מוקד מידרג: 1-700-707-233

דירוג עיריית חיפה

זהו מידרג העיריות של שנת 2016. צפו בדירוג המלא של עיריית חיפה לשנת 2017

5,500 מחברי מידרג, תושבי הערים המובילות בישראל, דירגו את תפקוד העירייה שלהם.

לאתר מידרג לא הייתה נגיעה בדירוג, וחוות הדעת כולן התקבלו אך ורק מחברי מידרג. אנחנו סיפקנו את הפלטפורמה, שאיפשרה להם להתבטא, כדי להוציא לאור את האמת של התושבים – מה דעתם על תפקוד העירייה שלהם.

ב-12 השנים האחרונות ראינו איך הדירוג השפיע לטובה על ענף בעלי המקצוע. שאלנו את עצמנו מה יקרה אם נדרג את העיריות? האם זה ישפר את השירות לתושבים? החלטנו להרים את הכפפה ולנסות את מה שאף גוף אחר לפנינו לא עשה. אז הנה התוצאות לשנת 2016 לעיר השלישית בגודלה בארץ – חיפה.

דירוג כללי – עיריית חיפה

הדירוג הכללי שקיבלה עיריית חיפה הוא בין הנמוכים שנבדקו – 2.69 בלבד, במקום האחד לפני האחרון מבין כלל העיריות שנבדקו. מספר מזערי במיוחד, של 8% בלבד מהמדרגים, השיב על השאלה "האם אנחנו מקבלים תמורה הוגנת לארנונה" בתשובה "כן". לשם השוואה, הממוצע הארצי של המשיבים חיובית בתשובה זו היה כמעט פי שלושה.

תרשים:דירוג כללי, חיפה
 
תרשים:האם מקבלים תמורה הוגנת לארנונה? חיפה
 

 


דירוג מחזור וניקיון בעיריית חיפה

ניכר שהעירייה דווקא מטפלת בצורה סבירה בנושא פינוי הזבל, אך עליה להשתפר משמעותית בנושא טיפול בצואת הכלבים.

תרשים:מצב הניקיון והמחזור, חיפה
 

 


דירוג פארקים ותרבות פנאי בעיריית חיפה

בשתי הקטגוריות הנוגעת לשעות הפנאי – מצב הפארקים ומתקני הספורט, והתרבות בעיר, חיפה הגיעה לתוצאות עגומות ביותר ולא הצליחה לעלות מעל הציון 3 (מלבד קטגוריה אחת בה קיבלה 3.1...).

התסכול וחוסר שביעות הרצון של התושבים בכל הנוגע לעולם הפנאי שלהם בחיפה התבטא גם בחלקים של השאלות הפתוחות. על השאלה "מה הכי מתסכל אותך" ענה אחד המדרגים "תרבות, פנאי, ניקיון... חסר מה לעשות פה?" ואחר ענה "הכל מתסכל. בשביל כל דבר אני צריך לסוע לעיר אחרת". מדרגת אחרת אמרה "אין תרבות. חיפה היא לא פריפריה, אבל העירייה מסתכלת עליה ככזו"

תרשים:מצב הפארקים ומתקני הספורט, חיפה
 
תרשים:שביעות רצון מתרבות ופנאי לפי גילאים, חיפה
 

 


דירוג תפקוד העירייה במערכת החינוך בחיפה

מבין המדרגים בחיפה, 37% הם הורים לילדים במערכת החינוך העירונית. מעניין לראות שכל אחת מהקטגוריות בפני עצמה קיבלה ציון של למעלה מ-3, כפי שתראו בתרשים המצורף, אך בקטגוריה הכללית נראה ששביעות הרצון יורדת. גם בנושא המצב הפיזי של המבנים חיפה מדשדשת מאחור ומגיעה למקום האחד לפני האחרון בדירוג העיריות, עם תוצאה של 2.7 בלבד.

תרשים:שביעות רצון ממערכת החינוך, חיפה
 

 


דירוג מצב התחבורה והחנייה בחיפה

במצב התחבורה והחנייה חיפה דווקא נמצאת במקום טוב באמצע ובמקרים מסוימים אף עולה לחמישייה המובילה של העיריות. התושבים מדרגים בציון של מעל 3 גם את התחבורה הציבורית בעיר וגם את תאורת הרחובות. גם ציונים שנראים במבט ראשון נמוכים, למשל ציון 2.5 בקטגוריה "מצב הפקקים" מציב את חיפה במקום השלישי מבין כלל העיריות. בנושא מצב הכבישים ציין אחד מהתושבים: "מרגיש כאילו הם לא מצליחים להשתלט על כל הפרויקטים שהם רוצים בכבישים" ואחר אמר "אתה נוסע ויש מהמורות. ואז אתה מגיע ואין חנייה".

תרשים:תחבורה וחנייה, חיפה
 
תרשים:אכיפת החנייה, חיפה
 

דירוג התכנון והבנייה בעיריית חיפה

ציון נמוך במיוחד קיבלה חיפה בקטגוריה "עידוד זוגות צעירים לגור בעיר". רבים מהמדרגים גם ציינו את הנושא בשאלות הפתוחות והבהירו כי ללא עידוד זוגות צעירים, חיפה לא תצליח להתרומם.

תרשים:נושאי תכנון ובנייה, חיפה
 

 


ממה מתוסכלים התושבים? ומה דעתם הכללית על תפקוד עיריית חיפה?

לקראת סוף הדירוג שאלנו את המדרגים מה גורם להם לתסכול, וכן מה תחושתם הכללית לגבי העיר.

תרשים:ממה מתוסכלים התושבים? חיפה
 
תרשים:המצב הכללי של העיר, חיפה
 

השאלה האחרונה היתה "לו היית ראש העיר – מה היית עושה". כאן החיפאים הפגינו יצירתיות רבה, ונראה היה שהנושאים שהעסיקו את ראשי העיר הפוטנציאליים היו שניים מרכזיים – זיהום האויר ועידוד התעסוקה והתעשייה המתקדמת בחיפה.

" הייתי מוסיף גינות כלבים. זה יגרום לצעירים להישאר "

"הייתי משתדלת לשרת את כל התושבים בצורה הוגנת, מה שלא קורה היום"

"הייתי עוזבת הכל ומטפלת בנושא הזיהום"

"הייתי מקשיב לתושבים. כל השאר היה בא לבד"

רוצים לראות תוצאות של ערים נוספות? היכנסו לסקירה הכללית או לתוצאות שלתל-אביב או ירושלים.


;

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק