מוקד מידרג: 1-700-707-233

הדירוג המלא של רחובות

זהו מידרג העיריות של שנת 2016. צפו בדירוג המלא של עיריית רחובות לשנת 2017

חברי מידרג תושבי רחובות דירגו את תפקוד העירייה שלהם בנושאי חינוך, תחבורה, פארקים, תרבות הפנאי ועוד. לאתר מידרג לא הייתה נגיעה בדירוג, וחוות הדעת כולן התקבלו אך ורק מחברי מידרג. אנחנו סיפקנו את הפלטפורמה, שאיפשרה להם להתבטא. המטרה הייתה ליצור דירוג השוואתי של העיריות הגדולות בישראל, כדי להוציא לאור את האמת של התושבים – מה דעתם על תפקוד העירייה שלהם.

דירוג כללי – רחובות

בציון הכללי קיבלה עיריית רחובות את הציון הלא מזהיר של 2.91 מתוך חמש, מה שמציב אותה במקום ה11 מתוך 16 הערים הגדולות שדורגו. ניכר כי כמעט בכל הפרמטרים מקבלת חולון ציון נמוך יחסית בהשוואה לערים האחרות.

תרשים:דירוג כללי, כלל העיריות

 

לשאלה "האם אנחנו מקבלים תמורה הוגנת לארנונה?" ענו רוב המדרגים – 58%, כי הם סבורים שהם מקבלים תמורה חלקית בלבד לארנונה, בעוד רק 13% ענו כי הם מרגישים שהם מקבלים עליה תמורה מלאה.

תרשים: רחובות– האם אנחנו מקבלים תמורה הוגנת לארנונה?

 

 


דירוג מחזור וניקיון בעיריית רחובות

נראה כי מצב הניקיון בערים שלנו לא טוב. כלל העיריות שהשתתפו בדירוג קיבלו ציון נמוך מ – 4, מתוך סולם של 5; ציון שנחשב לא גבוה.

ציוניה של רחובות טובים יחסית, כאשר הציונים על ניקוי הרחובות, פינוי הזבל והמחזור נמצאים במקום טוב באמצע. עם זאת, נראה כי שביעות הרצון מפינוי צואת הכלבים ברחובות נמוכה למדי, עם ציון של 2.4 בלבד. המצב דומה בערים ברחבי הארץ, אנחנו מציעים מבצע נרחב לסילוק צואת הכלבים מרחובותינו!

תרשים: מצב המחזור והניקיון, רחובות

 

 


דירוג פארקים ותרבות פנאי ברחובות

דירוג הפארקים ותרבות הפנאי הוא פרמטר אשר קיבל דירוג גבוה יחסית בארץ כולה. הדירוג ברחובות הוא בינוני יחסית, בקושי מעל הציון שלוש, וגם זה רק בנושאים מועטים בלבד.

ציון זה משקף חוסר שביעות רצון כללית מנושא תרבות הפנאי בעיר. בתחום זה בולטים במיוחד הציונים הנמוכים שניתנו לנושאים "מתקנים לגיל הרך" ו"כמות המגרשים ומתקני הספורט" – 2.9 בלבד.

תרשים: מצב הפארקים ומתקני הספורט, רחובות

 

 

תרשים:תרבות הפנאי ברחובות

 

 


דירוג תפקוד העירייה במערכת החינוך ברחובות

מערכת החינוך של רחובות קיבלה ציון כללי קצת מאכזב של 3.2, כאשר מסתמן כי שביעות הרצון של התושבים יורדת קצת ככול שהילדים מתקדמים במערכת החינוך. בדומה לציונים לנושאי התכנון והבנייה בסעיף הבא, שביעות הרצון ממצבם הפיזי של מבני מוסדות החינוך הוא הנמוך ביותר.

תרשים:מצב החינוך, רחובות

 

 


דירוג התכנון והבנייה בעיריית רחובות

בתחום התכנון והבנייה קיבלה הקטגוריה "קידום פרויקטים חדשים" את הציון הגבוה ביותר, אך לא בפער גדול. אך בסך הכול ניכר ששביעות הרצון נמוכה ברחובות, בעיקר בנושא טיפול בהיתרי בנייה.

תרשים: דירוג התכנון והבנייה, רחובות

 

 


דירוג מצב התחבורה והחנייה ברחובות

נושא התחבורה והחנייה קיבל ברחבי הארץ ציונים נמוכים למדי. באופן דומה גם ציוניה של רחובות לא מזהירים, כאשר רק תאורת הרחובות מקבל ציון מעל ל3 מתוך 5.

תרשים:דירוג מצב התחבורה והחנייה, רחובות

 

 

ברור כי רוב התושבים סבורים כי אין מספיק מקומות חנייה ברחובות עם ציון של 2.1 בלבד. עם זאת נראה כי יש מחלוקת בנוגע למידת האכיפה הנכונה – 40% מהמדרגים חושבים כי העירייה אוכפת במידה הנכונה, בעוד 35% לעומתם חושבים כי העירייה אוכפת יותר מדי.

תרשים:דירוג מצב אכיפת החנייה, רחובות

 

 


ממה מתוסכלים התושבים? ומה דעתם הכללית על תפקוד עיריית רחובות?

לקראת סוף הדירוג, שאלנו את תושבי רחובות ממה הם הכי מתוסכלים, והתוצאות שהתקבלו משקפות מגוון נושאים בדומה לנושאים שעלו בשאר העיריות רחבי הארץ, כאשר ברחובות נושא החנייה והתכנון והבנייה בולטים ביותר.

תרשים:מממה מתוסכלים התושבים, רחובות

 

 

תשובותיהם של המדרגים לשאלה "מה היית עושה אם היית ראש עיר?" גם הן הראו גיוון בנושאים שלדעתם דורשים שיפור:

"מפסיק לאשר פרוייקטי נדל"ן שפוגעים בתושבים הקיימים."

"מאיפה להתחיל?? קודם כל - בדק בית בעירייה בכל הנוגע לשחיתות ויעילות."

"משתף את הציבור בעשייה. בודק מה צרכי הציבור, ולא מכתיב מלמעלה."

"יש לנו אחלה ראש עיר. משקיע כל הזמן. אני רואה את העשייה."

"משפר את מערכת הביוב העירונית ומנקה את הקקי מהרחובות!!"


האם העיר צומחת?

לסיכום, שאלנו את התושבים מה לדעתם מצב התקדמותה של העיר. נראה שלמרות הבעיות השונות שהעלו בתושבים שדורשות עוד שיפור בעיר רחובות, מחצית מהם אופטימיים וסבורים כי העיר בצמיחה. זאת לעומת רק 12% אחוז אשר הצביעו כי העיר בנסיגה. בהצלחה לרחובות!

 

רוצים לראות תוצאות של ערים נוספות? היכנסו לסקירה הכללית או לתוצאות שלתל-אביב או ירושלים.


;

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק