מוקד מידרג: 1-700-707-233

משאבת חום לבריכה

מאז ימי המרחצאות של רומא העתיקה לא היה פינוק גדול יותר מלשהות בבריכה מחוממת. למרבה המזל, בזכות משאבת החום לבריכה היום לא צריך להיות נירון קיסר כדי ליהנות מבריכת שחייה חמה. במאמר הבא תמצאו הסבר מפורט על מה זה משאבת חום לבריכה, איך היא עובדת וכמה זה צפוי לעלות לכם. שנקפוץ למים?


משאבת חום לבריכה – מהי ואיך היא עובדת?

משאבת חום לבריכה מחממת את המים של הבריכה. היא נראית כמו מנוע של מזגן וגם פועלת קצת כמוהו. איך? המשאבה מכילה גז. כשדוחסים גז הוא מתחמם ומשם הוא זורם לאזור אחר, שבו הוא מחליף חום עם הסביבה – במקרה שלנו המים בבריכת השחייה, ומחמם אותם.

חימום בריכה לא קורה בלילה אחד. משאבת החום לבריכה מחממת את המים בכמה מעלות כל יום עד שהבריכה מגיעה לטמפרטורה הרצויה ומשם רק שומרת עליה. כדי שהחום לא יברח חשוב מאוד להשתמש גם בכיסוי לבריכה. הכיסוי מונע מהחום לברוח וחוסך למשאבת החום עבודה קשה.

כיסוי סולארי לבריכה

יתרונות וחסרונות של משאבת חום לבריכה

יתרון משאבת חום לבריכה חסכונית בחשמל – בגלל המנגנון הייחודי שלה משאבת חום לבריכה צורכת מעט חשמל ביחס לתפוקה שלה. לדוגמא – משאבת חום בהספק 2.6 KW, לבריכה גדולה יחסית בנפח 30 קוב תעלה בסביבות 1.4 ש"ח לשעה. לשם השוואה מזגן 2 כוחות סוס סטנדרטי עולה בערך 0.8 ש"ח לשעה.

יתרון משאבת חום מתאימה לכל סוגי הבריכות – בין אם יש לכם בריכת גלישה, סקימר או אפילו אינטקס, את כולן אפשר לחמם בעזרת משאבת חום לבריכה.

איקס משאבת חום תלויה בסביבה – המשאבה, ממש כמונו, מעדיפה את הקיץ על החורף. למה? בסביבה קרה היא צריכה לעבוד קשה יותר. אם אתם גרים בצפון הקר או חפצים בשחייה לילית חמימה בחורף תצטרכו משאבת חום חזקה ומעט יקרה יותר.

איקס משאבת חום רועשת - המשאבה לא רק נראית כמו מנוע של מזגן, היא גם מרעישה כמותו. לא כדאי להניח אותה מתחת לחלון של חדר השינה אחרת היא תעלה לכם את החום.

 


איך בוחרים משאבת חום לבריכה?

בשביל להמליץ על משאבה מתאימה המתקין צריך לדעת כמה פרמטרים: כמה קוב מים הבריכה מכילה, מה מגבלת התקציב (עליו נדבר בהמשך) ולאיזה טמפרטורה תרצו לחמם את המים בבריכה.

נפח הבריכה חשוב כדי להתאים את משאבת החום לבריכה שלכם. בריכה קטנה תסתפק במשאבה צנועה לעומת בריכה גדולה שתדרוש משאבה עוצמתית יותר ויקרה יותר.

מגבלת התקציב עוזרת למתקין לבחור את הדגם המתאים. יש המון חברות בשוק למשאבות חום לבריכה ולכל אחת דגמים שונים. את הבחירה בניהם יעשה עבורכם המתקין. אם אתם לא קונטרול פריק זה אמור להרגיע אתכם. איך זה עובד? לכל מתקין יש חברות איתם הוא רגיל לעבוד ועליהם הוא ממליץ. אם אתם סקרנים איזו חברת משאבת חום לבריכה הכי מומלצת, מוזמנים להכנס לקישור.

לאיזה טמפרטורה נחמם את המים?

טמפרטורה של בריכה מחוממת נעה בין טמפרטורת החדר הממוצעת (24 – 25 מעלות) לטמפרטורת גוף תקינה (37 מעלות). אז כמה כדאי לחמם? את ההחלטה נעשה לפי השימוש בבריכה.

אם אתם מתכננים לשחות ממש בבריכה שלכם כדאי לחמם אותה עד 28 – 29 מעלות, ולא יותר. בריכה חמה יותר עלולה להיות לא נעימה בזמן פעילות גופנית שמחממת את הגוף ממילא.

לעומת זאת, אם הבריכה שלכם נועדה לישיבה רגועה עם כוס יין ביד אפשר בהחלט לחמם אותה עד 36 – 35 מעלות. לשם השוואה אצל בן הדוד של הבריכה המחוממת, הג'קוזי, החום יכול להגיע אפילו עד 40 מעלות. כמובן שככל שנרצה לחמם את הבריכה יותר נצטרך גוף חימום חזק יותר – ויקר יותר.

בריכה ביתית  שימו לב שאם מדובר בבריכת PVC לא כדאי לחמם אותה מעבר להוראות היצרן (אזור 32 מעלות) כיוון שזה עלול להזיק לציפוי של הבריכה.

בדיקת חום מים לבריכה מחוממת

מחיר משאבת חום לבריכה

קשה לתמצת מחיר של משאבה – בגלל הפרמטרים השונים (נפח וגודל הבריכה, טמפרטורה רצויה לחימום הבריכה וטמפרטורת הסביבה) – מחיר משאבת חום לבריכה נע בין 2,000 – 10,000 ₪ לבריכות בנפח של עד 20 קוב מים. בבריכה מעל 20 קוב המחיר יכול להגיע גם עד 40,000 ₪.

בשביל שתבינו מה המחיר הצפוי – שאבנו עבורכם שתי הצעות מחיר לדוגמא:

הצעת מחיר למשאבת חום לבריכת אינטקס בינונית

סוג הבריכה: אינטקס
גודל הבריכה: 3 על 4 מטרים
נפח הבריכה: 24 קוב מים
טמפרטורה רצויה: 29 מעלות
מחיר משאבת חום לבריכה: 11,500 ₪ לא כולל מע"מ

 

הצעת מחיר למשאבת חום לבריכה ביתית גדולה

סוג הבריכה: סקימר
גודל הבריכה: 6.5 על 4 מטרים
נפח הבריכה: 39 קוב מים
טמפרטורה רצויה: 31 מעלות
מחיר משאבת חום לבריכה: 19,500 ₪ לא כולל מע"מ

 

בריכה  בשביל להתקין משאבה חום לבריכה צריך נקודת חשמל סמוכה. במידה ואין לכם, מדובר בתוספת של עוד 300 – 600 ₪ לעבודה. 

בריכה  בבריכה בנויה צריך להעביר את הצינור של משאבת החום דרך חדר המשאבות. אם הדבר דורש קדיחה בבטון מחיר ההתקנה יעלה. אם משאבת החום לבריכה יושבת רחוק מחדר המשאבות ויש צורך בצנרת ארוכה – המחיר יהיה יקר יותר.

בריכה  חלק מהמשאבות דורשות חיבור תלת פאזי. אם לבית שלכם יש רשת חד פאזית תצטרכו עבודת חשמל רצינית. חשוב לברר מה התשתית הקיימת אצלכם בבית לפני, שלא תקבלו שוק.

בריכה ביתית מחוממת

מתקינים מומלצים להתקנת משאבת חום לבריכה

משאבת חימום לבריכה היא תענוג גדול. אבל אם משהו מתקלקל בדרך חשוב שתשמרו על קור רוח. בשביל להבטיח שההתקנה תעבור בשלום, הכנו עבורכם רשימת מתקיני משאבת חום לבריכה יחד עם חוות דעת מלקוחות קודמים. לאחר כל התקנה אנחנו מתקשרים לשאול איך היה וכיצד אתם מדרגים את בעל המקצוע. מוזמנים לצלול פנימה...


;

שאלות נפוצות לדף זה

איזה משאבת חום הכי מומלצת?

גם אנחנו רצינו לדעת, לכן שאלנו את המומחים באתר איזה משאבת חום מומלצת לבריכה? רובם המליצו על חברת i-sol. אם אתם רוצים לדעת עוד מוזמנים להכנס לקישור.

לאיזה סוג בריכה אפשר לחבר משאבת חום?

לכל בריכה אפשר להתאים משאבת חום לבריכה. גם בריכת אינטקס ביתית קטנה, וגם בריכה בנויה גדולה ניתנות לחימום. רק חשוב לזכור לא לחמם בריכות PVC מעבר לרשום בהוראות היצרן.

כמה עולה משאבת חום לבריכה?

בעיקרון, תלוי בסוג הבריכה, בגודל ובטמפרטורה הרצויה. בשביל לתת מבט כללי נגיד שעד 20 קוב מים המחיר עד 10,000 ₪ ובריכות גדולות מזה מגיעות גם עד 40,000 ₪.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק