מוקד מידרג: 1-700-707-233

דירוג התכנון העירוני

זהו מידרג העיריות של שנת 2016. צפו בדירוג התכנון העירוני לשנת 2017

התכנון העירוני הוא אחד הדברים המשמעותיים שיש לעיר להציע לתושביה, ותכניות ברמה הלאומית כמו מחיר מטרה ופרויקטי מחיר למשתכן משווקים לציבור בימים אלה ממש. ומה ברמה המקומית? 5,500 חברי מידרג, תושבי הערים המובילות בישראל, דירגו את התכנון העירוני בערים שלהם. הקריטריונים שאודותם נשאלו נגעו למידה שבה העירייה מעודדת זוגות צעירים לגור בעיר, מקדמת פרויקטים חדשים, או מטפלת בהיתרי בנייה. בשורה התחתונה – תל אביב וירושלים הן הערים הכי פחות ידידותיות לזוגות צעירים, מודיעין מובילה בתכנון העירוני. הנה התוצאות המלאות לשנת 2016.

עידוד זוגות צעירים לגור בעיר

בפרמטר הזה קיבלו כל העיריות שנבחנו בדירוג ציונים מביכים. הציון הגבוה ביותר שדורג היה 2.8 בסולם של 5, שניתן לעיר מודיעין. אחריה בדירוג מוקמו באר שבע וראשון לציון, עם דירוג של 2.7 כל אחת. הערים שדורגו ככאלו שהכי לא-מתאימות לזוגות צעירים הן תל אביב, עם דירוג של 1.9 וירושלים, בדירוג 1.8 בלבד.

תרשים: דירוג עידוד זוגות צעירים לגור בעיר, כל העיריות
 עידוד זוגות צעירים לגור בעיר

 


דירוג הטיפול בהיתרי בנייה

גם בפרמטר הזה נרשמו ציונים נמוכים במיוחד. אם אתם זקוקים להיתר בנייה, עדיף שתגורו במודיעין, באר שבע או רעננה, שקיבלו את הדירוג הגבוה ביותר בקרב התושבים (2.8). הרחק מאחור: תל אביב, עם דירוג של 2.1 וירושלים, בדירוג 2 מתוך 5 בלבד.

תרשים: דירוג טיפול בהיתרי בניה, כל העיריות
 דירוג הטיפול בהיתרי בנייה

 


קידום פרויקטים חדשים

בקידום פרויקטים חדשים זכו כלל העיריות לציונים גבוהים קצת יותר. בשלישייה המובילה נמצאות באר שבע (3.7), מודיעין (3.6) ונתניה (3.5). בין הערים הפחות חדשניות: רמת גן וחיפה, עם דירוג של 2.6 וירושלים, עם 2.4 בלבד.

תרשים: דירוג קידום פרויקטים חדשים, כל העיריות
 קידום פרויקטים חדשים

 


דירוג כללי

כשנתבקשו לדרג באופן כללי את רמת התכנון העירוני, התושבים העניקו למודיעין את הדירוג הגבוה ביותר (3.5). אחריה ברשימה: נתניה, עם דירוג של 3.3, רעננה ובאר שבע, עם דירוג של 3.2. בתחתית הטבלה נמצאות רמת גן, בדירוג 2.2 והוד השרון, עם דירוג של 2 בלבד.

מעניין לראות חוסר התאמה מסוים בין הדירוג של הפרמטרים האחרים בתכנון העירוני, לדירוג הכללי של התושבים. ירושלים, למשל, קיבלה ציון נמוך בכל הפרמטרים בהשוואה להוד השרון, אך גברה עליה בדירוג התכנון העירוני הכללי. כנראה שפרמטרים נוספים, שלא נכללו בדירוג שלנו, השפיעו על התחושה הכללית של התושבים לגבי התכנון העירוני בעירייה שלהם.

תרשים: דירוג התכנון העירוני באופן כללי, כל העיריות
 דירוג כללי

 


שאלות נפוצות לדף זה

מדוע משקיע אתר מידרג בדירוג העיריות?  

ב-12 השנים האחרונות ראינו איך הדירוג השפיע לטובה על ענף בעלי המקצוע. כל בעל מקצוע יודע שאחרי כל עבודה הוא מדורג וחוות הדעת עולה לאתר, ואנו רואים מדי יום את השיפור באמינות ובשירות בעקבות הדירוג. 

שאלנו את עצמנו, מה יקרה אם נדרג את העיריות? האם זה ישפר את השירות לתושבים? אנחנו מקווים שכן. מכיוון שאף גוף לא עושה את זה – מישהו צריך לעשות את זה.

איך ערכנו את הדירוג?  

דירוג העיריות נשלח לחברי מידרג בערים הגדולות בישראל. 5500 חברי מידרג השקיעו מזמנם ודירגו את העיריות שלהם בקטגוריות השונות.

מדוע יש עיריות שלא נכללו במידרג העיריות?  

עיריות בהן לא היו לפחות 100 מדרגים מחברי מידרג לא נכללו בתוצאות. במידה ובשנה הבאה יהיו מעל 100 מדרגים הן יכללו בתוצאות הדירוג של 2017.

האם גם אני יכול לדרג את העיר שלי?  

לא. הדירוג מתקבל רק באמצעות פנייה יזומה שלנו לחברי מידרג בעיריות השונות. זאת כדי למנוע מניפולציות על הדירוגים.


;

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק