מוקד מידרג: 1-700-707-233

דירוג עיריית פתח תקווה

זהו מידרג העיריות של שנת 2016. צפו בדירוג המלא של עיריית פתח תקווה לשנת 2017

חברי מידרג תושבי פתח תקווה דירגו את תפקוד העירייה שלהם.

לאתר מידרג לא הייתה נגיעה בדירוג, וחוות הדעת כולן התקבלו אך ורק מחברי מידרג. אנחנו סיפקנו את הפלטפורמה, שאיפשרה להם להתבטא. המטרה הייתה ליצור דירוג השוואתי של העיריות הגדולות בישראל, כדי להוציא לאור את האמת של התושבים – מה דעתם על תפקוד העירייה שלהם.

דירוג כללי – פתח תקווה

פתח תקווה, "אם המושבות", היא העיר החמישית בגודלה בישראל. פתח תקווה הוקמה כבר בשנת 1878, אך השנים הארוכות בהן היא קיימת לא תורמות לתפקוד העירייה. נתוני הלמ"ס לשנת 2014 מלמדים כי פתח תקווה נהנית מהגירה חיובית, בניגוד לשאר הערים הגדולות, אך כפי שנראה דווקא בדירוג העיריות מיקומה הרחק מאחור.

בדירוג הכללי קיבלה פתח תקווה את הציון 2.74, מה שמיקם אותה במקום הנמוך 14 מתוך 16 עיריות שנבדקו. מבין העיריות הגדולות, פתח תקווה ממוקמת במקום הרביעי.

בשאלה הכללית "האם אנחנו מקבלים תמורה הוגנת לארנונה" כמות גדולה מאוד של 35% מהמדרגים השיבו "לא", מה שהעמיד את פתח תקווה בשלישייה הגרועה ביותר בשאלה זו, יחד עם עיריות חיפה והוד השרון.

תרשים: האם מקבלים תמורה הוגנת לארנונה, פתח תקווה
 

 


דירוג מחזור וניקיון בעיריית פתח תקווה

עיריית פתח תקווה מקבלת ציונים נמוכים מאוד בכל הקשור לניקיון, כשמתחתיה מדורגת רק עיר אחת – ירושלים, וגם בשאר הפרמטרים היא בחמישיית העיריות בעלות הציונים הנמוכים ביותר. דווקא בקטגוריה "טיפול בצואת כלבים" היא ממוקמת גבוה יותר מ-7 עיריות, אבל לדעתנו זה לא כבוד אלא תעודת עניות גדולה יותר לשאר העיריות המדורגות.

תרשים: מצב הניקיון והמחזור, פתח תקווה.
 

 


דירוג תפקוד העירייה במערכת החינוך בפתח תקווה

56% מהמדרגים בפתח תקווה הצהירו כי יש להם ילדים במערכת החינוך בעיר, וענו על החלק הנוגע לתפקוד העירייה במערכת החינוך. בכל הפרמטרים הנוגעים לחינוך מקבלת העירייה ציונים בינוניים בלבד.

תרשים: מצב מערכת החינוך בפתח תקווה.
 

 


דירוג מצב התחבורה והחנייה בעיריית פתח תקווה

אם בקטגוריה הקודמת פתח תקווה קיבלה ציון בינוני אבל סביר, בקטגורית התחבורה דירוג העירייה נמוך מאוד. בשאלת התחבורה הציבורית דורגה עיריית פתח תקווה עם הציון 2.5 , חולקת מקום מפוקפק עם ירושלים, חיפה ורחובות. אפילו בפרמטר פשוט יחסית שאינו דורש משאבים או תכנון מיוחד, תאורת הרחובות, בו זכו רוב העיריות לציון גבוה, קיבלה פתח תקווה ציון 3.1 – אחת לפני אחרונה. בקטגוריות החנייה והפקקים הציונים חוזרים לטווח דומה לממוצע הארצי.

תרשים:מצב החנייה והתחבורה בפתח תקווה
 
תרשים: אכיפת החנייה בפתח תקווה
 

דירוג התכנון והבנייה בעיריית פתח תקווה

כאן נתנו המדרגים ציונים יותר גבוהים לקטגוריות "עידוד זוגות צעירים" ו"'קידום פרוייקטים חדשים". יחד עם זאת, גם כאן התחושה הכללית היא של דירוג נמוך, ועיריית פתח תקווה מקבלת את הציון הכללי של 2.3.

תרשים:מצב התכנון והבנייה, בפתח תקווה
 

 


דירוג פארקים ותרבות פנאי בעיריית פתח תקווה

ציון ממוצע של קצת למעלה מ-3 בכל נושא מצב הפארקים ומתקני הספורט בעיר פתח תקווה.

אחד המדרגים כתב לנו בנושא: "בערים אחרות לאן שלא נלך יש פארקים, ירוק. לנו יש מעט מאוד שטחים ירוקים". אחר כתב לנו "אין לנוער מה לעשות. הם סתם יושבים בגינות ציבוריות ולא מאפשרים לאחרים להשתמש בהן", ומדרג אחר כתב בפשטות: "תוסיפו עוד גינות!!".

בנושא התרבות בולט במיוחד הציון הנמוך שניתן לנושא פנאי לבני הנוער – 2.7 בלבד.

תרשים: מצב הפארקים ומתקני הספורט, פתח תקווה.
 
תרשים: מצב התרבות והפנאי, פתח תקווה.
 

 


ממה מתוסכלים התושבים? ומה דעתם הכללית על תפקוד עיריית פתח תקווה?

לקראת סוף השאלון, בשאלות הכלליות, פירטו מדרגי פתח תקווה מה גורם להם לתסכול, מה דעתם על העיר ומה היו עושים לו היו ראש העיר.

תרשים: ממה מתוסכלים התושבים, פתח תקווה.
 
תרשים: ההמצב הכללי של העיר, פתח תקווה
 

הרבים מהמדרגים בחרו לציין בשאלה מה היו עושים אם היו ראש העיר את נושא התשתיות בעיר, שלא מתפתחות בקצב המתאים לקצב גידול התושבים:

"לבנות עוד גנים. עוד בתי כנסת. עוד כבישים"

"יש מעט מאוד מכל דבר – קופות חולים, טיפות חלב, גני ילדים, גינות ופארקים"

"די להשקיע בשכונות חדשות שנמכרות במחירי עתק. תשקיעו בשכונות הקיימות"


;

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק