מוקד מידרג: 1-700-707-233

מרכזיית IP

מרכזיית IP היא רשת טלפונים הפועלת על גבי רשת האינטרנט כתחליף לקו הטלפון הרגיל. מעבר לעובדה שבזכותה תוכלו לבצע שיחות רבות על גבי האינטרנט, מרכזיית IP מייעלת מאוד את התקשורת של עסקים עם הלקוחות ואפילו מוזילה אותה. במאמר הבא תמצאו את כל המידע המרוכז (קריצה) על סוגי מרכזיות IP, היתרונות  והחסרונות שלהן ומחירי ההתקנה. בלי קטיעות מיותרות – התחלנו.


מרכזיית IP קווים לדמותה

בין אם אתם משרדים קטנים או ארגונים גדולים, כנראה שאתם צריכים מרכזיית IP כדי להקפיץ את העסק שלכם ולנהל את התקשורת עם הלקוחות בצורה טובה. לפני שנרחיב אילו סוגי מרכזיות יש, בואו נעבור על מה מרכזיית IP נותנת לכם בגדול:

צרו קשר ביצוע שיחות רבות על גבי האינטרנט - כל התקשורת של העסק עוברת תחת רשת אחת. ככה גם לא צריך לשלם על מספר קווי טלפון וזה מאפשר לכם לחסוך כסף ואנרגיה על התקנת קווי טלפון.

צרו קשר חיבור טלפונים רבים, שלוחות שונות (בין מקומות שונים בארץ או בין הארץ לחו"ל), וחיבור ומכשירים שונים (מחשבים, טאבלטים וסמארטפונים) לאותו מספר טלפון משרדי.

צרו קשר ניתוב שיחות קל בין הטלפונים והשלוחות השונות, ושמירה של שיחות שלא נענו ויש לחזור אליהן.

צרו קשר צליל המתנה משלכם (אבל בחייאת, ותרו על מוזיקת מעליות).

צרו קשר הקלטת שיחות. 

ייתכנו עוד פי'צרים שתלויים בשירות שספקית התקשורת תספק לכם, ובסוג הטלפונים שטכנאי הרשתות יעניק לכם (טלפון עם מסך טאץ' או טלפונים בעלי ניתוב שיחות רגיל).

טלפון במרכזיית IP

מרכזיית IP פיזית או וירטואלית

למרכזיות IP יש שני סוגים נפוצים שפועלים כמעט באותה הטכנולוגיה, ולכן נוטים להתבלבל ביניהם. אנחנו מדברים על מרכזיית IP פיזית ומרכזיית IP וירטואלית על תשתית ענן. ההבדלים בין שתי המרכזיות נמדדים בעיקר בתשלום החודשי ובאופן התחזוקה של המרכזייה, והנה כאן ריכזנו לכם את ההבדלים לפי פרמטרים שחשוב שתיקחו בחשבון:

פרמטר

מרכזיית IP פיזית

מרכזיית IP וירטואלית (טכנולוגיית ענן)

איפה המרכזייה מותקנת?

פיזית במשרד שלכם או בקרבתו.

 בענן שנמצא בשרתים של ספקית התקשורת שלכם.

מי אחראי על התפעול, אבטחה ומענה לתקלות?

אנשי המשרד. במצב הזה מומלץ לפתוח מחלקת תמיכה טכנית לצורך טיפול בתקלות, אבטחת מידע ותחזוקה שוטפת.

ספקית התקשורת.

כמה זה עולה לנו?

עלויות גבוהות לתחזוקה שוטפת של המרכזייה

עלויות נמוכות ביחס למרכזייה פיזית ובהתאם לעסקה שסגרתם עם ספקית התקשורת שלכם

למי המרכזייה מתאימה?

ארגונים גדולים

בתי עסק או משרדים קטנים

 

בסופו של דבר, שתי המרכזיות מאפשרות ביצוע שיחות על גבי האינטרנט ומעניקות את אותן היתרונות שציינו כאן למעלה, אבל אם אתם עסק קטן או אפילו ארגון לא גדול מאוד, כדאי שתלכו על מרכזיית IP וירטואלית שנשענת על טכנולוגיית הענן.

עם המרכזייה הזו כל התפעול והתחזוקה באחריות ספקית התקשורת ואתם רק משלמים פר שיחה או תשלום חודשי (לפי סוג העסקה שסגרתם עם הספקית). בנוסף, היתרון הגדול של מרכזיית IP בענן הוא שתוכלו לתפעל בקלות כל הגדרה שתרצו לעשות או כל תקלה קטנה שתיתקלו בה בעזרת כמה פעולות פשוטות באינטרנט ושיחה עם ספקית התקשורת.

 

מרכזיית IP - טלפון עם מסך חכם

 

אם עשיתם סקר שוק מקיף, בטח נתקלתם בטכנולוגיית מרכזיית ip centrex שהיא מסוג המרכזיות הוירטואליות המתקדמות יותר. ההבדל בינה לבין מרכזייה וירטואלית רגילה הוא באבטחה גבוהה יותר שמתאימה למוסדות וארגונים גדולים, ובתפעול תקלות בצורה קלה יותר בעזרת הדרכות מוקדמות שניתנות לארגון וטלפונים עם פי'צרים מתקדמים.

אמנם המרכזיה הזו בדרך כלל מתאימה לארגונים גדולים אבל אם אתם עסק בינוני (רק בגודל כן?) ורוצים להנות ממרכזייה בעלת רמת אבטחה גבוהה ותפעול תקלות בקלות – זו המרכזייה עבורכם. 


התקנת מרכזיית IP

אם אתם רוצים להוסיף מרכזיית IP לעסק קיים, כנראה שכבר יש לכם תשתיות אינטרנט וקווי טלפון, ולכן נתמקד במאמר הזה בהתקנת מרכזיית IP כשיש כבר תשתית. במידה ובבית העסק שלכם אין תשתית קיימת, תוכלו להציץ במאמר על התקנת תשתית אינטרנט.

התקנת מרכזיית IP מסתכמת בשני שלבים פשוטים והם תכנון מרכזיית ה-IP שייעודית עבור צרכי העסק שלכם, וההתקנה עצמה לאחר מכן.

במסגרת התכנון, טכנאי רשתות יגיע לבית העסק ויבחן את המקומות בהם אתם רוצים את עמדות הטלפון וגם את תשתית האינטרנט, תשתית קווי הטלפון וארון התקשורת שקיימים שם. בשלב הזה חשוב שתתמקדו בדברים שאתם רוצים שיהיו במרכזיית ה-IP שלכם כמו חיבור שלוחות שונות, או חיבור מכשירים שונים לטלפון הראשי.

מוקדנית משתמשת במרכזיית IP

 

בשלב ההתקנה טכנאי הרשתות יספק לכם את הציוד הטלפוני ויחבר בין הטלפונים השונים לכבל הרשת ולארון התקשורת. אם יש אזור לא נגיש לחיבור, הטכנאי יחבר את הכבלים דרך צינורות בקיר או דרך חיבורי פלסטיק מחוץ לקיר - דבר שיהפוך את העבודה למעט מורכבת ויקרה יותר. בנוסף, אם המרחקים בין הטלפונים גדולים, קחו בחשבון שתצטרכו גם להתקין נקודות רשת, דבר שייקר את מחיר ההתקנה. 

לגבי הגדרת הטלפון הראשי של בית העסק שלכם – אם בחרתם במרכזיית IP וירטואלית על תשתית הענן תוכלו לעשות זאת בעזרת ספקית התקשורת. במידה ולא, טכנאי הרשת יגדיר לכם אותו.

טלפון מרכזיית IP

מחיר התקנת מרכזיית IP

מחיר התקנת מרכזיית IP מורכב ממחיר התקנת קו רשת ומחיר הציוד הטלפוני בנפרד.

כסף מחיר פריסת קו רשת אחד של מרכזיית IP וחיבור טלפון אחד לרשת הזו, נע בטווח שבין 250-300 ₪ כולל מע"מ.

כסף מחיר טלפון אחד נע בטווח שבין 200-300 ₪ כולל מע"מ.

את הטלפון תוכלו לקנות גם בעצמכם אבל לא מומלץ לעשות את זה. בגלל שהטכנאי קונה כמות גדולה של טלפונים, המחיר לטלפון אחד דרכו בדרך כלל יוצא נמוך יותר מהמחיר של טלפון מהחנות.

כמה דגשים חשובים:

כוכב במידה ואתם צריכים כמות גדולה של טלפונים, תוכלו לקבל הנחה במחיר. 

כוכב יש טכנאי רשתות שמתמחרים את ההתקנה לפי שעת עבודה בלבד ולא עורכים הפרדה בין הציוד הטלפוני להתקנת קו הרשת.

כוכב זכרו שאם אין לכם תשתית קיימת, אם המרחקים בין הטלפונים גדולים ותצטרכו להתקין נקודות רשת או אם תזקקו לציוד משוכלל שיחבר אתכם לשלוחות בחו"ל, כל התענוג יכול להגיע גם עד ל-20,000 ₪.


טכנאי רשתות מומלצים להתקנת מרכזיית IP

מרכזיית IP יכולה לעזור לכם להרים את העסק שלכם ולחבר אתכם טוב יותר ללקוחות שלכם. אם תרצו שתהליך ההתקנה גם יעבור בצורה טובה יותר, ריכזנו כאן רשימה של טכנאי רשתות מומלצים. לאחר כל התקנת מרכזיית IP נציג ממידרג מתקשר ללקוחות ושואל אותם על העבודה - ככה אנחנו שומרים יחד אתכם על הדירוגים מעודכנים באתר.


רוצים לקבל טלפונים מלקוחות איכותיים? הצטרפו למידרג


;

שאלות נפוצות לדף זה

מה ההבדל בין מרכזייה פיזית למרכזייה וירטואלית?

ההבדל העיקרי ביניהם הוא אופן תפעול המרכזייה והתשלום החודשי. מרכזייה פיזית יושבת בקרבת המשרדים שלכם ודורשת תחזוק שעלותו גבוהה מאוד.

לעומת זאת, מרכזייה וירטואלית נשענת על טכנולוגיית ענן אותה ספקית התקשורת שלכם מתפעלת, ולכן, העלויות נמוכות יחסית למרכזייה פיזית. לפירוט נוסף מוזמנים להציץ כאן למעלה :)

כמה עולה להתקין מרכזיית IP?

מחיר התקנת מרכזיית IP בדרך כלל מתומחר כמחיר התקנת קו רשת אחד בנפרד ממחיר הציוד הטלפוני. 

מחיר פריסת קו רשת אחד של מרכזיית IP וחיבור טלפון אחד לרשת הזו, נע בטווח שבין 250-300 ₪ כולל מע"מ.

מחיר טלפון אחד נע בטווח שבין 200-300 ₪ כולל מע"מ.

מוזמנים להציץ כאן למעלה לסייגים שחשוב שתשימו לב אליהם, כי הם עלולים לשנות את המחיר. 

מרכזיית IP בענן - מה זה?

מרכזיית IP בענן נשנעת על טכנולוגיית הענן. כלומר השרתים של המרכזייה לא נמצאים פיזית בקרבת המשרדים שלכם, אלא נמצאים בשליטת ספקית התקשורת שלכם. 

מרכזיית IP בענן היא הנפוצה ביותר בקרב עסקים קטנים ומשרדים גדולים יותר, בשל התפעול הפשוט והתשלום החודשי הנמוך (ביחס למרכזייה פיזית ובהתאם לעסקה שסגרתם עם ספקית התקשורת שלכם). 

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק