מוקד מידרג: 1-700-707-233

הדירוג המלא של רעננה

זהו מידרג העיריות של שנת 2016. צפו בדירוג המלא של עיריית רעננה לשנת 2017

תושבי רעננה דירגו את תפקוד העירייה שלהם בנושאי חינוך, תחבורה, פארקים, תרבות הפנאי ועוד.

לאתר מידרג לא הייתה נגיעה בדירוג, הוא סיפק רק את הפלטפורמה, שאיפשרה לתושבים להתבטא. המטרה הייתה ליצור דירוג השוואתי של העיריות הגדולות בישראל, כדי להוציא לאור את האמת של התושבים – מה דעתם על תפקוד העירייה שלהם.

דירוג כללי – עיריית רעננה

בדירוג הכללי קיבלה העיר רעננה את הציון 3.58, שממקם אותה במקום השני והמכובד מבין 16 העיריות שנבדקו!

בשאלה "האם אנחנו מקבלים תמורה הוגנת לארנונה", יותר ממחצית מהמשיבים ענו שהם מקבלים תמורה "חלקית", ו - 38% אחוזים השיבו שהם מקבלים תמורה הוגנת לארנונה. לצורך השוואה, הממוצע הארצי לשאלה זו עומד על 22% בלבד.

תרשים: מהאם מקבלים תמורה הוגנת לארנונה ברעננה?
 

 


דירוג מחזור וניקיון בעיריית רעננה

בתחום הניקיון והמחזור, עיריית רעננה ממוקמת במקום השני והגבוה מבין העיריות, עם ציון 3.8. ניכר שהתושבים מרוצים מאוד מנושא פינוי הזבל. אבל, כמו בכל הארץ, פחות מרוצים מטיפול העירייה בצואת כלבים.

תרשים:מצב הניקיון והמחזור ברעננה
 

 


דירוג תפקוד העירייה במערכת החינוך ברעננה

בהשוואה לשאר העיריות, נראה ששביעות הרצון הכללית ממערכת החינוך ברעננה יורדת. כמו שכתב אחד התושבים: "גני עירייה עם 35 ילדים לא גמולים וגננת אחת, זה לא גן – זה מחנה ריכוז".

יחד עם זאת, ניתן לראות כי כל אחת מהקטגוריות בפני עצמה קיבלה ציון גבוה מ - 3. הנתון המרשים במיוחד הוא זה של מערכת החינוך המיוחד – ניכר כי דווקא בנושא הזה משקיעה העירייה מאמצים רבים. בהשוואה לעיריות האחרות, בתחום זה היא מובילה במקום הראשון (!) יחד עם עיריית באר-שבע.

תרשים: מצב מערכת החינוך ברעננה
 

 


דירוג פארקים ותרבות פנאי ברעננה

בכל הפרמטרים שנבדקו בתחום הפארקים מקבלת עיריית רעננה ציון גבוה ביחס לשאר העיריות ונמצאת במקום השני גם בנושאים אלו. ניתן לראות כי התושבים מרוצים הן מגודל השטח המוקצה לפארקים והן מאיכות הפארקים ותחזוקתם. הנושא שממנו מרוצים תושבי רעננה הכי פחות מרוצות הוא המתקנים לגיל הרך, שמקבל את הציון הנמוך ביותר בתחום זה – 3.7.

תרשים:מצב הפארקים ומתקני הספורט ברעננה
 

בשאלת תרבות הפנאי, נושא תרבות הפנאי לילדים מוביל את רעננה למקום הראשון! (יחד עם מודיעין ותל אביב) בדירוג העיריות הכללי. עם זאת, שביעות הרצון מתרבות הפנאי לבני נוער מקבלת את הציון הנמוך ביותר בתחום זה – 3.3.

תרשים:תרבות הפנאי ברעננה
 

דירוג מצב התחבורה והחנייה ברעננה

הנושאים הרגישים ביותר לרעננה, כפי שעולה מהדירוג, הם הפקקים והחניה. למרות שבשני התחומים הללו הציון הכללי של רעננה גבוה לעומת העיריות האחרות, התושבים דווקא לא מרוצים. נושא החניה מקבל את הציון 2.8 בלבד, ומצב הפקקים נמצא בתחתית עם הציון הנמוך של 2.6.

עם זאת, נראה שהתושבים מרוצים דווקא מאכיפת החנייה, כאשר יותר ממחצית מהמשיבים ענו שלדעתם האכיפה נעשית במידה נכונה.

תרשים:תחבורה וחנייה ברעננה
 
תרשים:אכיפת החנייה ברעננה
 

 


דירוג התכנון והבנייה בעיריית רעננה

תושבי רעננה מרוצים מהתכנון העירוני בעיר וגם מקידום הפרויקטים. אך עם זאת, לדעתם העיר לא מעודדת מגורים של זוגות צעירים והם מעניקים לה את הציון הנמוך ביותר בתחום הזה (2.2). נושא הטיפול בהיתרי בנייה מקבל גם הוא ציון נמוך (2.8) אך יש לציין שבהשוואה לעיריות האחרות, הוא דווקא גבוה – וממקם את רעננה במקום הראשון (יחד עם מודיעין ובאר-שבע).

תרשים:נושאי תכנון ובנייה ברעננה
 

 


ממה מתוסכלים התושבים? ומה דעתם הכללית על רעננה?

לקראת סוף הדירוג התבקשו תושבי רעננה לדרג את הנושא שמתסכל אותם במיוחד ונשאלו על תחושתם לגבי המצב הכללי של העיר.

ניתן לראות כי לא מעט תושבים מתוסכלים מנושא החניה והניקיון בעיר. לעומת זאת, תחומי החינוך, התרבות והפארקים קיבלו מעט קולות – מה שמראה על שביעות רצון בנושאים אלו.

בשאלה "מה דעתך על העיר" ניתן לראות שרוב התושבים מרגישים שרעננה דורכת במקום, אך לא מעט מהם (42%) חושבים שהיא דווקא צומחת.

תרשים:ממה מתוסכלים התושבים ברעננה
 
תרשים:המצב הכללי של רעננה
 

רוצים לראות תוצאות של ערים נוספות? היכנסו לסקירה הכללית או לתוצאות שלתל-אביב או ירושלים.


;

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק