מוקד מידרג: 1-700-707-233

דירוג עיריית נתניה

זהו מידרג העיריות של שנת 2016. צפו בדירוג המלא של עיריית נתניה לשנת 2017

תושבי נתניה דירגו את תפקוד העירייה שלהם בנושאי חינוך, תחבורה, פארקים, תרבות הפנאי ועוד.

לאתר מידרג לא הייתה נגיעה בדירוג, וחוות הדעת כולן התקבלו אך ורק מחברי מידרג. אנחנו סיפקנו את הפלטפורמה, שאיפשרה להם להתבטא, כדי להוציא לאור את האמת של התושבים – מה דעתם על תפקוד העירייה שלהם.

ב-12 השנים האחרונות ראינו איך הדירוג השפיע לטובה על ענף בעלי המקצוע. שאלנו את עצמנו מה יקרה אם נדרג את העיריות? האם זה ישפר את השירות לתושבים? החלטנו להרים את הכפפה ולנסות את מה שאף גוף אחר לפנינו לא עשה. אז הנה התוצאות לשנת 2016 לעיר השלישית בגודלה בארץ – חיפה.

דירוג כללי – עיריית נתניה

בדירוג הכללי מקבלת עיריית נתניה את הציון 3.25, שממקם אותה בדיוק באמצע: מקום 8 מבין 16 העיריות שנבדקו. עם זאת, בחלק מהפרמטרים מקבלת העירייה ציונים גבוהים שממקמים אותה במקומות השלישי והשני.

בשאלה "האם אנחנו מקבלים תמורה הוגנת לארנונה?" ניתן לראות כי התושבים לא שבעי רצון. רק 27% ענו שכן ואילו מחצית מהמדרגים השיבו כי התמורה היא חלקית בלבד.

תרשים: דירוג כללי, כלל העיריות

 

 

תרשים:האם מקבלים תמורה הוגנת לארנונה בנתניה?

 

 


דירוג מחזור וניקיון בעיריית נתניה

בשאלת הניקיון בעיר ממוקמת נתניה דווקא במקום החמישי מבין כלל העיריות שדורגו. אם אתם תושבי נתניה, ככל הנראה פח הזבל ברחוב שלכם לא עולה על גדותיו והעירייה מפנה אותו בזמן. יחד עם זאת, תצטרכו לשים לב למדרכה כשאתם הולכים – הטיפול של העירייה בצואת הכלבים מקבל את הציון הנמוך של 2.6.

תרשים:מצב הניקיון והמחזור בנתניה

 

 


דירוג פארקים ותרבות פנאי בעיריית נתניה

בתחום הפארקים ממוקמת עיריית נתניה במקום החמישי בדירוג העיריות הכללי. ניתן לראות כי התושבים מרוצים באופן יחסי מהגודל המוקצה לשטחי הפארקים. עם זאת, נושא המתקנים לגיל הרך מקבל את הציון הנמוך ביותר בתחום זה. כנראה שהורים לילדים קטנים יתקשו למצוא להם תעסוקה בפארקים של נתניה.

בשאלת תרבות הפנאי יש לנו בשורה משמחת להורים - נראה כי עיריית נתניה משקיעה יחסית בתרבות הפנאי לילדים. אבל אל תמהרו לשמוח – זה ככל הנראה בא על חשבון תרבות הפנאי למבוגרים ונוער.

תרשים:מצב הפארקים ומתקני הספורט בנתניה

 

 

תרשים:דירוג שביעות רצון מתרבות ופנאי בנתניה

 

דירוג תפקוד העירייה במערכת החינוך בנתניה

מערכת החינוך בנתניה היא נקודת אופטימיות. גם בדירוג בתי הספר היסודיים וגם בתחום החינוך המיוחד מגיעה נתניה למקום השלישי (!) מבין כלל העיריות שדורגו. הנושא שממנו התושבים הכי פחות מרוצים הוא דווקא החינוך העל יסודי, שמקבל את הציון הנמוך ביותר בקטגוריה זו.

תרשים:שביעות רצון ממערכת החינוך בנתניה

 

 


דירוג מצב התחבורה והחנייה בנתניה

מקום לגאווה עבור עיריית נתניה הוא נושא התחבורה הציבורית: בתחום זה מגיעה נתניה למקום השני והמכובד מבין כלל העיריות. אולם הציון הגבוה ביותר בקטגוריה זו ניתן דווקא לנושא תאורת הרחובות שמקבל ציון של 3.5. עם זאת, ניכר כי בנתניה יש מצוקת חניה, ומקום לדאגה עבור עיריית נתניה הוא נושא הפקקים שמקבל מהמדרגים את הציון הנמוך ביותר בתחום זה.

בשאלת אכיפת החנייה תושבי נתניה דווקא די מרוצים. מחצית מהמדרגים השיבו כי האכיפה נעשית במידה הנכונה, ואילו רק 18% ציינו שיש יותר מדי אכיפה.

תרשים:תחבורה וחנייה בנתניה

 

 

תרשים:אכיפת החנייה בנתניה

 

 


דירוג התכנון והבנייה בעיריית נתניה

תפקוד העירייה בנושא התכנון והבנייה ראוי לציון. בדירוג הכללי של התכנון העירוני מקבלת עיריית נתניה את הציון 3.3 שממקם אותה במקום השני מבין העיריות שדורגו, ובנושא של קידום פרוייקטים חדשים היא מגיעה למקום השלישי. ניתן לראות כי בהשוואה לעיריות האחרות, עיריית נתניה דווקא עושה עבודה טובה בתחום זה. אבל עם זאת, תושבי נתניה לא מסופקים מהאופן בו מטפלת העירייה בהיתרי בנייה ואם אתם זוג צעיר שמחפש דירה – ככל הנראה לא תמצאו אותה בנתניה.

תרשים: נושאי תכנון ובנייה בנתניה

 

ממה מתוסכלים התושבים? ומה דעתם הכללית על תפקוד עיריית נתניה ?

לקראת סוף הדירוג שאלנו את תושבי נתניה מה הדבר שהכי מתסכל אותם, מה דעתם הכללית על העיר ומה היו עושים לו היו מכהנים כראש העיר של נתניה.

מסתמן כי דווקא נושא החינוך, שמדורג במקום גבוה יחסית לשאר העיריות, מסתכל את התושבים לא מעט. אחריו נמצאים נושאי התכנון והבנייה והניקיון. תחום הפארקים וההתייחסות לעסקים קיבלו מעט קולות, מה שמצביע על שביעות רצון של התושבים מתחומים אלו.

כששאלנו את התושבים מה דעתם על העיר קיבלנו תשובה די אופטימית: למעלה ממחצית מהמדרגים חושבים שנתניה צומחת ואילו רק 22%מרגישים שהיא דורכת במקום.

תרשים: ממה מתוסכלים התושבים בנתניה?

 

 

תרשים:המצב הכללי של נתניה

 

רוצים לראות תוצאות של ערים נוספות? היכנסו לסקירה הכללית או לתוצאות שלתל-אביב או ירושלים.


;

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק