מוקד מידרג: 1-700-707-233

התקנת מגדיל טווח

התקנת מגדיל טווח תעזור להגביר את האינטרנט שלכם באזורים חסרי קליטה בבית כמו חדר הממ"ד. לפני שאתם ניגשים לעניינים, תדעו שהתקנת מגדיל טווח קווי מומלצת מאוד ולרוב דורשת התערבות של טכנאי רשתות. לעומת זאת, התקנת מגדיל טווח אלחוטי יכולה להיות עבודה של עשה זאת בעצמך, אך יש לה קאץ'. כאן תמצאו את כל הפרטים על התקנת מגדיל טווח, ההבדלים בין הסוגים ומחיר ההתקנה. אז בלי קטיעות מיותרות - התחלנו.


סוגי מגדילי טווח וההבדלים ביניהם

כמו במערכת בית חכם, גם למגדילי טווח יש שני סוגים נפוצים - מגדיל טווח קווי ומגדיל טווח אלחוטי.

 

מגדיל טווח קווי

מגדיל טווח קווי או בשמו השני, נקודת גישה (access point), מחובר בכבל רשת לנתב הראשי בבית (ראוטר) או לארון התקשורת. דווקא בגלל שהוא מחובר ישירות לראוטר, מגדיל הטווח הקווי מצליח לשדר מחדש את האינטרנט בצורה איכותית ממש כמו הראוטר עצמו. לדוגמא, אם הראוטר שלכם בסלון מספק מהירות גלישה של 100 מגה, המגדיל הקווי שנמצא בחדר רחוק יותר, יספק לחדר 100 מגה גם כן. החיסרון היחידי הוא שאם אין לכם אפשרות להעביר כבל רשת, עבודת ההתקנה תהיה מורכבת יותר.

מגדיל טווח קווי

 

 

מגדיל טווח אלחוטי

מגדיל הטווח האלחוטי לא מסתפק בשם אחד ונקרא גם ריפיטר או מגביר. הוא קולט את האינטרנט מהראוטר בצורה אלחוטית, ומגביר את עוצמתו בנקודה בו הוא מותקן. אז מה הקאץ'? בגלל שהוא לא מחובר לראוטר ישירות באמצעות כבל רשת, איכות האינטרנט שהוא מספק פחות טובה מהאיכות שנקודת גישה מספקת.

לדוגמא, מגדיל טווח אלחוטי בקרבת ראוטר בעל 100 מגה, יספק בערך כ-70 מגה במיקום בו הוא הותקן. לכן, הוא יכול להיות איטי ולא יציב בהשוואה למגדיל הטווח קווי. מה שכן, תוכלו להתקין אותו בעצמכם ממש בקלות באמצעות חיבור לשקע.

אז מה עדיף, מגדיל טווח אלחוטי או קווי (נקודת גישה)? נקצר לכם שרוב טכנאי הרשתות שמדורגים באתר העדיפו מגדיל טווח קווי על פני מגדיל טווח אלחוטי - בגלל עוצמה ואיכות טובה יותר של האינטרנט.

 

התקנת מגדיל טווח אלחוטי

התקנת מגדיל טווח – דגשים

אחרי שהבנו את ההבדלים בין מגדיל טווח קווי (נקודת גישה) לבין מגדיל טווח אלחוטי, ניגש ישר לעניינים. לפני התקנת מגדיל הטווח, חשוב שתשימו לב לשני דברים:

אחד מיקום התקנת מגדיל הטווח – באופן כללי, מומלץ להתקין מגדיל טווח באזורים שבהם אין קליטת אינטרנט. אם מדובר במגדיל אלחוטי חשוב שתתקינו אותו במרחק סביר מהראוטר, כדי שהוא יכול לקלוט את האינטרנט מהראוטר בצורה טובה. במידה ותתקינו אותו רחוק מהראוטר, תקבלו אינטרנט איטי ולא יציב. אם מדובר במגדיל קווי, הוא יכול לשדר לכם אינטרנט איכותי מכל פינה בבית ולכן המיקום שלו לא משנה בכלל. 

מספר שתיים  כמות המגדילים שיש להתקין – חשוב שתתייעצו עם טכנאי רשתות על כמות מגדילי הטווח המתאימה לכם, הוא יכול לעזור לכם להימנע מקנייה מיותרת של מספר מגדילי טווח שלא לצורך. בבית פרטי לא גדול יכול להיות שלחלוטין יספיק לכם מגדיל טווח אחד, לעומת זאת, אם מדובר בבית בן 2 קומות או יותר, כנראה שתצטרכו יותר.

 

מגדיל טווח אינטרנט

התקנת מגדיל טווח קווי ואלחוטי

אחרי שסגרתם את עניין המיקום והכמות, תדעו שהתקנת מגדיל טווח משתנה בהתאם לצרכים שלכם ולסוג מגדיל הטווח שאתם רוצים.

במקרה של התקנת מגדיל טווח קווי, אלו הן שתי האופציות שעומדות לפניכם:

אחד  אם יש אפשרות, טכנאי הרשתות ישחיל כבל רשת דרך צינורות בתוך קירות הבית שיגיעו עד לראוטר או עד לארון התקשורת המרכזי. לאחר מכן, הוא יחבר את מגדיל הטווח הקווי לכבל הרשת, ויגדיר לכם את הרשת. זו האופציה הפשוטה והזולה יותר (נרחיב על המחירים בהמשך). 

מספר שתיים  אם אין לכם אופציה להשחיל כבל רשת, ואין את התשתית לכך, טכנאי הרשתות ישחיל את הכבל מחוץ לקיר בעזרת מחברים וחיפוי פלסטיק או דרך קו הטלפון. האופציה הזו קצת יותר מורכבת ויותר יקרה, וקחו בחשבון שלא כל טכנאי הרשתות יעשו את זה, לכן עדיף לבדוק איתם לפני ההתקנה.

אם אתם הולכים על מגדיל טווח אלחוטי תוכלו לחבר אותו לשקע בעצמכם, ממש כמו מטען. משם תוכלו להגדיר את הרשת באמצעות אפליקציה או תוכנה. הוראות הגדרת הרשת יגיעו בדרך כלל יחד עם הוראות היצרן של חברת מגדיל הטווח שקניתם. 

צפו בעומר, טכנאי רשתות, מסביר על איך להתקין מגדיל טווח אלחוטי:

 


מחיר התקנת מגדיל טווח

קודם כל, נפריד את מחיר התקנת מגדיל טווח ממחיר מגדיל הטווח עצמו.

מחיר של מגדיל טווח קווי (נקודת גישה) או של מגדיל טווח אלחוטי משתנה מחברה לחברה ויכול להגיע עד ל-1,500 ₪. בהתייעצות עם טכנאי הרשתות תדעו איזו חברה מתאימה לצרכי הבית שלכם.

כסף  מחיר התקנת מגדיל טווח קווי (נקודת גישה אחת) נע בממוצע בין 250-350 ש"ח (לא כולל את עלות המכשיר).

חשוב לזכור - המחיר רלוונטי למצב שיש כבר כבל רשת בבית, וגישה נוחה לחיבור בין כבל הרשת למגדיל הטווח והראוטר. 

כסף מחיר התקנת נקודת גישה אחת יחד עם השחלת כבל רשת נע בממוצע בין 300-400 ש"ח. 

המחיר הזה רלוונטי במידה ואין לכם כבל רשת בבית וצריך למצוא מקום להשחיל אותו. אם תצטרכו מספר נקודות גישה, טכנאי הרשתות לרוב יזכה אתכם בהנחה.

כסף מחיר התקנת מגדיל טווח אלחוטי נע בממוצע בין 250-350 ש"ח (מחיר של עלות ביקור טכנאי). 

כוכבית המחירים לא כוללים מע"מ. 


טכנאי רשתות מומלצים

התקנת מגדיל טווח תעזור לכם לסגור שתי ציפורים במכה אחת. גם תגביר את האינטרנט בבית, וגם את השקט מצד הילדים שמתלוננים על חוסר קליטה בחדרים. אז אם אתם מעוניינים בעזרתו של טכנאי רשתות להתקנה מסודרת של מגדיל טווח, ריכזנו לכם כאן רשימה של טכנאי רשתות מומלצים. אחרי כל עבודת התקנת מגדיל טווח נציג מאתר מידרג מתקשר ללקוחות לקבל חוות דעת, וככה, יחד אתכם אנחנו שומרים על הדירוגים מעודכנים באתר.


;

שאלות נפוצות לדף זה

איך מתקינים מגדיל טווח?

התקנת מגדיל טווח תלויה בצרכי הבית שלכם ובסוג מגדיל הטווח שאתם רוצים. אבל בגדול, מגדיל טווח אלחוטי לרוב ניתן להתקנה על ידי חיבור לשקע (ממש כמו מטען) והגדרת הרשת על ידי הוראות היצרן של המגדיל שקניתם. בהתקנת נקודת גישה צריך לחבר את הנקודה לכבל רשת ולראוטר או ארון התקשורת המרכזי ולכן עדיף שתיעזרו בטכנאי רשתות. לעוד פרטים ודגשים, מוזמנים להציץ כאן למעלה. 

כמה עולה התקנת מגדיל טווח?

כאן לא נתמקד במגדיל טווח עצמו, אלא במחיר התקנה בלבד. 

מחיר התקנת מגדיל טווח קווי (נקודת גישה) כשיש כבר כבל רשת בבית וגישה נוחה להתקנה, נע בממוצע בין 250-350 ש"ח. 

מחיר התקנת מגדיל טווח קווי (נקודת גישה) כשאין כבל רשת, נע בבמוצע בין 300-400 ש"ח. 

מחיר התקנת מגדיל טווח אלחוטי נע בממוצע בין 250-350 ש"ח (עלות ביקור של טכנאי). 

 

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק