויץ' (מפצל כבלי הרשת), המודם ורכיבים נוספים. אם רוצים לחזק את קליטת אינטרנט ברחבי הבית, ניתן להתקין בנוסף לנתב גם נקודות גישה נפרדות בפני עצמן. אותן נקודות מחוברות לאינטרנט בכבל רשת ומשדרות לנו בצורה אלחוטית את אותו האות שהנתב משדר. 

איך מחברים נקודת גישה?

תחילה מחברים את נקודת הגישה בעזרת תושבת או אביזר אחר על הקיר או התקרה, ומחברים אותה לנקודת הרשת הקרובה באמצעות הכבל שמגיע איתה. אם לנקודת הגישה יש כבל מיוחד שמאפשר לה לקבל חשמל ורשת דרך אותו הכבל, לא תצטרכו לחבר גם לנקודת חשמל. במידה ואין לכם נקודת רשת קרובה, תצטרכו להתקין נקודת רשת ולסול כבל בין הנקודה לנתב דרך הקיר. בשלב האחרון, מגדירים את נקודת הגישה בהתאם לרשת האינטרנט הקיימת לפי הוראות היצרן, ונהנים מאינטרנט יציב :) 

 

 

כמה עולה נקודת גישה?

מחיר נקודת גישה מתחיל מעשרות שקלים ומגיע עד 1,000 ש"ח ויותר, כשעלות ההתקנה של כל נקודה נעה בין 350 -500 ש"ח. 

 

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק