מוקד מידרג: 1-700-707-233

דירוג מערכת החינוך

זהו מידרג העיריות של שנת 2016. צפו בדירוג מערכת החינוך לשנת 2017

דירוג תפקוד העיריות שערך אתר מידרג בקרב 5,500 חברים, מעלה תמונה מעניינת לגבי מצבה של מערכת החינוך בערים הגדולות. כל תושב שהשתתף בדירוג דירג הן את המצב הכללי של מערכת החינוך בעיר, הן את השלבים השונים במערכת – גני העירייה, בתי הספר היסודיים והעל - יסודיים ומערכת החינוך המיוחד. בשורה התחתונה – מודיעין מובילה בחדישות המבנים, כפר – סבא בחינוך העל – יסודי ורעננה במערכת החינוך המיוחד. הנה התוצאות המלאות של שנת 2016.

דירוג כללי

באופן כללי, נראה ששביעות הרצון של האזרחים בישראל ממערכת החינוך, לא מתעלה מעבר לבינוניות. אף אחת מהעיריות שלגביהן נשאלו המשתתפים לא הגיעה לציון 4, מתוך סולם של 5. מי שהתקרבה לציון זה הייתה העיר מודיעין, עם דירוג כללי של 3.8, כשאחריה צועדות גבעתיים עם 3.6, רעננה והרצליה (כל אחת עם דירוג של 3.5). הערים הגדולות בארץ – תל אביב, ירושלים וחיפה – דשדשו סביב דירוג כללי של 3.

תרשים: דירוג מערכת החינוך, השוואת 5 העיריות הגדולות
 דירוג מערכת החינוך
תרשים: דירוג מערכת החינוך בעיר, השוואת כלל העיריות
 דירוג מערכת החינוך

 


דירוג גני העירייה

בדירוג גני העירייה פרגנו התושבים קצת יותר. העיר גבעתיים קיבלה את הדירוג הגבוה ביותר – 4 מתוך 5 ועוד מספר עיריות דורגו בין 3.7 ל – 3.8. אמנם המצב עדיין לא מזהיר, אבל אולי מגני העירייה תגיע הבשורה מחייך.

תרשים: דירוג שביעות רצון מגני העירייה בעיר, כל העיריות
 שביעות רצון מגני העירייה בעיר

דירוג בתי הספר היסודיים

כאן התוצאות היו מעט נמוכות יותר. העיר מודיעין מובילה בדירוג בתי הספר היסודיים, עם דירוג של 3.8, כשמייד אחריה נמצאת גבעתיים. ברשימת 3 המובילות נרשמת גם כניסה של מתמודדת חדשה - העיר נתניה מחייך.

תרשים: דירוג שביעות רצון מבתי ספר יסודיים בעיר, כל העיריות
 דירוג שביעות רצון מבתי ספר יסודיים בעיר

 


דירוג בתי הספר העל - יסודיים

כאן מפתיעה כפר סבא, עם דירוג של 3.9, כשמייד אחריה מודיעין וגבעתיים. לתחתית דירוג בתי הספר העל – יסודיים מגיעה באר שבע, עם דירוג של 2.8 בלבד.

תרשים: דירוג שביעות רצון מבתי ספר על-יסודיים בעיר, כל העיריות
 שביעות רצון מבתי ספר על-יסודיים בעיר

 


דירוג מערכת החינוך המיוחד

במקום הראשון נמצאות רעננה ובאר שבע, ואחריהן מודיעין. נראה שדווקא בתחום החינוך המיוחד משקיעות חלק מהעיריות, שלא בהכרח זוכות לדירוגים גבוהים בשאר הפרמטרים של מערכת החינוך, מאמץ ניכר לשיפור. עם זאת, עיריות אחרות כמו תל אביב והרצליה, קיבלו בפרמטר זה דירוג נמוך משל שאר מערכות החינוך בעיר.

תרשים: דירוג שביעות רצון מהחינוך המיוחד בעיר, כל העיריות
 שביעות רצון מהחינוך המיוחד בעיר

 


דירוג המצב הפיזי של המבנים במערכת החינוך

בפרמטר זה קיבלו כלל העיריות ציונים נמוכים במיוחד. העיר מודיעין מובילה עם מבנים שקיבלו את הדירוג 3.6. שאר העיריות נמצאות הרחק מאחור כשאת הדירוג סוגרת ירושלים, עם ציון של 2.6 בלבד.

תרשים: דירוג המצב הפיזי של המבנים הפיזיים החינוכיים בעיר, כל העיריות
 דירוג המצב הפיזי של המבנים הפיזיים החינוכיים בעיר

 


שאלות נפוצות

מדוע משקיע אתר מידרג בדירוג העיריות?  

ב-12 השנים האחרונות ראינו איך הדירוג השפיע לטובה על ענף בעלי המקצוע. כל בעל מקצוע יודע שאחרי כל עבודה הוא מדורג וחוות הדעת עולה לאתר, ואנו רואים מדי יום את השיפור באמינות ובשירות בעקבות הדירוג. 

שאלנו את עצמנו, מה יקרה אם נדרג את העיריות? האם זה ישפר את השירות לתושבים? אנחנו מקווים שכן. מכיוון שאף גוף לא עושה את זה – מישהו צריך לעשות את זה.

איך ערכנו את הדירוג?  

דירוג העיריות נשלח לחברי מידרג בערים הגדולות בישראל. 5500 חברי מידרג השקיעו מזמנם ודירגו את העיריות שלהם בקטגוריות השונות.

מדוע יש עיריות שלא נכללו במידרג העיריות?  

עיריות בהן לא היו לפחות 100 מדרגים מחברי מידרג לא נכללו בתוצאות. במידה ובשנה הבאה יהיו מעל 100 מדרגים הן יכללו בתוצאות הדירוג של 2017.

האם גם אני יכול לדרג את העיר שלי?  

לא. הדירוג מתקבל רק באמצעות פנייה יזומה שלנו לחברי מידרג בעיריות השונות. זאת כדי למנוע מניפולציות על הדירוגים.


;

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק