מוקד מידרג: 1-700-707-233

התקנת נקודת רשת

התקנת נקודת רשת תספק לכם אינטרנט חזק ויציב בכל חדר בבית, לעומת רשת אינטרנט אלחוטית או אפילו נקודות גישה (אקסס פוינט) שאולי יספקו לכם אינטרנט אבל לא ינצלו את כל רוחב הפס. מתי עוד תצטרכו להתקין נקודת רשת, האם אפשר להתקין אותה גם בממ"ד וכמה היא תעלה לכם? כל המידע מממש כאן.


התקנת נקודת רשת

נקודת רשת היא השקע הקטן בקיר שנראה כמו חיבור לטלפון (פעם זה באמת היה השימוש העיקרי שלה), כשהמטרה שלה היא ליצור מסלול ישיר בין מכשיר שצורך אינטרנט לאינטרנט עצמו. לדוגמה, אם יש לנו מחשב נייח בחדר העבודה, נחבר אותו לנקודת הרשת באמצעות כבל רשת. כבל הרשת מתחבר דרך הנקודה לכבל רשת נפרד שנמצא בתוך הקיר, שמתחבר בתורו אל הראוטר (נתב). ולבסוף, אותו נתב מחובר בעצמו באמצעות כבל רשת אל ארון התקשורת הביתי, שמספק לנו את האינטרנט. לאן עוד נגיע עם הטכנולוגיה אתם שואלים? חכו שתגלו איך עובדת רשת מאש.

 

כבלים מחוברים לנקודות רשת

מתי צריך להתקין נקודת רשת

התקנת נקודת רשת היא שלב קריטי בהתקנה של כל תשתית אינטרנט, אבל יש לה עוד כמה שימושים עיקריים בנוסף:

 

נקודת רשת לאינטרנט קווי

רשת אינטרנט קווית מבוססת על חיבור קווי של כל אחד מהמכשירים שצורכים אינטרנט ישירות אל הנתב עצמו, כך שאם אתם רוצים להתקין רשת כזו בבית תצטרכו גם להתקין נקודות רשת. באופן כללי, למרות שבשנים האחרות חל שיפור בקליטה ובמהירות הגלישה של האינטרנט האלחוטי, אינטרנט קווי תמיד יהיה יציב ומהיר יותר מפני שכבל הרשת מאפשר לנצל את כל רוחב הפס, לעומת אינטרנט אלחוטי שמנצל בין 30 -70 מגה בלבד מתוך תשתית של 100 מגה.

 

 

נקודת רשת לשיפור קליטה

אם אין לכם רשת אינטרנט קווית ואתם חווים בעיות קליטה באחד מהחדרים בבית, זה לא אומר שתצטרכו לעבור לרשת קווית. תוכלו לנצל את הטכנולוגיה הקיימת ולהתקין נקודת רשת בחדר הרצוי אליה תחברו את המחשב, הטלוויזיה, המדפסת ועוד. את הנקודה תוכלו להתקין בכל אחד מהחדרים בבית או במשרד, אפילו אם מדובר בממ"ד.

 

חיבור כבל רשת למחשב

 

נקודת רשת לטלוויזיה

יש מכשירים שצורכים לא מעט אינטרנט, ובשביל שיעבדו כמו שצריך יש צורך להתקין עבורם נקודת רשת נפרדת ולא להתבסס על חיבור WIFI.

לדוגמה, לא מעט מהטלוויזיות היום פועלות עם סטרימינג (טכנולוגיית הזרמת נתונים המבוססת על חיבור אינטרנטי), ומשדרות אפילו באיכות של K4. בגלל שרשת אינטרנט אלחוטית לא מנצלת את כל רוחב הפס כמו באינטרנט קווי, איכות הצפייה בטלוויזיה עשויה להיות נמוכה יותר, קטועה וברזולוציה פחות מדויקת, וכדי לשפר את הצפייה מומלץ להתקין נקודת רשת נפרדת ולחבר אליה את הטלוויזיה באמצעות כבל רשת.


שלבי התקנת נקודת רשת

התקנת נקודת רשת היא עבודה פשוטה חסית, במידה וכבר יש לכם תשתית אינטרנטית ואתם רק רוצים להוסיף נקודה או שתיים. אבל, אם לדוגמה אתם עוברים לבית חדש ואין בו תשתית אינטרנט בכלל, תצטרכו קודם שטכנאי רשתות יתקין אותה עבורכם, ורק אז תוכלו להתקין נקודות רשת נוספות.

אם יש לכם תשתית אינטרנטית, התקנת נקודת רשת תתבצע בשני שלבים עיקריים:

אחד תכנון מקדים - בשלב הראשון, טכנאי הרשתות ישאל אתכם כמה שאלות חשובות, כמו מה נפח אינטרנט שלכם, האם יש תשתית להשחלת כבלים דרך הקירות, ובנוסף יבקש שתצרפו גם תמונות של החלל בו תרצו להתקין את נקודת הרשת יחד עם תמונות של שקעים וארון התקשורת.

כל אלו יעזרו לטכנאי הרשתות להבין איך נכון יהיה להתקין את נקודת הרשת (בהשחלה או בהצמדה לקיר באמצעות תפסנים), איזה כבל אינטרנט הכי יתאים לכם ועוד.

שתיים התקנת נקודת הרשת –תחילה, הטכנאי ינתק את אחד השקעים בחלל בו תרצו את נקודת הרשת ודרכו ישחיל את כבל הרשת עם כבל סיוע נוסף דרך הצינור שבקיר, עד ארון התקשורת. לאחר מכן, הטכנאי יחבר את נקודת הרשת ואביזרי רשת נוספים במיקום השקע ממנו השחיל את הכבל, ולמעשה יתקין את נקודת הרשת.

במקרים בהם אין תשתית התהליך יהיה יחסית זהה, רק שבמקום להשחיל את כבל הרשת דרך צינור בקיר, הטכנאי ימשוך את הכבל מהנקודה אל הארון התקשורת ויצמיד ואתו לקיר בעזרת מחברים וחיפוי פלסטיק שיסתיר אותם.

בסיום ההתקנה, טכנאי הרשתות יחבר מכשיר אינטרנטי אל נקודת הרשת ויבדוק שהיא תקינה ועובדת כמו שצריך.

 

התקנת נקודת רשת בקיר

 

כוכבית נקודה חשובה- נקודת רשת היא דבר עדין, ואם מנסים למשוך ממנה כבל בכוח היא יכולה להתקלקל בקלות. בנוסף, האחריות של טכנאי הרשתות לא תכסה נזקים בסגנון הזה, אז נסו להתייחס לנקודה בעדינות. 😊 


נקודת רשת או נקודת גישה

במקרים של בעיות קליטה, תוכלו לנסות להתקין גם מגדילי טווח המבוסס על ווי פיי או נקודות גישה המחוברות בכבל רשת לנתב ומספקות אינטרנט אלחוטי במסגרת רשת מאש. איך תדעו מתי עדיף מגדיל טווח, נקודות גישה או נקודת רשת? הנה שני כללים שיעזרו לכם להחליט:

אחד במידה וקיימת בעיית קליטה בחדר אחד ספציפי עם מכשיר אינטרנט כבד כמו טלוויזיה, מחשב וכו', עדיף להתקין נקודת רשת. אם לא, תוכלו להסתפק גם במגדיל טווח.

מספר שתיים  אם אתם רוצים לספק WIFI לטלפונים ומחשבים ניידים כמו בחדרי המתנה, חנויות, בתי קפה וכו', עדיף להתקין נקודות גישה שתספק רשת WIFI אחידה לכל החלל, מאשר להתקין מספר רב של נקודות גישה.

 


סוגי כבלים לנקודות רשת

כדי שנוכל לחבר את המכשיר אל נקודת הרשת, נצטרך כבל רשת אשר צד אחד שלו יחובר למכשיר וצד שני אל נקודת הרשת. יש כמה סוגים נפוצים של כבלי רשת:

כבל כבל cat5 - תומך באינטרנט של עד 100 מגה ויתאים לרוב הבתים הפרטיים. אם תרצו כבל קצת יותר משוכללתוכלו לבקש מהטכנאי להשתמש  בכבל cat5 פרמיום שמגיע למהירויות ויכולות גבוהות יותר. שימו לב שלא תמיד יש בכך צורך, ומומלץ להתייעץ עם טכנאי הרשתות.

כבל כבל  - cat6תומך בנפח אינטרנט של עד עשר אלף מגה ומתאים גם לבתים פרטיים ומשרדים קטנים. היתרון בו הוא שאמנם האינטרנט שלכם עוד לא מגיע למהירות הזו, אבל אם בעתיד כשהוא כן יגיע לא תצטרכו להחליף את הכבל.

כבל כבל  - cat7תומך בנפח של -40 אלף מגה, ומתאים במיוחד למשרדים וחללים גדולים. בנוסף, כבל cat7 דורש ארון תקשורת גדול ועבודת תשתית מורכבת יותר כמו פאנלים עם חיבורים מגשרים, סוויץ' (מפצל כבלי רשת) ותוספים נוספים שלרוב לא יהיה בהם צורך בבתים פרטיים או מקומות קטנים.

בשורה התחתונה, כבל cat5 או כבל cat6 יעשו את העבודה במקרה של התקנת נקודת רשת בבית פרטי, כשחשוב לוודא רק שאותם כבלים יהיו בעלי תקן אירופאי, על מנת שיעבירו את האינטרנט בצורה איכותית לאורך שנים.

 

כבל רשת

מחיר התקנת נקודת רשת

מחיר התקנת נקודת רשת בודדת נע בין 350 -450 ₪, וכולל את עבדות ההתקנה וההשחלה, שקע רשת, כבל רשת ואחריות למשך שנה.

אם תרצו להתקין יותר מנקודת רשת אחת, המחיר לנקודה ירד. לדוגמא, אם בממוצע התקנת נקודת רשת אחת תעלה 380 ₪ לפני מע"מ, במקרה של  כל התקנה של 2- 4 נקודות רשת כל נקודה תעלה 330 ₪, ובמקרה של 7-9 נקודות רשת כל אחת תעלה 250 ₪ לפני מע"מ.


טכנאי רשתות מומלצים להתקנת נקודת רשת

התקנת נקודת רשת תסדר לכם אינטרנט חזק ויציב בכל חדר בבית או במשרד, אבל כדי שהיא תעבוד כמו שצריך חשוב שהיא תבוצע על ידי טכנאי רשתות מיומן. כאן תוכלו למצוא המלצות על טכנאי רשתות המתמחים בהתקנת נקודת רשת ומדורגים על ידי לקוחות קודמים, בדיוק כמוכם. אם תעזרו בטכנאי רשתות מהאתר, נתקשר בסיום העבודה לבקש חוות דעת וכך נשמור על הדירוגים מעודכנים.


;

שאלות נפוצות לדף זה

כמה עולה התקנת נקודת רשת?

התקנת נקודת רשת בודדת תעלה בין 350 - 450 ש"ח, כשככל שתתקינו יותר נקודות כך המחיר לנקודה ירד. 

 

איזה כבל רשת מומלץ?

בבתים פרטיים, כבל רשת cat5 יעשה את העבודה, שכן הוא תומך באינטרנט של עד מאה מגה. אם יש לכם נפח גדול יותר או תרצו להתקין כבל שישמש אתכם לשנים רבות, תוכלו להתקין גם כבל cat6. למשרדים וחללים גדולים מומלץ להתקין כבל cat7 שנחשב לכבל הרשת העוצמתי ביותר, אבל תצטרכו תשתית מתאימה וארון תקשורת גדול. 

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק