11 רואי חשבון מומלצים ענו על השאלה וסיכמנו את התשובות בגרף!
צוות מידרג שאל כך: כמה זמן צריך לשמור טופס 106? אני עובד במקום עבודתי מעל עשר שנים ועכשיו אני עושה סדר במסמכים ובניירת שלי. נתקלתי בטופס 106 מלפני שנתיים ואני לא בטוח אם אפשר כבר לזרוק אותו. כמה זמן צריך לשמור טופס 106? אשמח לפירוט למה.
הגרף החכם נותן משקל גדול יותר למומחים - כלומר לרואי חשבון עם מספר חוות דעת ודירוגים גבוהים יותר.
הגרף הזה הוא גרף רגיל - לכל 11 רואי החשבון משקל זהה.
הופה נראה שיש לנו פה חילוקי דעות מקצועיים! בעוד שלאף תשובה אין רוב מובהק, ואף אחד בכלל לא בחר בשנה-שנתיים או לפחות חמש שנים או עד שעוברים למקום עבודה חדש, נראה שרואי החשבון מתחלקים בגדול לשתי קבוצות - אלה שענו לפחות שבע שנים ואלה שענו עד שיוצאים לפנסיה. הבחירה נתונה בידכם.
כמה זמן צריך לשמור טופס 106? המומחים עונים:
טופס 106 צריך לשמור לפחות 10 שנים, מאחר ובביטוח לאומי יש מקרים שניתן לתבוע חובות עבר גם מעל 7 שנים. אם יהיה לכם את טופס 106 הוא ישמש כהוכחה לכך ששילמתם ביטוח לאומי. לגבי החזרי מס, יש לשמור טופסי 106 ל-6 שנים אחורה. בעידן המחשב אפשר לסרוק ולשמור בגיבוי כמה זמן שצריך, כשלדעתי 10 שנים זה זמן מינימלי לשמירת טופס 106.
כעיקרון אפשר להגיש בקשה להחזר מס עד 6 שנים אחורה. הייתי ממליץ לשמור עקב כך לפחות 6 שנים את מסמך 106.
צריך לשמור טופס 106 לפחות שבע שנים. בבית הדין לעבודה ההתיישנות על הטופס היא 7 שנים.
כדאי לשמור טפסי 106 עד לפנסיה כדי להתחשבן בפרישה על מענקים וכדומה. בנוסף, טפסי 161 חשוב גם לשמור.
טופס 106 מומלץ לשמור עד שיוצאים לפנסיה. אומנם החזרי מס ניתן לבצע עד ל6 שנים לאחור, אך קרו מקרים בעבר שלא כל נתוני השכר נרשמו בביטוח לאומי וכאשר יצא לפנסיה נדרש להמציא אסמכתאות לכך שעבד באותו מקום עבודה. לכן כדאי לשמור את כל המסמכים.
כדאי לשמור טופס 106 לפחות שבע שנים. חוק ההתיישנות אומר לשמור מסמכים 7 שנים.
התשובה הנכונה היא לפחות שבע שנים, בהתאם לחוק ההתיישנות במס הכנסה ולתקופת הבדיקה האפשרית של מס הכנסה והחזרי מס, שהיא עד שש שנים אחורה. יחד עם זאת, שמירה של הטופס לתקופה ארוכה יותר, כגון עד היציאה לפנסיה, יכולה להיות מומלצת במקרים מסוימים כדי להימנע מבעיות עם ביטוח לאומי, מס הכנסה או חברות הביטוח בעתיד. הסבר: לפי החוק, יש להגיש בקשות להחזר מס עד שש שנים אחורה, ולכן מומלץ לשמור את טופס 106 לפחות לתקופה זו. במקרים מיוחדים, כמו טעויות ברישומי ביטוח לאומי או מס הכנסה, טופס 106 יכול לשמש כהוכחה לעבודה ולתשלומים שנעשו, ולכן שמירה עד היציאה לפנסיה יכולה לעזור במקרים נדירים.
תשובה | מספר משיבים משוקלל | אחוז |
---|---|---|
לפחות שבע שנים | 8.7 | 46.0 |
עד שיוצאים לפנסיה | 6.5 | 34.6 |
לפחות עשר שנים | 3.7 | 19.4 |
שנה-שנתיים | 0 | 0 |
לפחות חמש שנים | 0 | 0 |
עד שעוברים למקום עבודה חדש | 0 | 0 |
תשובה | מספר משיבים | אחוז |
---|---|---|
לפחות שבע שנים | 5 | 45.5 |
עד שיוצאים לפנסיה | 4 | 36.4 |
לפחות חמש שנים | 1 | 9.1 |
לפחות עשר שנים | 1 | 9.0 |
שנה-שנתיים | 0 | 0 |
עד שעוברים למקום עבודה חדש | 0 | 0 |
המידע המוצג כאן על "כמה זמן צריך לשמור טופס 106?" אינו מיועד להוות תחליף לייעוץ מקצועי, אלא למטרת העשרה בלבד. אתה לוקח אחריות מלאה על אופן שימושך במידע זה. עליך לפנות לאיש מקצוע כדי לקבל תשובה אישית. אין לעשות שימוש מסחרי בתוכן ללא אישור בכתב. שימוש ללא אישור יהווה עילה לתביעה.