מוקד מידרג: 1-700-707-233

דירוג עיריית ראשון לציון

זהו מידרג העיריות של שנת 2016. צפו בדירוג המלא של עיריית ראשון לציון לשנת 2017

תושבי ראשון לציון, העיר הרביעית בגודלה בישראל, דירגו את תפקוד העירייה שלהם.

לאתר מידרג לא הייתה נגיעה בדירוג, וחוות הדעת כולן התקבלו אך ורק מחברי מידרג. אנחנו סיפקנו את הפלטפורמה, שאיפשרה להם להתבטא. המטרה הייתה ליצור דירוג השוואתי של העיריות הגדולות בישראל, כדי להוציא לאור את האמת של התושבים – מה דעתם על תפקוד העירייה שלהם.

דירוג כללי של עיריית ראשון לציון

ראשון לציון היא עיר מבוקשת ונראה שתפקוד העירייה יחסית סביר לעומת העיריות האחרות שנבדקו. בדירוג הכללי קיבלה ראשון את הציון 3.46 מתוך 5, והיא ממוקמת במקום הראשון (כבוד!) מבין 5 הערים הגדולות בישראל, ובמקום ה-4 מבין כלל העיריות.

ניכר שתושבי ראשון מרגישים שהם מקבלים תמורה הוגנת לארנונה, גם אם חלקית. אחוז העונים "לא" בשאלה זו הוא מבין הנמוכים בארץ – 12% בלבד השיבו תשובה שלילית.


דירוג מחזור וניקיון בעיריית ראשון לציון – נתונים מעודדים

בקטגוריות המחזור והניקיון, ברור שמצב הניקיון בערים שלנו לא טוב. כלל העיריות שהשתתפו בדירוג קיבלו ציון נמוך מ – 4, מתוך סולם של 5; ציון שנחשב לא גבוה. מבין 5 הערים הגדולות בישראל, מובילה ראשון לציון עם ציון של 3.6. מעודד במיוחד ציון 4.0 שקיבלה ראשון בקטגורית פינוי הזבל (עומדת במקום הראשון יחד עם רעננה וגבעתיים!), וציון 3.5 בקטגורית המיחזור.

תרשים: מצב המחזור והניקיון, ראשון לציון.
 

דירוג פארקים ותרבות פנאי בעיריית ראשון לציון - הפתעה לרעה

בקטגוריות שעות הפנאי, ראשון דווקא לא כ"כ מקבלת מקום ראשון. ראשון הפתיעה לרעה כשבאף אחת מהקטגוריות לא נכנסה לחמישייה המובילה של העיריות. נראה שתפקוד העירייה צריך להשתפר בנושא, וכך גם ניכר מהציטוטים שכתבו לנו תושבי העיר בנושא:

"חייבים לעודד ניקיון והשקעה כעניין תרבותי, חינוכי וסביבתי"

"צריך לדאוג למזרח העיר – פארקים, גינות ומקומות חנייה"

"צריך לפתוח ריאות ירוקות, הייתי מקימה פארק ענק!"

תרשים: מצב תרבות הפנאי, ראשון לציון.
 
תרשים: מצב הגינות והפארקים, ראשון לציון
 

 


דירוג תפקוד העירייה במערכת החינוך בראשון לציון

בקטגוריה זו זכתה עיריית ראשון לציון לציונים בינוניים. ציון 3.3 בדירוג מערכת החינוך באופן כללי ממקם אותה במקום הראשון (שוב) מבין 5 הערים הגדולות, ובמקום 6 בדירוג העיריות הכללי. בשאר הפרמטרים זוכה העירייה לציון בינוני , אך ראוי לציין קטגוריה אחת – המצב הפיזי של המבנים – בו הגיעה העירייה למקום השני מבין כלל העיריות עם ציון של 3.4.

על נושא החינוך כתב אחד המדרגים: "בראשון צריך להשקיע בחינוך במקום ביופי. אין דבר יותר חשוב מאשר השקעה בתלמידים. אם כל כך הרבה כסף נכנס לעירייה, למה אנחנו לא מקום ראשון באחוז הזכאים לבגרות?". לדעתנו? הוא צודק.

תרשים: מצב החינוך, ראשון לציון
 

 


דירוג מצב התחבורה והחנייה בראשון לציון

כמו בכל עיר אחרת, בעיקר באזור המרכז, מרגישים תושבי ראשון לציון שהעירייה לא מטפלת מספיק בנושא התחבורה והחנייה. בניגוד לחבריהם משאר הארץ, רוב המדרגים מאמינים שיש אכיפה ברמה הנכונה (46%) ו-18% היו רוצים שתהיה אפילו אכיפה מוגברת. נתון זה מעניין במיוחד בהתחשב בכך שבשאלה הכללית על מצב החנייה בעיר, המדרגים החליטו לדרג בציון 2.6 בלבד.

בקטגורית תחזוקת הכבישים ובקטגורית תאורת הרחובות מצליחה עיריית ראשון לציון להתברג לחמישייה העליונה. .

תרשים: דירוג מצב התחבורה והחנייה, ראשון לציון
 
תרשים: דירוג מצב אכיפת החנייה, ראשון לציון
 

 


דירוג התכנון והבנייה בעיריית בראשון לציון

את הציון הגבוה ביותר בדירוג זה קיבלה הקטגוריה "קידום פרויקטים חדשים", אך בסך הכל ניכר ששביעות הרצון נמוכה מאוד, בעיקר בנושא טיפול בהיתרי בנייה ועידוד זוגות צעירים למגורים בעיר. נושא הזדקנות העיר עלה שוב ושוב בקרב המדרגים:

"זו עיר עם פוטנציאל עצום שרק הולכת ומתדרדרת, הולכת ומזדקנת"

"חייבים לעודד בנייה לצעירים תושבי העיר ולא רק למי שזוכה בהגרלות!"

תרשים: דירוג התכנון והבנייה, ראשון לציון
 

ממה מתוסכלים התושבים? ומה דעתם הכללית על תפקוד עיריית ראשון לציון?

לקראת סוף הדירוג, שאלנו את תושבי ראשון ממה הם הכי מתוסכלים, והתוצאות שהתקבלו היו דומות לנושאים המתסכלים בעיריות בשאר רחבי הארץ.

תרשים: ממה מתוסכלים התושבים, ראשון לציון
 
תרשים: דעה כללית על העיר, ראשון לציון
 

לסיכום, ובמיוחד לאחר השאלה האחרונה, נראה שהמדרגים בראשון לציון חושבים שהעיר צומחת (55%), ו-9% בלבד חושבים שהעיר נובלת. יחד עם זאת, תפקוד העירייה בנושאים רבים לקוי. בשאלה "מה היית עושה לו היית ראש העיר" עלה נושא הצפיפות, גורדי השחקים החדשים, החינוך המדשדש ושיפור השירות בעירייה עצמה. נסיים עם ציטוט של מדרג מראשון שאמר: "העירייה צריכה להתייחס אלינו כאל לקוחות, או יותר נכון – בעלים". ואנחנו מוסיפים - זה נכון לגבי כל העיריות...

רוצים לראות תוצאות של ערים נוספות? היכנסו לסקירה הכללית או לתוצאות שלתל-אביב או ירושלים.


;

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק