מוקד מידרג: 1-700-707-233

איטום קירות חיצוניים בהתזה

איטום בהתזה נעשה בעזרת מכונה מיוחדת שפשוט מתיזה את חומר האיטום על הקירות החיצוניים בצורה נרחבת. איטום בהתזה יכול להתאים לקירות חיצוניים כי הוא יוצר שכבה אחידה שמחזיקה לאורך זמן. אם אתם שואלים את עצמכם באיזה מקרים תוכלו להשתמש בשיטה הזו, ומתי תצטרכו לעשות איטום ידני? הגעתם למקום הנכון. כאן תוכלו למצוא הכל על איטום קירות חיצוניים בהתזה. שנתחיל?


יתרונות וחסרונות לאיטום קירות חיצוניים בהתזה

איטום של קירות חיצוניים יכול להיות באופן ידני או בעזרת מכונת התזה. כמו בכל דבר בחיים, לאיטום קירות בהתזה יש יתרונות וחסרונות. הנה:

וי נעשה במהירות ויעילות -  אם לקירות החיצוניים אצלכם יש כשלים רחבים באיטום כדאי לכם לחשוב על איטום בהתזה, כדי למנוע הדרדרות במצב והופעה של סדקים בקירות, לא עלינו. איטום בהתזה של קיר גדול יהיה מהיר, יזרז את התהליך, ויחזיק לאורך זמן.

וי יוצר שכבה אחידה לחיפוי קירות – במהלך של שיפוץ ובנייה של בית פרטי או בניין, שיטת איטום בהתזה לפני חיפוי הקירות תתאים כיוון שהיא תעניק שכבה אחידה לקירות החיצוניים ותקל על הצביעה או החיפוי של הקירות.

איקס לא מתאים לאיטום נקודתי – כשיש צורך בטיפול בכשל איטום נקודתי, איטום בהתזה לא יהיה מועיל. במצב כזה עדיף לבצע איטום ידני ממוקד שיתאים לטיפול בכשל איטום נקודתי בקיר חיצוני, או לטיפול במקרה של נזילה מחלונות שלא נאטמו טוב.

איקס לא מתאים לכל סוגי הקירות - יש קירות עם סוגי חיפויים מיוחדים, שאם תרצו לאטום אותם בהתזה תצטרכו לפרק את החיפויים, עבודה קשה שקבלני איטום ועובדי גובה לא ימליצו עליה. על חיפויים מיוחדים יתבצע איטום ידני, ועליהם נפרט ממש תכף.

אזהרה חשוב לדעת: לא כל קבלני האיטום משתמשים בשיטת איטום בהתזה, ואם השיטה נמצאת מתאימה עבורכם, כדאי לברר מולם מראש אם הם משתמשים בה.

 

איטום קיר בהתזה

ביצוע איטום קירות חיצוניים בהתזה

איטום קירות חיצוניים בהתזה מבטיח שחומר האיטום ייכנס לכל הסדקים שיש בקיר, ויאטום את הקיר כמו שצריך. כדי שהאיטום יתבצע בצורה נכונה, הנה כמה דברים שחשוב לדעת:

נקודה מכונת התזה - איטום בהתזה מתבצע באמצעות מכשיר שמכיל את חומר האיטום, וההתזה נעשית על ידי עובד גובה שמכוון צינור דק, בעזרתו הוא מתיז את חומר האיטום על הקיר, ההתזה תתבצע בעזרת פיגומים, או בסנפלינג. 

אזהרה  שימו לב: איטום בהתזה באמצעות סנפלינג מייקר את העלות שתצטרכו להוציא על הטיפול, בשל ההיערכות והבטיחות לעבודה בגובה.

נקודה סוגי חומרים להתזה - החומרים שמתאימים לאיטום קירות חיצוניים בהתזה הם חומרי איטום ביטומנים, כמו פריימר, מולטיגג או חומרי איטום על בסיס פוליאוריטן או אקרילי. אלו חומרים גמישים ויש להם עמידות UV נגד השמש.

נקודה כמות החומר - בדרך כלל איטום קירות חיצוניים יתבצע בהתזה של 3-2 שכבות של חומר, בהתאם לכמות החומר שהקיר שלכם צריך. כמות של חומר איטום ממוצעת נמדדת לפי כמות ביחס של קילו וחצי עד שניים למטר.

נקודה ייבוש חומר האיטום - באיטום קירות חיצוניים, זמן הייבוש של חומר האיטום לא קריטי. אבל אם אתם צריכים לחפות את הקיר או לצבוע אותו מחדש, יש לחכות 24 שעות עד שהחומר יתייבש, ולכן כדאי לבצע איטום בקיץ כדי שהחומר יתייבש מהר יותר.

 

איטום קיר חיצוני בסנפלינג

סוגי קירות חיצוניים לאיטום בהתזה

איטום בהתזה מתאים רק בחלק מסוגי קירות חיצוניים, תלוי בסוג החיפוי של הקיר. באיזה חיפויים מתאים איטום בהתזה ובאילו קירות תצטרכו לעשות איטום ידני? הנה:

וי חיפוי מסוג שפריץ - שפריץ הוא סוג חיפוי נפוץ מאוד בבניינים, בעיקר ישנים, כי הוא מספק עמידות וחוזק למשך זמן. השפריץ הוא תערובת של חול ומלט וגם אותו אפשר למרוח בהתזה. בגלל שהחומר של החיפוי נחשב אחיד, ניתן לבצע איטום קירות חיצוניים בהתזה בקירות שמחופים בשפריץ.

וי חיפוי מסוג שליכט - שליכט הוא חומר אקרילי שמשמש לצביעת בית חיצונית. אפשר לחפות את הבית עם שליכט בצבעים שונים והוא נחשב חיפוי חלק. באיטום קיר חיצוני עם חיפוי שליכט, איטום בהתזה ישמור על השכבה האחידה והחלקה של הקיר.   

איקס חיפוי מסוג אריחים: קרמיקה, שיש, גרניט פורצלן ואבנים (כמו אבן ירושלמית) ועוד – אלה סוגי חיפוי מיוחדים שאין להם שכבה אחידה וחלקה בקירות החיצוניים של הבניין והבית. חיפויים מיוחדים בסגנון הזה ייאטמו בצורה ידנית וחומר האיטום יימרח בין האריחים. שיטת איטום בהתזה לא מתאימה בסוג חיפויים מיוחדים כי היא תהרוס את האסתטיקה שלהם.

אזהרה שימו לב:. בשלבי בנייה או שיפוץ, איטום קירות חיצוניים מסוגי אריחים בהתזה היא שיטה מומלצת כי היא מתבצעת לפני הרכבת החיפויים.

 

איטום בין אריחים

מחיר איטום קירות חיצוניים בהתזה

עבודת איטום קירות חיצוניים בהתזה מתומחרת לפי מטר ולפי סוג החומר שאיתו יבצעו את האיטום.

מחיר ממוצע של איטום בהתזה נע בין 200-300 ₪ למ"ר.

נורה שימו לב: איטום בהתזה עם חומרים ביטומניים יקרה יותר לעומת חומרים אקרילים ועומדת על 300 ₪ למ"ר.

במקרה והעובד בגובה האיטום יצטרך להשתמש בסנפלינג כדי לבצע את העבודה ולשמור על הבטיחות, המחיר מתייקר ב- 1,500-2,000 ₪.

 

 כסף הצעת מחיר לטיפול בקיר חיצוני של בניין ישן עם סדקים מסוג שפריץ, 50 מ"ר:

שימוש בסנפלינג: 2,000 ₪

איטום בהתזה עם חומרים אקריליים ב200 ₪ למ"ר, על שטח של 50 מ"ר: 10,000 ₪

כסף  סך הכל עלות טיפול איטום בהתזה: 12,000 ₪

 

נורה אחריות: עובדי גובה בדרך כלל יתנו אחריות על עבודת האיטום של קירות חיצוניים בהתזה לזמן של כשנתיים עד חמש שנים.

נורה  שימו לב: במידה ובעיית האיטום היא נקודתית, לא תינתן אחריות על איטום מקומי כי הם לא יכולים להבטיח שטיפול נקודתי יפתור בהכרח את הנזילה. לכן, האחריות תינתן רק על איטום רחב.

 

איטום קירות חיצוניים

עובדי גובה מומלצים לאיטום קירות חיצוניים בהתזה

אם שיטת איטום קירות בהתזה מתאימה לעבודת האיטום שאתם צריכים, חשוב שהיא תעשה בצורה מקצועית. כאן תוכלו למצוא רשימה של עובדי גובהם מומלצים לאיטום בהתזה, לפי חוות דעת של מאות לקוחות קודמים. אחרי כל ביצוע של עבודת איטום קירות חיצוניים בהתזה, נציגה ממידרג מתקשרת ללקוח, מקבלת ממנו חוות דעת וציונים אודות השירות, ולאחר מכן היא מעדכנת את הדירוג באתר.


;

שאלות נפוצות לדף זה

מה זה איטום קירות חיצוניים בהתזה?

איטום בהתזה היא שיטת איטום שנעשית באמצעות מכונת התזה. האיטום מתבצע על ידי התזת חומר האיטום ב 2-3 שכבות. שיטה זו תתאים לאיטום של קיר גדול כיוון שהיא עמידה ומהירה מאשר איטום ידני.

מה המחיר של איטום בהתזה?

עלות איטום בהתזה משתנה בהתאם לסוג חומר האיטום, שטח האיטום ואם יש צורך בסנפלינג. עלות איטום בהתזה למ"ר: 300-200 ₪, עלות תוספת איטום בסנפלינג: 1,500 – 2,000 ₪.

 

על איזה סוגי חיפויים אפשר לעשות איטום בהתזה?

מומלץ לבצע איטום קירות חיצוניים בהתזה על סוגי קירות 'חלקים' כמו שפריץ או שליכט. איטום על סוגי חיפויים מיוחדים מקרמיקה או מסוגי אבנים שונים ייעשה באופן ידני, כיוון שהאיטום נמרח בין האריחים ואי אפשר לעשות זאת בהתזה.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק